Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2016, 05:49   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard Oeps: Mayeur kwaad, want linkse vriendjes in de boeien geslagen door eigen korps

Zo'n houding van apriorisme van het hoge eigen gelijk .... dat moet toch heerlijk zijn om zo door het leven te kunnen ...


De voorzitter van de Ligue des Droits de l’Homme is advocaat Alexis Deswaef. Die brave man werd aan de beurs in de boeien geslaan wegens deelname aan een niet toegelaten betoging. Omdat hij zich verzette, werden de handboeien nogal strakjes gespannen rond de intellectuele en linkse polsen.
Hij, en een aantal extreem-linkse vriendjes, waarvan onderschepte sms-jes inderdaad een tegenbetoging aankondigden.

De heer burgemeester had evenwel enkel een rechtse betoging verboden.
De hoogedele andere sos, minister van Brussel, had voor gans Brussel .... ook tegenbetogingen verboden.

Wat een zootje.

titel: Mayeur hekelt aanhoudingen linkse manifestanten
link (vermoedelijk betalend) : http://www.standaard.be/cnt/dmf20160403_02217647

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 06:19   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het discours van Mayeur is er één van geklungel, vriendjespolitiek, anti Vlaams en nu zet hij zijn eigen politiekorps nog eens publiekelijk te kakken...

Wanneer wordt dit figuur afgezet?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 07:11   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het discours van Mayeur is er één van geklungel, vriendjespolitiek, anti Vlaams en nu zet hij zijn eigen politiekorps nog eens publiekelijk te kakken...

Wanneer wordt dit figuur afgezet?
Dat discours is er echt een van "mijn partij en mijn politieke zienswijze zijn de enige echte waardevolle, en al het andere is uitschot dat vernietigd moet worden".

Hoe noemen we zo'n maatschappelijk-politieke houding ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 07:34   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

http://www.gva.be/cnt/dmf20160404_02...-extreemrechts

Mayeur laakt arrestaties linkse manifestanten: “Verbod gold enkel voor extreemrechts”



Citaat:
De Brusselse burgemeester Yvan Mayeur (PS) gaat zijn korpschef ondervragen over de 99 administratieve aanhoudingen van zaterdag aan de Beurs. Hij vindt dat de politie te streng optrad. Veel men*sen uit (extreem)linkse hoek kwamen er samen ondanks een verbod op manifestaties, maar dat gold volgens Mayeur enkel voor ex*treemrechtse groeperin*gen.

De Brusselse politie ziet dat helemaal anders. “Het verbod gold voor alle manifestaties en samenscholingen die te maken hadden met 22 maart”, zegt politiewoordvoerder Christian De Coninck. “Zij die het aan hun laars lapten, hebben we opgepakt. Dat is correct verlopen. Van de 140 gearresteerden in Brussel en Molenbeek was zo’n 60 procent extreemlinks.”

Een van de gearresteerden was advocaat Alexis Deswaef, voorzitter van de Franstalige Mensenrechtenliga. Hij overweegt een klacht tegen de politie en gaat aan Mayeur vragen om een onderzoek te openen naar het politieoptreden.

“Vrijlating bevolen”

Mayeur lijkt Deswaef daarin te steunen. “Ik begrijp niet waarom mijn politiekorps zoveel mensen gearresteerd heeft”, verklaart Mayeur. “En toch zeker geen advocaat, die doet zijn werk en kent zijn rechten. Toen ik hoorde dat Alexis Deswaef opgepakt was, heb ik onmiddellijk zijn vrijlating bevolen. Ik ga mijn korpschef ondervragen.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:34   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Om het belang van Brussel te schetsen: de stad kent bijna twee keer zoveel diplomatieke posten als Washington DC, de belangrijkste administraties op federaal/regionaal vlak zijn er gevestigd, de NAVO is er gevestigd... En die stad wordt door zo'n heikneuters geleid?! Ik word daar woest van en het vuurpeloton is nog te vriendelijk voor die provinciaaltjes die een wereldstad moeten leiden. Zij leiden en wij lijden...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 11:33   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het discours van Mayeur is er één van geklungel, vriendjespolitiek, anti Vlaams en nu zet hij zijn eigen politiekorps nog eens publiekelijk te kakken...

