Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 16 november 2007, 13:57   #1
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard Vlaamse elite

In het verleden is regelmatig door verschillende personen vastgesteld dat Vlaanderen geen serieuze elite heeft en dat daardoor steeds het onderspit wordt gedolven tegenover de 'Belgische elite'.

Edoch en toch:
- Ten aanzien van BHV is een ultimatum gesteld waaraan men zich heeft gehouden; BHV is gestemd op een rustige vastberaden wijze;
- Toen 'De commissie van wijzen' werd 'afgeroepen' waren het Vandeurzen en Dewever die op niet agressieve wijze, kordaat en kalm tesamen hun persconferentie belegden waarin hun standpunten nog maar eens werden duidelijk gemaakt;
- Keulen heeft op bedachtzame maar doortastende wijze duidelijk gemaakt dat de houding van de burgemeesters niet wordt getolereerd;
- Op dit forum vat de idee 'Meerderheidsflamingantisme' grond (term en idee: Robert T en Kortaf). Een duidelijke uiting van groeiend Vlaams zelfbewustzijn. Iets wat tot voor kort voor onmogelijk werd gehouden.

Men kan het er natuurlijk al dan niet mee eens zijn. Men kan natuurlijk zijn bedenkingen hebben over de integriteit van de bewuste politieke partijen. Natuurlijk is het zo dat de 'stevigheid' al struikelend is bereikt en soms tegen wil en dank. Natuurlijk is het zo dat de houding van de Vlaamse onderhandelaars af en toe deed denken aan die van Grand Fenwick: Strijd voor de vorm maar overgave zodra het kan. Ook hoeft men het meerderheidsflamingantisme niet te zien zitten.
Het is zeker ook niet duidelijk wat uiteindelijk de uitkomsten zullen zijn. Misschien zal er een federale regering komen en áls dat zo is, zal die er gekomen zijn door het sluiten van compromissen. De politici zullen daar op worden afgerekend, vooral op de mate waarin ze toegevingen hebben gedaan.

Maar daar gaat het nu niet om.

Als NoordNederlandse toeschouwer kan ik alleen maar met zeer veel genoegen vaststellen dat er weldegelijk een Vlaamse elite is ontstaan, ook hier op dit forum.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 14:14   #2
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

de vlaamse elite bestaat al zeer lang...
U bedoelde flamingante elite? Die bestaat waarschijnlijk ook...

Niks nieuws onder de zon!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 14:14   #3
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als NoordNederlandse toeschouwer kan ik alleen maar met zeer veel genoegen vaststellen dat er weldegelijk een Vlaamse elite is ontstaan, ook hier op dit forum.
Kom ik hou het niet langer... WIE?
__________________
Starkan is offline  
Oud 16 november 2007, 14:18   #4
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
de vlaamse elite bestaat al zeer lang...
U bedoelde flamingante elite? Die bestaat waarschijnlijk ook...

Niks nieuws onder de zon!
Toch vreemd dat het dan altijd ontkend werd.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 14:19   #5
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Toch vreemd dat het dan altijd ontkend werd.
Door wie? En waarover heeft u het(welke van de twee)?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 14:21   #6
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Kom ik hou het niet langer... WIE?
U kunt schamper doen wat u wilt en ik begrijp dat het niet in uw belgicistische kraam past. Feit is dat ik een groot verschil zie tussen de tijd dat ik me voor de forum aanmeldde, twee jaar geleden, en nu. Zowel in Vlaanderen in het algemeen als op dit forum in het bijzonder.

Als u dat niet ziet mankeert er iets aan uw opmerkingsvermogen.

Voor wat betreft uw vraag: naam en toenaam van politici en forummers staan letterlijk in mijn bericht.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 14:25   #7
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U kunt schamper doen wat u wilt en ik begrijp dat het niet in uw belgicistische kraam past. Feit is dat ik een groot verschil zie tussen de tijd dat ik me voor de forum aanmeldde, twee jaar geleden, en nu. Zowel in Vlaanderen in het algemeen als op dit forum in het bijzonder.

Als u dat niet ziet mankeert er iets aan uw opmerkingsvermogen.

