Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2014, 22:45   #41
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Zeer geachte heer Anarcho C,

u neemt me driemaal de woorden uit het toetsenbord.

Zullen we er nog een didactische uitweiding aan toevoegen?

Die maagdelijkheid had namelijk evenals de onbevlekte ontvangenis een symbolische waarde: als God in mensengedaante tot ons komt, mag op de zuiverheid van de vleeswording niet de smet van een menselijke bevruchting rusten (in het geval van de o.v. vormt de erfzonde het probleem).

Bij de mohammedanen komt God in boekvorm tot de mensen, en ook daar moet de tussenpersoon "onbevlekt" zijn. Daarom is de zogenaamde "profeet" van de Mohammedanen volgens de overlevering een analfabeet (historisch vermoedelijk onjuist).
Waarom is de bevruchting een smet?
In het kerkelijk recht staat ,dat het huwelijk geconsumeerd dient te worden, anders is het ongeldig.
De pastoor kwam zelfs langs, om te controleren of aan de plicht van het consumeren werd voldaan.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 05:05   #42
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik ken eerlijk gezegd niet genoeg van de theologie in kwestie om een mening uit te spreken over de Onbevlekte Ontvangenis.
Dat is al lang duidelijk. Je weet dus niet dat dit hier enkel een foutieve Griekse vertaling is uit het Hebreeuws ? Vanwaar komt nu die ' interpretatie ' ??
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 05:09   #43
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Of dit verhaal klopt kan ik natuurlijk niet beoordelen maar een onbevlekte ontvangenis is naar het schijnt wel degelijk mogelijk. Ik herinner me een paar jaar geleden een stuk over gelezen te hebben. Eens kijken of dat ik dat nog kan vinden...
Goeie morrrrgen !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 05:13   #44
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien was het van de WC-bril.
Manneee.. van de WC eend.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 05:15   #45
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom zou ze van een WC bril enkel X'en kunnen krijgen?

wie zegt dat ze op een openbare WC bevrucht werd? kan ook thuis geweest zijn waar ze ook mannelijke WC gangers had. Dus waarom zou ze zeker een dochter (XX?) moeten krijgen?


ik begrijp uw redenering niet.
Waar spreek ik van een WC-bril? Heeft u het artikel wel gelezen dat ik linkte. Verder geloof ik niet in een WC-bril verhaal uiteraard noch dat wat bij haaien mogelijk is bij mensen ook zou kunnen (als het zou gebeuren zou het gebeuren doordat de chromosomen splitsen tijdens de eivorming en dan fuseren; kan niet bij mensen zover ik weet).

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 januari 2014 om 05:19.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 05:20   #46
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daarom dat Gabriel (degene die de briefkes bracht) dan ook als eerste briefke aan Mohammed bracht: IQRA (= LEES).
Duidelijk, Gabriël werkt bij B post.
Citaat:
Als almachtige zoiets aan een analfabeet sturen is ook niet zo almachtig, noch alwetend en lijkt eerder op pestgedrag.
Dat is duidelijk. Hij had beter een prentjesboek gestuurd.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 00:46   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De wonderen zijn de wereld nog niet uit
citaat VK:
Een non uit de Italiaanse stad Rieti is deze week onverwachts bevallen. De vrouw zou aan lokale media hebben verteld dat ze 'geen idee had dat ze zwanger was'. Ook het klooster waar de vrouw woonde zou verrast geweest zijn door het nieuws, melden verschillende internationale media.

De 31-jarige vrouw werd woensdag in allerijl met hevige buikpijn naar het ziekenhuis gebracht. Daar beviel ze enkele uren later van een gezonde baby. De jonge moeder komt oorspronkelijk uit El Salvador en zou haar pasgeboren zoontje Franciscus genoemd hebben, naar de huidige paus.

Italiaanse media berichtten gisteren over de gebeurtenis, die ondertussen ook internationale aandacht geniet. De burgemeester van Rieti, Simone Petrangeli, riep intussen op om de privacy van de vrouw te respecteren. Een lokale priester Don Fabrizio Borello liet aan journalisten weten dat de non van plan was zelf voor het kind te zorgen.
Een non kreeg bezoek van de plaatselijke pastoor. Deze misbruikte het arme naïeve schaap om zijn beer te kunnen lossen. Ja een pastoor moet die ook al eens kwijt.

