Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 27 november 2011, 14:21   #21
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Mijn definitie bevindt zich buiten een of andere tekst van dit forum. Moest uw uitspraak echt waar zijn, dan zouden er krantenkoppen bestaan en het internet volstaan van deze uitspraak en van reacties van het politieke landschap op deze uitspraak. Misschien toch maar eens verder kijken dan enkel dit forum
Vindt u die uitspraak zo wereldschokkend dat u die, mocht u een redacteur zijn, er meer dan één artikel aan zou wijden? Zowat iedereen weet dat N-VA een partij is die vooral het ondernemerschap in dit land wil ondersteunen?

Overigens, voor hetzelfde geld is die uitspraak verstopt achter een abonneeslot in het nieuwsarchief van De Standaard, ik ben geen abonnee dus ik kan het niet checken...
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 27 november 2011, 14:25   #22
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Vindt u die uitspraak zo wereldschokkend dat u die, mocht u een redacteur zijn, er meer dan één artikel aan zou wijden? Zowat iedereen weet dat N-VA een partij is die vooral het ondernemerschap in dit land wil ondersteunen?

Overigens, voor hetzelfde geld is die uitspraak verstopt achter een abonneeslot in het nieuwsarchief van De Standaard, ik ben geen abonnee dus ik kan het niet checken...
Met andere woorden, U doet een uitspraak, waarvan U compleet niet zeker bent.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 27 november 2011, 14:38   #23
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Met andere woorden, U doet een uitspraak, waarvan U compleet niet zeker bent.
Da's niet waar, ik heb de tijd dat de uitspraak gedaan werd actief meegemaakt. Het leveren van een bron (in deze dus Belga, zoals in de geciteerde forumpost) is maar een hulpmiddel.

Maar goed, als u liever heeft dat VOKA niet als de baas van NVA gezien wordt, mij niet gelaten. Deze discussie hoort niet in deze draad, als je het niet gelooft kan je reageren in de geciteerde draad.

Waarmee we beter terug kunnen gaan naar de essentie van mijn post:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Waarom vermeldt ge niet VOKA (de werkgever van NVA, dixit De Wever), het VBO en Unizo die gematigd positief zijn?

Zij denken trouwens ook dat Europa het akkoord niét negatief zal beoordelen.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 27 november 2011, 14:46   #24
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Het "akkoord" is een goed akkoord.
Vlaanderen heeft gekozen om de crisis te betalen.
Vlaanderen zal dat dus, met toelating van onze Belgofone vrienden, ook doen.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 27 november 2011, 14:49   #25
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het "akkoord" is een goed akkoord.
Vlaanderen heeft gekozen om de crisis te betalen.
Vlaanderen zal dat dus, met toelating van onze Belgofone vrienden, ook doen.
Elke Europeaan zal de crisis betalen, zowel rijk als arm, zowel werkende als werkloze, zowel Vlaming, Waal, Spanjaard, Duitser, Nederlander als Griek.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 27 november 2011, 15:02   #26
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Da's niet waar, ik heb de tijd dat de uitspraak gedaan werd actief meegemaakt. Het leveren van een bron (in deze dus Belga, zoals in de geciteerde forumpost) is maar een hulpmiddel.

Maar goed, als u liever heeft dat VOKA niet als de baas van NVA gezien wordt, mij niet gelaten. Deze discussie hoort niet in deze draad, als je het niet gelooft kan je reageren in de geciteerde draad.

Waarmee we beter terug kunnen gaan naar de essentie van mijn post:
Als "too little too late", zoals VOKA (wel eens grappend de baas van N-VA genoemd door BDW) het in de 7de dag stelde, als een gematigd positief antwoord mag beschouwd worden, moet ik dringend mijn engels gaan bijschaven.
Jakko is offline  
Oud 27 november 2011, 15:28   #27
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Als "too little too late", zoals VOKA (wel eens grappend de baas van N-VA genoemd door BDW) het in de 7de dag stelde, als een gematigd positief antwoord mag beschouwd worden, moet ik dringend mijn engels gaan bijschaven.
Bekijk eens het ganse interview ipv. er één uitspraak uit te halen? Er een uitspraak uithalen kan ik dan ook:

De Bruyckere: "op dit moment dit akkoord opnieuw in vraag stellen is bijna misdadig."
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 27 november 2011, 15:38   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Dit akkoord was het hoogst haalbare rekening houdend met het feit dat Olijke Bart niet wilde.
Henri1 is offline  
Oud 27 november 2011, 15:47   #29
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dit akkoord was het hoogst haalbare rekening houdend met het feit dat Olijke Bart niet wilde.
Bedoel je hiermee de rente op staatspapier, want dit heeft nog wat stijgingsruimte hoor!
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 27 november 2011, 16:12   #30
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Bekijk eens het ganse interview ipv. er één uitspraak uit te halen? Er een uitspraak uithalen kan ik dan ook:

De Bruyckere: "op dit moment dit akkoord opnieuw in vraag stellen is bijna misdadig."
Ik heb niet de gewoonte te reageren op iets zonder het programma in zijn geheel bekeken te hebben. Positief was dat er een akkoord was, iets anders dan een positief akkoord of gematigd positief.
Jakko is offline  
Oud 27 november 2011, 16:18   #31
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Jep er is een thread met 1200 reacties op dit forum over een foute openingspost...

Vindt u het leuk te ontkennen dat zonlicht bestaat omdat er geen nieuwspost op De Standaard staat die zegt dat het bestaat?

