Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2007, 16:44   #41
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Geef me gewoon eens een voorbeeld van waarom Vlaanderen onafhankelijk moet worden, op welke wijze de Vlamingen nu door de "Belgische overheersers" onder de knoet worden gehouden.
Het Warande manifest geeft m.i. de belangrijkste redenen.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 21:20   #42
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

De Walen hebben ons de snel-Belgwet door de strot geramd, alsook het vreemdelingenstemrecht en ze verhinderen dat er orde op zaken gesteld wordt bij justitie. Weg dus met dat apenland! En weg met de snel-Belgwet!
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 21:53   #43
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Zelfs als het zo zou zijn dat Vlamingen en Walen elkaar niet begrijpen, is splitsing dan de oplossing? Ga je na de splitsing opeens in Brussel wél beter geholpen worden in het ziekenhuis?

Zie je dan niet in dat je een therapie voorstelt die niets te maken heeft met de ziekte?
Dus volgens deze redenering zullen we maar eventjes opnieuw abortus en euthanasie verbieden...
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 21:56   #44
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Het Warande manifest geeft m.i. de belangrijkste redenen.
Ga ik nog eens herlezen. Ik heb ook net "het complot van België" gekocht van Chris de Stoop. Zeker de moeite.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 22:58   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
dat is nu al maanden aan de gang, dat er een vete wordt gecreëerd tussen Vlamingen en Walen, ...
"Vete"? Waar ontwaart u dan wel een "vete"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 23:00   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
komaan zeg. Vlaanderen gekoloniseerd door België?

Ik raak iedere seconde meer verbijsterd!
Och, dan raakt u maar verbijsterd. In ieder geval is het zo dat door de Belgische constructies er heel wat belangrijke investeringskansen aan Vlaanderen voorbijgaan. Kijken we bijvoorbeeld alleen nog maar naar de ontsluiting van Antwerpen. Was er geen verdeelsleutel voor de NMBS geweest, dan waren de noodzakelijke infrastructuurwerken al lang gebeurd. Nu echter niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 23:02   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Om van een regionaal probleem als BHV een splijtzwam te maken voor een heel land moet je toch echt van de pot gerukt zijn.
Vertel dat aan de Franstaligen. Aan de Milquets. Aan de Mangains. ZIJ, en niemand anders, maken het tot een symbooldossiers. Zij zeggen voortdurend "non", tot op heden. Op de Waalse feesten van vandaag herhaalde Milquet immers dat haar "non" ten aanzien van BHV nog altijd geldt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 02:17   #48
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
De Walen hebben ons de snel-Belgwet door de strot geramd, alsook het vreemdelingenstemrecht en ze verhinderen dat er orde op zaken gesteld wordt bij justitie. Weg dus met dat apenland! En weg met de snel-Belgwet!
Sp-a en vld zijn evenzeer medeplichtig bij deze.
Zij hebben het ook mee goedgekeurd.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 08:45   #49
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Als men jullie logica gaat toepassen in elk land waar er mankementen zijn in de staatsstructuren, dan zijn er binnen afzienbare tijd geen landen meer over met meer dan enkele duizenden inwoners.

Het vraagt moed om een compromis te bereiken met andere regio's. Dat zou binnen een onafhankelijk Vlaanderen evenzeer meespelen. De separatistische logica zou dan aansturen op een afsplitsing van Limburg en West-Vlaanderen, want als je gaat kijken, dan gaat er heel wat subsidie naar die streken van Vlaanderen, en dat willen we in Oost-Vlaanderen, Brabant en Antwerpen toch niet?

Splitsen is het meest kortzichtige antwoord op de problemen die er zijn. Niemand van de separatisten heeft voorlopig een oplossing voor problemen als Brussel en haar rand, maar dat belet hen niet om naar hartelust Belgische vlaggen te verbranden. Mag ik dan bezorgd zijn?
Compromissen zijn er genoeg gesloten. Tot in het zeer recente verleden allemaal in het voordeel van de Franstaligen. Wij vragen nu een een compromis dat GELIJKHEID voorstelt. WAT is daar toch fout aan??
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 09:32   #50
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik was onlangs verbijsterd toen ik de hoofdredacteurs van de Franstalige kranten op Canvas aan het woord hoorde...

Niemand, uitgezonderd de dame van Le Soir die iets brabbelde dat als 'Vlaams' kon geïnterpreteerd worden, kon een mondje Nederlands...

Zou U één redacteur van een Vlaamse krant kunnen noemen die geen Frans kent?

