Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 27 november 2011, 16:55   #41
ToonB
Partijlid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat zit u nu hier nu weer te zaniken over een akkoord?? Volgens u zou het er toch nooit komen??

Maar het ergste voor u moet nog komen. Binnen 10 dagen ten laatste is er een nieuwe regering!

Ik neem aan dat u die ettelijke flessen champagne, die u al had besteld om de mislukking te vieren, weer netjes terug in de frigo hebt geplaatst.
Een nieuwe regering die het akkoord zal moeten uitvoeren, dat zal nog wat geven. Ik kijk geanimeerd toe.

Laatst gewijzigd door ToonB : 27 november 2011 om 16:55.
ToonB is offline  
Oud 27 november 2011, 17:05   #42
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat zit u nu hier nu weer te zaniken over een akkoord?? Volgens u zou het er toch nooit komen??

Maar het ergste voor u moet nog komen. Binnen 10 dagen ten laatste is er een nieuwe regering!

Ik neem aan dat u die ettelijke flessen champagne, die u al had besteld om de mislukking te vieren, weer netjes terug in de frigo hebt geplaatst.
Maar nee, gij, die worden gekraakt omdat de echte mislukking niet lang meer op zich zal laten wachten! It's an endless down hill race!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 17:09   #43
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het System/Oosten Bekijk bericht
Wat zit u nu hier nu weer te zaniken over een akkoord?? Volgens u zou het er toch nooit komen??

Maar het ergste voor u moet nog komen. Binnen 10 dagen ten laatste is er een nieuwe regering!

Ik neem aan dat u die ettelijke flessen champagne, die u al had besteld om de mislukking te vieren, weer netjes terug in de frigo hebt geplaatst.
De mislukking is al lang een feit:

http://www.bloomberg.com/quote/!BELGGER:IND/chart
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 27 november 2011 om 17:12.
Dirk A is offline  
Oud 27 november 2011, 17:11   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Maar nee, gij, die worden gekraakt omdat de echte mislukking niet lang meer op zich zal laten wachten! It's an endless down hill race!
Toch maar triestig voor de Vlaams-nationalisten als ze hun levenvreugde moeten gaan halen in de hoop op mislukking van de anderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 17:11.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 17:13   #45
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het System/Oosten Bekijk bericht
Toch maar triestig voor de Vlaams-nationalisten als ze hun levenvreugde moeten gaan halen in de hoop op mislukking van de anderen.
Zeer triestig. En dit omdat jullie perse willen stemmen op de klassieke partijen die de ondergang van België willen bewerkstelligen.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 27 november 2011 om 17:14.
Dirk A is offline  
Oud 27 november 2011, 17:20   #46
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch maar triestig voor de Vlaams-nationalisten als ze hun levenvreugde moeten gaan halen in de hoop op mislukking van de anderen.
Welke keuze heeft de doorsnee Vlaming echter? Hij wordt door belgicisten met traditionele roots zoals jij compleet uitgespuugd8 en jij wil nog dat hij jullie op een verhoog zet! Get real, man!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 17:22   #47
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Zeer triestig. En dit omdat jullie perse willen stemmen op de klassieke partijen die de ondergang van België willen bewerkstelligen.
Di Rupo had gelijk toen hij op de persconferentie zei:
'Ik heb met De Wever één jaar onderhandeld. Het resultaat zou zijn geweest (indien ik dit was blijven doen) :nul voor België en nul voor Vlaanderen.

Hij had dit niet eens moeten zeggen. We wisten het al. Al heel lang.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 17:31.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 17:48   #48
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Di Rupo had gelijk toen hij op de persconferentie zei:
'Ik heb met De Wever één jaar onderhandeld. Het resultaat zou zijn geweest (indien ik dit was blijven doen) :nul voor België en nul voor Vlaanderen.

Hij had dit niet eens moeten zeggen. We wisten het al. Al heel lang.
Inderdaad, Di Rupo was immers niet bereid om de nodige maatregelen te treffen, en kon niet verder tot hij alleen nog maar partijen aan tafel had zitten die in het verleden al genoeg hadden bewezen bereid te zijn tot broekafstekerij.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 november 2011, 17:54   #49
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Di Rupo had gelijk toen hij op de persconferentie zei:
'Ik heb met De Wever één jaar onderhandeld. Het resultaat zou zijn geweest (indien ik dit was blijven doen) :nul voor België en nul voor Vlaanderen.

