Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2004, 12:34   #1
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard "Dag van de dotatie"

Op deze heuglijke "dag van de dotatie" 15/11/2004 waarop de Waals gesteunde "hooggeboren lichamen" aan de kassa passeren om hun vette Vlaams betaalde cheques op te halen staat het nieuws bol van de oprichting van een nieuwe partij.

Eén van de programmapunten van deze gloednieuwe, door alle media als uiterst democratisch geanalyseerde, partij is de verdere ontvoogding van Vlaanderen met als uiteindelijk einddoel de volledige onafhankelijkheid.

Zou het in deze kontext niet tijd worden om deze koekendoosdotaties door de echte "fans" van het koningshuis te laten betalen, zoals dat in Duitsland (als ik het goed heb) met de verschillende kerken wordt gedaan?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 13:19   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Een tien op tien voor de benaming "dag van de dotatie" (alhoewel ik er ook een ben die vandaag niet moet werken ...)

Het systeem van de Duitse kerkbelasting doortrekken naar la bande de Laeken: nul op tien, wegens onuitvoerbaar.

Voor zover mij verteld is, maar meer weet ik daar niet van, is het systeem zo: in het kader van de scheiding van kerk en staat, wordt in Duitsland de kerk niet 'vanzelf' (zoals in België) gesubsidieerd.
Ieder jaar kan je wel aanstippen op je belastingsaangifte naar welke kerk jouw deel van de belastingen moet gaan.
In ruil daarvoor is die kerk verplicht om je begrafenis te regelen of zoiets.

Hoe kan ons Vorstendom iets terug doen?

Misschien een suggestie: ze kunnen hun dotatie verdienen via verkoop van koekendozen, foto's, presentaties (1000 euro voor een kwartiertje aanwezigheid van Tilleke op je huwelijksreceptie of op de tupperware-avond van je vriendin) en andere prullaria ... (Geen sponsoring van bedrijven die dat aftrekken van hun belastingen !!).

Ai, 't zou kunnen zijn met de vele naïevelingen dat ze meer zullen binnenrijven dan nu ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 13:25   #3
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

dag van de parasieten was een betere titel
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 13:27   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Leve De Koning!!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 13:28   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Een tien op tien voor de benaming "dag van de dotatie" (alhoewel ik er ook een ben die vandaag niet moet werken ...)

Het systeem van de Duitse kerkbelasting doortrekken naar la bande de Laeken: nul op tien, wegens onuitvoerbaar.

Voor zover mij verteld is, maar meer weet ik daar niet van, is het systeem zo: in het kader van de scheiding van kerk en staat, wordt in Duitsland de kerk niet 'vanzelf' (zoals in België) gesubsidieerd.
Ieder jaar kan je wel aanstippen op je belastingsaangifte naar welke kerk jouw deel van de belastingen moet gaan.
In ruil daarvoor is die kerk verplicht om je begrafenis te regelen of zoiets.

Hoe kan ons Vorstendom iets terug doen?

Misschien een suggestie: ze kunnen hun dotatie verdienen via verkoop van koekendozen, foto's, presentaties (1000 euro voor een kwartiertje aanwezigheid van Tilleke op je huwelijksreceptie of op de tupperware-avond van je vriendin) en andere prullaria ... (Geen sponsoring van bedrijven die dat aftrekken van hun belastingen !!).

Ai, 't zou kunnen zijn met de vele naïevelingen dat ze meer zullen binnenrijven dan nu ...
Nu gaat ge Superstaaf tegenkrijgen ze! Tilleke is wel degelijk véél meer waard dan 1000 euro per kwartier - de prijs voor een doorsnee Big Brother, Idool of Expeditie Robinson loser.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 13:57   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nu gaat ge Superstaaf tegenkrijgen ze! Tilleke is wel degelijk véél meer waard dan 1000 euro per kwartier - de prijs voor een doorsnee Big Brother, Idool of Expeditie Robinson loser.
Niks nie meer nie dan 1000 euro's per kwartier.
En zelfs de tolk is inbegrepen in die prijs, want ze praat nog de taal van nonkel Rikske niet. (alhoewel: die ouwe snoeper spreekt de taal van de liefde, de laatste periode van zijn leven, zeker geleerd van de Van SexenKlootburgers)

