Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2016, 17:35   #1181
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als je dan toch denkt dat je je mag bemoeien met mijn privé zaken: Vraag het aan de belastingen waarvan ik zo allemaal leef. Ik hoef mijn huidige staat van inkomsten niet aan je neusje te hangen. En nee, zelfs al trek ik pensioen, dat laat niemand toe zich met mijn privé zaken te bemoeien.

Maar meneer kiest voor de persoonlijke toer.
Ongetwijfeld omdat hij geen echte tegenargumenten heeft?
Persoonlijke toer? Aj ja, juist, Eno2 verdraagt geen kritiek of tegenkantingen, hij ervaart dat als een aanval op zijn persoon...

Citaat:
Het is daarentegen niet zo dat de kerk een privé persoon is hé . Het is een publieke organisatie waar iedereen voor meebetaalt en zijn mond kan en mag over opendoen.
Nogmaals, krijg jij geen uitkeringen?
Voor het overige, die nonnekes en paterkes, wat zijn dat, behalve privé-personen?

Citaat:
We zullen nog een beetje ons gedacht niet mogen zeggen over de gedragingen van de kerk omdat we op pensioen zijn

Next.
Waar heb ik jou verboden uw gedacht te zeggen? Ik ben uwen baas, niet, hé...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:46   #1182
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat experiment zou nougabollen betekenen. Niemand weet hoe hij of zij zou reageren in zo'n geval.
Stoer doen achter een computerscherm en geconfronreerd worden met de realiteit, zijn twee totaal verschillende dingen.
Heer laat dat soort realiteit aan mij voorbijgaan. Wel kijk, dat is een gebed. Dat was lag geleden...

Ik begrijp heel goed dat je met zo'n gedachtenexperiment niet wenst mee te gaan. Dat vergt namelijk empathie met de slachtoffers. En dat zou namelijk kunnen uitdraaien op een veroordeling van de laksheid van justitie en van de steun aan de bedrijvers van gruweldaden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2016 om 17:57.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:51   #1183
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik begrijp heel goed dat in met zo'n gedachtenexperiment niet wenst mee te gaan. Dat vergt namelijk empathie met de slachtoffers. En dat zou namelijk kunnen uitdraaien op een veroordeling van de laksheid van justitie en van de steun aan de bedrijvers van gruweldaden.
Whatever.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:53   #1184
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:


Nogmaals, krijg jij geen uitkeringen?
Vanwaar die vraag opnieuw die ik al beantwoord heb?
Citaat:
Voor het overige, die nonnekes en paterkes, wat zijn dat, behalve privé-personen?
[/quote]Zij zijn wél leden van een gesubsidieerde institutie aka club aka religie. Daarnaast zijn het ook privé personen natuurlijk.

Is jouw redenering soms: aangezien iedereen uiteindelijk een privé persoon is, mag niemand zich het publieke goed aantrekken?



Citaat:
Waar heb ik jou verboden uw gedacht te zeggen? Ik ben uwen baas, niet, hé...
Euh, ik moest me toch enkel mijn eigen zaken aantrekken?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:58   #1185
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Whatever.
Daar lijkt het op
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:14   #1186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja, verander gauw van knoopsgat. Ik had het over jouw zevenenzeventigste knoopsgatvergelijking :
Eens te meer lees ik niet om welke reden u tot die conclusie komt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:15   #1187
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Stoer doen achter een computerscherm en geconfronreerd worden met de realiteit, zijn twee totaal verschillende dingen.
Ik geef toe dat het wel al een ruime tijd geleden is dat ik verschillende keren stoer gedaan heb IRL; niettemin durft ik nog steeds bepaalde gedachtenexperimenten naar IRL te extrapoleren, zij het tegenwoordig niet meer op de blote vuist.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:15   #1188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat heeft ze nochtans wetens en willens gedaan! Of een jury dat nu weerhouden heeft of niet.
Dan moeten we ons de vraag stellen waarom de jury deze misdaad die ze, volgens u, "wetens en willens heeft gedaan" niet heeft weerhouden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:16   #1189
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eens te meer lees ik niet om welke reden u tot die conclusie komt.
Tja...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:16   #1190
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moeten we ons de vraag stellen waarom de jury deze misdaad die ze, volgens u, "wetens en willens heeft gedaan" niet heeft weerhouden.
Daar heb ik al ~ maal de aandacht op proberen te vestigen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2016 om 18:17.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:29   #1191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wiki is niet altijd een betrouwbare bron...
"Elle a été condamnée le 22 juin 2004 �* 30 années de prison par la cour d'assises de Luxembourg pour les faits relatifs �* l'affaire Dutroux, c'est-�*-dire les enlèvements, séquestrations, viols et meurtres de mineurs"
https://fr.wikipedia.org/wiki/Michel...ffaire_Dutroux)

Maar zoals ik reeds zei, dit is eigenlijk niet belangrijk. Iedereen weet (min of meer) wat ze gedaan heeft.
Raar, "iedereen weet het", maar de juryleden wisten het blijkbaar niet... want Martin werd niet veroordeeld voor moord. Wel Dutroux.

Dutroux werd immers veroordeeld voor ontvoering, opsluiting en verkrachting van zes meisjes, voor de moord op An en Eefje en schuldig bevonden aan de dood van Julie en Melissa.