Wanneer wordt dit figuur afgezet?
In een democratische rechtstaat zouden zulke sujetten weggestemd worden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 11:39   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In een democratische rechtstaat zouden zulke sujetten weggestemd worden.
Maar neen, hij verdedigt de grote francofonie tegen het Vlaamse uitschot... Zulke mensen mogen natuurlijk wat meer dan een ander...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 12:53   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In een democratische rechtstaat zouden zulke sujetten weggestemd worden.
't kiesvee heeft 1 ding: HET NOG STEEDS NIET GESNOPEN, snappie Xeno?
Neen, zeker?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 13:17   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het discours van Mayeur is er één van geklungel, vriendjespolitiek, anti Vlaams en nu zet hij zijn eigen politiekorps nog eens publiekelijk te kakken...

Wanneer wordt dit figuur afgezet?
Dat hij nog gerust een tijdje de boel goed laat verrotten.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 13:44   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het discours van Mayeur is er één van geklungel, vriendjespolitiek, anti Vlaams en nu zet hij zijn eigen politiekorps nog eens publiekelijk te kakken...

Wanneer wordt dit figuur afgezet?
Omschrijf het discours van de Federale N-VA ministers eens.

Zo hebben we een "point de repère" van uw wijze van inschatting.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 14:00   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dat hij nog gerust een tijdje de boel goed laat verrotten.

Inderdaad, laat Brussel en de baronieën maar verrotten tot op het bot, voor de draaiende camera's van de wereldpers want die zijn daar niet meer weg te slaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 14:11   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Inderdaad, laat Brussel en de baronieën maar verrotten tot op het bot, voor de draaiende camera's van de wereldpers want die zijn daar niet meer weg te slaan.
In De Tijd las ik dat Mayeur een vulkanisch karakter heeft en dat zijn uitbarstingen bij het personeel op het Brussels stadhuis reeds legendarisch zijn. Dat verbaast mij niet. Heb je die man zijn gezicht al eens aandachtig bekeken? De frustratie loopt er zo af.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 14:36   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Hij krijgt nu ook al zijn eigen politie tegen zich. Goed zo

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160404_02218095
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 15:38   #14
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Echt een verhaal van ons kent ons.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 22:47   #15
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Magritte had het niet beter kunnen bedenken.. surrealisme ten top.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 23:25   #16
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In De Tijd las ik dat Mayeur een vulkanisch karakter heeft en dat zijn uitbarstingen bij het personeel op het Brussels stadhuis reeds legendarisch zijn. Dat verbaast mij niet. Heb je die man zijn gezicht al eens aandachtig bekeken? De frustratie loopt er zo af.
Is dat omdat hij links is?
Zijn alle linksen onmensen, en alle rechtsen zachtaardig?

Denk ook eens na waarom u op de persoon speelt en niet op de bal? Is dat iets dat een fatsoenlijk mens doet? Is dat iets wat een gelovig mens moet doen van zijn opperwezen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 00:38   #17
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Schepmans is geen haar beter...
Ook zij negeerde het manifestatieverbod. Tenminste waar het links en islamieten aanging. En dat tegen de vraag van de politie in die liever zou ingegrepen hebben voor het te laat was.
Het was in Molenbeek net een na de ramp SFfilm. Een cordon van politie en soldaten rond het politiecommissariaat en het gemeentehuis met daarbinnen Schepmans. En daarbuiten honderden amokmakers én... de linkse gemeenteraadsleden van PS en ECOLO Sarah Turine op kop...

Om nog te zwijgen van de zelfingenomenheid van Schepmans....
https://www.youtube.com/watch?v=HwKFifVE3lA
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 01:06   #18
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Om het belang van Brussel te schetsen: de stad kent bijna twee keer zoveel diplomatieke posten als Washington DC, de belangrijkste administraties op federaal/regionaal vlak zijn er gevestigd, de NAVO is er gevestigd... En die stad wordt door zo'n heikneuters geleid?! Ik word daar woest van en het vuurpeloton is nog te vriendelijk voor die provinciaaltjes die een wereldstad moeten leiden. Zij leiden en wij lijden...
²
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 08:42   #19
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Om het belang van Brussel te schetsen: de stad kent bijna twee keer zoveel diplomatieke posten als Washington DC, de belangrijkste administraties op federaal/regionaal vlak zijn er gevestigd, de NAVO is er gevestigd... En die stad wordt door zo'n heikneuters geleid?! Ik word daar woest van en het vuurpeloton is nog te vriendelijk voor die provinciaaltjes die een wereldstad moeten leiden. Zij leiden en wij lijden...
2
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be