En ja ... leve de koning ... op de prijsuitreiking van de tombola van de boerinnenbond voor een kwartiertje. (2000 euro, drie militaire lijfwachten in uniform inbegrepen)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:05   #7
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nu gaat ge Superstaaf tegenkrijgen ze! Tilleke is wel degelijk véél meer waard dan 1000 euro per kwartier - de prijs voor een doorsnee Big Brother, Idool of Expeditie Robinson loser.
Tja jongen, de mensen van Idool of Expeditie Robinson hebben nog altijd meer bewezen dan dat door-kunstmatige-insiminatie-bevruchte-nonnetje van Laeken.

Ik weet het, jij ziet Idool of ER als exploten van de inhoudsloze verderfelijke en cultuurloze Vlaamse wereld. Echter, Idool wordt in talloze andere landen uitgezonden, ook allemaal achterlijk tegenover het prachtige op slavenarbeid gebouwde franskiljone clubje van Laeken?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:31   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Landen, regio's en taalgemeenschappen zijn niet achterlijk. Mensen die zich op tv belachelijk maken zijn dat wel. Uiteraard is Big Brother wel het ergste van allemaal.

Voor ge over Zijne Majesteit de Koning, of Hare Koninklijke Hoogheid prinses Mathilde begint: zij doen waardevol werk. Zij verblijden de overgrote meerderheid van het Belgische volk, in alle taalgemeenschappen en houden ons imago hoog in het buitenland, wat een presidenteke van een onnozel republiekske nooit zou kunnen doen. Daarom: Leve de Koning, leve ons eeuwig Belgenland.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:31   #9
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Leve De Koning!!!
't is ne feestdag maar de gewone man mag toch gaan werken !
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:32   #10
Olivier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 453
Standaard

Ge moet er niet teveel maken eh, die feestdagen. Is niet gezond voor de economie.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:35   #11
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Landen, regio's en taalgemeenschappen zijn niet achterlijk. Mensen die zich op tv belachelijk maken zijn dat wel. Uiteraard is Big Brother wel het ergste van allemaal.
In welke zin maken zangtalenten in spé (althans zij die de finalerondes behalen) zich belachelijk? Of de deelnemers van Expeditie Robinson?

Citaat:
Voor ge over Zijne Majesteit de Koning, of Hare Koninklijke Hoogheid prinses Mathilde begint: zij doen waardevol werk. Zij verblijden de overgrote meerderheid van het Belgische volk, in alle taalgemeenschappen en houden ons imago hoog in het buitenland, wat een presidenteke van een onnozel republiekske nooit zou kunnen doen. Daarom: Leve de Koning, leve ons eeuwig Belgenland.
Ze kosten ongelooflijk veel geld, weggegooid geld, jammer dat Tilke de non zich niet goed kan uitdrukken in de Nederlandstalige taalgemeenschap (Maxima, die overigens niet eens Nederlandse is) kende veel sneller en veel beter Nederlands dan de in belgië geboren en getogen Mathilde.

Zotteke.

Trouwens, met deze dag wordt meer dan de helft van het volk gediscrimineerd. Zij die niet voor de staat werken krijgen geen verlof.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:36   #12
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Inderdaad, das een schande. Geef iedereen de kans om onze Vorst op gepaste wijze te vieren!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 15:05   #13
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad, das een schande. Geef iedereen de kans om onze Vorst op gepaste wijze te vieren!
Neen. Er zijn al genoeg feestdagen. Denken ze daar in Laeken nu nooit eens aan de economie?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 15:07   #14
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Neen. Er zijn al genoeg feestdagen. Denken ze daar in Laeken nu nooit eens aan de economie?
Ze denken er wel aan. Tijdens de dag van de dynastie moet het gewone volk gaan werken om de vergoedingen ten kunnen betalen van onze narrenclub.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 19:47   #15
snoodaard
Gouverneur
 
snoodaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Locatie: rodenbachstede
Berichten: 1.071
Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

op 15 nov. 1902 heeft er een italiaan op massamoordenaar leokolder II geschoten ,het was er naast
__________________
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 20:02   #16
A
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juli 2003
Locatie: Dat is voor mij een weet en voor u een onbekende
Berichten: 1.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Op deze heuglijke "dag van de dotatie" 15/11/2004 waarop de Waals gesteunde "hooggeboren lichamen" aan de kassa passeren om hun vette Vlaams betaalde cheques op te halen staat het nieuws bol van de oprichting van een nieuwe partij.
Niveau jongen , echt .

