Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2011, 13:56   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Daarom kijk in niet ' scheel ' ..........
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline  
Oud 9 augustus 2011, 15:24   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

http://www.vandaag.be/buitenland/752...schoppers.html

Wel,Groot-Brittanie helpt mee met het veroorzaken van problemen in Libie.De typische Libische "rebel" is in de ogen van het regime helemaal geen strijder,maar een opportunistische boef en de Britten steunen "dus" geboefte.

Hoeft het dan te verwonderen dat het regime in Tripoli genietend kijkt naar de gang van zaken in Groot-Brittanie en waarschijnlijk niet zal nalaten om hier en daar een handje toe te steken?

Wie wind zaait zal storm oogsten nietwaar,en door een handje zand in de wind te strooien krijgt iemand windafwaars pijn aan de ogen

het is allemaal smeerlapperij,maar zo zit de wereld in elkaar

Laatst gewijzigd door kelt : 9 augustus 2011 om 15:25.
kelt is offline  
Oud 9 augustus 2011, 15:53   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De typische Libische "rebel" is in de ogen van het regime helemaal geen strijder,maar een opportunistische boef en de Britten steunen "dus" geboefte.
De typische Libische rebel begint steeds meer op een huurling te lijken.
Johan Bollen is offline  
Oud 9 augustus 2011, 20:16   #24
MAX BAUER
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2011
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.vandaag.be/buitenland/752...schoppers.html

Wel,Groot-Brittanie helpt mee met het veroorzaken van problemen in Libie.De typische Libische "rebel" is in de ogen van het regime helemaal geen strijder,maar een opportunistische boef en de Britten steunen "dus" geboefte.

Hoeft het dan te verwonderen dat het regime in Tripoli genietend kijkt naar de gang van zaken in Groot-Brittanie en waarschijnlijk niet zal nalaten om hier en daar een handje toe te steken?

Wie wind zaait zal storm oogsten nietwaar,en door een handje zand in de wind te strooien krijgt iemand windafwaars pijn aan de ogen

het is allemaal smeerlapperij,maar zo zit de wereld in elkaar
Aha,het is dus het VK dat problemen veroorzaakt in Libie.
Ik dacht dat een zekere Khadafi daar iets mee te maken had.
Het verband met de rellen is helemaal zoek.
De objectieve en subjectieve bondgenoten van Khadafi zijn een raar allegaartje: wat uiterstrechtsen, verzuurde defaitistische burgerlijkrechtsen en linksen die altijd partij trekken voor iedereen die tegen het westen is.

Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 9 augustus 2011 om 20:17.
MAX BAUER is offline  
Oud 9 augustus 2011, 20:29   #25
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
wat uiterstrechtsen, verzuurde defaitistische burgerlijkrechtsen en linksen die altijd partij trekken voor iedereen die tegen het westen is.
Deze onzin kan u samenvatten in een woord: non-interventionisten.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."
donzigschaap is offline  
Oud 9 augustus 2011, 20:32   #26
MAX BAUER
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2011
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Deze onzin kan u samenvatten in een woord: non-interventionisten.
Nee,de beweegredenen zijn anders. Haat tegen het westen bij de sommige rechtsradikalen en linksen die achter Khadafi lopen en platbroekerij bij verzuurd burgerlijk rechts.

Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 9 augustus 2011 om 20:32.
MAX BAUER is offline  
Oud 9 augustus 2011, 20:39   #27
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Nee,de beweegredenen zijn anders. Haat tegen het westen bij de sommige rechtsradikalen en linksen die achter Khadafi lopen en platbroekerij bij verzuurd burgerlijk rechts.
Ik zou graag eens van u horen waarom u de interventie (onvoorwaardelijk) lijkt te steunen?
Wat heeft het Kadhafi regime misdaan wat in andere landen, in dergelijke omstandigheden, ook niet zou gebeuren? Er was daar al vanaf dag één sprake van rellen en gewapende conflicten en niet van vreedzame betogingen. Als burgers wapens op nemen heeft de staat/het regime de plicht om de rest van de bevolking daar tegen te beschermen.
Als dat dan gepaard gaat met (dodelijk) geweld is dat een trieste zaak, maar in sommige gevallen helaas niet uit te sluiten.

