Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 20 juli 2016, 17:59   #1
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard Geef ons wapens!!

Nieuwe tijden, nieuwe wetten!


Nu West-Europa volop in het vizier van islamitische terroristen wordt genomen, en ons een andere manier van leven wordt opgedrongen, is het misschien ook wenselijk om eens te kijken naar een staat die al decennia met die terreurdreiging dient om te gaan.

Politici herhalen graag het mantra dat wij moeten leren leven met die terreur, en graag halen zij daarbij Israel aan als voorbeeld, waar het leven ondanks die dreiging zijn gangetje gaat. Mensen laten zich niet afschrikken door terrorisme, maar in tegenstelling tot ons moeten ze dan ook geen schrik hebben, want zij hebben wapens, zij kunnen zich verdedigen.

Israel kan je qua wapenwetgeving niet vergelijken met de Verenigde Staten, maar het is dus wel degelijk mogelijk om er wapens te dragen, en dat heeft al veel levens gered. meer weten : http://www.timesofisrael.com/in-isra...-to-bear-arms/

Waarom zouden wij het succesrecept van een staat die al decennialang overleeft ondanks de terreurdreiging, niet kopiëren?
HOUZEE ! is offline  
Oud 20 juli 2016, 18:03   #2
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Heerst er in Israël salafisme en wahabisme?
Subsidieert Israël zulke moskeeën?
Heeft Israël radicaliserende Syriëstrijders, die daar uitkeringen ontvangen?
Het zijn onze politici die het probleem negeren en er niets aan doen.
De kracht van verandering, kijk waar we staan. Onder dreiging van terreur!
Peche is offline  
Oud 20 juli 2016, 18:19   #3
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nieuwe tijden, nieuwe wetten!


Nu West-Europa volop in het vizier van islamitische terroristen wordt genomen, en ons een andere manier van leven wordt opgedrongen, is het misschien ook wenselijk om eens te kijken naar een staat die al decennia met die terreurdreiging dient om te gaan.

Politici herhalen graag het mantra dat wij moeten leren leven met die terreur, en graag halen zij daarbij Israel aan als voorbeeld, waar het leven ondanks die dreiging zijn gangetje gaat. Mensen laten zich niet afschrikken door terrorisme, maar in tegenstelling tot ons moeten ze dan ook geen schrik hebben, want zij hebben wapens, zij kunnen zich verdedigen.

Israel kan je qua wapenwetgeving niet vergelijken met de Verenigde Staten, maar het is dus wel degelijk mogelijk om er wapens te dragen, en dat heeft al veel levens gered. meer weten : http://www.timesofisrael.com/in-isra...-to-bear-arms/

Waarom zouden wij het succesrecept van een staat die al decennialang overleeft ondanks de terreurdreiging, niet kopiëren?
eerst legerdienst, om de vele zwakkelingen er uit te selecteren, de rest mag zijn wapen houden.
https://www.youtube.com/watch?v=43h_h6We0l0
djoebidoebidoe is offline  
Oud 20 juli 2016, 18:28   #4
looneytoon1975
Burgemeester
 
looneytoon1975's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Berichten: 531
Standaard

Zelfbewapening aan het begin van een grote crisis/oorlog is doorheen de geschiedenis altijd nuttig gebleken, ten koste van politieke correctheid.

Tijd om massaal het deepweb via TOR af te schuimen. De Russen en de Chinezen die daar de wapens aan IS leveren, willen dat voor de juiste prijs ook aan Europeanen doen.

Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 20 juli 2016 om 18:29.
looneytoon1975 is offline  
Oud 20 juli 2016, 18:29   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nieuwe tijden, nieuwe wetten!


Nu West-Europa volop in het vizier van islamitische terroristen wordt genomen, en ons een andere manier van leven wordt opgedrongen, is het misschien ook wenselijk om eens te kijken naar een staat die al decennia met die terreurdreiging dient om te gaan.

Politici herhalen graag het mantra dat wij moeten leren leven met die terreur, en graag halen zij daarbij Israel aan als voorbeeld, waar het leven ondanks die dreiging zijn gangetje gaat. Mensen laten zich niet afschrikken door terrorisme, maar in tegenstelling tot ons moeten ze dan ook geen schrik hebben, want zij hebben wapens, zij kunnen zich verdedigen.

Israel kan je qua wapenwetgeving niet vergelijken met de Verenigde Staten, maar het is dus wel degelijk mogelijk om er wapens te dragen, en dat heeft al veel levens gered. meer weten : http://www.timesofisrael.com/in-isra...-to-bear-arms/

Waarom zouden wij het succesrecept van een staat die al decennialang overleeft ondanks de terreurdreiging, niet kopiëren?
Omdat Belgie angst heeft van gewapende en weerbare Vlamingen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 20 juli 2016, 19:12   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Geef ons wapens.

Ooit heeft een beloftevolle jonge politieker in zijn studententijd die kreet geslaakt.
Hij is later eerste minister geworden.

En hij heeft de Vlaamse Beweging zwaar verminkt en ontgoocheld. Dat is wel evident.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 juli 2016, 22:27   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Zelfbewapening aan het begin van een grote crisis/oorlog is doorheen de geschiedenis altijd nuttig gebleken, ten koste van politieke correctheid.

