Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 11:22   #1
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard Kersverse BUB-voorzitter verlaat de partij

Juli 2007: stemmenkanon Hans Van De Cauter is reeds vijf jaar voorzitter van de BUB. In de voorzittersverkiezingen moet de charismatische Hans het echter afleggen tegen uitdager François Wolters.

Oktober 2007: Wolters heeft 100 dagen nagedacht hoe hij het voorzitterschap wil invullen. Op 20 oktober kondigt hij zijn eerste beleidsdaad aan: hij neemt ontslag uit al zijn BUB-functies (nationaal voorzitter, voorzitter Oost-Vlaanderen, schatbewaarder)

http://www.belgischeunie.be/nl/partij.php

Nationaal Voorzitter
Nationaal Ondervoorzitter Ruben COTTENJÉ
Nationaal Ondervoorzitter Hans VAN DE CAUTER
Voorzitter Antwerpen Laurent KIEBOOMS
Voorzitter Brabant Jérémy LONGHEVAL
Ondervoorzitter Brabant Hans GODDÉ
Voorzitter Henegouwen Jérémy LONGHEVAL
Voorzitter Limburg Boudewijn MOELANS
Voorzitter Luik David CHARLIER
Voorzitter Luxemburg Jérémy LONGHEVAL (a.i.)
Voorzitter Namen Valérie MOSSERAY
Ondervoorzitter Namen Annelies VAN EEGHEM
Voorzitter Oost-Vlaanderen Ruben COTTENJE (a.i.)
Voorzitter West-Vlaanderen Ruben COTTENJÉ
Coördinator Pers Jeremy LONGHEVAL
Nationaal Schatbewaarder

Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 24 oktober 2007 om 11:24.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 11:46   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
Juli 2007: stemmenkanon Hans Van De Cauter is reeds vijf jaar voorzitter van de BUB. In de voorzittersverkiezingen moet de charismatische Hans het echter afleggen tegen uitdager François Wolters.
En wie zal nu de begeestering onder de miljoenen (91% van de bevolking aldus de goed ingelichte Hans I) unitaristen warm houden? Verovert Zijne Doorluchtigheid Hans I nu weer de troon en wordt het hoofdkwartier van de bubbelclub weer naar Brussel "getransfereerd" (sic)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 15:55   #3
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid
 
Honoré gepluimd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2007
Berichten: 705
Standaard

Misschien kan men nu een van die gasten die het enkele jaren geleden nodig vonden de ijzerwake te verstoren, vragen als nieuwe voorzitter ?
Zo'n "helden" verdienen een hoge functie bij zo'n brede volkspartij !

Of anders kan men eens proberen bij al die B"V" 's die hun liefde voor het roemrijke Belgische vaderland niet onder stoelen of banken steken.

Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 25 oktober 2007 om 15:55.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 15:14   #4
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Het is niet waar zeker
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 15:42   #5
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Van een schrijver op hun forum, omdat een lid het verdwijnen van de voorzitter op Politics moest vernemen!
Citaat:
Misschien, maar misschien ook niet. Het is een onbelangrijk bericht. Hij heeft in eer en geweten een beslissing genomen die we respecteren. Daarmee is de kous af. Voor de rest zijn we in topvorm, aangezien ons land zich geen overbodige luxueuze interne partijdiscussietjes kan permitteren !

Ik denk dat ik duidelijk ben.
Allo allo, mme de la marquise,
Tout vas tres bien, tout vas tres bien
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 31 oktober 2007 om 15:43.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 20:29   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Voor de rest zijn we in topvorm, aangezien ons land zich geen overbodige luxueuze interne partijdiscussietjes kan permitteren !
Alle partijen zijn dus in topvorm.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 20:30   #7
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alle partijen zijn dus in topvorm.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 20:32   #8
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 20:33   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En wie zal nu de begeestering onder de miljoenen (91% van de bevolking aldus de goed ingelichte Hans I) unitaristen warm houden? Verovert Zijne Doorluchtigheid Hans I nu weer de troon en wordt het hoofdkwartier van de bubbelclub weer naar Brussel "getransfereerd" (sic)?
Wie anders?
De rest van de club neemt al drie of zelfs vier functies voor zijn rekening bij gebrek aan vaderlandslievende patriotten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 20:41   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Eigenlijk is het niet om mee te lachen. Dat wil Belgique opnieuw unitair maken, eendracht promoten, alles behalve Belgique splitsen, en dat doet binnenskamers niks anders dan ruzie maken en splitsen tot er alleen Hans nog overschiet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 20:44   #11
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

kan Hans gesplitst worden? Of is dat een elementair deeltje?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 22:52   #12
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.belgischeunie.be/forum/forum.php

