Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 27 juni 2004, 08:17   #281
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Wetenschappelijk zijn er een paar manieren uitgewerkt waarop een ras bepaald wordt.

Maar geen enkele rasbepaling gaat volgens de huidskleur.Dit kan men vaststellen in elke goede encyclopedie.
Nou, nou, in mijn encyclopedie staat nochtans te lezen dat de oude Egyptenaren, Grieken en Romeinen dit deden. Ze kenden immers de donker gekleurde mensen met krullen die leefden in Afrika en de zogenoemde mensen met een gele huid in Azië, met schuinstaande ogen en een huidplooitje over de binnenste ooghoek. Deze beperkte kennis van de verschillende mensen op de wereld leidde tot de suggestie dat er drie rassen bestonden: het Europese, of "blanke" ras, het Afrikaanse, of "zwarte" ras en het Aziatische, of "gele" ras. Deze rassen werden ook wel respectievelijk als het Kaukasische, Negroïde en Mongloïde ras benoemd. Gedurende lange tijd werden alle mensen door de geleerden ingedeeld in deze drie rassen, of een variatie op deze drie.

Het is misschien geen indeling louter en alleen op basis van huidskleur, maar ik denk dat je toch wel kan stellen dat een indeling in "zwarte", "blanke" en "gele" een rassenindeling op basis van huidskleur is hé!
Ik bedoel natuurlijk de moderne wetenschap.

Ik blijf daarom nij mijn standpunt dat ras niet op huidskleur wetenschappelijk vastgelegd is.

De Noord-Afrikanen die bij ons wonenzijn waarschijnlijk volgens de definities per schedel en haar van hetzelfde ras als onszelf. De Egyptenaren en Turken waarschijnlijk ook.

Maar daar gaat het niet over.

Het Belgisch parlement heeft zelf besloten om racisme te definieren endeze bepaling is op geen enkele manier wetenschappelijk. Deze wet werd op maat geschreven en is duidelijk gericht op het Blok.

Het is een wet die de vrije meningsuiting aantast en ik kan niet begrijpen dat het Vlaams Blok nog geen klacht heeft neergelegd in Straatsburg wegens schending van de mensenrechten.
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 27 juni 2004, 08:31   #282
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Correctie: blijkbaar vinden zoveel mensen dat de definitie die sommigen gebruikten om het woord "racisme" te omschrijven niet klopt. Terecht. Racisme betekent dat men iemand van een ander ras als minderwaardig beschouwt juist omwille van de huidskleur. Welnu, d�*t heeft niets met het Vlaams Blok te maken. Voor een streng inburgeringsbeleid zijn, voor een immigratiestop, enz. is duidelijk geen racisme. En zo oordeelde ook de kiezer.
Jaja, hier gaan we weer : Hebt u het arrest gezien?
Staat bol van bewijzen op welke grond het VB veroordeeld is.
Best mogelijk dat U voor een strenger beleid bent, immigratiestop edm. maar het vlaams blok is veroordeeld nav hun systematische stigmatisering, aanzetten tot discriminatie, verkondigen van rassenhaat.
Zoals oa. en dit is al de x-tigste keer dat ik dit voorbeeld aanhaal : het vergelijken van een allochtone politie-agent met oa een pedofiel.
En als ik de vele hatelijke opmerkingen tav de allochtonen hier lees zie ik dat hun propaganda-machine al heel goed werk heeft verricht.
1.000.000 kiezers hebben de 'bewijzen' van de onrechtvaardige rechters van de tafel geveegd.
Oriana beweert dat de houding van het VB tegenover vreemdelingen gelijkaardig is aan die van massamoordenaar Leopold II tegenover de zwarten in 'zijn' Congo.
En Oriana maakt zich druk over 'hatelijke opmerkingen'. Hoe fijngevoelig kun je zijn!
luc broes is offline  
Oud 27 juni 2004, 12:50   #283
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Jaja, hier gaan we weer : Hebt u het arrest gezien?
Staat bol van bewijzen op welke grond het VB veroordeeld is.
Best mogelijk dat U voor een strenger beleid bent, immigratiestop edm. maar het vlaams blok is veroordeeld nav hun systematische stigmatisering, aanzetten tot discriminatie, verkondigen van rassenhaat.
Zoals oa. en dit is al de x-tigste keer dat ik dit voorbeeld aanhaal : het vergelijken van een allochtone politie-agent met oa een pedofiel.
En als ik de vele hatelijke opmerkingen tav de allochtonen hier lees zie ik dat hun propaganda-machine al heel goed werk heeft verricht.
1.000.000 kiezers hebben de 'bewijzen' van de onrechtvaardige rechters van de tafel geveegd.
Oriana beweert dat de houding van het VB tegenover vreemdelingen gelijkaardig is aan die van massamoordenaar Leopold II tegenover de zwarten in 'zijn' Congo.
En Oriana maakt zich druk over 'hatelijke opmerkingen'. Hoe fijngevoelig kun je zijn!
Ow ow ow - het masker valt en de ware aard komt boven : verdraaien van woorden, compleet uit de context gerukt : om maar bijval te vinden bij de vriendjes ? Zwak en laag... echt wel.

