Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2013, 00:58   #41
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
...., we hebben nu een cultuur van wetenschap en vrijheid, dat vind ik belangrijk.
Vooral een cultuur van niet meer kunnen en willen voortplanten...

Een populatie zonder eer , zonder trots, die vrolijk op weg is uit te sterven.
En mag ik dan misschien geamuseerd kijken?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 03:53   #42
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De mono-cultuur is quasi een feit in Antwerpen, de rest volgt. Het multiculturele- en knuffel-argument is waardeloos geworden, het ziet er naar uit dat de moslims een monocultuur gaan vormen in Antwerpen.

Bijna helft leerlingen in Antwerps stedelijk basisonderwijs volgt islamlessen
http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/Bi...utm_medium=RSS

We weten allemaal hoe tolerant en vredelievend de Islam is ...
Ik heb ook Islamlessen gevolgd op school. De leraren/leraressen leerden ons om met respect om te gaan met elkaar en we kregen klappen met de lat als we iets verkeerds deden.

Mijn kinderen volgen ook Islamitische lessen op hun school, en tijdens het weekend volgen ze ook een paar uur Arabisch en Islam lessen. Hun vriendenkring bestaat uit 90% autochtone kinderen. Ik vind dat "grote" mensen hier veel van kunnen leren.

Er zal een dag komen dat er geen verschil meer komt tussen autochtoon en allochtoon, de zij en wij mentaliteit zal volledig verdwijnen. Kijk maar naar de VS waar de president en tal van andere leiders zwarten zijn, terwijl ze heel lang als minderwaardig werden aanzien. Dit noemt men evolutie.

Het is net als met gratis downloaden van muziek op het internet. Iedereen doet het, ondanks de hevige tegenwerkingen van de grote platenmaatschappijen. Uiteindelijk zien de platenbonzen in dat ze het toch niet kunnen winnen, en dus bieden ze nieuwe diensten aan aangepast aan de evolutie. De allochtonen die hier heel hun leven of een groot deel van hun leven wonen, moet men accepteren zoals ze zijn. Integratie = ja, assimilatie = nog een paar generaties.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.

Laatst gewijzigd door nickb : 1 maart 2013 om 03:58.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 07:37   #43
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Vooral een cultuur van niet meer kunnen en willen voortplanten...

Een populatie zonder eer , zonder trots, die vrolijk op weg is uit te sterven.
En mag ik dan misschien geamuseerd kijken?
Tot nu toe vulden we dat tekort op met wat import die zich integreerden, niets verkeerd mee. Dat moslims dit zien als een ideaal moment om te veroveren zegt veel over hen, dergelijk fascisme moet gestopt worden.

Als ik kijk wat moslims doen overal op deze aardbol dan ben ik trots geen moslim te zijn, wat een bende debielen. Je mag je 'eer' houden.

Laatst gewijzigd door BonBon : 1 maart 2013 om 07:49.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 07:43   #44
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik heb ook Islamlessen gevolgd op school. De leraren/leraressen leerden ons om met respect om te gaan met elkaar en we kregen klappen met de lat als we iets verkeerds deden.

Mijn kinderen volgen ook Islamitische lessen op hun school, en tijdens het weekend volgen ze ook een paar uur Arabisch en Islam lessen. Hun vriendenkring bestaat uit 90% autochtone kinderen. Ik vind dat "grote" mensen hier veel van kunnen leren.

Er zal een dag komen dat er geen verschil meer komt tussen autochtoon en allochtoon, de zij en wij mentaliteit zal volledig verdwijnen. Kijk maar naar de VS waar de president en tal van andere leiders zwarten zijn, terwijl ze heel lang als minderwaardig werden aanzien. Dit noemt men evolutie.
Obama is een ex-moslim want z'n vader was moslim en hij heeft ook islam lessen gekregen, als je die als voorbeeld wil nemen dan vind ik dat best hoor.

Voor mij gaat het er net om dat moslims zich niet willen mixen, vooral de mannen halen quasi al hun bruiden uit het thuisland. Hoe wil je dat het verschil zal verdwijnen als ze generatie na generatie ouders blijven importeren?

Zelfs ongelovige moslims durven dit niet zeggen, er is een grote druk om te liegen en jezelf moslim te noemen al geloof je niet in het persoonlijke contact tussen Mohammed en de engel Gabriel. Zoiets noem je een dictatuur binnen onze cultuur van vrije waarden, ik walg daarvan.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 09:44   #45
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
De allochtonen die hier heel hun leven of een groot deel van hun leven wonen, moet men accepteren zoals ze zijn. Integratie = ja, assimilatie = nog een paar generaties.
Maar wat als zij lachen met onze oudere westerse cultuur ,
in geval van , met slechte bedoelingen ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 10:51   #46
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Jij kijkt blijkbaar naar huidskleur, dat is in wezen onbelangrijk. Het is een godsdienstige ideologie en bijbehorende achterlijkheid die de overhand neemt, niet een huidskleur.

