Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2010, 13:56   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hij is minister-president van Vlaanderen. Vlaanderen bestaat nu eenmaal. En Vlaanderen heeft een minister-president.

Als je iets communautairs riekt vanaf het moment iemand het heeft over Vlaanderen ben je goed ziek zenne.

Uw suggestie dat Peeters champagne zit te drinken omdat er franstalige slachtoffers zijn is gewoon om van te kotsen.
Dat is het groot verschil met Franstalig België. Stel nu voor dat dit treinongeval in Wallonië gebeurde : de Minister-President van Wallonië zou zeggen dat "c'est un triste jour pour la Belgique". Mijn suggestie is misschien zeer overdreven en ik zie niet echt Peeters zo reageren maar met de groei van het Vlaams-Nationalistisch brol in Vlaanderen kan men jammer genoeg alles verwachten............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 13:56   #42
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voil�*! Het is een zwarte dag voor heel België!
Al mijn deelneming naar de gezinnen van de slachtoffers, dat ze uit Vlaanderen, Brussel of Wallonië komen! En zelfs uit het buitenland als er buitenlandse doden zijn!
En nog onderscheid maken ook. Er zijn 25 doden te betreuren. Taal, nationaliteit, en zo meer is irrelevant. Het waren mensen die onderweg waren naar hun werk. Hun geliefden en verwanten zien hen nooit meer terug.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 13:57   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er botsen twee treinen op elkaar. Misschien wel 25 mensen dood, veel gekwetsten, en de rest getraumatiseerd. En waar sommigen zich dan op dat moment mee bezighouden is die ramp aangrijpen om te zagen over communautaire troep. Dat is echt triestig. Getuigt ook van NIETS respect voor de slachtoffers.
Herlees mijn post 31!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 13:59   #44
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is het groot verschil met Franstalig België. Stel nu voor dat dit treinongeval in Wallonië gebeurde : de Minister-President van Wallonië zou zeggen dat "c'est un triste jour pour la Belgique". Mijn suggestie is misschien zeer overdreven en ik zie niet echt Peeters zo reageren maar met de groei van het Vlaams-Nationalistisch brol in Vlaanderen kan men jammer genoeg alles verwachten............
zolang men maar niet begint te lullen over vlaamse kameraden die gesneuveld zijn..
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 13:59   #45
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
maar met de groei van het Vlaams-Nationalistisch brol in Vlaanderen kan men jammer genoeg alles verwachten............
Inderdaad, zoals lijkenpikkers die iedere uitspraak die in Vlaanderen gedaan wordt tendentieus zitten af te wegen om ze voor hun eigen zaak te recupereren, bijvoorbeeld.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 14:00   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
zolang men maar niet begint te lullen over vlaamse kameraden die gesneuveld zijn..
En dat is drie.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 14:07   #47
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zelfs na een tragische gebeurtenis zoals het treinongeval van deze morgen in de streek van Halle, moet Kris Peeters zijn favoriete communautaire spelletje spelen : "Een zwarte dag voor Vlaanderen", heeft hij gezegd terwijl er grote kansen dat de slachtoffers evenwel Franstalig als Nederlandstalig zijn! Kleingeestig, zeer kleingeestig.........
Als er Fransen, Duitsers, Nederlanders , Engelsen of Zoeloes verongelukken in Vlaanderen , dan is dat een zwarte dag voor Vlaanderen. En dat is ook zo als er Franstalige Belgen slachtoffer worden.
Trouwens, hoe kan de uitspraak van Peeters een probleem zijn voor iemand die steeds spreekt van twee landen, twee media , twee volkeren die mekaar niet meer kennen en mentaal reeds in Frankrijk leeft?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 14:39   #48
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En dat is drie.
Eigenlijk vier, of vijf omdat iemand selectief is. Hoe dan ook: nationalisme - op zekere hoogte een onoverkombare tribale reflex - kan gore dingen doen met de menselijke psychè.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 15 februari 2010 om 14:41.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 14:55   #49
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er botsen twee treinen op elkaar. Misschien wel 25 mensen dood, veel gekwetsten, en de rest getraumatiseerd. En waar sommigen zich dan op dat moment mee bezighouden is die ramp aangrijpen om te zagen over communautaire troep. Dat is echt triestig. Getuigt ook van NIETS respect voor de slachtoffers.
²
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 15:02   #50
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.248
Standaard

Krijg zojuist bericht dat er eeen enorme ruzie zou zijn uitgebroken tussen een aantal federale bewindspersonen en Peeters die in San Fransisco zit momenteel (wat zou Vlaanderen daar te zoeken hebben?) en daar aan het snoepreizen is.
Peeters zou geweigerd hebben het eerste vliegtuig naar Belgie te nemen. Waarin een (nu nog even niet te noemen door mij) bepaalde bewindspersoon in een helse woede ontstak.

