Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: LUKT DE FORMATIE MET ACHT?
JA 27 22,69%
NEEN 92 77,31%
Aantal stemmers: 119. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 24 juli 2011, 17:20   #21
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Hoewel ik het betreur dat deze acht onder deze condities aan tafel zitten boeren jullie nog immer achteruit.

Een jaar geleden zat men permanent aan tafel om te onderhandelen, maar is er niets gelukt. Tegenwoordig is het al een soort van overwinning als er nog partijen gevonden willen worden om te onderhandelen.

Maar dat is nog steeds geen overeenstemming. Sterker nog, er is zelfs geen spoortje van overeenstemming over wat dan ook.

mijn antwoord op je laatste vraag is dus ' volmondig JA '
"Le PS et le cdH sont tous deux pénalisés par l'électeur dans ce sondage. A croire que la soumission face aux exigences flamingantes ne paie pas et choque l'homme de la rue."
De kloof wordt elke dag groter en groter.
Men juicht al bij een dooie kat.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:28   #22
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Simpele vraag: slagen CD&V/CDH, MR/OPEN VLD, Groen!/Ecolo en PS/SP.A erin een regering met een staatshervorming (volgens de lijnen van de nota EDR) en een splitsing (met compensaties) van BHV op de been te brengen?

Of falen ze toch nog?
Neen ze zal mislukken.
Decroo junior zal na lange onderhandelingen vaststellen dat er toch niet onderhandeld kan worden en de stekker eruit trekken

Gemeenteraadsverkiezingen 2012
CD&V : Nu moet de N-VA in Ieper het kartel opblazen, en in alle gemeenten worden de plannen om samen te werken "on hold" geplaatst.

Vlaamse regering : Blijven samen werken, maar druk opvoeren.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:31   #23
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Neen ze zal mislukken.
Decroo junior zal na lange onderhandelingen vaststellen dat er toch niet onderhandeld kan worden en de stekker eruit trekken
Ironie, neem ik aan?
BWarrior is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:36   #24
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Imbeciel.
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:41   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik hoop van ganser harte dat ze niet lukt.

Overigens zitten we technisch gezien na het reces niet in een formatieronde maar in een onderhandelingsronde over een dossier waarna - mits positieve oplossing - de formatie zelf van gang kan gaan.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:42   #26
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik hoop van ganser harte dat ze niet lukt.

Overigens zitten we technisch gezien na het reces niet in een formatieronde maar in een onderhandelingsronde over een dossier waarna - mits positieve oplossing - de formatie zelf van gang kan gaan.
complex.
BWarrior is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:43   #27
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik ging wegblijven als mijn voorspelling dat CD&V de N-VA niét ging lossen, niet bewaarheid werd.
Ge ging wegblijven als CD&V die bepaalde dag na die vergadering om 10u 's ochtends niet zou geplooid zijn. Ze hebben toen niet geplooid. Ergo, gij moet hier wegblijven.
Nebur is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:44   #28
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik ging wegblijven als mijn voorspelling dat CD&V de N-VA niét ging lossen, niet bewaarheid werd.
Neen,

BINNEN de door jou gestelde termijn.

Dus: Daaaaaaaaggg

__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:47   #29
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Al verschillende keren gezegd:

ik denk dat die gaat lukken. Daar zitten 4 dwaze, bibberende dweilen aan tafel, die als de dood zijn voor verkiezingen, en daar zit een triomferend franstalig front aan tafel.

De franstaligen gaan nu het lijstje dikteren van alles wat ze nodig hebben voor de afscheiding van Wallobrux (ne korridor, geld, valiezen.... ), de dweilen gaan dat allemaal slikken, dat gaat in een bijzondere wet gegoten worden. Voor de rest gaan ze het er nog goed van pakken tot in 2014, en de staatsfinancien den dieperik insturen (van geen belang, zie verder). De dweilen gaan efkes protesteren, maar toch niet te veel om Elio niet boos te maken.

En tegen dat we dat allemaal door ons strot gekregen hebben, in 2014:

- gaat de N-VA in Vlaanderen een absolute meerderheid halen met VB
- zeggen de franstaligen ciao met Wallobrux en zijn er vanonder, richting frankrijk.

En Bartje zal met Sarkozy, of met Hollande, mogen onderhandelen over hoe nu de Belgische staatschuld verdeeld gaat worden tussen het stuk Vlaanderen dat achterblijft met een gat erin, en de Franse staat.
Zeg het maar anders: u hoopt met hopen dat het niet lukt.