En die redacteurs zijn dan verbijsterd dat de Vlamingen de Franstaligen niet begrijpen...

(Die Vlaming in een Brussels ziekenhuis is ook verbijsterd)
en jouw oplossing daarvoor is dan: splitsen die handel?
__________________
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 09:33   #51
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Die toon brengt bij mij maar één reactie teweeg: je wordt gedropt.
ok, die toon was niet meer sympathiek, maar eerst beloof je me alles te willen uitleggen, me te willen overtuigen waarom een splitsing van België voor ons allen beter is, en dan kom je op de proppen met een verhaal van dekolonisering.
Ik ben daar echt door gefrustreerd.

Ben ik de enige die de indruk heeft dat we afstevenen op een rampscenario met die splitsing van België? Steeds meer Vlamingen gaan mee in een discours van separatisme zonder precies te weten wat dat inhoudt en waarom ze dat zouden willen.

Ik verwijt de N-VA en VB, en bij uitbreiding ook de andere Vlaamse parlementspartijen een gebrek aan verantwoordelijkheid.

Denken ze nu echt dat de Franstalige Brusselaars (90%) opeens allemaal vloeiend Nederlands gaan spreken als Vlaanderen onafhankelijk wordt? Denken ze nu echt dat de talloze families die uiteengerukt zullen worden door de splitsing, of de talloze mensen die nu in het buitenland zullen werken daar beter van zullen worden? Denken ze nu echt dat een mini-staatje als Vlaanderen zou zijn nog iets zou te betekenen hebben in Europa? Denken ze nu echt dat een onafhankelijk Vlaanderen socialer zou zijn dan België?

Leterme, die steeds orakelt over "goed bestuur" laat hier al bijna 100 dagen een land stuurloos ronddobberen omwille van een marginale groep die maar 1 agendapunt heeft: België doen barsten, en alle sociale verworvenheden die de Belgische arbeidersklasse heeft verkregen door strijd met 1 pennetrek vervangen door een ultraliberaal, onafhankelijk Vlaanderen.
__________________

Laatst gewijzigd door Gentenaar : 16 september 2007 om 09:42.
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 09:56   #52
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
ok, die toon was niet meer sympathiek, maar eerst beloof je me alles te willen uitleggen, me te willen overtuigen waarom een splitsing van België voor ons allen beter is, en dan kom je op de proppen met een verhaal van dekolonisering.
Ik ben daar echt door gefrustreerd.

Ben ik de enige die de indruk heeft dat we afstevenen op een rampscenario met die splitsing van België? Steeds meer Vlamingen gaan mee in een discours van separatisme zonder precies te weten wat dat inhoudt en waarom ze dat zouden willen.

Ik verwijt de N-VA en VB, en bij uitbreiding ook de andere Vlaamse parlementspartijen een gebrek aan verantwoordelijkheid.

Denken ze nu echt dat de Franstalige Brusselaars (90%) opeens allemaal vloeiend Nederlands gaan spreken als Vlaanderen onafhankelijk wordt? Denken ze nu echt dat de talloze families die uiteengerukt zullen worden door de splitsing, of de talloze mensen die nu in het buitenland zullen werken daar beter van zullen worden? Denken ze nu echt dat een mini-staatje als Vlaanderen zou zijn nog iets zou te betekenen hebben in Europa? Denken ze nu echt dat een onafhankelijk Vlaanderen socialer zou zijn dan België?

Leterme, die steeds orakelt over "goed bestuur" laat hier al bijna 100 dagen een land stuurloos ronddobberen omwille van een marginale groep die maar 1 agendapunt heeft: België doen barsten, en alle sociale verworvenheden die de Belgische arbeidersklasse heeft verkregen door strijd met 1 pennetrek vervangen door een ultraliberaal, onafhankelijk Vlaanderen.
Vergeet bij zoveel gezever niet te slikken..;
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 10:03   #53
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht

Ben ik de enige die de indruk heeft dat we afstevenen op een rampscenario met die splitsing van België?
Welke rampscenario?

Citaat:
Steeds meer Vlamingen gaan mee in een discours van separatisme zonder precies te weten wat dat inhoudt en waarom ze dat zouden willen.
Verstand komt met de jaren.

Citaat:
Ik verwijt de N-VA en VB, en bij uitbreiding ook de andere Vlaamse parlementspartijen een gebrek aan verantwoordelijkheid.
N-VA en VB zijn dan ook niet Pro-België.