De Islam heeft zich nooit op grote schaal vermengt met andere volkeren en hun godsdienst, enkel veroverd.
Afkomst/ethniciteit staat niet geheel los van cultuur. In de VS zie je bv dat er een duidelijke 'zwarte' cultuur is, zelfs vandaag bestaat die nog. Sinds de segregatie is afgeschaft zie je wel dat ze dichter naar elkaar toegroeien maar er zijn toch nog altijd verschillen binnen de VS. In elk geval jouw theorie dat alle culturen constant vreedzaam mixen en dat de islam daar de enige uitzondering op vormt slaat nergens op.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 11:04   #47
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Afkomst/ethniciteit staat niet geheel los van cultuur. In de VS zie je bv dat er een duidelijke 'zwarte' cultuur is, zelfs vandaag bestaat die nog. Sinds de segregatie is afgeschaft zie je wel dat ze dichter naar elkaar toegroeien maar er zijn toch nog altijd verschillen binnen de VS. In elk geval jouw theorie dat alle culturen constant vreedzaam mixen en dat de islam daar de enige uitzondering op vormt slaat nergens op.
Moslims kunnen niet vreedzaam mixen want gemixte huwelijken mogen niet volgens de islam, alle andere grote godsdiensten hebben daar veel minder problemen mee. Natuurlijk is huidskleur een belangrijke factor maar dit zegt niets over godsdienst, de meeste zwarten in de VS zijn christelijk, net zoals de blanken. Er is wel een verschil maar die is eigenlijk niet zo groot, buiten wat muziek en meer bling-bling, wat zijn die verschillen eigenlijk?

Er is wel een soort drang om zich te distantiëren van die blanken en dan kiezen ze voor de Islam, beide godsdiensten hebben uiteindelijk niets te zien met hun zwarte roots.

Laatst gewijzigd door BonBon : 1 maart 2013 om 11:06.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 15:36   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Lees even goed. De topicstarter beklaagt zich over multicultuur.

Weinig verschijnselen multicultureler dan de eigenvolk tv & radio.
Of bepalen ''de moslims'' misschien de uitzendinhoud en schemaas van de VRT?
Engels ervaar ik niet als "multicul". De islam daarentegen wél.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 16:32   #49
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Engels ervaar ik niet als "multicul".
Je vraagt je bijna af waarom ''Frans'' voor jouw soortgenoten wél 183 jaar een probleem was/is, als Engels geen multikul is.
Werkelijk elke instantie is gesplitst in Belgie naar taal. Was dat een fout dan?

Of wil is de Nederlandse cultuur dezelfde als de Engelse? Maar de Franse niet?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 16:40   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je vraagt je bijna af waarom ''Frans'' voor jouw soortgenoten wél 183 jaar een probleem was/is, als Engels geen multikul is.
Werkelijk elke instantie is gesplitst in Belgie naar taal. Was dat een fout dan?

Of wil is de Nederlandse cultuur dezelfde als de Engelse? Maar de Franse niet?
Omdart Frans de taal is van de arrogante Belgische francofone (vooral Brusselse)bourgeoisie die het vertikt er rekening mee te houden dat Nederlands de formele taal van Vlaanderen is en waarvoor ze respect horen op te brengen. Het faciliteitensysteem in de zes randgemeenten is fundamenteel verwerpelijk.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 16:47   #51
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je vraagt je bijna af waarom ''Frans'' voor jouw soortgenoten wél 183 jaar een probleem was/is, als Engels geen multikul is.
Werkelijk elke instantie is gesplitst in Belgie naar taal. Was dat een fout dan?

Of wil is de Nederlandse cultuur dezelfde als de Engelse? Maar de Franse niet?
Ze hebben Frans al 183 jaar opgedrongen aan ons, dat zorgt voor een haat-liefde verhouding met die taal. Het wordt tijd dat we het Engels opnemen als 2e taal ipv het Frans, veel praktischer, makkelijker te leren en ongevaarlijk om dominant te worden zoals het Frans en Arabisch wel is.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:02   #52
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
....bourgeoisie die het vertikt er rekening mee te houden dat Nederlands de formele taal van Vlaanderen is en waarvoor ze respect horen op te brengen.
Is Frans nu dezelfde cultuur als het Nederlands voor jou of niet? Engels is voor jou dezelfde cultuur toch?

Waarom dan zo moeilijk doen over verfransing? Blijft dezelfde cultuur nietwaar...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ze hebben Frans al 183 jaar opgedrongen aan ons, .

''ZE'' ? Vanaf 1952 bepaalt Vlaanderen zelf waar ze onderwijs in geeft.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 maart 2013 om 17:04.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:03   #53
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik heb ook Islamlessen gevolgd op school. De leraren/leraressen leerden ons om met respect om te gaan met elkaar en we kregen klappen met de lat als we iets verkeerds deden.

Mijn kinderen volgen ook Islamitische lessen op hun school, en tijdens het weekend volgen ze ook een paar uur Arabisch en Islam lessen. Hun vriendenkring bestaat uit 90% autochtone kinderen. Ik vind dat "grote" mensen hier veel van kunnen leren.

