Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 5 mei 2005, 14:56   #121
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat is daar provocatief dan aan?

Of leeft u nog in de tijd voor het afsluiten van het Verdrag van de XXIV Artikelen?

Belgicisten op hun best!
Nee, zij leven nog in de tijd van Willem van Oranje, en zien hun bevlaggingsactie als een symbolische verovering van België. Als dat hun plezier kan doen, het is ze gegund. Tegenwoordig hebben we ook geen wapens meer nodig om indringers te verdrijven, de dreiging voor het invoeren van vermogensbelasting bv. kan soms al volstaan om een volksverhuis in gang te zetten.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 14:58   #122
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Jan,

Je rechtlijnigheid SIERT je!!

Mogen Marokkanen dan ook hun vlag uithangen?
Een vraag midden in de roos, waar JvdB weer handig omheen zal fietsen...
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 14:58   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee, zij leven nog in de tijd van Willem van Oranje, en zien hun bevlaggingsactie als een symbolische verovering van België. Als dat hun plezier kan doen, het is ze gegund. Tegenwoordig hebben we ook geen wapens meer nodig om indringers te verdrijven, de dreiging voor het invoeren van vermogensbelasting bv. kan soms al volstaan om een volksverhuis in gang te zetten.
De belgicistische "Ollanderhaat" steekt bij de bubbels weer de kop op!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 14:58   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Jan,

Je rechtlijnigheid SIERT je!!

Mogen Marokkanen dan ook hun vlag uithangen?
Natuurlijk! Vlaggen zijn mooi!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:00   #125
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Natuurlijk! Vlaggen zijn mooi!
Is een Marokkaan die zijn vlag buitenhangt, geïntegreerd?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:01   #126
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De belgicistische "Ollanderhaat" steekt bij de bubbels weer de kop op!
Ik haat de "Ollanders" niet. Ik haat, met uitzondering van de flaminganten, niemand.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:01   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Is een Marokkaan die zijn vlag buitenhangt, geïntegreerd?
Indien hij Nederlands spreekt, onze waarden en gebruiken aanvaard en zelf in het ons maatschappelijk weefsel in stapt, ja.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:02   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik haat de "Ollanders" niet. Ik haat, met uitzondering van de flaminganten, niemand.
Merkwaardig toch dat u zo neutraal staat tegenover mensen die volgens u de Belgische staat weer symbolisch veroveren...

Haat tegenover de flamiganten? Waarom dan wel?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:03   #129
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Indien hij Nederlands spreekt, onze waarden en gebruiken aanvaard en zelf in het ons maatschappelijk weefsel in stapt, ja.
Wat verstaat u onder 'onze gebruiken'?

- Naar de Heilige Mis gaan op zondag?
- De Vlaamse Leeuw op 11 juli buitenhangen?
- De Islam afzweren?
- ...

Ik wist trouwens niet dat een Marokkaanse vlag buitenhangen een Vlaams gebruik was?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:03   #130
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Jan, ik ben een echte flamingante in hart en nieren, en stoor mij dus ook aan die provacatie van de Nederlanders in onze streek. Of is het omdat ze "rijk" zijn dat ze niet moeten integreren??

Bovendien gaan de meesten zelfs hun inkopen in Nederland doen en hebben ze evenals de andere allochtonen, hun eigen verzamelplaatsen en clubjes.

Ze zijn wel niet crimineel, tenminste enkel sommige ( canabisplantages) maar echt integreren: geen sprake van.

Overlast hebben we er niet echt van, maar hun houding is in de grond niet anders dan bij andere allochtonen.

Dat is een puntje waarover ik het eens ben met yann, ( maar dat zal in BHV en de verhouding Vlaanderen-Wallonië zeker niet het geval zijn.
omaplop is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:03   #131
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Merkwaardig toch dat u zo neutraal staat tegenover mensen die volgens u de Belgische staat weer symbolisch veroveren...

Haat tegenover de flamiganten? Waarom dan wel?
Indien u een korter antwoord wenst moet u vragen: waarom niet?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:07   #132
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Je praat je vast Dimi. Heel Nederland was inderdaad overdreven, maar de kernzaak is daardoor niet minder waar: de Nederlanders in België hangen vaak een oranje wimpel buiten.
Dat was niet overdreven, dat was onzin. Een oranje wimpel hoort nl. alleen boven de vlag en alleen op verjaardagen van leden van het koninklijk huis. Dus niet zomaar los, daar zijn de rood-wit-blauwe wimpels voor of de wimpels van de provincie.

