Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 16 juni 2004, 18:06   #1
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Het is aan het blok zelf om hun ware aard te tonen.
Pas op deze manier kom je in aanmerking voor een eventuele coalitie.

Om een regering te vormen moet men het eens worden over een regeerakkoord. Ik denk dat het Blok met geen enkele andere partij een regeerakkoord kan afsluiten zonder water bij de wijn te doen.

Op welk vlak dan?
En hoe houden ze zich daaraan of gaan ze als de macht ruiken terug op hun oud partoon vallen?

Indien het blok voldoende losgeweekt is, wil ik mogelijke regeringsdeelname overwegen. Ik spreek dan wel vanuit puur persoonlijk standpunt.
Ik ben echter niet zomaar te overtuigen, ik wil van het blok zekerheid over die 'aanlengingen'.

Het is niet aan de anderen om te bewijzen dat het blok kan inbinden, daar moet het blok zelf voor zorgen.

Het blok doet anders ook niet iets op vraag van anderen. Dat ze zelf hun geaardheid tonen, daar moeten ze niet op wachten tot ze de toestemming krijgen.

Ze moetenzelf maar verstandig genoeg zeijn om in te zien dat roepen niet helpt. Het is aan hun om de les te trekken.

Inderdaad geen gepalaver, daarom dat ik eens van het blok wil zien of het blok dat bij hun eigen ook durven ipv enkel anderen wijzen op deze dingen.

Ik wacht dus op het blok om aan te tonen dat de scherpe kanten mooi opgeborgen zijn. Anders stelt het zichzelf niet open voor communicatie.


Ik vraag geen publiekelijk Mea Culpa.
Ik merk echter nergens bij het blok tekenen van zelfevaluatie. Ze blijven handen (en vingers) uitsteken naar anderen. Spijtig.

Wat ik misschien wel wil zien, is blijk van nuchterheid en openheid voor nuance. Je hoeft trouwens niet persé in de regering te zitten om blijk te geven van deze aspecten. Actief oppositievoeren kan ook.

Ik zeg al even dat ik luister, meteen geef ik ook al weg waar mijn vragen zich situeren.

"Het programma werd toch bijgewerkt? andere mensen werden aangetrokken... 'k heb de indruk dat foldertjes wat werden aangepast... een hand werd uitgestoken.. " zijn volgens mij vooral aspecten die onder de noemer verpakking terecht kunnen.

hoe kan je dat doen als je in de oppositie zit? Actief oppositievoeren is ruimer dan enkel wetsvoorstellen indienen. Die vzw's diende toch niet alleen om aan pure politiek te doen? Ik geef maar een hintje, ik ga geen grote plannen ontwikkelen voor een partij waar ik vragen bij heb (al heb ik er ongetwijfeld voldoende ideeen voor ).

Het is aan het blok om zelf oplossingen te zoeken met de problemen die zij hebben met de groep die niets van hen moet weten. Een andere partij lukt het ook niet enkel door programma aan te passen, andere figuren aantrekken, folderkes bijwerken of handjes reiken... overtuigend over te komen.

Uiteindelijk komt het erop neer dat ik het blok eens over zichzelf wil horen. Pas als je vanuit jezelf vertrekt, heb je een interessant gesprek.


Ik luister.
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:24   #2
Starlight
Burgemeester
 
Starlight's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 559
Standaard

Ik ben het volledig eens met jou, Skill
__________________
[SIZE=1]De figuranten zijn gemaakt voor de grote massascènes.
Geen van hen wou ooit een oorlog maar zij betaalden wel de prijs.

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:25   #3
justme
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 519
Standaard

Tjah, typisch aan vormen van een coalitie is dat ELKE partner water bij de wijn moet doen !!!


Waar zou het Blok dit doen? En is dit consequent met hun eigen kritieken altijd ? Ze bekritiseren dat sommigen voor en na verkiezingen hun meningen een andere nuance geven, of hun doelstellingen een ander accent. Die kritiek zal het blok onmogelijk nog kunnen geven, aangezien ze zélf zo'n fameus "kiezersbedrog" (niet mijn term hé :hmm: ) zullen moeten plegen.
Daarom: w�*l het blok wel meeregeren ? Is dit niet een tactiek nu om nóg populairder te worden ? Ze blazen gewoon van de toren dat ze willen meeregeren, maar in feite willen ze dit niet. Op die manier krijgen de traditionele partijen weer tegenwind.
justme is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:30   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Niet zeveren, jongens.
Wat het Vlaams Blok ook wil, Leterme heeft al besloten dat die partij niet zal mogen meeregeren.

Enkel praten voor de schone schijn kan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:33   #5
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet zeveren, jongens.
Wat het Vlaams Blok ook wil, Leterme heeft al besloten dat die partij niet zal mogen meeregeren.

Enkel praten voor de schone schijn kan.
Dat moet jou toch niet weerhouden om op de persoonlijke mening van mij te reageren.