Hij had dit niet eens moeten zeggen. We wisten het al. Al heel lang.
Hier heb ik al op geantwoord in een andere thread.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Daar heeft hij 100% gelijk in. We zijn nu veel beter af, nu dat Di Rupo zijn goesting kan doen in collaboratie met de klassieke partijen:

De de facto benoeming van de burgemeesters van de faciliteitengemeenten door de gemeenteraad.
Verbrusseling van faciliteitengemeenten.
De beoordeling van de benoeming door de tweetalige Raad van State.
De benoeming van Franstalige parketmagistraten in Vlaams-Brabant.
Het vergrendelen van deze nu nog ongrondwettelijke, want tegen het gelijkheidsbeginsel, bepalingen in de Grondwet.
Het half miljard Euro extra voor Brussel, zonder enige inspraak en zonder tweetalige ambtenaren.
De onmogelijkheid nog een Brusselse Vlaming voor de kamer te kiezen.
De extra financiering van het Franstalige onderwijs zonder dat Nederlands verplicht tweede taal wordt.
De reductie van het aantal Vlaamse rechters in het gerechtelijk arrondissement Brussel van 30 naar 20%.
Verkiezingen van Franstaligen in HV door coöptatie.
Oprichting van metropolitane gewest, om Brabant vanuit Brussel te gaan besturen in de toekomst.
Allemaal extra rechten voor Franstaligen in Vlaanderen zonder equivalent voor Vlamingen in Brussel en Wallonië.
De transfer naar Wallonië die gaat stijgen met meer dan 2 miljard euro.
Geen hervorming van het systeem van loonindexering.
Geen structurele afbouw van het begrotingstekort.
Uitgestelde koppeling van de wettelijke pensioenleeftijd aan de levensverwachting.
Geen aanpak van structurele zwakheden in de financiële sector.
Geen verlaging van de werkloosheidsuitkeringen met de tijd.
Downgrades van ratingagentschappen.
Een spread van meer dan 300.
De aansluiting met de PIWGS-landen.

Beantwoord jij maar eens in detail deze 20 punten, die ik hier aanbreng. Dan heb je voor 1 keer een constructieve bijdrage.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 27 november 2011, 17:54   #50
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Di Rupo had gelijk toen hij op de persconferentie zei:
'Ik heb met De Wever één jaar onderhandeld. Het resultaat zou zijn geweest (indien ik dit was blijven doen) :nul voor België en nul voor Vlaanderen.

Hij had dit niet eens moeten zeggen. We wisten het al. Al heel lang.
Ja, hij had in oktober 2010 natuurlijk ook over de nota De Wever kunnen discussiëren, maar dat was beneden zijn standing.
Zucht is nu online  
Oud 27 november 2011, 18:12   #51
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Hier heb ik al op geantwoord in een andere thread.



Beantwoord jij maar eens in detail deze 20 punten, die ik hier aanbreng. Dan heb je voor 1 keer een constructieve bijdrage.
Ik stel gewoon vast dat BHV is gesplitst na 48 jaar heibel, dat substantiële bevoegheden naar de gewesten werden overgedragen, dat de responsabiliteit werd ingebouwd voor de gewesten, dat de staatshuishouding weer op het goede spoor werd gebracht en de noodzakelijke structurele besparingen ingebouwd. En dit op 5 weken tijd! Zoals Beke terecht zei : een huzarenstukje.

Met De Wever was het altijd iets. Altijd heibel en oekazes met die man. De man is gewoon niet geschikt om aan politiek te doen. Hij wilde altijd alles onmiddellijk wat hij vroeg en krijgt dus uiteindelijk niets. Nu moet hij aan de kant blijven staan. Dat vindt hij 'frustrerend' zei hij op TV vandaag. Tja wie het schoentje past trekke het aan. Bovendien zit het er dik in dat de man (en zijn partij) geen oplossing wilde, maar het einde van België.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 18:15.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 18:23   #52
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het System/Oosten Bekijk bericht
Ik stel gewoon vast dat BHV is gesplitst na 48 jaar heibel,
BHV is niet gesplitst en wordt niet volledig gesplitst.

Citaat:
dat substantiële bevoegheden naar de gewesten werden overgedragen,
Minder dan 20 % en met bovendien een nefast versnipperd overbodig tussenstadium.

Citaat:
dat de responsabiliteit werd ingebouwd voor de gewesten
,
Er is enkel responsabilisering van Vlaanderen.

Citaat:
dat de staatshuishouding weer op het goede spoor werd gebracht en de noodzakelijke structurele besparingen ingebouwd.
De markten oordelen nochtans anders.