Overigens is een losse wimpel slechts als decoratie of als welkomstteken bedoeld. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Dimitri is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:07   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik wist trouwens niet dat een Marokkaanse vlag buitenhangen een Vlaams gebruik was?
Ik ook niet. Maar een Belgische vlag buitenhangen is dat al evenmin.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:10   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Bovendien gaan de meesten zelfs hun inkopen in Nederland doen en hebben ze evenals de andere allochtonen, hun eigen verzamelplaatsen en clubjes.
Ik doe ook af en toe inkopen in Nederland. Wat is het probleem? We leven toch in de EU, dunkt me.

Allen hebben hier hun eigen clubjes, zelfs als wonen ze hier al een halve eeuw of langer. Grieken, Turken, Italianen, Slovenen, Polen, Portugezen, Spanjaarden, Tsjechen... De bereidheid tot integratie uit zich wel anders in het al dan niet bestaan van een clubje. Niet-integratie uit zich in het afzetten tegen onze beschaving zoals we kunnen vaststellen bij bepaalde moslims van Marokkaanse en Turkse oorsprong.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:14   #135
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Dat was niet overdreven, dat was onzin. Een oranje wimpel hoort nl. alleen boven de vlag en alleen op verjaardagen van leden van het koninklijk huis. Dus niet zomaar los, daar zijn de rood-wit-blauwe wimpels voor of de wimpels van de provincie.

Overigens is een losse wimpel slechts als decoratie of als welkomstteken bedoeld. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Buiten de provocatieve eigenschap begrijp ik niet waarom de Nederlanders ons welkom moeten heten in ons eigen land.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:21   #136
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Jan, ik ben een echte flamingante in hart en nieren, en stoor mij dus ook aan die provacatie van de Nederlanders in onze streek. Of is het omdat ze "rijk" zijn dat ze niet moeten integreren??
Wat is er zo provocerend aan dan? Dat ze in Vlaanderen wonen? Dat ze hun eigen feestdagen vieren? Wat is daar zo problematisch aan? Er wonen zat Duitsers in (NL) Limburg, niemand heeft er last van. De Surinamers vieren ook hun eigen feesten: de Creolen vieren Keti Koti (afschaffing v.d. slavernij, in Suriname een nationale feestdag), de Hindoestanen Holi Phagua (Hindoefeest). Niemand die daar aanstoot aan neemt, als het even kan eten de Nederlanders graag een hapje mee (in Rotterdam wel tenminste).

Citaat:
Bovendien gaan de meesten zelfs hun inkopen in Nederland doen en hebben ze evenals de andere allochtonen, hun eigen verzamelplaatsen en clubjes.
Momenteel is boodschappen doen in NL nu eenmaal goedkoper. Vijf jaar geleden was het nog andersom en kwamen Nederlanders de grens over om in Vlaanderen inkopen te doen. Volkomen logisch.
Dimitri is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:24   #137
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Buiten de provocatieve eigenschap begrijp ik niet waarom de Nederlanders ons welkom moeten heten in ons eigen land.
Je wordt liever niet welkom geheten?
Dimitri is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:25   #138
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Wat is er zo provocerend aan dan? Dat ze in Vlaanderen wonen? Dat ze hun eigen feestdagen vieren? Wat is daar zo problematisch aan? Er wonen zat Duitsers in (NL) Limburg, niemand heeft er last van. De Surinamers vieren ook hun eigen feesten: de Creolen vieren Keti Koti (afschaffing v.d. slavernij, in Suriname een nationale feestdag), de Hindoestanen Holi Phagua (Hindoefeest). Niemand die daar aanstoot aan neemt, als het even kan eten de Nederlanders graag een hapje mee (in Rotterdam wel tenminste).
O ja? Als een hollandse neger ook maar tegen een bal sjot, dan worden de vlaggen uitgehangen, het vuurwerk afgestoken... Zeg, dat ze dat eens bij hen vieren, en ons met rust laten!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:27   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
O ja? Als een hollandse neger ook maar tegen een bal sjot, dan worden de vlaggen uitgehangen, het vuurwerk afgestoken... Zeg, dat ze dat eens bij hen vieren, en ons met rust laten!
Bubbel Yann kookt weer van oubollige "Ollander"haat...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:27   #140
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Je wordt liever niet welkom geheten?
Waar moet ik welkom geheten worden, in mijn eigen land? Begrijpt u het woord 'welkom' wel? Een inbreker heet u toch ook geen welkom als u hem betrapt?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'

Laatst gewijzigd door Yann : 5 mei 2005 om 15:27.
Yann is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be