Voor wat betreft uw vraag: naam en toenaam van politici en forummers staan letterlijk in mijn bericht.
[humormode]ja dat zou ik ook niet doen zeggen wie de elite is aan een communist we weten wat die daarmee doen [/humormode]
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 14:30   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ja dat zou ik ook niet doen zeggen wie de elite is aan een communist we weten wat die daarmee doen
kweenie, de elite is voor zover ik weet steeds een minderheid.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 november 2007 om 14:30.
Rudy is offline  
Oud 16 november 2007, 14:33   #9
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Door wie? En waarover heeft u het(welke van de twee)?
Er is bijvoorbeeld dit citaat:
Citaat:
In zijn antwoord, getiteld ‘Gepikeerde Vlaamse intellectuelen’ in het weekblad Knack (25.07.2007) stelt Eppink nogmaals de zaken klaar. Zo heeft hij het ondermeer over ‘de Belgische psyche’ die erin bestaat dat de Franstaligen, die numeriek in de minderheid zijn, zich gedragen als een culturele meerderheid, terwijl de Vlaamse meerderheid zich gedraagt als een verdrukte minderheid.

In dit verband verwees Eppink eerder reeds op het ontbreken van een Vlaamse politiek-culturele elite die de Vlaamse economische positie in politieke macht kan vertalen. Of wil vertalen, want in bepaalde kringen is zelfhaat nog altijd iets dat gekoesterd wordt. In zijn jongste bijdrage in Knack formuleert de voormalige Wetstraatjournalist het treffend als volgt: “Vlaanderen is economisch geëmancipeerd, maar het heeft geen culturele elite die vertrouwen uitstraalt. Integendeel, “die culturele elite schaamt zich voor het eigen Vlaanderen en doet liever gewichtig met de Franstalige elite in de Belgische kringen, zoals B-plus.”
Zonder gekheid, we kunnen vaststellen dat dit rap aan het veranderen is.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 14:33   #10
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
kweenie, de elite is voor zover ik weet steeds een minderheid.
Kwatongen beweren wel eens dat pol pot niet goed wist hoe hij de "elite" juist moest invullen en dat hij daarom maar koos iedereen met een bril en een bibliotheek te liquideren...
Als later dokters nodig waren bleek hij niet gelijk te hebben
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.

Laatst gewijzigd door largo_w : 16 november 2007 om 14:33.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 14:38   #11
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Er is bijvoorbeeld dit citaat:

Zonder gekheid, we kunnen vaststellen dat dit rap aan het veranderen is.
komende van de site van het VB je hebt het dus over de flamingante elite.
Die bestaat ook... Een naam die in me opkomt is "matthias storme" maar ook de partijvoorzitter van het vlaams belang "Frank vanhecke" en dergelijken... Wat is een elite is de juiste vraag dan he?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 14:38   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Er is bijvoorbeeld dit citaat:

Zonder gekheid, we kunnen vaststellen dat dit rap aan het veranderen is.
Is het je nog niet opgevallen dat de politieke elite op leeftijd begint te geraken ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 16 november 2007, 14:39   #13
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

We zullen zien, er zijn nog geen kogels door de kerk. Dat groeiend Vlaams bewustzijn is nog jong, het kan nog alle kanten op mijns inziens.
Ovidius is offline  
Oud 16 november 2007, 14:41   #14
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
komende van de site van het VB je hebt het dus over de flamingante elite.
Die bestaat ook... Een naam die in me opkomt is "matthias storme" maar ook de partijvoorzitter van het vlaams belang "Frank vanhecke" en dergelijken... Wat is een elite is de juiste vraag dan he?
Is Keulen een flamingant? Is Vandeurzen een flamingant?

Neen, ik bedoel een Vlaamse elite. Een zelfbewust groep mensen dat op intelligente en rustige maar kordate wijze de Vlaamse belangen behartigt.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 14:42   #15
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
We zullen zien, er zijn nog geen kogels door de kerk. Dat groeiend Vlaams bewustzijn is nog jong, het kan nog alle kanten op mijns inziens.
Eindelijk een ernstige reactie.

Inderdaad, het is nog jong en het kan nog alle kanten op maar dat het is ontstaan is zeer hoopgevend.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 14:56   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Eindelijk een ernstige reactie.

