Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2004, 03:46   #41
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Of de NEW YORK TIMES de beste krant is?

Wie zegt zo en ik betwijfel dat uw standpunt in joernalistieke kringen
bevestigd wordt?

In verband met de 2 Amerikaanse en 1 Taiwanees bedrijf zeg ik alleen:

NAMEN NOEMEN MIJNHEER!!!!!!!

Wat is er daar bij FORD gebeurd na de uitspraken van VERHOFSTADT?

Investeringsbesluiten worden niet genomen als gevolg van een democratische verkiezingsuitslag.

Als ge geen namen noemt dan zeg ik dat u evenveel liegt als Guynochio!
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 14 juni 2004, 05:56   #42
El Conquistador
Vreemdeling
 
El Conquistador's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Ik ben meer dan ooit Belg. Ik walg van dit resultaat. Walgelijk.
Met 466 voorkeurstemmen zou ik inderdaad ook walgen
__________________
Waalse vrienden, laten we scheiden.
El Conquistador is offline  
Oud 14 juni 2004, 07:37   #43
Mr_Funki
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Locatie: Europa - België
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Alé alé wat een gemekker in deze topic!
In plaats van de mensen die op het Vlaams Blok gestemd hebben te veroordelen, zou men zich beter eens afvragen hoe het in godsnaam komt dat 1.000.000 Vlamingen stemmen op het Vlaams Blok...

Enkele redenen.

1. Het paarse geklooi. Mensen stemmen uit pure frustratie op het Vlaams Blok. Er is zeer veel fout gelopen tijdens de twee legislaturen van paars (en groen).
De werkloosheid is gestegen (in plaats van 200.000 jobs in 4 jaar mag Verhofstadt nu zorgen voor 220.000 jobs in 3 jaar), vreemdelingen (en ik bedoel niet de migranten) worden a volonté binnengehaald, het vreemdelingenstemrecht, etc. etc.
Bovendien zorgt het gratisbeleid van de sp.a voor aversie. Eindelijk begint het tot de mensen door te dringen dat dat 'gratis' door iemand betaald moet worden of dat dat 'gratis' ervoor zorgt dat er op andere domeinen gesnoeid wordt...

2. De underdogpositie van het Vlaams Blok waarvoor de meerderheispartijen (ook CD&V en N-VA) voor gezorgd hebben. Het Vlaams Blok heeft nu een ideale slachtofferrol en kan nergens op afgerekend worden zodat de volgende verkiezingen het Vlaam Blok blijft groeien. Ook het proces heeft daartoe bijgedragen. Eigen schuld, dikke bult.

Het is misschien goed als het Blok eens aan de macht komt, dan betekend dat meteen het einde van deze partij...
Het bewijst maar weer eens dat stemplicht dringend moet worden afgeschaft. De meerderheid is politiek erg dom en brengt bijgevolg een anti-keuze uit. Te veel kiezers zijn bezig met het "afstraffen" van een partij en maakt geen bewuste keuze meer. Erg slim, werkelijk.
Cafépolitiek en populisme viert hoogtij.
Wat we nodig hebben zijn nog meer extremisten a la Dewinter en Abu Cha cha...dan kunnen we straks een burgeroorlogje uitvechten.
Mr_Funki is offline  
Oud 14 juni 2004, 08:17   #44
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
Als ik over 2 weken naar Spanje vertrek, vertel ik dus dat ik in België woon!
Dat is inderdaad het effect op véle Vlamingen van het 'Vlaams' Blok....

Het Blok is de meest anti-Vlaamse partij van allemaal, ze creëren immers een AFKEER voor Vlaanderen bij de EIGEN bevolking. Je moet het maar doen!