Had het Westen zich niet 'moreel verplicht' gevoeld om in te grijpen had dit bloedig protest ook al lang neergeslagen geweest en kon men in Libië verder gaan met de orde van de dag. Zoals de laagste staatsschuld na streven en de hoogste levensstandaard trachten te behouden.


Ik ben overigens helemaal niet tegen enig welke interventie door het Westen, verre van. Maar in dit geval (en ook in dat van Syrië) ben ik resoluut tegen.
poekieJ is offline  
Oud 9 augustus 2011, 20:43   #28
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Nee,de beweegredenen zijn anders. Haat tegen het westen bij de sommige rechtsradikalen en linksen die achter Khadafi lopen en platbroekerij bij verzuurd burgerlijk rechts.
Ah, prediken die mensen dan een oorlog tegen het "westen"? Ik dacht het niet. U zal dus moeten gaan zoeken naar quotes om uw stelling over de 'echte' beweegredenen van non-interventionisten te bewijzen.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 9 augustus 2011 om 20:43.
donzigschaap is offline  
Oud 9 augustus 2011, 20:50   #29
MAX BAUER
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2011
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik zou graag eens van u horen waarom u de interventie (onvoorwaardelijk) lijkt te steunen?
Wat heeft het Kadhafi regime misdaan wat in andere landen, in dergelijke omstandigheden, ook niet zou gebeuren? Er was daar al vanaf dag één sprake van rellen en gewapende conflicten en niet van vreedzame betogingen. Als burgers wapens op nemen heeft de staat/het regime de plicht om de rest van de bevolking daar tegen te beschermen.
Als dat dan gepaard gaat met (dodelijk) geweld is dat een trieste zaak, maar in sommige gevallen helaas niet uit te sluiten.

Had het Westen zich niet 'moreel verplicht' gevoeld om in te grijpen had dit bloedig protest ook al lang neergeslagen geweest en kon men in Libië verder gaan met de orde van de dag. Zoals de laagste staatsschuld na streven en de hoogste levensstandaard trachten te behouden.


Ik ben overigens helemaal niet tegen enig welke interventie door het Westen, verre van. Maar in dit geval (en ook in dat van Syrië) ben ik resoluut tegen.
Zwak. Het westen heeft goede redenen om Khadafi te liquideren. Het verleden van Khadafi is daarvoor genoeg als reden.
MAX BAUER is offline  
Oud 9 augustus 2011, 20:52   #30
MAX BAUER
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2011
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Ah, prediken die mensen dan een oorlog tegen het "westen"? Ik dacht het niet. U zal dus moeten gaan zoeken naar quotes om uw stelling over de 'echte' beweegredenen van non-interventionisten te bewijzen.
Het zijn gekende figuren op dit forum. Dat ze Khadafi steunen,bevestigt voor mij alleen dat ik aan de goede kant zit.
MAX BAUER is offline  
Oud 9 augustus 2011, 20:56   #31
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Het zijn gekende figuren op dit forum. Dat ze Khadafi steunen,bevestigt voor mij alleen dat ik aan de goede kant zit.
Maar u interpreteert het al heel de tijd op uw eigen (slinkse) manier. Ze steunen Qaddafi niet, ze steunen de rebellen gewoon ook niet.

Dat u daar weer iets zwart-wit van moet maken is natuurlijk geen verrassing.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."
donzigschaap is offline  
Oud 9 augustus 2011, 21:00   #32
MAX BAUER
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2011
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Maar u interpreteert het al heel de tijd op uw eigen (slinkse) manier. Ze steunen Qaddafi niet, ze steunen de rebellen gewoon ook niet.