Inderdaad, het is nog jong en het kan nog alle kanten op maar dat het is ontstaan is zeer hoopgevend.
Allee, de enige ernstige reactie van de Vlaamse elite is deze die aanstuurt op Vlaamse onafhankelijkheid. De rest zijn dommeriken zekers ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 16 november 2007, 14:57   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Is Keulen een flamingant? Is Vandeurzen een flamingant?

Neen, ik bedoel een Vlaamse elite. Een zelfbewust groep mensen dat op intelligente en rustige maar kordate wijze de Vlaamse belangen behartigt.
Ik vind wel dat je gelijk hebt.

Waarschijnlijk werd er aan overkill gedaan. Vermits het Flamingantisme grotendeels door die rassiestische VB werd ingepalmd (daarbij netjes verstoppend dat het VB als "rassiestisch" moest worden weggezet nèt omwille van hun separatisme), kon er van enige openlijke vlaamsgezindheid geen sprake meer zijn, zonder in die vermaledijde "extreem-rechtse" hoek te worden geplakt.

Dit werd nog verergerd door het feit dat Bertje Bleiter vakkundig de alternatieve VU partij de verdommenis inreed.

Enkel mensen zoals Matthias Storme konden zich effektief (maar wel amper) nog net boven die algemene trend zetten.

volgens mij is de grote kentering gekomen (dé ultieme overkill dus) met het befaamde Arrest, waarbij menig weldenkend mens zwaar de wenkbrauwen heeft moeten fronsen.

Vanaf d�*n kon men terug Vlaming zijn!
(alleen zijn ze in het franstalige deel van dit land nog een jaar of vijftien achter en hebben ze dat nog steeds niet in de gaten).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 november 2007, 14:59   #18
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Is Keulen een flamingant? Is Vandeurzen een flamingant?

Neen, ik bedoel een Vlaamse elite. Een zelfbewust groep mensen dat op intelligente en rustige maar kordate wijze de Vlaamse belangen behartigt.
dus toch vlaamse elite waarom zoek je dan op de site van het VB?
Daar heb je er veel hoor:
Verhofstadt
vandelanotte
de schoolmeester (Yveke )
...
maar ook:
familie Lippens
Familie Beckaert
Jefke colruyt en consoorten
Filip Vlerick
Willy naesens
...
Velen maken ook deel uit van de algemen belgische elite!

Of was het dat niet dat je bedoelde? of nog een andere soort elite? of een ander soort "vlaams zijn"
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 15:06   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
volgens mij is de grote kentering gekomen (dé ultieme overkill dus) met het befaamde Arrest, waarbij menig weldenkend mens zwaar de wenkbrauwen heeft moeten fronsen.
Circe, Dat arrest heeft bijna 4 jaar in de frigo gelegen zonder dat er een haan naar kraaide of een leeuw naar brulde. Momenteel moeten een 40-tal man zich hierdoor verantwoorden voor de rechtbank omdat ze op 10 juni niet kwamen opdagen in het kiesbureau.

Moet het echt vier jaar duren vooraleer aan een oplossing wordt gedacht ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 16 november 2007, 15:13   #20
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Eindelijk een ernstige reactie.

Inderdaad, het is nog jong en het kan nog alle kanten op maar dat het is ontstaan is zeer hoopgevend.
De vlaamse bewustwording is niet zo jong als u lijkt te denken, maar het is wel juist dat ze een alsmaar breder draagvlak heeft.

Wat ook gunstig lijkt te evolueren, is de manier waarop men in het buitenland naar Vlaanderen en de vlamingen kijkt.

In Nederland, bijvoorbeeld, is het al iets minder bon ton van vlamingen in het algemeen een ietsje dom te vinden.

Ook in Frankrijk begint men hier en daar in te zien dat vlamingen niet noodzakelijk belgen zijn die weigeren frans te spreken en het persé bij een onverstaanbaar boertig streektaaltje willen houden.

En het door de belgische franstaligen verspreid idee dat vlaamsvoelenden in sé skinheads, racisten, krapuul en achterlijk gespuis zijn, vind her en der ook al iets minder gehoor.

Maar er is nog een lange weg af te leggen, inderdaad.
Hallebarde is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be