Bravo hoor!
ga je voor de oscar meest idioot commentaar of wat? het Vlaams Blok streeft juist voor MEER VLAANDEREN zoals op elk van hun affiches stond, het streeft voor meer Vlaamse bevoegdheden, en op termijn voor het afschaffen van het corrupt en ondemocratisch België, als je ooit naar de tv hebt gekeken, en niet meteen wegzapt als het over het Vlaams Blok gaat, zie je op elke betoging, meeting of congres allemaal Vlaamse Leeuwen wapperen, is dat wat je noemt een afkeer voor Vlaanderen? trek je ogen open
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline  
Oud 14 juni 2004, 08:23   #45
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

als je de hele discussie gelezen had, zou je hem begrepen hebben!

het vb, een voor racisme veroordeelde partij heeft zich de vlaamse leeuw toegeigend. dit vlaams symbool kreeg zo de connotatie van racistisch en onverdraagzaam.

ik ken studentenclubs waar heel wat leden de vlaamse leeuw niet meer meezingen.

om dan nog maar te zwijgen van de vlaamse leeuw die op allerlei internationale wielerwedstrijden misbruikt wordt!

dat is verdomme jammer. ik ben ook een fiere vlaming (belg ook wel, maar iets minder). ik zou geen slechte gevoelens bij de vlaamse leeuw mogen hebben! gelukkig dat het vlaams kartel de vlaamse leeuw probereert in ere te herstellen.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 14 juni 2004, 08:25   #46
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

De mensen die voor het vlaams blok gestemd hebben hebbe daar een reden voor.
Het migrantenstemrecht is ondemocratisch en daar heeft het blok veel
stemmen aan gewonnen.

In plaats van altijd uit te halen naar het blok zou men beter de problemen aanpakken.
Zolang de problemen niet aangepakt worden dan zal Vlaams Blok blijven winnen.

Het enigste slechte dat kan gebeuren is dat vlaams blok NIET in de vlaamse regering zou zitten. In een democratie moet het vlaams blok er gewoon in. Indien je de wil van het volk wil volgen kan je er gewoon niet onderuit.
Ive De Beckker is offline  
Oud 14 juni 2004, 08:47   #47
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker
De mensen die voor het vlaams blok gestemd hebben hebbe daar een reden voor.
Het migrantenstemrecht is ondemocratisch en daar heeft het blok veel
stemmen aan gewonnen..
voor het migrantenstemrecht heeft vlaanderen idd wel een enorm grote prijs moeten betalen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker
Het enigste slechte dat kan gebeuren is dat vlaams blok NIET in de vlaamse regering zou zitten. In een democratie moet het vlaams blok er gewoon in. Indien je de wil van het volk wil volgen kan je er gewoon niet onderuit.
ik heb voor een partij gestemd die mij belooft heeft niet met het blok te regeren. alle partijen hebben dit verklaard. en 75% van de vlamingen heeft door op deze partijen te stemmen zich er mee akkoord verklaard. en 75% is een 3/4 meerderheid. dat is democratie!
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 14 juni 2004, 08:55   #48
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard

U hebt voor een partij gestemd die u openlijk beloofd heeft art. 42 van de Grondwet niet te zullen naleven.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline  
Oud 14 juni 2004, 08:55   #49
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker
De mensen die voor het vlaams blok gestemd hebben hebbe daar een reden voor.
Het migrantenstemrecht is ondemocratisch en daar heeft het blok veel
stemmen aan gewonnen..
voor het migrantenstemrecht heeft vlaanderen idd wel een enorm grote prijs moeten betalen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker
Het enigste slechte dat kan gebeuren is dat vlaams blok NIET in de vlaamse regering zou zitten. In een democratie moet het vlaams blok er gewoon in. Indien je de wil van het volk wil volgen kan je er gewoon niet onderuit.
ik heb voor een partij gestemd die mij belooft heeft niet met het blok te regeren. alle partijen hebben dit verklaard. en 75% van de vlamingen heeft door op deze partijen te stemmen zich er mee akkoord verklaard. en 75% is een 3/4 meerderheid. dat is democratie!
Ik vrees ervoor.
Je hebt gelijk maar deze redenering geeft de Blokstemmers weer een reden om zich achtergesteld te voelen. Ik neem het hen niet kwalijk: het is puur wettelijk gezien best vreemd dat de grootste winnaar niet zou regeren. Daar kunnen kiezers niets aan doen. Zij het niet dat het Vlaams Blok verantwoordelijk is voor het feit dat niemand met hen wil regeren ze zijn te extreem. En door hun extremiteit, door hun grote overwinning en het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk nog in de oppostitie gaan blijven, is het voor eenieder alleen nog maar meer reden om met het vingertje te wijzen en te zeggen: zie je wel!
Ik kan het bijna nog voortstellen. Eigenlijk zou het Vlaams Blok eens even moeten gaan regeren. Ik heb het in nederland gezien met de LPF. die partij gedeide uitstekend als underdogpartij met grote beloftes maar uiteindelijk kwam men erachter dat zo extreem niet werkt. Zie het resuktaat nu. Door het cordon zullen alle Blokstemmers zich ondemocratisch bejegend voelen, zal het blok een reden extra hebben om te zeggen: WIJ STEM VAN HET VOLK WORDEN NIET SERIEUS GENOMEN. Weet je, laat ze maar eens doen. Gaan we zien hoelang ieder die regering standhoudt. Over 6 maanden mag iedereen opnieuw naar de stembussen, geloof me.
Astenblieft mensen is offline  
Oud 14 juni 2004, 08:57   #50
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Of de NEW YORK TIMES de beste krant is?

