Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 29 november 2011, 19:03   #21
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Eén tweetalige die zou willen dat de 2 gemeenschappen hun eigen weg gaan op gelijke voet.
Eén ééntalige die zou willen dat 1 gemeenschap in de grondwet privileges krijgt waarop de andere geen recht heeft.

Diametraal tegenovergesteld dus.
fout... en voor alle duidelijkheid : ik heb totaal geen sympathie voor Maingain. Maar de man is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, zeker tweetalig. Als ik me niet vergis heeft hij na zijn licentie zelfs nog een jaartje bij gaan studeren in Maastricht. Ik moet toegeven dat ik ook raar keek, toen ik hem enkele jaren geleden in een intervieuw meer dan behoorlijk nederlands hoorde praten. EDR kan er veel van leren.

Maar aan het eind van de dag heb je er niks aan, want hij vertikt het om zijn tweetaligheid te gebruiken. Wat dom is.
peter1962 is offline  
Oud 29 november 2011, 19:04   #22
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
exact mijn punt. Onverdraagzaamheid is de grondslag van hun politiek discours
ah ja ? Waar is N-VA onverdraagzaam ?
stuyckp is offline  
Oud 29 november 2011, 19:05   #23
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
de foto's zijn toch duidelijk ? Mocht je ze niet herkennen : lees de bijbehorende tekst. Hun namen staan er prominent bij
Bij BDW is het duidelijk dat hij langs de kant is gezet en niet langs de kant is gaan staan. In het geval van de andere, die heeft zelf de band met MR opgeblazen.
stuyckp is offline  
Oud 29 november 2011, 19:07   #24
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Man, wat is politiek toch een theater...
Ze zouden beter een tutter aansteken,nietwaar?
freelancer is offline  
Oud 29 november 2011, 19:08   #25
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
fout... en voor alle duidelijkheid : ik heb totaal geen sympathie voor Maingain. Maar de man is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, zeker tweetalig. Als ik me niet vergis heeft hij na zijn licentie zelfs nog een jaartje bij gaan studeren in Maastricht. Ik moet toegeven dat ik ook raar keek, toen ik hem enkele jaren geleden in een intervieuw meer dan behoorlijk nederlands hoorde praten. EDR kan er veel van leren.

Maar aan het eind van de dag heb je er niks aan, want hij vertikt het om zijn tweetaligheid te gebruiken. Wat dom is.
Dan wordt het dus :
Eén tweetalige die zou willen dat de 2 gemeenschappen hun eigen weg gaan op gelijke voet.
Eén tweetalige die zou willen dat 1 gemeenschap in de grondwet privileges krijgt waarop de andere geen recht heeft.

Das nog veel erger vind ik in feite.
stuyckp is offline  
Oud 29 november 2011, 19:17   #26
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bij BDW is het duidelijk dat hij langs de kant is gezet en niet langs de kant is gaan staan. In het geval van de andere, die heeft zelf de band met MR opgeblazen.
Maar neen... ze zijn alletwee zelf aan de kant gaan staan, wachtende tot de rest van de karavaan hen ging volgen, elk in de door hen gewenste marsrichting. En vermoedelijk alletwee even erg verrast dat de karavaan is voortgeschreden.
peter1962 is offline  
Oud 29 november 2011, 19:20   #27
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan wordt het dus :
Eén tweetalige die zou willen dat de 2 gemeenschappen hun eigen weg gaan op gelijke voet.
Eén tweetalige die zou willen dat 1 gemeenschap in de grondwet privileges krijgt waarop de andere geen recht heeft.

Das nog veel erger vind ik in feite.


Met het eerste deel heb ik totaal geen sympathie.
Met het tweede deel heb je gelijk.

Ik reageerde dan ook enkel op de vermeende ééntaligheid van Maingain.
peter1962 is offline  
Oud 29 november 2011, 19:28   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Eén tweetalige die zou willen dat de 2 gemeenschappen hun eigen weg gaan op gelijke voet.
Eén ééntalige die zou willen dat 1 gemeenschap in de grondwet privileges krijgt waarop de andere geen recht heeft.

Diametraal tegenovergesteld dus.
Maingain spreekt zéér goed Nederlands. Hij heeft in Nederland gestudeerd.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 29 november 2011, 19:32   #29
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

De Wever is eruit gegooit, mangain is zelf opgestapt. Dat is het verschil.
matthias999 is offline  
Oud 29 november 2011, 19:43   #30
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Man, wat is politics toch een theater...

Fixed.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 29 november 2011, 19:44   #31
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
fout... en voor alle duidelijkheid : ik heb totaal geen sympathie voor Maingain. Maar de man is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, zeker tweetalig. Als ik me niet vergis heeft hij na zijn licentie zelfs nog een jaartje bij gaan studeren in Maastricht. Ik moet toegeven dat ik ook raar keek, toen ik hem enkele jaren geleden in een intervieuw meer dan behoorlijk nederlands hoorde praten.
Maingain is idd tweetalig maar hij weigert bewust Nederlands te spreken (in het openbaar althans) wat eigenlijk nog erger is.


Citaat:
EDR kan er veel van leren.
Nee, hij kan dat niet.