Citaat:
Denken ze nu echt dat de Franstalige Brusselaars (90%) opeens allemaal vloeiend Nederlands gaan spreken als Vlaanderen onafhankelijk wordt?
Binnen 10 jaar opgelost. Geen Nederlands, geen job.

Citaat:
Denken ze nu echt dat de talloze families die uiteengerukt zullen worden door de splitsing, of de talloze mensen die nu in het buitenland zullen werken daar beter van zullen worden?
Er gaat geen Brusselse muur gebouwd worden. En tussen Vlaanderen en Wallonië gaat er ook geen grens komen zoals tussen Noord- en Zuid-Korea.
Citaat:

Denken ze nu echt dat een mini-staatje als Vlaanderen zou zijn nog iets zou te betekenen hebben in Europa? Denken ze nu echt dat een onafhankelijk Vlaanderen socialer zou zijn dan België?
Yep,

Landoppervlakte is geen argument.

Vlaanderen kijgt meer stemmen in Europa.

Meer geld voor de staat, des te meer de staat kan doen voor de inwoners.

Citaat:
Leterme, die steeds orakelt over "goed bestuur" laat hier al bijna 100 dagen een land stuurloos ronddobberen omwille van een marginale groep die maar 1 agendapunt heeft: België doen barsten, en alle sociale verworvenheden die de Belgische arbeidersklasse heeft verkregen door strijd met 1 pennetrek vervangen door een ultraliberaal, onafhankelijk Vlaanderen.
De Walen liggen dwars met hun NON-politiek.

En geen enkele sociale verworvendheid gaat verloren, men kan niet zomaar wetten afschaffen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 10:19   #54
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Vergeet bij zoveel gezever niet te slikken..;
Chipie, mijn beste, het enige argument om België te laten barsten dat jij al gegeven hebt is omdat een Nederlandstalige in een Brussels ziekenhuis vaak problemen ondervindt.
Dat een splitsing van België hier niks maar dan ook niks aan zal veranderen (tenzij je een deportatie wil organiseren van alle Franssprekende Brusselaars) laat je blijkbaar koud.
Dat is je goede recht, maar sta me toe dan mijn schouders op te halen wanneer jij mij "gezever" verwijt.
__________________
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 10:22   #55
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Binnen 10 jaar opgelost. Geen Nederlands, geen job.
nee, echt, ben je nog dronken van gisteravond of sta je echt achter deze toogpraat?

Ben jij al eens in Brussel geweest?
__________________
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 10:25   #56
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
nee, echt, ben je nog dronken van gisteravond of sta je echt achter deze toogpraat?

Ben jij al eens in Brussel geweest?

Zie is naar men adres.

Brussel kan niet zonder Vlaams geld en Nederlands is nu eenmaal de economische taal in Vlaanderen.

Wilt Brussel meedoen dan gaan ze Nederlands moeten leren.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 10:26   #57
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Chipie, mijn beste, het enige argument om België te laten barsten dat jij al gegeven hebt is omdat een Nederlandstalige in een Brussels ziekenhuis vaak problemen ondervindt.
Dat een splitsing van België hier niks maar dan ook niks aan zal veranderen (tenzij je een deportatie wil organiseren van alle Franssprekende Brusselaars) laat je blijkbaar koud.
Dat is je goede recht, maar sta me toe dan mijn schouders op te halen wanneer jij mij "gezever" verwijt.
Jij gaat voorbij aan het feit dat door een Vlaamse regering wel degelijk tweetaligheid geëist zal worden waar die voorgeschreven is, en nu gewoon onder de mat wordt geveegd... Men zal idd TWEE talig zijn, of zonder job zitten. En dat bewerken duurt niet eens 10 jaar!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 10:35   #58
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
ok, die toon was niet meer sympathiek, maar eerst beloof je me alles te willen uitleggen, me te willen overtuigen waarom een splitsing van België voor ons allen beter is, en dan kom je op de proppen met een verhaal van dekolonisering.
OK, ik zal dat maar als een excuus interpreteren en het accepteren.

Ik kom nog terug op deze post van jou. Maar wees niet zo ongeduldig als ik je niet direct alles serveer. Ik wil jou niet overtuigen. Ik wil je wel stukjes van een analyse geven die ik al decennia tot de mijne gemaakt heb, omdat ik de indruk heb dat je oprecht op zoek bent naar elementen om de huidige evolutie te begrijpen.