Wie zegt zo en ik betwijfel dat uw standpunt in joernalistieke kringen
bevestigd wordt?

In verband met de 2 Amerikaanse en 1 Taiwanees bedrijf zeg ik alleen:

NAMEN NOEMEN MIJNHEER!!!!!!!

Wat is er daar bij FORD gebeurd na de uitspraken van VERHOFSTADT?

Investeringsbesluiten worden niet genomen als gevolg van een democratische verkiezingsuitslag.

Als ge geen namen noemt dan zeg ik dat u evenveel liegt als Guynochio!
Amerikaans
ACM MM
Far Eastern Collagen

Taiwanees
A-Long Lubricants

Investeringskeuzes worden gemaakt na een screening van een regio.
Men kijkt naar opleidingsniveau, infrastructuur, corruptie, bureaucratie,
afzetmogelijkheden, wetgeving, en ook naar verdraagzaamheid, tolerantie en openheid.

Aangezien die 3 bedrijven ofwel gerund worden door Asian-Americans ofwel een groot aandeel niet-blanken (lees amerikanen zonder west-europese roots) tellen, zijn die bedrijven niet snel geneigd om in een regio te investeren die gekend staat als een onverdraagzame regio met een gevaarlijke extreem rechtse dreiging.
Na Duitsland en Oostenrijk heeft Vlaanderen dezelfde weerklank in het buitenland.
Ik vind dat een zeer gevaarlijke evolutie, het Blok en het succes van het blok marginaliseert Vlaanderen.

U brult wel erg luid over leugenaars en dergelijken, maar dat bewijst enkel maar dat u uw gelijk kunt halen uit holle slogans die u zo luid mogelijk roept. (Ik dacht dat de Oerang Utangs ook zo hun gelijk trachten te behalen)
BartP is offline  
Oud 14 juni 2004, 09:21   #51
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard

Men moet niet overdrijven.

Dat het Blok in Vlaanderen bijna 25% van de stemmen haalt ligt niet aan het Blok maar aan de zogenaamde democratische partijen.
De dag dat buitenlanders daar achter komen zullen wij pas goed prijs hebben.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline  
Oud 14 juni 2004, 09:31   #52
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Men moet niet overdrijven.

Dat het Blok in Vlaanderen bijna 25% van de stemmen haalt ligt niet aan het Blok maar aan de zogenaamde democratische partijen.
De dag dat buitenlanders daar achter komen zullen wij pas goed prijs hebben.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het Blok genadeloos inspeelt op een manier die ze nooit kunnen waarmaken. Dat het altijd beter kan dat weten we wel. dat hier in belgie blijkbaar veel te zeiken is, dat bewees zich gisteren.
U heeft overigens gestemd op een partij die schaamteloos en openlijk over de grondwet kakt.
Astenblieft mensen is offline  
Oud 14 juni 2004, 09:36   #53
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Of de NEW YORK TIMES de beste krant is?

Wie zegt zo en ik betwijfel dat uw standpunt in joernalistieke kringen
bevestigd wordt?

In verband met de 2 Amerikaanse en 1 Taiwanees bedrijf zeg ik alleen:

NAMEN NOEMEN MIJNHEER!!!!!!!