Dat u daar weer iets zwart-wit van moet maken is natuurlijk geen verrassing.
Het zijn objectieve bondgenoten van Khadafi om zeer doorzichtige redenen.
MAX BAUER is offline  
Oud 9 augustus 2011, 21:01   #33
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Het zijn objectieve bondgenoten van Khadafi om zeer doorzichtige redenen.
Weer zo'n nietszeggend antwoord. U bent een verloren zaak. Ik ga mijn tijd wel aan iets anders verspillen, Max.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."
donzigschaap is offline  
Oud 9 augustus 2011, 21:03   #34
MAX BAUER
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2011
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Weer zo'n nietszeggend antwoord. U bent een verloren zaak. Ik ga mijn tijd wel aan iets anders verspillen, Max.
Was een heel duidelijk antwoord dat u niet aanstaat. Gij kunt mij nooit bekeren tot uw overtuiging.
MAX BAUER is offline  
Oud 9 augustus 2011, 21:07   #35
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Was een heel duidelijk antwoord dat u niet aanstaat.
U bent thans de enige hier die zich wentelt in vage ontkenning.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Gij kunt mij nooit bekeren tot uw overtuiging.
Het enige wat ik poog te doen is u een beetje verstand bijbrengen. Of u mijn overtuiging deelt of niet zal mij worst wezen.

Bye now.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."
donzigschaap is offline  
Oud 9 augustus 2011, 21:10   #36
MAX BAUER
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2011
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
U bent thans de enige hier die zich wentelt in vage ontkenning.

Het enige wat ik poog te doen is u een beetje verstand bijbrengen. Of u mijn overtuiging deelt of niet zal mij worst wezen.

Bye now.
Ik voel mij heel goed in mijn standpunt en dat wordt alleen versterkt als ik zie wie tegen is.
MAX BAUER is offline  
Oud 10 augustus 2011, 09:42   #37
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard Top rebellenraad Libië ontslagen

De rebellenraad heeft nog maar net de steun gekregen van de NAVO-landen en toezeggingen voor miljoenen dollars als steun of de raad wordt door de rebellenleider ontbonden. Dit is het gevolg van de spanningen tussen de rebellerende groeperingen die vorige week leidden tot de moord op hun eigen generaal. We zullen nog zien dat de rebellen elkaar gaan afmaken voordat ze een poging doen om Tripoli aan te vallen. Hoe zal de NAVO deze blamage ontvangen? Ontkennen, of een vredesmacht sturen om als kop van jut te fungeren?

Citaat:
Top rebellenraad Libië ontslagen
Laatste update: 8 augustus 2011 23:13
BENGHAZI - Mustafa Abdel Jalil, de voorzitter van de Nationale Overgangsraad (NTC) in Libië, heeft zijn belangrijkste ministers ontslagen. Dat zei de woordvoerder van Abdel Jalil maandagavond tegen een verslaggever van het persbureau AFP.
Lees verder: http://www.nu.nl/onrust-midden-ooste...ontslagen.html
Piero is offline  
Oud 10 augustus 2011, 09:53   #38
MAX BAUER
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2011
Berichten: 702
Standaard

Er is geen blamage.
MAX BAUER is offline  
Oud 10 augustus 2011, 10:16   #39
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Zwak. Het westen heeft goede redenen om Khadafi te liquideren. Het verleden van Khadafi is daarvoor genoeg als reden.
Gelukkig zijn er in het westen, die een beetje anders denken...

Citaat:
Congressman Dennis Kucinich (D-OH) today wrote to Secretary General of the United Nations, Ban Ki-moon, and Prosecutor of the International Criminal Court, Luis Moreno-Ocampo, urging accountability for NATO’s recent attacks which resulted in the deaths of innocent civilians.
http://kucinich.house.gov/News/Docum...umentID=247651
zebrapad is offline  
Oud 10 augustus 2011, 14:24   #40
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Er is geen blamage.
Vage ontkenning...
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."
donzigschaap is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be