Martin werd niet voor dit hele pakket veroordeeld. Enkel voor de feiten ik eerder al aanhaalde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:31   #1192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Daar heb ik al ~ maal de aandacht op proberen te vestigen.
U komt dan af met platitudes. De jury zou volgens u te laks zijn geweest. Hoe komt u daar eigenlijk bij?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:35   #1193
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Raar, "iedereen weet het", maar de juryleden wisten het blijkbaar niet... want Martin werd niet veroordeeld voor moord. Wel Dutroux.

Dutroux werd immers veroordeeld voor ontvoering, opsluiting en verkrachting van zes meisjes, voor de moord op An en Eefje en schuldig bevonden aan de dood van Julie en Melissa.

Martin werd niet voor dit hele pakket veroordeeld. Enkel voor de feiten ik eerder al aanhaalde.
Ik geef enkel aan dat de Franstalige Wikipedia naar 'moord' verwijst, dat is alles. Geen nood aan een hele boterham.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:36   #1194
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik geef toe dat het wel al een ruime tijd geleden is dat ik verschillende keren stoer gedaan heb IRL; niettemin durft ik nog steeds bepaalde gedachtenexperimenten naar IRL te extrapoleren, zij het tegenwoordig niet meer op de blote vuist.
Wauw, zo een stoere gast!

Mja, meestal hebben mensen die geweld gebruiken en soortgelijken maar weinig empatisch vermogen... Zou het kunnen...?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:41   #1195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Zij zijn wél leden van een gesubsidieerde institutie aka club aka religie. Daarnaast zijn het ook privé personen natuurlijk.
[/quote]

Hier zit u natuurlijk fout. Er bestaat niet zoiets als "een gesubsidieerde institutie". Er is wel de erkende eredienst waardoor geestelijke bedienaars een wedde krijgen uitgekeerd.

Alleen behoren kloosterszusters daar niet toe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:42   #1196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik geef enkel aan dat de Franstalige Wikipedia naar 'moord' verwijst, dat is alles. Geen nood aan een hele boterham.
Het klopt niet. Ze werd daar niet voor veroordeeld. Nihoul al evenmin.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 19:01   #1197
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Raar, "iedereen weet het", maar de juryleden wisten het blijkbaar niet... want Martin werd niet veroordeeld voor moord. Wel Dutroux.

Dutroux werd immers veroordeeld voor ontvoering, opsluiting en verkrachting van zes meisjes, voor de moord op An en Eefje en schuldig bevonden aan de dood van Julie en Melissa.

Martin werd niet voor dit hele pakket veroordeeld. Enkel voor de feiten ik eerder al aanhaalde.
Wat ik mij herinner is: Dat was een gerechterlijke dwaling. Dutroux zat vast toen de twee meisjes verhongerden. Hij wist niet dat Martine ze geen eten bracht. Hij had echter al eerder meisjes vermoord met medeweten van Martine, dus hij wist dat Martine daar geen moeite meer mee had en dat ze hen zou laten sterven. Hij verwittigde de politie niet van zijn 'zorgplicht' en het gevaar dat de meisjes liepen. Martine vertelde dat ze bang was om de meisjes te benaderen en daarom geen voedsel bracht. Ik heecht geen waarde aan het verhaaltje dat Martine de rechter op de mouw spelde, maar de jury, een stel slappe maloten, accepteerde het. Het kwam Martine beter uit om opnieuw meisjes te laten verdwijnen. Ze wist niet hoe lang Dutroux vast zou zitten en ze vrij laten was bewijs tegen Dutroux. Ze dacht alleen aan eigen belang., de misdaad proberen te verdoezelen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 19:09   #1198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wat ik mij herinner is: Dat was een gerechterlijke dwaling. Dutroux zat vast toen de twee meisjes verhongerden. Hij wist niet dat Martine ze geen eten bracht. Hij had echter al eerder meisjes vermoord met medeweten van Martine, dus hij wist dat Martine daar geen moeite meer mee had en dat ze hen zou laten sterven. Hij verwittigde de politie niet van zijn 'zorgplicht' en het gevaar dat de meisjes liepen. Martine vertelde dat ze bang was om de meisjes te benaderen en daarom geen voedsel bracht. Ik heecht geen waarde aan het verhaaltje dat Martine de rechter op de mouw spelde, maar de jury, een stel slappe maloten, accepteerde het. Het kwam Martine beter uit om opnieuw meisjes te laten verdwijnen. Ze wist niet hoe lang Dutroux vast zou zitten en ze vrij laten was bewijs tegen Dutroux. Ze dacht alleen aan eigen belang., de misdaad proberen te verdoezelen.
Bij mijn weten worden in een assisenzaak alle elementen naar boven gehaald. U stelt het voor alsof de jury enkel de versie van Martin zou gehoord hebben, terwijl de juryleden nu eenmaal de verschillende actoren aan het woord horen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 19:37   #1199
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moeten we ons de vraag stellen waarom de jury deze misdaad die ze, volgens u, "wetens en willens heeft gedaan" niet heeft weerhouden.
Dat heeft de jury weerhouden. Of zo goed als: Michelle Martin kreeg 30 jaar gevangenisstraf! Niet niks. Alleen, ze zat de straf voor deze gruwelijke feiten niet uit.

Over de houding van de kerk wens ik mij niet uit te spreken. Het ligt waarschijnlijk in lijn der verwachtingen. Immers, als Jezus op het kruis tegen de 'goede' (?) moordenaar zegt dat hij nog dezelfde dag met Jezus zal zetelen in het paradijs, dan is het plaatje duidelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 december 2016 om 19:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 19:43   #1200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat heeft de jury weerhouden.
Neen. Ze werd niet veroordeeld voor moord.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be