Wat is er daar bij FORD gebeurd na de uitspraken van VERHOFSTADT?

Investeringsbesluiten worden niet genomen als gevolg van een democratische verkiezingsuitslag.

Als ge geen namen noemt dan zeg ik dat u evenveel liegt als Guynochio!
Amerikaans
ACM MM
Far Eastern Collagen

Taiwanees
A-Long Lubricants

Investeringskeuzes worden gemaakt na een screening van een regio.
Men kijkt naar opleidingsniveau, infrastructuur, corruptie, bureaucratie,
afzetmogelijkheden, wetgeving, en ook naar verdraagzaamheid, tolerantie en openheid.

Aangezien die 3 bedrijven ofwel gerund worden door Asian-Americans ofwel een groot aandeel niet-blanken (lees amerikanen zonder west-europese roots) tellen, zijn die bedrijven niet snel geneigd om in een regio te investeren die gekend staat als een onverdraagzame regio met een gevaarlijke extreem rechtse dreiging.
Na Duitsland en Oostenrijk heeft Vlaanderen dezelfde weerklank in het buitenland.
Ik vind dat een zeer gevaarlijke evolutie, het Blok en het succes van het blok marginaliseert Vlaanderen.

U brult wel erg luid over leugenaars en dergelijken, maar dat bewijst enkel maar dat u uw gelijk kunt halen uit holle slogans die u zo luid mogelijk roept. (Ik dacht dat de Oerang Utangs ook zo hun gelijk trachten te behalen)
Euh hebben die bedriven dat deze nacht beslist ??? Effe serieus blijven he BartP.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 14 juni 2004, 09:51   #54
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Oh nee, die bedrijven hebben dat beslist lang geleden, zo een 5 jaar geleden toen het Blok echt fel vooruitging, en er een erg haatdragende en onverdraagzame teneur tegenover buitenlanders heerste.
Dat wekt geen vertrouwen.

Hun keuze om Vlaanderen links te laten liggen zien ze nu gerechtvaardigd.
BartP is offline  
Oud 14 juni 2004, 09:58   #55
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

5 jaar geleden ? Zou het dan niet eerder de opmars van paars zijn geweest, of de val van de CVP die eerder een rol zal gespeeld hebben.

Het Vlaams Blok werd toen amper winnaar genoemd door de pers. Het was maar een kleine vooruitgang zei men toen (+/- 3 % as ik mij nie vergis) het was toen Blauwe zondag en niet te vergeten : GROENE zondag. Misshien zat de overwinning van de groene fundamenalisten er wel voor veel meer tussen he Bart.
Mensen zoals de groenen die heel lastig doen voor firma's rond milieuvergunningen he.

Laat misschien eens de beslissingsbrief zien van die firma's waarin ze uitdrukkelijk zeggen : neen we komen niet naar Belgie wegens het Vlaams Blok.

Trouwens als Ford wegging uit Belgie had dat volgens vele niks te maken met de politiek van paars maar wel alles met centen. Want is de redenering : multinationals kijken niet naar de politiek in een land maar enkel naar : de WINST.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 14 juni 2004, 10:01   #56
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik raad iedereen aan om de komende dagen eens een buitenlandse krant te kopen: The Guardian, Le Monde,...

Vlaanderen zal weer -en blijkbaar terecht- afgeschilderd worden als een bende racistische kwezels.

[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]

Blijkbaar vinden dus 1.000.000 mensen dat racisme 'moet kunnen'.

En kom nu niet af met die ZEVER van "vrije meningsuiting'. Die rechter heeft niet de vrije meningsuiting beknot, maar het aanzetten tot haat (het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen) veroordeeld.


De komende dagen zal Vlaanderen dus weer afgeschilderd worden als onverdraagzame regio, en dit zal niet bepaald een positieve invloed hebben op buitenlandse investeerders. En zoals prof. Vermeersch al zei: "we zouden ons moeten schamen Vlaming te zijn!"