Tijd om massaal het deepweb via TOR af te schuimen. De Russen en de Chinezen die daar de wapens aan IS leveren, willen dat voor de juiste prijs ook aan Europeanen doen.
De handelaars hier kunnen de vraag niet bijhouden, zoveel willen er zelfs legaal een wapen, of eentje meer, kopen. Vooral kleintjes zoals een PPK. Waarom zou dat zijn?
Skobelev is offline  
Oud 20 juli 2016, 23:41   #8
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De handelaars hier kunnen de vraag niet bijhouden, zoveel willen er zelfs legaal een wapen, of eentje meer, kopen. Vooral kleintjes zoals een PPK. Waarom zou dat zijn?
Lees de wapenwet er eens op na; als je legaal een wapen wil en mag hebben moet je bewijzen dat je regelmatig naar de schietstand gaat, wapen gedemonteerd vervoeren, thuis gedemonteerd opslaan niet samen met munitie etc. etc.
Dan heb ik het nog niet over de opslag van munitie.
Als de obligate Vranckx zegt dat je in BXL voor de prijs van een grootbeeld TV een Kalashnikov kan kopen dat hij me dan eens zegt waar ergens in Brussel.
Dikke bullshit allemaal.
orfeus5412 is offline  
Oud 21 juli 2016, 01:07   #9
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Lees de wapenwet er eens op na; als je legaal een wapen wil en mag hebben moet je bewijzen dat je regelmatig naar de schietstand gaat, wapen gedemonteerd vervoeren, thuis gedemonteerd opslaan niet samen met munitie etc. etc.
Dan heb ik het nog niet over de opslag van munitie.
Als de obligate Vranckx zegt dat je in BXL voor de prijs van een grootbeeld TV een Kalashnikov kan kopen dat hij me dan eens zegt waar ergens in Brussel.
Dikke bullshit allemaal.
Hmm Franse journalisten hebben eens voor 1500 euro een Kalashnikov kunnen kopen in Brussel. Was een "verborgen" camera reportage.
Veel van die wapens kwamen / komen van de Balkan.
Yarisken is offline  
Oud 21 juli 2016, 01:39   #10
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geef ons wapens.

Ooit heeft een beloftevolle jonge politieker in zijn studententijd die kreet geslaakt.
Hij is later eerste minister geworden.

En hij heeft de Vlaamse Beweging zwaar verminkt en ontgoocheld. Dat is wel evident.

.
Erger nog,hij heeft ons destijds al verkocht dank zij zijn wafelijzerpolitiek....

Toen was het maar aan de franstaligen die desondanks de overvloed aan wafels er nu nog altijd niet bovenop geraakt zijn...

Te véél wafels opgegeten ,daardoor té lamlendig,en dan biedt de hangmat even verpozing....

Maar nu willen ze allemaal wafels,alléén is er géén geld meer om nog wafels te bakken....

Dus eh...ik hoef géén wafels,geef mij mijn 30-11 van destijds maar terug....

Véél beter dan een wafel...
Svennies is offline  
Oud 21 juli 2016, 01:44   #11
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Hmm Franse journalisten hebben eens voor 1500 euro een Kalashnikov kunnen kopen in Brussel. Was een "verborgen" camera reportage.
Veel van die wapens kwamen / komen van de Balkan.
Dat is nog duur.....

Ze zijn véél goedkoper,maar moet je daar voor wel een reisje ondernemen richting oosten..

Recht uit de verpakking...

En verkrijgbaar binnen de schengenzone...
Svennies is offline  
Oud 22 juli 2016, 07:01   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Was het 'grappige' niet dat men enkele jaren geleden aan de burgers gevraagd heeft om alle wapens die men eventueel in huis had 'rondslingeren' in te leveren?

Zoals ik al eerder schreef moeten de terroristen/andere onverlaten op dat ogenblik plat van het lachen gegaan zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 juli 2016 om 07:20.
Universalia is offline  
Oud 22 juli 2016, 07:41   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Zelfbewapening aan het begin van een grote crisis/oorlog is doorheen de geschiedenis altijd nuttig gebleken, ten koste van politieke correctheid.
...
Geef daar dan maar eens voorbeelden en uitleg van, want naar mijn gedacht is dit de grootste zever van dit jaar op het forum.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 juli 2016, 07:57   #14
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Was het 'grappige' niet dat men enkele jaren geleden aan de burgers gevraagd heeft om alle wapens die men eventueel in huis had 'rondslingeren' in te leveren?

Zoals ik al eerder schreef moeten de terroristen/andere onverlaten op dat ogenblik plat van het lachen gegaan zijn.