Wordt vervolgd?....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 15:16   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Kan die communautaire zever efkes den boom in!
Er is sprake van 25 doden!!
Amaai, De Prodigy. Van avatar veranderd? Je vorige was een heel sympathiek "meiske". Maar nu? Is het onder invloed van de Brusselse "marché noir en armes de guerre"?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 15:24   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus er zijn vlomse en waalse rails ?

Ja!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 15:26   #53
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Kunnen de onzinsreacties in deze onzindraad stoppen aub?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 15:31   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is het groot verschil met Franstalig België. Stel nu voor dat dit treinongeval in Wallonië gebeurde : de Minister-President van Wallonië zou zeggen dat "c'est un triste jour pour la Belgique". Mijn suggestie is misschien zeer overdreven en ik zie niet echt Peeters zo reageren maar met de groei van het Vlaams-Nationalistisch brol in Vlaanderen kan men jammer genoeg alles verwachten............
Uit je boodschappen van de voorbije weken had ik nochtans de indruk dat je (eindelijk) overtuigd was geraakt dat er wel degelijk Vlamingen en Franstaligen bestaan en dat de notie "Belg" nep is. Het is niet omdat Peeters spreekt van een triestige dag voor Vlaanderen dat je eruit mag concluderen dat de Franstalige doden en gekwetsten die man volstrekt onverschillig laten. Het ongeval heeft zich voorgedaan in Vlaams Brabant en dat maakt deel uit van Vlaanderen. Ook al claimt het FDF een soort Brussels geboorterecht op dat gebied.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 15:38   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uit je boodschappen van de voorbije weken had ik nochtans de indruk dat je (eindelijk) overtuigd was geraakt dat er wel degelijk Vlamingen en Franstaligen bestaan en dat de notie "Belg" nep is. Het is niet omdat Peeters spreekt van een triestige dag voor Vlaanderen dat je eruit mag concluderen dat de Franstalige doden en gekwetsten die man volstrekt onverschillig laten. Het ongeval heeft zich voorgedaan in Vlaams Brabant en dat maakt deel uit van Vlaanderen. Ook al claimt het FDF een soort Brussels geboorterecht op dat gebied.
Het is toch het indruk dat ik had!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 15:46   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is toch het indruk dat ik had!
ach komaan ?!?


t is lang geleden dat ik gewoon nog eens iemand uitschold, maar toch : je bent krankjorum !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 15:54   #57
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is het groot verschil met Franstalig België. Stel nu voor dat dit treinongeval in Wallonië gebeurde : de Minister-President van Wallonië zou zeggen dat "c'est un triste jour pour la Belgique". Mijn suggestie is misschien zeer overdreven en ik zie niet echt Peeters zo reageren maar met de groei van het Vlaams-Nationalistisch brol in Vlaanderen kan men jammer genoeg alles verwachten............
Stop eens met dat hypocriet gedoe. Het is al erg genoeg dat je deze tragedie aangrijpt om nog maar eens op Vlaanderen te kakken.

Toen vorige week bekend raakte dat Mons 'Europese cultuurhoofdstad' zou worden in 2015 reageerde Di Rupo met volgende zin: "« Pour Mons, le Borinage, le Hainaut, la Wallonie, les francophones en général, c'est formidable!".

En "les belges" meneer Di Rupo? Wij zijn niet welkom in Mons?
Toch heeft er zich geen halve Vlaming gestoord aan deze woorden, waarom zouden we?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 16:30   #58
de kleine
Lokaal Raadslid
 
de kleine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is toch het indruk dat ik had!
Jongen toch. Wat een kleingeestig, racistisch, paranoïde mens ben jij. Kris Peeters zal die franstalige doden evenveel betreuren als de Vlaamse hoor. Net zoals ik, een doorgewinterde Vlaams-Nationalist, die dit ongelooflijk erg vind voor alle betrokken partijen. Ik krijg echt braakneigingen van mensen zoals jij, die in alles iets zien dat niet in het eigen kraam past en volgens het principe 'alleen mijn mening is juist' handelen.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 16:45   #59
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

zelfs de hln lezertjes vinden de eenzijdige boodschap van peeters over de schreef gaan

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...aanderen.dhtml
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 16:48   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
zelfs de hln lezertjes vinden de eenzijdige boodschap van peeters over de schreef gaan

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...aanderen.dhtml
wsl dezelfde krankjorumme posters als hier
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be