Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2012, 09:34   #61
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Als je maar met 6 personen bent kan je toch evengoed een mailgroep of een irc-kanaal oprichten?
Ik ben niet met zes personen. Dat zijn slechts de personen die hier hun steun betuigd hebben. Wij vormen geen splinter of groep op wat dan ook.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 09:44   #62
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Persoonlijk heb ik niets tegen het idee maar ik zou het raar vinden indien de moderatie dit zou toelaten.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 09:51   #63
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Persoonlijk heb ik niets tegen het idee maar ik zou het raar vinden indien de moderatie dit zou toelaten.
Het is niet opportuun dat er in sommige draden niet vrij kan gepost worden. Dat is vervelend. Dat soort selecte clubjes moet niet prolifereren. Het is voldoende in sommige subfora wat stipter te modereren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2012 om 09:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 09:57   #64
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Persoonlijk heb ik niets tegen het idee maar ik zou het raar vinden indien de moderatie dit zou toelaten.
Als ik het niet probeer zal het zeker niet toegelaten worden.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 09:59   #65
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Als ik het niet probeer zal het zeker niet toegelaten worden.
Ik ben eerder voor een totale herstructurering van het volledige forum.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 10:15   #66
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Gezien wat problemen met verstoring van draden, iets wat niet per se tegen het forumreglement is, zou ik een aanvraag willen indienen voor een nieuw subforum in de debatclub, enkel toegankelijk voor leden van een nieuwe gebruikersgroep, waarvan ik en enkele anderen naar mijn keuze aangesteld worden tot moderator.

Het forumreglement blijft van kracht in het speciale subforum, maar er wordt ook een speciaal subforumreglement ingevoerd, dat hieronder staat.

Het subforum linkt zich niet aan bepaalde ideologieën, maar heeft wel een aantal onderwerpen die liefst gemeden worden. Deelnemers van zoveel mogelijk verschillende ideologieën zijn wenselijk, indien de discussie niet verstoord wordt.



Met vriendelijke groet,
Koenraad Noël
De gevestigde orde bepaalt wat relevant is, en wat waar is. Alles wat hun positie of beweringen in twijfel trekt is derhalve verboden. In de periode 1100-1848 had men de kerk, waar men verplicht lid van was, om te waken over onze gedachten en privé gedrag. Kritiek leveren op sociale verhoudingen was godslasterlijk, want de gedachte was dat god de regering haar bevoegdheid en macht had gegeven. Nu anno 2012 wordt dit met deze draad weer van stal gehaald en wil een medeforummer zich als een koning over ons verheffen. Gaarne verwijs ik naar de verworvenheden van de Verlichting en de Franse Revolutie. Overigens, heeft iemand van jullie een goede bouwtekening voor een zelfbouw Guillotine?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 10:17   #67
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Ik ben eerder voor een totale herstructurering van het volledige forum.
Ik denk niet dat de moderatie daar de tijd voor heeft.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 19:47   #68
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Mod doet liever aan Tao
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 10:14   #69
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht

Citaat:
Behalve dat je er je moet aanmelden, wijkt Links noch Rechts af van de rest van het forum.
Citaat:
iemand er iets op tegen dat ik dat hier sticky zet? Ik stel voor dat anderen ook links zetten als ze die zouden hebben.

edit: niemand heeft er iets tegen want ik ben hier baas
Ik zie daar geen afwijkend reglement.
Maar wel bevestiging van wat je lijkt aan te trekken.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 14:35   #70
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Je kan ze amper "moderatie" noemen.
Het forumreglement zou veel duidelijker moeten zijn.
Verstoring van het debat buiten koetjes en kalfjes zou na 3 waarschuwingen gestraft moeten worden met een ban.
Hoewel ik de verzuchtingen kan begrijpen (het kan heel frustrerend zijn als goede gesprekken om de haverklap off topic geleid worden), ben ik de mening toegedaan dat al te strikte moderatie vroeg of laat de dood van een forum betekent. Dat geldt niet enkel hier, het is meer iets dat geldt voor alle fora.

Nee, ik heb daar geen bewijzen voor of bronnen, behoudens mijn indrukken en ervaringen.

U moet er ook op letten dat men zich niet te ernstig begint te nemen. Het is perfect mogelijk een goed gesprek te hebben, met interessante, goed onderbouwde, lange posts met verwijzingen naar bronnen én hier en daar een frivole post ertussen.

Een evenwicht vinden tussen frivole posts en ernstige, is niet altijd makkelijk.

En buiten frivole posts, heb je natuurlijk ook mensen die elk topic proberen af te leiden naar altijd maar 't zelfde. Dat is ook storend.

Maar is het de taak van de moderatie om dat te vermijden? Moeten de moderators zich gedragen als dwingelands om het forum te structureren naar een bepaald model, iedereen in een strak keurslijf en wie er niet in past, buiten?

Dat zou op lange termijn de dood van het forum betekenen.

De inhoud van dit forum, de stijl, de manier van posten, de chemie van het forum wordt bepaald door het geheel van de leden. Niet door de moderatie. Zonder leden, is er hier niks te modereren.

In zeker zin is dit ons forum. Van ons allemaal. En het is wat wij ervan maken.