Hoomer is offline  
Oud 22 juli 2016, 08:51   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Lees de wapenwet er eens op na; als je legaal een wapen wil en mag hebben moet je bewijzen dat je regelmatig naar de schietstand gaat, wapen gedemonteerd vervoeren, thuis gedemonteerd opslaan niet samen met munitie etc. etc.
Dan heb ik het nog niet over de opslag van munitie.
Als de obligate Vranckx zegt dat je in BXL voor de prijs van een grootbeeld TV een Kalashnikov kan kopen dat hij me dan eens zegt waar ergens in Brussel.
Dikke bullshit allemaal.
Ja, en? Ik wil ze geen eten geven, de "sportschutters" die hun wapen in hun nachtkastje bewaren.
Een paar mand geleden controle gehad van de wijkagent. Naar onze kluis, boven op zolder, is hij niet gaan kijken. Hij heeft enkel gevraagd om mijn wapens te zien, de serienummers nagekeken en aan die van ons gevraagd of ze er mee instemde dat er wapens in huis waren. Haar antwoord was dat ze er ook had op haar naam
Skobelev is offline  
Oud 22 juli 2016, 17:21   #16
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ja, en? Ik wil ze geen eten geven, de "sportschutters" die hun wapen in hun nachtkastje bewaren.
Een paar mand geleden controle gehad van de wijkagent. Naar onze kluis, boven op zolder, is hij niet gaan kijken. Hij heeft enkel gevraagd om mijn wapens te zien, de serienummers nagekeken en aan die van ons gevraagd of ze er mee instemde dat er wapens in huis waren. Haar antwoord was dat ze er ook had op haar naam
Ja, en?
Wel dan is de politie commissaris daar bij jou iemand die de wet niet te nauw neemt.
Aan mij steekt het dat de wet me verplicht heeft mijn wapens af te geven omdat het me onmogelijk werd om nog mijn aantal keren schietstand gaan fysiek niet meer kon halen.
Komt daarbij nog dat Mw Onckelinkx financiële vergoeding had toegezegd, iets waar ik kon naar fluiten - om nog maar te zwijgen van het geleden financieel verlies indien ik die wapens had kunnen verkopen.

Trouwens; voor het begin van WOII is er ook een wapeninlevering geweest....
orfeus5412 is offline  
Oud 22 juli 2016, 22:13   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Ja, en?
Wel dan is de politie commissaris daar bij jou iemand die de wet niet te nauw neemt.
Aan mij steekt het dat de wet me verplicht heeft mijn wapens af te geven omdat het me onmogelijk werd om nog mijn aantal keren schietstand gaan fysiek niet meer kon halen.
Komt daarbij nog dat Mw Onckelinkx financiële vergoeding had toegezegd, iets waar ik kon naar fluiten - om nog maar te zwijgen van het geleden financieel verlies indien ik die wapens had kunnen verkopen.

Trouwens; voor het begin van WOII is er ook een wapeninlevering geweest....
Denk je dat ze, de flikken, huis per huis gaan zoeken of er nog iemand een niet geregistreerd wapen bezit? Goe zot om ze af te geven. De flikken hebben er wel een lucratief handeltje mee opgezet. Op naam van hun vrouw gezet en verder verkocht. Zo heb ik weet van een splinternieuwe Luger, nog in het vetpapier verpakt.
Skobelev is offline  
Oud 22 juli 2016, 22:57   #18
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.548
Thumbs down 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

zie dit verblindende militaire zaklamp en dit mag gebruikt worden van de politie tegen criminelen. het verblind aanvallers direct en ze kunnen dan een paar minuten niets meer zien.

===============


“Militaire zaklamp nu beschikbaar voor iedereen”

Elke dag in het nieuws is het weer raak, overal is het oorlog en er is steeds meer criminaliteit. De Europeanen zijn het zat en zijn opzoek naar mogelijkheden om zichzelf en hun familie te beschermen tegen criminelen.

Wat is de oplossing? De Flashlight Q250 zaklamp. Deze militaire zaklamp zorgt ervoor dat u criminelen direct desoriënteert en u zorgt voor directe tijdelijk blindheid. De laatste tijd wordt deze zaklamp steeds meer aangeboden omdat men zich wil weren tegen criminelen.

De Flashlight Q250 is in Amerika de populairste zaklamp die er is, doordat de “Strobe mode” de aanvaller direct en geruisloos uitschakelt. Deze manier van uitschakelen mag van de politie en is het meest effectief.

http://www.newsnews.nl/binnenland/mi...-zaklamp.html?
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 24 juli 2016, 00:02   #19
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Lees de wapenwet er eens op na; als je legaal een wapen wil en mag hebben moet je bewijzen dat je regelmatig naar de schietstand gaat, wapen gedemonteerd vervoeren, thuis gedemonteerd opslaan niet samen met munitie etc. etc.
In theorie ja maar in praktijk is het gemonteerd en kogel in loop getrokkken. Zo in nachtkastje. En regelmatig naar de schietstand. Ik ken anders een schietclub van een ex-BOB'er nog wel waar je gewoon af en toe iets gaat drinken en je dan je naam samen met de namen van enkele niet aanwezige vrienden in de aanwezigheidsboek op schrijft. En wapens op de zwarte markt kopen : wie zoekt die vindt
PORSCHE is offline  
Oud 30 juli 2016, 10:30   #20
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Een boodschap naar Europa van een Amerikaanse rifle eigenaar.
https://www.youtube.com/watch?v=SGMQke0lYxY
Peche is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be