Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2015, 03:43   #21
Don Kie Sjotte
Burger
 
Don Kie Sjotte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2012
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Bartje Somers heeft zijn zijn stad Mechelen aan de vluchtelingen gegeven. 200 gaat hij er aan de Nekkerhal in woonunits steken. 2 miljoen euro smost hij op uit de al lege stadskas. De echte burgers zullen de belastingen sneller zien stijgen dan ze met hun ogen kunnen knipperen. Utopolis vreest voor een groot aantal minder bezoekers (wie wil nu zijn wagen naast 200 stuks crapuul parkeren en met hun kroost daar gaan voorbij wandelen). Porsche Center Mechelen vraagt zich af of ze niet in de verkeerde stad hebben gebouwd. Sommige bedrijven gaan al richting Aarschot en Tienen kijken om te verhuizen, weg uit mechelen is iets wat je meer en meer hoort. ................................
@ Porsche,

Klopt het dat de stad Mechelen voor de kosten van 2 miljoen moet opdraaien?
Ik heb informatie dat Fedasil hiervoor de geldschieter is.
Dat wil niet zeggen dat allerlei indirecte en verdoken kosten hiervan door de stadskas worden gedragen.
Ik heb ook mijn twijfels over dit bedrag van 2 miljoen en dat de kost op jaarbasis dichter bij de 3 miljoen zal liggen.
Een bedrag dat uiteindelijk de belastingbetaler zal moeten ophoesten.