Er zal een dag komen dat er geen verschil meer komt tussen autochtoon en allochtoon, de zij en wij mentaliteit zal volledig verdwijnen. Kijk maar naar de VS waar de president en tal van andere leiders zwarten zijn, terwijl ze heel lang als minderwaardig werden aanzien. Dit noemt men evolutie.

Het is net als met gratis downloaden van muziek op het internet. Iedereen doet het, ondanks de hevige tegenwerkingen van de grote platenmaatschappijen. Uiteindelijk zien de platenbonzen in dat ze het toch niet kunnen winnen, en dus bieden ze nieuwe diensten aan aangepast aan de evolutie. De allochtonen die hier heel hun leven of een groot deel van hun leven wonen, moet men accepteren zoals ze zijn. Integratie = ja, assimilatie = nog een paar generaties.
Waarom leer je je kinderen Arabisch ?
Toch alleen maar om het "wij" en "zij" gevoel te handhaven.
Want voor de rest zijt ge met Arabisch hier geen kloten.
Kinderen van ouders van Italiaanse afkomst spreken al na één generatie geen Italiaans meer.
Denk daar eens over na.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:47   #54
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Moslims kunnen niet vreedzaam mixen want gemixte huwelijken mogen niet volgens de islam, alle andere grote godsdiensten hebben daar veel minder problemen mee. Natuurlijk is huidskleur een belangrijke factor maar dit zegt niets over godsdienst, de meeste zwarten in de VS zijn christelijk, net zoals de blanken. Er is wel een verschil maar die is eigenlijk niet zo groot, buiten wat muziek en meer bling-bling, wat zijn die verschillen eigenlijk?

Er is wel een soort drang om zich te distantiëren van die blanken en dan kiezen ze voor de Islam, beide godsdiensten hebben uiteindelijk niets te zien met hun zwarte roots.
Een moslimman mag in principe wel trouwen met een christene of joodse
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:54   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Is Frans nu dezelfde cultuur als het Nederlands voor jou of niet? Engels is voor jou dezelfde cultuur toch?

Waarom dan zo moeilijk doen over verfransing? Blijft dezelfde cultuur nietwaar...
Nee, Frans is voor ons een veel meer vreemde cultuur dan de Engelse. Het is een Latijnse cultuur. Bovendien, wij hebben als Vlamingen met de Franse cultuur in la Belgique een weinig sympathieke ervaring.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:58   #56
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom leer je je kinderen Arabisch ?
Toch alleen maar om het "wij" en "zij" gevoel te handhaven.
Want voor de rest zijt ge met Arabisch hier geen kloten.
Kinderen van ouders van Italiaanse afkomst spreken al na één generatie geen Italiaans meer.
Denk daar eens over na.
Misschien zodat zijn kinderen met familie uit Marokko kunnen communiceren wanneer ze daar op vakantie gaan? Sommigen mensen hechten belang aan hun taal/identiteit.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 18:10   #57
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nat Water Bekijk bericht
en integreren nooit...

Heel Marokko spreekt Frans
Integratie zou wel kunnen, als er een iets gedaan wordt aan huwelijksmigratie, maar daar is in Vlaanderen geen draagvlak voor.

edit: niet heel Marokko spreekt frans, verre van zelfs

Laatst gewijzigd door mvd : 1 maart 2013 om 18:11.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 18:24   #58
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Misschien zodat zijn kinderen met familie uit Marokko kunnen communiceren wanneer ze daar op vakantie gaan? Sommigen mensen hechten belang aan hun taal/identiteit.
Dus omwille van de bestendiging van het "wij" en "zij" gevoel.
Net zoals ik zei.
En hoeveel generaties moet dat dan door gaan ?
Het is toch een compleet verschijten van tijd om een taal aan te leren waarmee je hier den hond zijn kloten zijt, enkel om nonkel Mo , die ge eens om de 5 jaar ziet in zijn eigen taal goedendag te zeggen.
Steek dan uw tijd in iets waar wij iets mee zijn , zoals het aanleren van een stiel bijvoorbeeld.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 18:33   #59
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nat Water Bekijk bericht
als je uwen tijd al verschijt aan het leren over een imaginair vriendje, is een taal leren voor hen bijna een Nobelprijs halen.

Maar fatsoenlijk Nederlands is dan weer te moeilijk.
Ne stiel leren ook .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 18:46   #60
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dus omwille van de bestendiging van het "wij" en "zij" gevoel.
Net zoals ik zei.
En hoeveel generaties moet dat dan door gaan ?
Het is toch een compleet verschijten van tijd om een taal aan te leren waarmee je hier den hond zijn kloten zijt, enkel om nonkel Mo , die ge eens om de 5 jaar ziet in zijn eigen taal goedendag te zeggen.
Steek dan uw tijd in iets waar wij iets mee zijn , zoals het aanleren van een stiel bijvoorbeeld.
Je kunt die taal ook hier spreken, een tijd geleden liep ik langs het zuidstation en ik hoorde enkel en alleen Arabisch om mij heen. Hoeveel generaties dat kan door gaan moet je niet aan mij vragen. Zolang Europa een de facto open grenzen beleid heeft denk ik.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be