Citaat:
En dit op 5 weken tijd! Zoals Beke terecht zei : een huzarenstukje.
Inderdaad een huzarenstukje, niemand zou slechter kunnen.



Citaat:
Met De Wever was het altijd iets. Altijd heibel en oekazes met die man. De man is gewoon niet geschikt om aan politiek te doen. Hij wilde altijd alles onmiddellijk wat hij vroeg en krijgt dus uiteindelijk niets. Nu moet hij aan de kant blijven staan. Dat vindt hij 'frustrerend' zei hij op TV vandaag. Tja wie het schoentje past trekke het aan.
Het zou vooral ook frustrerend moeten zijn voor de kiezers van CD&V en Open-VLD, die het omgekeerde krijgen van waar ze voor gekozen hebben.

Citaat:
Bovendien zit het er dik in dat de man (en zijn partij) geen oplossing wilde, maar het einde van België.
Dit is inderdaad van toepassing op Di Ripo, maar dan eerder vanuit onkunde.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 27 november 2011, 18:26   #53
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
BHV is niet gesplitst en wordt niet volledig gesplitst.
Toch raar dat ik geen enkele betrokken Vlaamse burgemeester nog hoor betogen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 18:27.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 18:29   #54
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch raar dat ik geen enkele betrokken Vlaamse burgemeester nog hoor betogen.
Kadodders zijn partijtrouw! Dat zou jij als ouwe CVP-knar toch zeker moeten weten!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 18:29   #55
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Zoals ik al zei is wat Europa vindt van secundair belang. Evenals wat de oppositie of de burger ervan vindt.

De financieële markten zullen het beoordelen. Wat deze of gene werkgever/werknemer daarover denkt te moeten zeggen is praat voor de vaak.
De financiele markten hanteren vooral parameters die los staan van dit akkoord.
speurneus is nu online  
Oud 27 november 2011, 18:32   #56
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het System/Oosten Bekijk bericht
Toch raar dat ik geen enkele betrokken Vlaamse burgemeester nog hoor betogen.
Niemand van CD&V mag betogen. Zelfs een titel van "dit is geen copernicaanse omwenteling" in De Tijd van een interview van Dehaene, moest verwijderd worden van CD&V. Maar deze dictatoriale neigingen zullen verdwijnen als er fatsoenlijke partijen de ambt van burgemeester gaan uitvoeren, zoals N-VA.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 27 november 2011 om 18:33.
Dirk A is offline  
Oud 27 november 2011, 18:34   #57
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De financiele markten hanteren vooral parameters die los staan van dit akkoord.
Jaja, WIJSneus, volgende week zullen de financiële markten daar niet op reageren!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 18:34   #58
Bertiepepper
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Locatie: Mechelen
Berichten: 44
Standaard

Eigenlijk is het wel grappig:
- VOKA en werkgevers zijn gematigd positief
- vakbonden gaan betogen, misschien staken... tegen het akkoord
- Bart De Wever is tegen het akkoord.
Waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar op welk moment heeft Bart zij kar gekeerd, of moet hij d'office, tegen welk akkoord dan ook zijn?
Bertiepepper is offline  
Oud 27 november 2011, 18:35   #59
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De financiele markten hanteren vooral parameters die los staan van dit akkoord.
Klopt. Ook aan de besparingen/nieuwe regeringen van Italië en Griekenland gaan de markten simpelweg voorbij. En ze hebben uiteraard gelijk. Van eenderwelk euroland, zeker de Zuiderse, is geen heil meer te verwachten.

Niettemin is het totaal irrelevent wat werkgevers/werknemers/politici/Europa van dit akkoord vinden. (Op termijn) bepalen deze niet waar we naartoe evolueren, dat doen de markten.
poekieJ is offline  
Oud 27 november 2011, 18:35   #60
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Niemand van CD&V mag betogen. Zelfs een titel van "dit is geen copernicaanse revolutie" in de tijd van een interview van Dehaene, moest verwijderd worden van CD&V. Maar deze dictatoriale neigingen zullen verdwijnen als er fatsoenlijke partijen de ambt van burgemeester gaan uitvoeren, zoals N-VA.

Wat zou het. In de periode van Leterme, ook CD&V-er, werd er '�* volonté' betoogd door de betrokken burgemeesters. U denkt toch niet dat ze zich daar iets van aantrekken. U zult met stevigere argumenten uit de hoek moeten komen dan met uw traditionele cliché-praat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 18:37.
Het Oosten is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be