En naar het Leuvense moeten die bedrijven die plannen te verhuizen ook al niet komen.Op het industrieterrein van Lubbeek gaan er deze week en volgende dagen 300 vluchtelingen tijdelijk gevestigd worden.
En wat tijdelijk is ; dat mag Joost weten.
Don Kie Sjotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 07:31   #22
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Die zogezegde vluchtelingen hangen stilaan de botten uit ... ze gaan lekker onze structuur en ons leven naar de kloten komen helpen, meer zal er niet zijn ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 17:16   #23
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Word het loon van een burgemeester niet berekend op het aantal inwoners in zijn stad?
Daarbij is toch alles gezegd.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 22:04   #24
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Dat het loon berekend wordt op het aantal inwoners wist waarschijnlijk het hele forum al uitgezonderd misschien de nieuwe vluchtelingen.
Buiten een glansrijke dt-fout zit er dus weinig nieuws in vorige bijdrage.
Wat haat ik toch zulke nietszeggende one-linertjes.
Van deze topic onthoud ik dus dat de vrijmetselaars ook al leegstand in hun gebouwen kennen. Wel wat wist ik nog niet.
Wat ik wel al wist is het feit dat ze geen kwartjes of afgedankte knopen in een collectie-bus deponeren. Maar zij pretenderen ook niet van barmhartige Samaritanen te zijn.
Dus dan schokt die afgedankte knoop mij ook minder.
Ik vraag mij alleen af waar Merkel het recht vandaan haalt om .......Europa open te stellen voor al die vluchtelingen. En het ontstane probleem nadien wil doorschuiven naar andere landen binnen Europa.
Ik dacht toch dat wij; Belgen dus; toch Merkel niet hebben verkozen om in onze plaats beslissingen te nemen. Dan had Hitler evengoed hier kunnen aan de macht blijven.
Maar is dat soms de bedoeling van een eengemaakt Europa?
De macht van het volk afbouwen en leggen bij enkelingen die vergaderen in een of ander kasteel? En bovendien deze werkwijze nog omschrijven als democratie!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 15:47   #25
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Dat het loon berekend wordt op het aantal inwoners wist waarschijnlijk het hele forum al uitgezonderd misschien de nieuwe vluchtelingen.
Buiten een glansrijke dt-fout zit er dus weinig nieuws in vorige bijdrage.
Wat haat ik toch zulke nietszeggende one-linertjes.
Van deze topic onthoud ik dus dat de vrijmetselaars ook al leegstand in hun gebouwen kennen. Wel wat wist ik nog niet.
Wat ik wel al wist is het feit dat ze geen kwartjes of afgedankte knopen in een collectie-bus deponeren. Maar zij pretenderen ook niet van barmhartige Samaritanen te zijn.
Dus dan schokt die afgedankte knoop mij ook minder.
Ik vraag mij alleen af waar Merkel het recht vandaan haalt om .......Europa open te stellen voor al die vluchtelingen. En het ontstane probleem nadien wil doorschuiven naar andere landen binnen Europa.
Ik dacht toch dat wij; Belgen dus; toch Merkel niet hebben verkozen om in onze plaats beslissingen te nemen. Dan had Hitler evengoed hier kunnen aan de macht blijven.
Maar is dat soms de bedoeling van een eengemaakt Europa?
Citaat:
De macht van het volk afbouwen en leggen bij enkelingen die vergaderen in een of ander kasteel? En bovendien deze werkwijze nog omschrijven als democratie!
Dat volk onderneemt dan ook helemaal geen sikkepit en laat alles zijn beloop gaan , en als het VB iets wil ondernemen schieten ze nog met scherp of boren sommigen hier ook op forum het VB direct de grond in ?? grote debielen zijn het ;heel ons mooie volk....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 20:57   #26
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat volk onderneemt dan ook helemaal geen sikkepit en laat alles zijn beloop gaan , en als het VB iets wil ondernemen schieten ze nog met scherp of boren sommigen hier ook op forum het VB direct de grond in ?? grote debielen zijn het ;heel ons mooie volk....
Wat Dewever zegt over Merkel is wel juist. Haar stellingname heeft een Europa zonder grenzen veroorzaakt. Wat Dewever dus terecht opmerkt.
Dus eindelijk nog een politieker die iets opmerkt en.....ook iets durft zeggen.
Anderzijds stel ik mij dan ook weer vragen bij sommige opmerkingen van Dewever. Hij liet zich immers ontvallen dat de Volksunie een amalgaam zou geweest zijn naar inhoud en leden. Een samenraapsel dus van arrivisten?
Graag had ik vernomen waarop hij zich baseerde?
Weet hij waarom sommige leden van de Volksunie lid waren?
Heeft hij zich afgevraagd of hun reden valabel was of niet?
Zo niet; waarom gooit hij dan de hele vroegere partij in de lappenmand?
Of denkt hij dat iedereen het karakter van Schiltz bezat?
Een antwoord op mijn vragen zal er wel nooit komen. En zeker niet op dit forum. Maar...... hij mag bewijzen dat hij het beter kan.
Maar als hij denkt dat de velen die op zijn karretje gesprongen zijn beter zijn dan de vroegere Volksunie-leden dan zit hij verkeerd.
Binnen de vroegere Volksunie was er minder rijstepap te verdelen en dat houdt sommigen nog zoet. Maar wacht tot er een heleboel vaststellen dat er in iedere fusiegemeente maar één burgemeester is. Ik ben eens benieuwd hoeveel er uitgerangeerd zullen worden omdat al die diploma's niet gekomen zijn om een tweederangs-rol te vervullen.
Want de meerderheid van die diploma's zijn geen Vlamingen.
Zij waren het vroeger niet en zullen het nooit worden. Toch niet toen ik aan politiek deed.