Citaat:
Maar aan het eind van de dag heb je er niks aan, want hij vertikt het om zijn tweetaligheid te gebruiken. Wat dom is.
Dom niet, het levert hem veel stemmen op. Wel beledigend voor elke Vlaming en typerend voor de algemene franstalige houding tov het 'inferieure' nederlands.
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline  
Oud 29 november 2011, 19:48   #32
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Maar neen... ze zijn alletwee zelf aan de kant gaan staan, wachtende tot de rest van de karavaan hen ging volgen, elk in de door hen gewenste marsrichting. En vermoedelijk alletwee even erg verrast dat de karavaan is voortgeschreden.
Deze discussie hebben we al gevoerd. In deze zullen we wellicht niet overeenkomen en zal u uw ongelijk niet willen toegeven. De kwestie betreft immers geen meningsverschil, maar een ontkenning van de feiten van uw kant. Een kleine tekortkoming voor een voor de rest verstandig forumganger.
stuyckp is offline  
Oud 29 november 2011, 19:55   #33
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Maar neen... ze zijn alletwee zelf aan de kant gaan staan, wachtende tot de rest van de karavaan hen ging volgen, elk in de door hen gewenste marsrichting. En vermoedelijk alletwee even erg verrast dat de karavaan is voortgeschreden.
En wat als die karavaan in rondjes rijdt?
freelancer is offline  
Oud 29 november 2011, 20:07   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
1) fout... en voor alle duidelijkheid: ik heb totaal geen sympathie voor Maingain. Maar de man is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, zeker tweetalig. Als ik me niet vergis heeft hij na zijn licentie zelfs nog een jaartje bij gaan studeren in Maastricht. Ik moet toegeven dat ik ook raar keek, toen ik hem enkele jaren geleden in een interview meer dan behoorlijk Nederlands hoorde praten. EDR kan er veel van leren.

2) Maar aan het eind van de dag heb je er niks aan, want hij vertikt het om zijn tweetaligheid te gebruiken.

3) Wat dom is.
1) Met alle respect: het is best mogelijk dat Meneer Maingain 'zeker tweetalig' is, maar dan zal die tweede door Meneer Maingain beheerste taal eerder het Engels, het Duits, het Spaans, het Italiaans of nog een andere zijn.
Ik heb mij een tijd geleden ook laten wijsmaken dat Meneer Maingain 'méér dan behoorlijk Nederlands' praat, maar toen ik hem onlangs in die taal bezig hoorde, was ik toch 'méér dan behoorlijk' teleurgesteld. Als die min of meer geslaagde poging tot radbraken van de taal van Mulisch nu ook al voor een bewijs van 'tweetaligheid' mag doorgaan, kan ik net zo goed een andere job gaan zoeken.

2) Dat klopt dan weer wel.

3) En waarom zou dat voor iemand als Meneer Maingain 'dom' zijn? Het is zo goed als zijn 'unique selling proposal'.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 29 november 2011 om 20:08.
djimi is offline  
Oud 29 november 2011, 20:10   #35
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maingain spreekt zéér goed Nederlands. Hij heeft in Nederland gestudeerd.
Ik moet Meneer Maingain nog altijd zijn 'zéér goed Nederlands' horen spreken.

Ik kan wél aannemen dat hij onze taal goed begrijpt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 29 november 2011, 20:10   #36
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
fout... en voor alle duidelijkheid : ik heb totaal geen sympathie voor Maingain. Maar de man is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, zeker tweetalig. Als ik me niet vergis heeft hij na zijn licentie zelfs nog een jaartje bij gaan studeren in Maastricht. Ik moet toegeven dat ik ook raar keek, toen ik hem enkele jaren geleden in een intervieuw meer dan behoorlijk nederlands hoorde praten. EDR kan er veel van leren.

Maar aan het eind van de dag heb je er niks aan, want hij vertikt het om zijn tweetaligheid te gebruiken. Wat dom is.
Toch vreemd dat een man zoveel hekel aan zijn moedertaal kan hebben...
matthias999 is offline  
Oud 29 november 2011, 20:46   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/7980/nieuws...stelling.dhtml

Leuke foto's van twee politici die opgestapt zijn uit de formatie, en het zichtbaar moeilijk hebben om naast elkaar te staan.
Citaat:
Beide heren zaten daar duidelijk mee verveeld, al hebben ze ondertussen wel één ding gemeen: ze zijn allebei uit de regeringsonderhandelingen gestapt.
© belga
idd ergerlijk, de sluipende desinformatie vanwege Belga

tijd om het monopolie van Belga met de grond gelijk te maken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 november 2011 om 20:47.
Anna List is offline  
Oud 29 november 2011, 22:58   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik moet Meneer Maingain nog altijd zijn 'zéér goed Nederlands' horen spreken.

Ik kan wél aannemen dat hij onze taal goed begrijpt.
Dedju, luistert nu toch eens:
hij heeft een Vlaamse moeder; hij spreekt vloeiend Nederlands met slechts een beperkt accent,
maar hij weigert het te spreken in het openbaar.

Men kan onmogelijk meer zijn moedertaal verraden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 november 2011, 23:04   #39
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dedju, luistert nu toch eens:
hij heeft een Vlaamse moeder; hij spreekt vloeiend Nederlands met slechts een beperkt accent,
maar hij weigert het te spreken in het openbaar.

Men kan onmogelijk meer zijn moedertaal verraden.
Bovendien niet vergeten dat de man studeerde in Utrecht. En ik dacht niet dat ze daar Pools spraken...
Nee, in alle ernst. De keren dat hij als commissievoorzitter (sorry, ik ben vergeten welke commissie... shoot me!) aan het woord kwam, gaf hij inderdaad blijk van een meer dan gemiddelde kennis van het Nederlands en bovendien een vrijwel accentloze uitspraak. De reden moet elders liggen volgens mij. Een verkeerd gelopen affaire met een Vlaamse of Hollandse schone vermoed ik...

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 29 november 2011 om 23:10.
den ambetantsten is offline  
Oud 29 november 2011, 23:51   #40
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
exact mijn punt. Onverdraagzaamheid is de grondslag van hun politiek discours
Goed zo, braaf manneke! Legt u nu maar met uw poepgaatje omhoog dat alle politieke partijen eens kunnen passeren.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be