Bon, als ge het wilt ontkennen, wel ik leef in een parallel universum aan het uwe.
Wat een belachelijke insinuatie plaats U toch? Humor is U waarschijnlijk onbekend...

Vandaar waarschijnlijk dat U De Standaard als een kwaliteitskrant beschouwt... en boven die nog 'Vlaams' ook...

Laatst gewijzigd door freelancer : 27 november 2011 om 16:21.
freelancer is offline  
Oud 27 november 2011, 16:26   #32
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Oei, wel het was baas ipv. werkgever (mijn excuses).

Bron: http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ba...mijn-baas.html

Objectievere bron (pvda... tja...) post ik als ik het terugvind op het nieuwsarchief van De Standaard of Het Nieuwsblad oid.

Niet meer terug te vinden bij De Standaard of Het Nieuwsblad, maar hier op het forum bestaat er een thread over:

Citaat:
Volgens een persbericht van Belga op 13 augustus, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever tijdens een vergadering van de Vlaamse partijen: “Voka is mijn baas”. Een Vlaamse onderhandelaar reageerde: “Dus wat goed is voor Voka is goed voor De Wever en wat slecht is voor Voka is slecht voor De Wever”.N-VA en Voka onderhouden heel nauwe banden. De Tijd onthulde dat de studiedienst van de N-VA in direct contact staat met de nummer 2 van Voka. En Philippe Muyters, tot 2009 afgevaardigd bestuurder bij Voka, is vandaag minister voor de N-VA in de Vlaamse regering.
De interpretatie van De Wevers woorden door een politieke tegenstander kun je inderdaad 'objectief' noemen!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 16:30   #33
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De interpretatie van De Wevers woorden door een politieke tegenstander kun je inderdaad 'objectief' noemen!
Ik citeerde De Wever die zei dat VOKA zijn baas was...
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 27 november 2011, 16:35   #34
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik citeerde De Wever die zei dat VOKA zijn baas was...
En ... was jij erbij? Weet je ook wat de Wever juist met die uitspraak bedoelde, Of interpreteer je die ook net zoals zijn politieke tegenstander, subjectief dus!? Heeft De Wever dat zinnetje concreet uit de doeken gedaan? Hou je dook rekening met de humor van de Wever of kun je die niet volgen?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 16:35   #35
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik citeerde De Wever die zei dat VOKA zijn baas was...
U citeert niemand, als U geen bron hebt.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 27 november 2011, 16:41   #36
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Moest ik zitten waar U momenteel zit... ik zou dat waarschijnlijk ook een behoorlijk akkoord vinden...
eno2 is offline  
Oud 27 november 2011, 16:42   #37
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Da's niet waar, ik heb de tijd dat de uitspraak gedaan werd actief meegemaakt. Het leveren van een bron (in deze dus Belga, zoals in de geciteerde forumpost) is maar een hulpmiddel.

Maar goed, als u liever heeft dat VOKA niet als de baas van NVA gezien wordt, mij niet gelaten. Deze discussie hoort niet in deze draad, als je het niet gelooft kan je reageren in de geciteerde draad.

Waarmee we beter terug kunnen gaan naar de essentie van mijn post:
Elke politieke partij heeft als baas een grootindustrie en/of bank(en). Zover niets nieuws onder de zon.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 27 november 2011, 16:43   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Zoals ik al zei is wat Europa vindt van secundair belang. Evenals wat de oppositie of de burger ervan vindt.

De financieële markten zullen het beoordelen. Wat deze of gene werkgever/werknemer daarover denkt te moeten zeggen is praat voor de vaak.
De financiële markten mijn kloten, die moeten gecastreerd worden (niet mijn kloten maar de hunne)
eno2 is offline  
Oud 27 november 2011, 16:45   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Oei, wel het was baas ipv. werkgever (mijn excuses).

Bron: http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ba...mijn-baas.html

Objectievere bron (pvda... tja...) post ik als ik het terugvind op het nieuwsarchief van De Standaard of Het Nieuwsblad oid.

Niet meer terug te vinden bij De Standaard of Het Nieuwsblad, maar hier op het forum bestaat er een thread over:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=157681
Ja en dat scheldorgeltje dat die thread voerde is nu een permban.
eno2 is offline  
Oud 27 november 2011, 16:47   #40
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
1) Zoals verwacht: de vakbonden. Zij roepen iedereen op om op 2 december te gaan betogen in Brussel.

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-akkoord.dhtml

2) Bart De Wever:

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...omvallen.dhtml

- enorme ramp is beperkt tot gewone ramp.
- België is enigste land van Europa die meer zal belasten dan besparen.
- Deze regering zal het volgens Bart De Wever niet lang uithouden.
- Vlamingen betalen.

3) Verdere partijen die het akkoord verwerpen

-Groen!
-FDF
-Vlaams belang
-Europa???

Het ziet er niet zo goed uit. Degene die het zal aandurven om in deze regering te stappen zal het zich allesinds beklagen...
Wat zit u nu hier nu weer te zaniken over een akkoord?? Volgens u zou het er toch nooit komen??

Maar het ergste voor u moet nog komen. Binnen 10 dagen ten laatste is er een nieuwe regering!

Ik neem aan dat u die ettelijke flessen champagne, die u al had besteld om de mislukking te vieren, weer netjes terug in de frigo hebt geplaatst.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 16:48.
Het Oosten is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be