Onder haar loszittende pij was niemand iets opgevallen maar na negen maand kwam de non midden in de nacht te bevallen. In paniek wist het arme schaap niet beter dan stilletjes het kind bij in het bed van moeder overste te gaan leggen.

s' Morgens toen moeder overste ontwaakte en het kind opmerkte bij haar in bed sprak ze, oh moeder Maria wat nu? Nu kan een mens zijn eigen vinger niet eens meer vertrouwen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 januari 2014 om 01:01.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 00:58   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
na al die decennia begrijp ik nu volkomen waarom onze "directeur", pastoor wiens naam ik (écht) vergeten ben, me ooit de enigste buis in mijn leven gegeven heeft op mijn eindexamen. De smeerlap. hij maakte het verschil tussen: 79,99999 en 80% en de nonnen hebben niet gedelibereerd. de trutten.
Mijn tweede verblijf is op 40 Km van Rome. Op zondag is het markt in Trastevere. Een immens grote markt en het loopt er ook vol van allerhande nonnen. Het vermaakt mij steeds wanneer ik ze bezig zie aan de lingerie kramen met sexi slipjes te kiezen. Ja die zijn getrouwd met ( ons Heer ) hé, en ze verwennen hem kennelijk goed moet ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 januari 2014 om 00:59.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 01:47   #49
Zondag
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 juni 2013
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Waarom is de bevruchting een smet?
In het kerkelijk recht staat ,dat het huwelijk geconsumeerd dient te worden, anders is het ongeldig.
De pastoor kwam zelfs langs, om te controleren of aan de plicht van het consumeren werd voldaan.
Degenen die het meteen begrepen hadden mogen mij een wellicht storende herhaling van mijn eerder bericht vergeven.

Zeer geachte heer Cato, het gaat over de zuiverheid van de afstamming/herkomst:

- een heilige Schrift wordt door een analfabete profeet doorgegeven;
- een Zoon van God wordt door een maagd "doorgegeven".

In het eerste geval is kunnen lezen een 'smet' op de reputatie van de zuiver goddelijke oorsprong (van de koran). In het tweede geval is een mogelijke menselijke bevruchting ook een smet op de reputatie van zuiver goddelijke oorsprong (van Jezus).
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 01:43   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

In een nonnenschool werd er onder de meisjes regelmatig gesproken over één welbepaalde zuster, dat het onbegrijpelijk was dat zo een mooie vrouw non was geworden. Dit kwam aan de oren van Moeder Overste die de leerlinge die betrokken waren bij het in vraag stellen bij haar lieten komen. Toen zij zei dat dit geklets moest ophouden want dat God de mooist vruchten voor zichzelf plukte, antwoordde één van de jonge dames," Amai, dan moet hij toch een flink stuk in zijn kloten gehad hebben toen hij jou gekozen heeft".
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 03:33   #51
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

@ Garry , LOL
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 10:36   #52
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Mijn tweede verblijf is op 40 Km van Rome. Op zondag is het markt in Trastevere. Een immens grote markt en het loopt er ook vol van allerhande nonnen. Het vermaakt mij steeds wanneer ik ze bezig zie aan de lingerie kramen met sexi slipjes te kiezen. Ja die zijn getrouwd met ( ons Heer ) hé, en ze verwennen hem kennelijk goed moet ik zeggen.
Het was ook altijd interessant dat jonge meisjes (vanaf de lagere school voor zover ik me herinner), maar natuurlijk ook de jongens, steeds werden ingeprent dat het een "roeping" was. Jezus RIEP hen als het ware om naar het klooster te gaan. En natuurlijk mag je aan zo'n "roeping" niet weerstaan. Hoe meer ze dit bij kleine kinderen inprentten en dagelijks vermelden, hoe meer roepingen er natuurlijk kwamen.

Blijkbaar zijn ze er ondertussen mee gestopt om als kinderlokker op te treden (no pun intended) en ineens zijn de roepingen ook verdwenen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 januari 2014 om 10:41.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 10:38   #53
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het was ook altijd interessant dat jonge meisjes (vanaf de lagere school voor zover ik me herinner) steeds werden ingeprent dat het een "roeping" was. Jezus RIEP hen als het ware om naar het klooster te gaan. En natuurlijk mag je aan zo'n "roeping" niet weerstaan. Hoe meer ze dit bij kleine kinderen inprentten en dagelijks vermelden, hoe meer roepingen er natuurlijk kwamen.
En toen bleek achteraf dat de hormonale roeping sterker was.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 11:01   #54
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Degenen die het meteen begrepen hadden mogen mij een wellicht storende herhaling van mijn eerder bericht vergeven.

Zeer geachte heer Cato, het gaat over de zuiverheid van de afstamming/herkomst:

- een heilige Schrift wordt door een analfabete profeet doorgegeven;
- een Zoon van God wordt door een maagd "doorgegeven".