En al de rest is self fulfilling profecy.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2011 om 17:49.
system is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:49   #30
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zeg het maar anders: u hoopt met hopen dat het niet lukt.
Ik ook; wat is daar verkeerd aan?
Francis Vere is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:50   #31
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Ik ook; wat is daar verkeerd aan?
Dat is een domme vraag.
system is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:50   #32
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is een domme vraag.
Dat is subjectief.
Francis Vere is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:52   #33
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Ik hoop dat het niet lukt, maar ik vrees ervoor...

van groen! en spa moet je nu niet verwachten dat zij de stekker gaan uittrekken, die zullen nog blij zijn met een dooie mus.

En van vld en cd&v moet je ook niet snel verwachten want die gaan dan moeten toegeven dat BDW gelijk had, en dat plezier gaan ze hem niet gunnnen dus weten de franstaligen dat ze nu alles kunnen vragen wat ze wensen zoals: uitbreiding brussel, de corridor richtign brussel, meer geld naar brussel en wallonie. Zo kunnen ze over enkele jaren heel vlaams Brabant mee nemen en daarna als Vlaanderen leegezogen is dan dumpen ze ons en gaan ze naar frankrijk.

Misschien zie ik het wel wat te zwart in maar dergelijke scenario zie ik algauw gebeuren als die vlaamse partijen blijven aan de hielen van de franstaligen likken.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 24 juli 2011 om 17:52.
matthias999 is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:54   #34
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Ik hoop dat het niet lukt, maar ik vrees ervoor...van groen! en spa moet je nu niet verwachten dat zij de stekker gaan uittrekken, die zullen nog blij zijn met een dooie mus.

En van vld en cd&v moet je ook niet snel verwachten want die gaan dan moeten toegeven dat BDW gelijk had, en dat plezier gaan ze hem niet gunnnen dus weten de franstaligen dat ze nu alles kunnen vragen wat ze wensen zoals: uitbreiding brussel, de corridor richtign brussel, meer geld naar brussel en wallonie. Zo kunnen ze over enkele jaren heel vlaams Brabant mee nemen en daarna als Vlaanderen leegezogen is dan dumpen ze ons en gaan ze naar frankrijk.

Misschien zie ik het wel wat te zwart in maar dergelijke scenario zie ik algauw gebeuren als die vlaamse partijen blijven aan de hielen van de franstaligen likken.
Misschien eens naar het Heilig Paterke gaan en vurig bidden. Misschien wordt uw hoop vervuld.
system is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:57   #35
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Ik hoop dat het niet lukt, maar ik vrees ervoor...

van groen! en spa moet je nu niet verwachten dat zij de stekker gaan uittrekken, die zullen nog blij zijn met een dooie mus.

En van vld en cd&v moet je ook niet snel verwachten want die gaan dan moeten toegeven dat BDW gelijk had, en dat plezier gaan ze hem niet gunnnen dus weten de franstaligen dat ze nu alles kunnen vragen wat ze wensen zoals: uitbreiding brussel, de corridor richtign brussel, meer geld naar brussel en wallonie. Zo kunnen ze over enkele jaren heel vlaams Brabant mee nemen en daarna als Vlaanderen leegezogen is dan dumpen ze ons en gaan ze naar frankrijk.

Misschien zie ik het wel wat te zwart in maar dergelijke scenario zie ik algauw gebeuren als die vlaamse partijen blijven aan de hielen van de franstaligen likken.
Eerst zien dat de MR een splitsing van BHV goedkeurt... ik zie dat niet meteen gebeuren, want dan zijn ze het FDF kwijt, en dat hebben ze er niet voor over.
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline  
Oud 24 juli 2011, 18:01   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Misschien eens naar het Heilig Paterke gaan en vurig bidden. Misschien wordt uw hoop vervuld.
Vroeger was jij toch niet zo verzuurd?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 24 juli 2011, 18:31   #37
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Misschien eens naar het Heilig Paterke gaan en vurig bidden. Misschien wordt uw hoop vervuld.
O, gij dappere Maaslandse belgicist! Gij verdient nu al een speekmedaille van de rwa!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 juli 2011, 18:33   #38
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Vroeger was jij toch niet zo verzuurd?
Toen was hij er nog heilig van overtuigd dat zijn geliefde België overeind zou blijven! Nu zit hij met de 'poepers'!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 juli 2011, 19:01   #39
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Toen was hij er nog heilig van overtuigd dat zijn geliefde België overeind zou blijven! Nu zit hij met de 'poepers'!
Als u dat zegt, zal dat zeker waar zijn.
system is offline  
Oud 24 juli 2011, 19:02   #40
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Vroeger was jij toch niet zo verzuurd?
Elke keer dat sommigen iets horen wat hen niet aanstaaT, dan noemen ze de poster 'verzuurd'. De Hollanders (Nederlanders) hebben dat ook aan zich. Bent u Nederlander misschien?
system is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be