Er is dus wel een verschil mijnheer Dewever zoals U terecht schijnt op te merken. Maar of het een gunstig verschil zal zijn voor Vlaanderen; wel daar heb ik mijn twijfels over.
Voor velen is aan politiek doen de juiste moment afwachten om op de kar te
springen. En dat zal de toekomst wel aantonen. Want de kar is overladen met aspiraties. En diploma's natuurlijk. Allemaal gewichtig volk dus dat plotsklaps Vlaming is geworden.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 20:57   #27
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat volk onderneemt dan ook helemaal geen sikkepit en laat alles zijn beloop gaan , en als het VB iets wil ondernemen schieten ze nog met scherp of boren sommigen hier ook op forum het VB direct de grond in ?? grote debielen zijn het ;heel ons mooie volk....
Wat Dewever zegt over Merkel is wel juist. Haar stellingname heeft een Europa zonder grenzen veroorzaakt. Wat Dewever dus terecht opmerkt.
Dus eindelijk nog een politieker die iets opmerkt en.....ook iets durft zeggen.
Anderzijds stel ik mij dan ook weer vragen bij sommige opmerkingen van Dewever. Hij liet zich immers ontvallen dat de Volksunie een amalgaam zou geweest zijn naar inhoud en leden. Een samenraapsel dus van arrivisten?
Graag had ik vernomen waarop hij zich baseerde?
Weet hij waarom sommige leden van de Volksunie lid waren?
Heeft hij zich afgevraagd of hun reden valabel was of niet?
Zo niet; waarom gooit hij dan de hele vroegere partij in de lappenmand?
Of denkt hij dat iedereen het karakter van Schiltz bezat?
Een antwoord op mijn vragen zal er wel nooit komen. En zeker niet op dit forum. Maar...... hij mag bewijzen dat hij het beter kan.
Maar als hij denkt dat de velen die op zijn karretje gesprongen beter zijn dan de vroegere Volksunie-leden dan zit hij verkeerd.
Binnen de vroegere Volksunie was er minder rijstepap te verdelen en dat houdt sommigen nu nog zoet. Maar wacht tot er een heleboel vaststellen dat er in iedere fusiegemeente maar één burgemeester is. Ik ben eens benieuwd hoeveel er uitgerangeerd zullen worden omdat al die diploma's niet gekomen zijn om een tweederangs-rol te vervullen.
Want de meerderheid van die diploma's zijn geen Vlamingen.
Zij waren het vroeger niet en zullen het nooit worden. Toch niet toen ik aan politiek deed.
Er is dus wel een verschil mijnheer Dewever zoals U terecht schijnt op te merken. Maar of het een gunstig verschil zal zijn voor Vlaanderen; wel daar heb ik mijn twijfels over.
Voor velen is aan politiek doen de juiste moment afwachten om op de kar te
springen. En dat zal de toekomst wel aantonen. Want de kar is overladen met aspiraties. En diploma's natuurlijk. Allemaal gewichtig volk dus dat plotsklaps Vlaming is geworden.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 november 2015 om 20:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 21:03   #28
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat volk onderneemt dan ook helemaal geen sikkepit en laat alles zijn beloop gaan , en als het VB iets wil ondernemen schieten ze nog met scherp of boren sommigen hier ook op forum het VB direct de grond in ?? grote debielen zijn het ;heel ons mooie volk....
Wat Dewever zegt over Merkel is wel juist. Haar stellingname heeft een Europa zonder grenzen veroorzaakt. Wat Dewever dus terecht opmerkt.
Dus eindelijk nog een politieker die iets opmerkt en.....ook iets durft zeggen.
Anderzijds stel ik mij dan ook weer vragen bij sommige opmerkingen van Dewever. Hij liet zich immers ontvallen dat de Volksunie een amalgaam zou geweest zijn naar inhoud en leden. Een samenraapsel dus van arrivisten?
Graag had ik vernomen waarop hij zich baseerde?
Weet hij waarom sommige leden van de Volksunie lid waren?
Heeft hij zich afgevraagd of hun reden valabel was of niet?
Zo niet; waarom gooit hij dan de hele vroegere partij in de lappenmand?
Of denkt hij dat iedereen het karakter van Schiltz bezat?
Een antwoord op mijn vragen zal er wel nooit komen. En zeker niet op dit forum. Maar...... hij mag bewijzen dat hij het beter kan.
Maar als hij denkt dat de velen die op zijn karretje gesprongen zijn beter zijn dan de vroegere Volksunie-leden dan zit hij verkeerd.
Binnen de vroegere Volksunie was er minder rijstepap te verdelen en dat houdt sommigen nog zoet. Maar wacht tot er een heleboel vaststellen dat er in iedere fusiegemeente maar één burgemeester is. Ik ben eens benieuwd hoeveel er uitgerangeerd zullen worden omdat al die diploma's niet gekomen zijn om een tweederangs-rol te vervullen.
Want de meerderheid van die diploma's zijn geen Vlamingen.
Zij waren het vroeger niet en zullen het nooit worden. Toch niet toen ik aan politiek deed.
Er is dus wel een verschil mijnheer Dewever zoals U terecht schijnt op te merken. Maar of het een gunstig verschil zal zijn voor Vlaanderen; wel daar heb ik mijn twijfels over.
Voor velen is aan politiek doen de juiste moment afwachten om op de kar te
springen. En dat zal de toekomst wel aantonen. Want de kar is overladen met aspiraties. En diploma's natuurlijk. Allemaal gewichtig volk dus dat plotsklaps Vlaming is geworden.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 06:21   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De vreemdelingen herbergen is één van de zeven christelijke werken van barmhartigheid. "Wanneer komt er een actie van de Kerk om (lege) kloosters en abdijen open te stellen?", vraagt De Croo zich op twitter af.
Eigenlijk is er iets mis in de verhouding van geimporteerde vluchtelingen: er zitten te weinig plofmoslims bij. Want als er meer zouden zijn die zichzelf opblazen in de volgepropte opvangplekken, zou dat plaats maken voor een nieuwe lading.