In het eerste geval is kunnen lezen een 'smet' op de reputatie van de zuiver goddelijke oorsprong (van de koran). In het tweede geval is een mogelijke menselijke bevruchting ook een smet op de reputatie van zuiver goddelijke oorsprong (van Jezus).
Voor mij blijft de vraag wat er niet zuiver is aan een bevruchting of bevalling.
Hoe kunt u dit theologisch verklaren?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 11:05   #55
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In een nonnenschool werd er onder de meisjes regelmatig gesproken over één welbepaalde zuster, dat het onbegrijpelijk was dat zo een mooie vrouw non was geworden. Dit kwam aan de oren van Moeder Overste die de leerlinge die betrokken waren bij het in vraag stellen bij haar lieten komen. Toen zij zei dat dit geklets moest ophouden want dat God de mooist vruchten voor zichzelf plukte, antwoordde één van de jonge dames," Amai, dan moet hij toch een flink stuk in zijn kloten gehad hebben toen hij jou gekozen heeft".
De Katholieken kerk, heeft eeuwen lang het" ius primae noctus" gekend"
Abten en bischoppen hadden het recht op de eerste nacht ,aan de vooravond van het huwelijk van hun personeel.
Het celibataire ambt, is altijd een lustoord geweest voor de sexuele geneugten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Droit_de_seigneur

Laatst gewijzigd door cato : 21 januari 2014 om 11:11.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 11:06   #56
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Voor mij blijft de vraag wat er niet zuiver is aan een bevruchting of bevalling.
Hoe kunt u dit theologisch verklaren?
een profeet kan nu eenmaal niet op een NORMALE MENSELIJKE manier geboren worden. Menselijke sex is vuil, noodzakelijk, maar vuil. Maagdelijke kloosterzusters zijn hoger in rang met hun huwelijk met jezus dan menselijke vrouwen die tien kinderen baren (en van mijnheer pastoor opdracht krijgen om er nog meer te produceren).

Sex en bevallingen zijn menselijk

Bevallen van de zoon van god die geproduceerd werd zonder vuile menselijke sex is dat niet.

Begrijp je het nu?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 11:10   #57
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een profeet kan nu eenmaal niet op een NORMALE MENSELIJKE manier geboren worden. Menselijke sex is vuil, noodzakelijk, maar vuil. Maagdelijke kloosterzusters zijn hoger in rang met hun huwelijk met jezus dan menselijke vrouwen die tien kinderen baren (en van mijnheer pastoor opdracht krijgen om er nog meer te produceren).

Sex en bevallingen zijn menselijk

Bevallen van de zoon van god die geproduceerd werd zonder vuile menselijke sex is dat niet.

Begrijp je het nu?
Nee ik begrijp het niet.
Is hierover een bijbeltekst?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 11:18   #58
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een profeet kan nu eenmaal niet op een NORMALE MENSELIJKE manier geboren worden. Menselijke sex is vuil, noodzakelijk, maar vuil. Maagdelijke kloosterzusters zijn hoger in rang met hun huwelijk met jezus dan menselijke vrouwen die tien kinderen baren (en van mijnheer pastoor opdracht krijgen om er nog meer te produceren).

Sex en bevallingen zijn menselijk

Bevallen van de zoon van god die geproduceerd werd zonder vuile menselijke sex is dat niet.

Begrijp je het nu?
Schitterend.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 11:23   #59
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Nee ik begrijp het niet.
Is hierover een bijbeltekst?
nee meiske, zo staat het niet in de bijbel hé. Ten tijde van de bijbel was jezeke nog niet geboren hé.

zoiets zou staan in het Nieuwe Testament. Maar die verhaaltjes lopen een beetje door elkaar al naargelang welke evangelist (die er ook niet bij was) het verhaaltje heeft geschreven na 100 jaar.

ik neem aan dat jij zwaar gelovig bent? want dan hoef ik je vast niets meer te vertellen, wegens mind op slot.

Indien niet dan kan je misschien even de link volgen die ik hier al drie keer heb gepost.
http://users.skynet.be/sky50779/jesus.htm

Citaat:
As it had to be shown to the many new adepts of the primitive church, who became curious about the origin of Jesus, that he really was born as the Messiah, the inferior conditions of his birth had to be overcompensated: loose virginity outside marriage to give birth to an illegitimate child in very bad conditions (flight to Bethlehem) had to be changed in a direct divine intervention, a virginal conception, a birth of a future king with the presence of royal magicians, shepherds, angels, heavenly signs and prophecies.

About the mythical character of this Gospel of Infancy there is a consensus of exegetes: a fantastic scenery was elaborated in order to mask the inferior conditions of birth. It is impossible to understand truly these fantastic stories, if one does not reduce them to their historical origin: a woman, the mother of Jesus who had to play her glorious role as the mother of the Messiah.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 11:25   #60
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Nee ik begrijp het niet.
Is hierover een bijbeltekst?
Reproduceer aub niet. Dank.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be