Op één twee drie kan dat niet. Jij hebt, getuige je geschriften, immers steeds de Vlaamse analyse van België verworpen of genegeerd. Die analyse is 150 jaar oud, ze startte al meteen na de oprichting van de Belgische separatistische staat. De huidige blokkering kan je alleen begrijpen als je die analyse niet langer zondermeer verwerpt. Je moet ze niet accepteren, maar er minstens kennis willen van nemen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 11:38   #59
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik woon al een kwart decennium in Vlaanderen en ben nog geen enkele Franstalige koloniaal tegengekomen. Yep we worden zwaar onderdrukt in Vlaanderen. De situatie in Palestina is er niets mee in vergelijking.
Dag Solidarnosc,

De staat Israel heeft via militaire opties land bezet van de Palestijnen.
De franstaligen gaan wonen in de rand en claimen dan een aansluiting met "franstalig Brussel", 2 verscillende manieren van werken , het doel is hetzelfde!!! Dat het voor de Palestijnen, die de kogels rond hun oren horen fluiten, moeilijker is om te leven is nogal duidelijk!
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 12:37   #60
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
dat is nu al maanden aan de gang, dat er een vete wordt gecreëerd tussen Vlamingen en Walen, en schijnbaar is er in dat hele parlement of in de hele media niemand die daar nu eens een kritische blik op werpt. Het artikel in de HUMO van deze week is tot nu toe de enige serieuze poging bij mijn weten.

Met verbijstering ben ik getuige van de moeder aller reclamecampagnes: een produkt (de splitsing van België) waar enkele jaren geleden slechts een marginale minderheid wat in zag wordt nu door een samenspel van politiek, media en belangengroepen opgefokt tot hallucinante proporties.

Ik ben absoluut geen monarchist, en je kan mij ook geen melancholicus noemen die vasthoudt aan een droombeeld van het idyllische België, zoals men de mensen van BUB zou kunnen verwijten, maar volgens mij zijn er massa's manieren om van België een beter land te maken voor de mensen. Splitsen hoort daar zeker niet bij.

Dat mediocre figuren als FDW en BDW dezer dagen de politieke agenda kunnen monopoliseren en paralyseren met hun splitsingsdiscours, en dat de andere partijen als schoothondjes volgen kan ik nog steeds niet vatten.

Willen we echt dat onze Waalse familieleden, vrienden, kennissen etc... vreemdelingen worden? Geloven we echt dat de Walen zoveel slechter zijn dan wij? Denken we echt dat een eenzijdige uitroeping van een onafhankelijk Vlaanderen de situatie van de gewone mens zal verbeteren? En wat dan met Brussel? En de Brusselse rand? En met de Vlamingen die in Wallonië wonen en vice versa? Gaan we echt mee in dat waanbeeld dat er een etnische/sociale/ideologische scheidingslijn loopt tussen de Vlamingen en de Walen? Geven we mee gestalte aan een xenofoob, asociaal, onafhankelijk Vlaanderen?

De werkelijke scheidingslijn ligt imho niet op de taalgrens, maar tussen de gewone mensen en de politiek-economische elite. Waarom is er in Wallonië meer werkloosheid dan in Vlaanderen? Omdat de Walen lui zijn? Omdat ze zich installeren in hun werkloosheid? Of omdat er de voorbije decaden ontzettend veel arbeidsplaatsen zijn vernietigd door de patroons die elders meer winst konden rapen?

Amper een halve eeuw geleden was de situatie nog helemaal omgekeerd. Toen had Vlaanderen een veel grotere werkloosheid dan Wallonië. Zouden er toen in Wallonië alleen maar Vlamingen gewoond hebben? Of zijn die mensen op 1 �* 2 generaties volledig gemuteerd tot luiaards?

Onderzoeken van de laatste maanden over het aanwenden van middelen uit de gezondheidszorg tonen aan dat er geen significant verschil is tussen de gemiddelde Waalse of Vlaamse gemeente. Nochtans gaan we er met ons allen van uit (waarop gebaseerd?) dat de Walen veel meer geld verbrassen met onderzoeken en dure voorschriften. Wanneer we kijken naar de financiële middelen van de gemeenten zien we dat ook daar de ligging boven of onder de taalgrens veel minder een rol speelt dan verondersteld.

En wie van de separatisten heeft er een haalbare oplossing voor Brussel? Beschouwen we de Europese hoofdstad als een detail? De stad waar zoveel Vlaamse en Waalse pendelaars werken, maken we daar ook een apart land van?

Ik weet dat dit forum zwaar overbevolkt wordt door separatisten, maar graag had ik hier toch ook enkele afwijkende meningen gelezen. Misschien kan dit een start zijn.
Een idyllisch België? Wat bedoel je daarmee?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be