Triestig hay...
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 14 juni 2004, 10:05   #57
kangoo
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 april 2004
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Ik ben meer dan ooit Belg. Ik walg van dit resultaat. Walgelijk.
verzuurden.
kangoo is offline  
Oud 14 juni 2004, 10:10   #58
kangoo
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 april 2004
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious

voor het migrantenstemrecht heeft vlaanderen idd wel een enorm grote prijs moeten betalen!



ik heb voor een partij gestemd die mij belooft heeft niet met het blok te regeren. alle partijen hebben dit verklaard. en 75% van de vlamingen heeft door op deze partijen te stemmen zich er mee akkoord verklaard. en 75% is een 3/4 meerderheid. dat is democratie!
Ik vrees ervoor.
Je hebt gelijk maar deze redenering geeft de Blokstemmers weer een reden om zich achtergesteld te voelen. Ik neem het hen niet kwalijk: het is puur wettelijk gezien best vreemd dat de grootste winnaar niet zou regeren. Daar kunnen kiezers niets aan doen. Zij het niet dat het Vlaams Blok verantwoordelijk is voor het feit dat niemand met hen wil regeren ze zijn te extreem. En door hun extremiteit, door hun grote overwinning en het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk nog in de oppostitie gaan blijven, is het voor eenieder alleen nog maar meer reden om met het vingertje te wijzen en te zeggen: zie je wel!
Ik kan het bijna nog voortstellen. Eigenlijk zou het Vlaams Blok eens even moeten gaan regeren. Ik heb het in nederland gezien met de LPF. die partij gedeide uitstekend als underdogpartij met grote beloftes maar uiteindelijk kwam men erachter dat zo extreem niet werkt. Zie het resuktaat nu. Door het cordon zullen alle Blokstemmers zich ondemocratisch bejegend voelen, zal het blok een reden extra hebben om te zeggen: WIJ STEM VAN HET VOLK WORDEN NIET SERIEUS GENOMEN. Weet je, laat ze maar eens doen. Gaan we zien hoelang ieder die regering standhoudt. Over 6 maanden mag iedereen opnieuw naar de stembussen, geloof me.
Over dat laatste ben ik het volledig eens, ik zie ze morgen vechtend over de grond rollen de pckes. 6 partijen die gaan moeten samenwerken????
kangoo is offline  
Oud 14 juni 2004, 10:13   #59
Jack Bauer
Schepen
 
Geregistreerd: 18 mei 2003
Locatie: Almere
Berichten: 408
Standaard

Klopt, en terecht


P.S. Alleen aanhangers van de LPF zijn blij, de rest van de Nederlanders vindt het een zwarte zondag voor jullie Belgen(althans, van wat ik lees op het plaatselijke, en zeer populaire, forum).
__________________
"This is Professor....Logan"
Jack Bauer is offline  
Oud 14 juni 2004, 10:30   #60
rroloff
Burger
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik raad iedereen aan om de komende dagen eens een buitenlandse krant te kopen: The Guardian, Le Monde,...

Vlaanderen zal weer -en blijkbaar terecht- afgeschilderd worden als een bende racistische kwezels.

1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.

Blijkbaar vinden dus 1.000.000 mensen dat racisme 'moet kunnen'.

En kom nu niet af met die ZEVER van "vrije meningsuiting'. Die rechter heeft niet de vrije meningsuiting beknot, maar het aanzetten tot haat (het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen) veroordeeld.


De komende dagen zal Vlaanderen dus weer afgeschilderd worden als onverdraagzame regio, en dit zal niet bepaald een positieve invloed hebben op buitenlandse investeerders. En zoals prof. Vermeersch al zei: "we zouden ons moeten schamen Vlaming te zijn!"
Ik geloof dat diegenen die een ongenuanceerde voorstelling van zaken geven waar het Blok tegenwoordig voor staat hier voor verantwoordelijk zijn.

En je overschat de interesse voor Vlaanderen schromelijk. In Duitsland ontmoet ik academici die vragen hoe het toch komt dat Nederland zo'n pedofielenprobleem heeft. Dan doelen ze op de zaak Dutroux.

Zó worden in een (groot) buurland landen als Nederland en Belgie gevolgd. Laat staan dat ze enig idee van Vlaanderen hebben.

Die mensen die zich wél voor Vlaanderen interesseren weten een en ander beslist in perspectief te zien.
rroloff is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be