Ik begrijp Koenraad z'n verzuchtingen. Ik heb sympathie voor z'n voorstel. En ik denk dat het een heel slecht idee is, omdat het kliekjesvorming in de hand werkt. En omdat het een deel van het forum wordt waar men in een bepaald keurslijf zal worden geduwd. Waar je niet mag van afwijken. Behoudens diegene die er al een tijdje zijn. Want kliekjesvorming leidt ook tot nepotisme. Dat is in de echte wereld zo en zal hier niet anders zijn. Je kan dat mensen ook niet verwijten, we zijn nu eenmaal zo gemaakt.

Ik vind de "Debatclub" ook een slecht idee, in alle eerlijkheid. Geeft de indruk iets elitair te zijn. Het onderscheid "Links" en "Rechts" is sowieso een anachronisme; anno 2012 zouden we nu toch stilaan moeten doorhebben dat niets in hokjes kan ingedeeld worden. "Links" en "Rechts" leidt tot kliekjesvorming. En tot denken in een bepaald stramien en voor je 't weet, heb je nochtans intelligente mensen die niet meer "out of their particular left or right box" kunnen denken. Schaf die hele forum sectie toch gewoon af.

Laatst gewijzigd door Sammael : 24 juli 2012 om 14:37.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 20:21   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Hoewel ik de verzuchtingen kan begrijpen (het kan heel frustrerend zijn als goede gesprekken om de haverklap off topic geleid worden), ben ik de mening toegedaan dat al te strikte moderatie vroeg of laat de dood van een forum betekent. Dat geldt niet enkel hier, het is meer iets dat geldt voor alle fora.

Nee, ik heb daar geen bewijzen voor of bronnen, behoudens mijn indrukken en ervaringen.

U moet er ook op letten dat men zich niet te ernstig begint te nemen. Het is perfect mogelijk een goed gesprek te hebben, met interessante, goed onderbouwde, lange posts met verwijzingen naar bronnen én hier en daar een frivole post ertussen.

Een evenwicht vinden tussen frivole posts en ernstige, is niet altijd makkelijk.

En buiten frivole posts, heb je natuurlijk ook mensen die elk topic proberen af te leiden naar altijd maar 't zelfde. Dat is ook storend.

Maar is het de taak van de moderatie om dat te vermijden? Moeten de moderators zich gedragen als dwingelands om het forum te structureren naar een bepaald model, iedereen in een strak keurslijf en wie er niet in past, buiten?

Dat zou op lange termijn de dood van het forum betekenen.

De inhoud van dit forum, de stijl, de manier van posten, de chemie van het forum wordt bepaald door het geheel van de leden. Niet door de moderatie. Zonder leden, is er hier niks te modereren.

In zeker zin is dit ons forum. Van ons allemaal. En het is wat wij ervan maken.

Ik begrijp Koenraad z'n verzuchtingen. Ik heb sympathie voor z'n voorstel. En ik denk dat het een heel slecht idee is, omdat het kliekjesvorming in de hand werkt. En omdat het een deel van het forum wordt waar men in een bepaald keurslijf zal worden geduwd. Waar je niet mag van afwijken. Behoudens diegene die er al een tijdje zijn. Want kliekjesvorming leidt ook tot nepotisme. Dat is in de echte wereld zo en zal hier niet anders zijn. Je kan dat mensen ook niet verwijten, we zijn nu eenmaal zo gemaakt.

Ik vind de "Debatclub" ook een slecht idee, in alle eerlijkheid. Geeft de indruk iets elitair te zijn. Het onderscheid "Links" en "Rechts" is sowieso een anachronisme; anno 2012 zouden we nu toch stilaan moeten doorhebben dat niets in hokjes kan ingedeeld worden. "Links" en "Rechts" leidt tot kliekjesvorming. En tot denken in een bepaald stramien en voor je 't weet, heb je nochtans intelligente mensen die niet meer "out of their particular left or right box" kunnen denken. Schaf die hele forum sectie toch gewoon af.
Neen. Dit is ons forum niet. In geen enkele zin.
Er is een forum, inclusief subfora. Er is een reglement en een moderatie.
Een kwaliteitskrant zoals De Standaard heeft een forum, met een kort, bondig maar duidelijk reglement. Wie de spelregels overtreedt vliegt er uit, zonder dat medeforummers dit hoeven te weten.

Als op dit forum de spelregels worden gerespecteerd is het tevens het perfecte forum. Spelregels dienen wel door alle partijen te worden gerespecteerd.

Er is geen behoefte aan paternalisme en moraalridders.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 20:41   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Dus toch een scheet in een fles.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 20:46   #73
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dus toch een scheet in een fles.
Kalmeer toch eens, moraalriddertje.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 22:15   #74
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

DE Standaard is een krant en brengt zelf de topìcs naar voor, hier doen dat de forummers zelf. Die hebben dus een veel grotere inbreng. Toch wordt er niet veel naar ze geluisterd. Hun meningen zijn overigens ook erg verdeeld.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 06:58   #75
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
...waarvan ik en enkele anderen naar mijn keuze aangesteld worden tot moderator....
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 13:37   #76
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik ga niet schijnheilig wezen over "democratische aanstellingen".
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be