Ik geloof best dat er – zeker in deze drukke politiek tijden – andere prioriteiten zijn dan de vervanging van een voorzitter – schatbewaarder. Zeker voor een kleine partij als de onze.

Edoch: ik vernam het verdwijnen van de naam Wolters via het forum van polics.be. En dat is niet de meest ideale manier om dit nieuws te vernemen, want het ‘nieuws’ wordt meteen begeleid met speculatie en scherts. Het was daarom zeker wenselijk geweest indien we op onze website iets hadden kunnen lezen over het plotselinge wegvallen van de naam Wolters.

Misschien nog niet te laat?
Scherts? Wie? Ikke? Nee toch...
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 00:09   #13
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

John Stufflebeam volgt gelukkig de mythische omwentelingen binnen de BUB voor ons
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 08:29   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
John Stufflebeam volgt gelukkig de mythische omwentelingen binnen de BUB voor ons
De (voormalige) bubbels blijven opvallend weg van dit onderwerp, ook trouwens van het discussieforum. Blijkbaar geen zegeberichten zoals weleer waarin iedere keer weer werd aangekondigd dat de nieuwe leden binnenstroomden en dat er vele vrijwilligers zich aanmeldden om in de partijstructuur een plaats te krijgen (alhoewel Hans I toen aankondigde dat hij die aanvragen grondig zou screenen... blijkbaar heeft hij dit alweer niet al te grondig gedaan met de nieuwe voorzitter).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 10:39   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

De enige bubbel die hier nog af en toe te bespeuren valt is Hans zelf, maar meer veel dan 'flamingant' of 'nazi' kwam er toch al zelden uit.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 15:16   #16
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Weet ge wa ik spijtig vind?
Het Belgicisme is nog lang nie dood, maar idioten �* Hans I en consoorten versnellen het wel.

Een tijd geleden had ik een voorstel tot krachtenbundeling gedaan, met daaraan uiteraard een eis tot enig serieux gekoppeld en toen werd ik simpelweg afgewimpeld als zijnde extreem-rechts. Zij wilden 'centrum' zijn, m.a.w. 'vis-noch-vlees'. Zonde vind ik dat...

Zeker, nu ik zie dat een goed ideaal, dat aan de basis ligt van de BUB, gewoon 'down the drain' gaat...

Misschien is nu de tijd rijp voor een goed gesprek?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 15:19   #17
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Weet ge wa ik spijtig vind?
Het Belgicisme is nog lang nie dood, maar idioten �* Hans I en consoorten versnellen het wel.

Een tijd geleden had ik een voorstel tot krachtenbundeling gedaan, met daaraan uiteraard een eis tot enig serieux gekoppeld en toen werd ik simpelweg afgewimpeld als zijnde extreem-rechts. Zij wilden 'centrum' zijn, m.a.w. 'vis-noch-vlees'. Zonde vind ik dat...
Ze willen gewoon veel te veel, om te beginnen moet je dat niet via een politieke partij kan doen, die dan voor de rest op elk vlak een neutraal standpunt moet innemen, en ten tweede is de afschaffing van het federalisme gewoon door niemand gewenst op dit moment....
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 15:27   #18
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ze willen gewoon veel te veel, om te beginnen moet je dat niet via een politieke partij kan doen, die dan voor de rest op elk vlak een neutraal standpunt moet innemen, en ten tweede is de afschaffing van het federalisme gewoon door niemand gewenst op dit moment....
1) Je kan wel degelijk een politieke partij gebruiken om naar het unitarisme terug te keren. Een ander middel lijkt me niet realistisch. Natuurlijk is het dan nie verstandig om op andere vlakken neutraal te blijven. Het oogmerk moet zijn: "Wat maakt de Belgen en de Unitaire Staat beter?" Dan be je, wat mij betreft, goe bezig.