Blijkbaar werken de religieuze mechanismen toch niet zo goed om praktische problemen op te lossen.

Daarentegen, in de ruine van de Bataclan in Parijs, daar is nu plaats.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 06:22   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zou de liberaal ook gedacht hebben aan lege fabriekshallen voor de vluchtelingen? Of is solidariteit iets dat hij van de eigen achterban per definitie niet verwacht, en dat hij het daarom maar bij de katholieken gaat zoeken?
Of zijn er niet nog wat lege vracht-treinstellen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 08:50   #31
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk is er iets mis in de verhouding van geimporteerde vluchtelingen: er zitten te weinig plofmoslims bij. Want als er meer zouden zijn die zichzelf opblazen in de volgepropte opvangplekken, zou dat plaats maken voor een nieuwe lading.

Blijkbaar werken de religieuze mechanismen toch niet zo goed om praktische problemen op te lossen.

Daarentegen, in de ruine van de Bataclan in Parijs, daar is nu plaats.
Feitelijk een goed gedacht , ze moeten zichzelf met meerder in zeer grote groepen laten ploffen ... kunnen we ze niet op gedachten brengen dat ze dit in Molenbeek op het marktplein doen ? allemaal direct naar 72 maagden ...dan zijn we er vanaf .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 09:12   #32
andrew555
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2015
Berichten: 401
Standaard

anders moeten Decroo & co een beetje plaats maken
in de Loge vd vrijmetselarij
andrew555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 10:46   #33
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De Katholieke Kerk is hier 500 jaar geleden al één repressieve monotheïstische levensvisie komen opleggen. Het zou maar erg zijn moest ze de facilitator zijn van een tweede en nog repressievere golf.
Ja, met hun vele legers veronderstel ik.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 12:10   #34
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

zijn vader zal wel handjes schudden met de economische vluchtelingen
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 20:44   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Decroo vergeet dat de Kerk al opriep aan zijn priesters om te helpen waar men kon. Er zijn al een aantal opvangplaatsen voorzien. Maar het personeel hebben ze niet. Dat decroo het falen van zijn politieke kaste probeert door te schuiven naar anderen is lachwekkend, maar wel te begrijpen van een vrijmetselaar. De loge kan toch wel een paar van hun 200 tempels openstellen zeker.
Daarnaast heeft de Kerk al meerdere kloosters geopend, maar die werden, na controle, niet geschikt bevonden voor de vluchtelingen. Er hebben decennia lang religieuzen in gewoond, maar blijkbaar voldoen ze volgens de overheid niet aan de verwachtingen van de vluchtelingen.

Ze werden in Roeselare twee, vrij grote klooster ongeschikt verklaard. Kortom, Decroo weet gewoonweg niet waarover hij praat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be