Ik heb gezegd dat het vlaams blok niet veel meer RESPECT heeft voor de zwarte medemens dan Leopold destijds had.

En mits u problemen hebt met nuanceren zal ik het voor u doen :
Hoe je met dat, al dan niet ontbreken van, respect omgaat is voor ieder mens anders.
Je kan die mensen negeren, je kan die mensen kleineren, je kan die mensen pesten, je kan ze stigmatiseren of, zoals Leopold destijds, je kan ze zo onbelangrijk vinden dat je er niet van wakker ligt dat ze uitgemoord worden.
Dat is een hemelsbreed verschil dan wat u zo graag in mijn mond wil leggen.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 27 juni 2004, 12:52   #284
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Het is een wet die de vrije meningsuiting aantast en ik kan niet begrijpen dat het Vlaams Blok nog geen klacht heeft neergelegd in Straatsburg wegens schending van de mensenrechten.
Nu dat is inderdaad een hele goeie vraag!
Stemt tot nadenken niet?
Misschien omdat ze op voorhand weten dat dat een verloren zaak is?
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 27 juni 2004, 14:45   #285
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1.000.000 kiezers hebben de 'bewijzen' van de onrechtvaardige rechters van de tafel geveegd.
Oriana beweert dat de houding van het VB tegenover vreemdelingen gelijkaardig is aan die van massamoordenaar Leopold II tegenover de zwarten in 'zijn' Congo.
En Oriana maakt zich druk over 'hatelijke opmerkingen'. Hoe fijngevoelig kun je zijn!
Ow ow ow - het masker valt en de ware aard komt boven : verdraaien van woorden, compleet uit de context gerukt : om maar bijval te vinden bij de vriendjes ? Zwak en laag... echt wel.
Ik heb gezegd dat het vlaams blok niet veel meer RESPECT heeft voor de zwarte medemens dan Leopold destijds had.
En mits u problemen hebt met nuanceren zal ik het voor u doen :
Hoe je met dat, al dan niet ontbreken van, respect omgaat is voor ieder mens anders.
Je kan die mensen negeren, je kan die mensen kleineren, je kan die mensen pesten, je kan ze stigmatiseren of, zoals Leopold destijds, je kan ze zo onbelangrijk vinden dat je er niet van wakker ligt dat ze uitgemoord worden.
Dat is een hemelsbreed verschil dan wat u zo graag in mijn mond wil leggen.
Beste Oriana,
Ik heb dus gezegd: "de houding van het VB " in plaats van "niet veel meer respect". Jammer, maar veel verschil zie ik niet. En zeker geen hemelsbreed verschil.
En tussen haakjes, ik kleineer of stigmatiseer niemand. Dat doe jij wel door zomaar te suggereren dat wij er niet van wakker liggen dat zwarten uitgemoord worden.
Zoals jij met gratuite veronderstellingen en respect voor andersdenkenden omgaat vind ik niet bepaald voorbeeldig.
luc broes is offline  
Oud 27 juni 2004, 15:15   #286
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Ow ow ow - het masker valt en de ware aard komt boven : verdraaien van woorden, compleet uit de context gerukt : om maar bijval te vinden bij de vriendjes ? Zwak en laag... echt wel.
Ik heb gezegd dat het vlaams blok niet veel meer RESPECT heeft voor de zwarte medemens dan Leopold destijds had.
En mits u problemen hebt met nuanceren zal ik het voor u doen :
Hoe je met dat, al dan niet ontbreken van, respect omgaat is voor ieder mens anders.
Je kan die mensen negeren, je kan die mensen kleineren, je kan die mensen pesten, je kan ze stigmatiseren of, zoals Leopold destijds, je kan ze zo onbelangrijk vinden dat je er niet van wakker ligt dat ze uitgemoord worden.Dat is een hemelsbreed verschil dan wat u zo graag in mijn mond wil leggen.
Beste Oriana,
Ik heb dus gezegd: "de houding van het VB " in plaats van "niet veel meer respect". Jammer, maar veel verschil zie ik niet. En zeker geen hemelsbreed verschil.
En tussen haakjes, ik kleineer of stigmatiseer niemand. Dat doe jij wel door zomaar te suggereren dat wij er niet van wakker liggen dat zwarten uitgemoord worden.
Zoals jij met gratuite veronderstellingen en respect voor andersdenkenden omgaat vind ik niet bepaald voorbeeldig.
Mensen die alles persoonlijk nemen kampen vaak met een negatief zelfbeeld.
Waar heb ik gezegd dat VB-ers niet wakker liggen van het vermoorden van zwarten.
Ik heb ook nergens gezegd dat U stigmatiseert (hoewel het kleineren.. u doet nu toch wel heel erg uw best in deze posts) het VB is veroordeeld voor het stigmatiseren van....
Als u dat schoentje wil aantrekken, ik hou u niet tegen.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 27 juni 2004, 15:19   #287
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Beste Oriana,

Ik neem aan dat je helemaal niet mij bedoelt met : "Mensen die alles persoonlijk nemen kampen vaak met een negatief zelfbeeld".
En daar heb je wel gelijk in.
luc broes is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be