2) U gaat wel heel oppervlakkig over de problematiek, niet? Ik kan net zo oppervlakkig stellen, dat het separatisme door niemand gewenst is?
Laat ons het zo stellen: Het unitarisme is door net zoveel mensen gewenst als dat het unitarisme dat is. En dan mag de rest discussieren over wie nu de overhand haalt, oké?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 16:02   #19
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
1) Je kan wel degelijk een politieke partij gebruiken om naar het unitarisme terug te keren. Een ander middel lijkt me niet realistisch. Natuurlijk is het dan nie verstandig om op andere vlakken neutraal te blijven. Het oogmerk moet zijn: "Wat maakt de Belgen en de Unitaire Staat beter?" Dan be je, wat mij betreft, goe bezig.

2) U gaat wel heel oppervlakkig over de problematiek, niet? Ik kan net zo oppervlakkig stellen, dat het separatisme door niemand gewenst is?
Laat ons het zo stellen: Het unitarisme is door net zoveel mensen gewenst als dat het unitarisme dat is. En dan mag de rest discussieren over wie nu de overhand haalt, oké?
Ik veronderstel dat het door mij dik aangegevene een foutje is?

Ik vrees voor jou ook dat je je nogal schromelijk overschat met dat unitarisme. Geen enkele partij voert het in zijn vaandel, nog minder in zijn programma, niemand noordelijk noch zuidelijk. Unitarisme is "passé" en gelukkig mùaar voor ons.

Wat ons voornamelijk veel centen kost is de Belgische staat en zijn slippendragers. Al wat de politieke partijen doet het belziekske behouden is de machtsinvloed die door dat apparaat kan gebruikt worden en de postjes (tienduizenden) die eraan vasthangen.

België afschaffen zou de meest sociale daad zijn die in europa kan gesteld worden, daar het onmiddelijk levensverbetering zal brengen voor werknemers zowel ten noorden als ten zuiden en enkel diegenen treft die ervan profiteren.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 16:10   #20
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik veronderstel dat het door mij dik aangegevene een foutje is?

Ik vrees voor jou ook dat je je nogal schromelijk overschat met dat unitarisme. Geen enkele partij voert het in zijn vaandel, nog minder in zijn programma, niemand noordelijk noch zuidelijk. Unitarisme is "passé" en gelukkig mùaar voor ons.

Wat ons voornamelijk veel centen kost is de Belgische staat en zijn slippendragers. Al wat de politieke partijen doet het belziekske behouden is de machtsinvloed die door dat apparaat kan gebruikt worden en de postjes (tienduizenden) die eraan vasthangen.

België afschaffen zou de meest sociale daad zijn die in europa kan gesteld worden, daar het onmiddelijk levensverbetering zal brengen voor werknemers zowel ten noorden als ten zuiden en enkel diegenen treft die ervan profiteren.
Uiteraard was de zin in kwestie: Unitarisme is door nét zoveel mensen gewenst als separatisme. Foutje van mijn kant.

Nu, wat uw analyse betreft, U begrijpt uiteraard dat ik het daar niet mee eens ben.
Kijk, ik ben veeleer voorstander van een unitair België, zonder grendels, alarmbellen, etc. Gewoon een unitair land waar alles enkel afhangt van de meerderheid der nationale stemmen. Dus geen communautaire kieskringen, maar federale, waar de politici verantwoording af te leggen hebben aan ALLE landgenoten.

Momenteel is de situatie vrij idioot: ZES fucking regeringen en dito administraties, waarbij ze maar enkel verantwoording vershuldigd zijn aan hun gewest, zonder dat de andere gemeenschap inspraak heeft. Dat leidt uiteraard tot de huidige toestanden.

We zijn verdomme de pispaal van het buitenland, dankzij deze scheefgetrokken verhoudingen! Waar zijn we in godsnaam mee bezig?!?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be