Misschien kunnen we deze dag , naar aanleiding van de idiote posts en topics van de Vl-nationalisten dopen tot zielige-Vlaamsnationalistendag . 8)

Beter zo ?!

Bovendien iedereen nog een fijne koningsdag toegewenst .
__________________
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100

Laatst gewijzigd door A : 15 november 2004 om 20:02.
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 21:38   #17
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

I.p.v. dag van de Dynastie lijkt me het inderdaad ook passelijker als we er "Dag van de dotatie" van maken.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 22:19   #18
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Niveau jongen , echt .
Hoe zou jij dat nu kunnen weten?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 23:05   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Zou het in deze kontext niet tijd worden om deze koekendoosdotaties door de echte "fans" van het koningshuis te laten betalen, zoals dat in Duitsland (als ik het goed heb) met de verschillende kerken wordt gedaan?
Geen enkel probleem Fieseler.

Laat ons in één adem dan ook de dotaties van overheidswege voor voetbalclubs afschaffen.
De ettelijke weekend-manuren vanwege lokale en federale politiemensen op voetbalvelden, betalen we ook uit de gemeenschapskas, en de baten zijn integraal voor de clubs en spelers.
Ikzelf ben geen fervent bezoeker van voetbalstadia, en als ik al eens een match assisteer, dan is het zeker niet vanwege deze kalme snaak dat het repressieapparaat van node is.

Laat ons dan evenzeer de subsidies afschaffen voor TV-zenders. Ik ben geen liefhebber van de lichtbak wegens: té weinig info op een té omslachtige wijze. Een goeie film kan ik op eigen initiatief en voor eigen rekening in de cinema gaan bekijken.
Opdoeken die handel.

Louter utilitair-economisch gezien, kunnen we ook de budgetten voor deeltijds kunstonderwijs intrekken.
Daar wordt niks geleerd dat bijdraagt aan de economie, noch aan de noodlijdende sociale zekerheid, noch aan de derde of vierde wereld.
Louter tijdverkwisting aan kunst met grote en klein 'K' waar enkel langharige werkschuwe artiesten een grijpstuiver aan verdienen. Allemaal slampampers en lanterfanters die te bescheten zijn om zelf kunst te produceren, en daarom maar als babysit fungeren ten behoeve van ouders die de woensdagnamiddag een goedkope oppas vandoen hebben.

Laat alle overheidsgebouwen tot puin vergaan. Wie smaakt er nog een Horta, wie ligt nog wakker om Poelaert? Overbodige cultuur, gebouwen waarvan de kosten de baten ruim overtreffen.

En ja, dan kunnen we tot slot ook die 1�*2 Euro in onze zak houden, waarvan aan alle Belgen die het wensten nog de kleine vreugden en zoete dagdromen ener monarchie geschonken werden.
Jou zegt het niks, dus moeten anderen hun pleziertje ook maar derven.......

Mijn beestenvel ligt klaar, ik stouw mijn grot vol wijn.
Kom eens langs als je het barre cultuurloze Vlaanderland dat jij ons in gedachten prepareert nog durft doorkruisen.
Breng je vrouwen en dochters mee.
Ik ben dol op vlees.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 18:40   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Amai superstaaf,

ge moet niet kwaad worden hoor;
we vragen enkel maar een andere staatsvorm; een met een hoger demokratiegehalte, waar niemand geboren wordt om vorst noch worst te zijn; met goed nabuurschap in plaats van dominantie en uitzuiging;

niet kwaad worden hoor,
ten slotte, wie zijn wij, wij zijn maar gewone mensen die naar het voetbal gaan kijken; wij 'assisteren' niet. Gewoon Vlaamssprekend klootjesvolk dus.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be