[size=1](schone schijn moet het blok juist goed liggen.)[/size]
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:48   #6
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Ik vraag geen verborgen agenda's, noch visies of emoties. Ik zoek naar aanduidingen van de partij zelf, over de partij zelf en voorstellen die antwoorden op mijn vragen,...

Wilt ge een 'ja of neen' op de vraag of het cordon doorbroken moet worden?
Ik kan ze enkel samen geven.
Als ik zoals ondernemers bij overnames de zogenaamde vijand goed wil inschatten vooraleer ik ze 'opslorp', moet ik inderdaad meer weten dan enkel het programma.
Het lijkt me logisch als ik eerst nadenk voordat ik antwoord geef.

Je wil hele concrete vragen?

Ik wil juist eens dat het blok met hun zelfevaluatie uit de hoek komt. Zij zouden als geen ander concrete feiten kunnen aanbrengen.
Ik hoopte dus met een ruime vraag voldoende aanzet te krijgen om zo samen verder de aangehaalde zaken uit te diepen.
Maar ik wil je er wel enkele geven.
Wat denk het blok van Europa? Hoe staat ze tegenover de grondwet? Hoe staat ze tegenover een referendum over die grondwet en hoe zou ze het aanpakken?
Wat met de nieuwe EU leden? En Turkije?
Hoe is het ruimer buitenlandsbeleid dat het blok op oog heeft?
Terug naar Vlaanderen.
Minder criminaliteit, hoe dan?
Minder lasten, hoe dan?
Huisvestingsbeleid, concreet aub?
Wat houdt nu die vrije meningsuiting in?
Maar ik eindig met de vraag waarmee het begon: "Wat heeft het blok van zichzelf geleerd gedurende hun hele bestaan?"
Bestaat hun leven uit meer dan telkens de anderen?

Hiermee kunnen we beginnen!
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:56   #7
icerulez
Vreemdeling
 
icerulez's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet zeveren, jongens.
Wat het Vlaams Blok ook wil, Leterme heeft al besloten dat die partij niet zal mogen meeregeren.

Enkel praten voor de schone schijn kan.
als het blok genoeg water bij de wijn doet mss wel hé. Het eerste wat letterme zei was dat hij zelfs niet wou praten met het blok, nu wil hij al praten, mss volgt er nog meer hé. Vergeet niet dat leterme zen enige andere mogelheid een coalitie met vld-spa is, en dat ziet hij volgens mij al evenmin zitten.
icerulez is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:17   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Leterme weet maar al te goed wat de mogelijkheden zijn maar feit blijft dat hij hoogstens wil 'praten' met het Vlaams Blok. Er een regering mee vormen is en blijft uitgesloten. Punt.
Deze voortijdige uitsluiting zal zonder twijfel verantwoord worden door de zogenaamde té hoge eisen van het Vlaams Blok.
En jullie zullen de eersten zijn om Leterme daarin gelijk te geven.
Ik zal daar wel mijn menig over geven als het zover is, en ik weet wat onder die 'te hoge eisen' moet verstaan worden.

Als ik het voor het zeggen zou hebben in het Vlaams Blok (maar ik ben niet eens lid en zal er ook geen worden) bleef ik mooi in de oppositie zitten. Groen! heeft kunnen ervaren wat er met hun partij gebeurt als ze mee mag 'meeregeren' maar eigenlijk niet veel anders dan verfoeide hoekvulling is.
Als zweeppartij heeft het Vlaams Blok veel meer invloed dan als het in een regeringspartij stapt. Van zijn drie grote 'V's: Vlaanderen, Veiligheid en Vreemdelingen zou overigens geen spatje overblijven om te MOGEN meeregeren.
Nep-regeren beter gezegd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:22   #9
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Leterme weet maar al te goed wat de mogelijkheden zijn maar feit blijft dat hij hoogstens wil 'praten' met het Vlaams Blok. Er een regering mee vormen is en blijft uitgesloten. Punt.
Deze voortijdige uitsluiting zal zonder twijfel verantwoord worden door de zogenaamde té hoge eisen van het Vlaams Blok.
En jullie zullen de eersten zijn om Leterme daarin gelijk te geven.
Ik zal daar wel mijn menig over geven als het zover is, en ik weet wat onder die 'te hoge eisen' moet verstaan worden.

Als ik het voor het zeggen zou hebben in het Vlaams Blok (maar ik ben niet eens lid en zal er ook geen worden) bleef ik mooi in de oppositie zitten. Groen! heeft kunnen ervaren wat er met hun partij gebeurt als ze mee mag 'meeregeren' maar eigenlijk niet veel anders dan verfoeide hoekvulling is.
Als zweeppartij heeft het Vlaams Blok veel meer invloed dan als het in een regeringspartij stapt. Van zijn drie grote 'V's: Vlaanderen, Veiligheid en Vreemdelingen zou overigens geen spatje overblijven om te MOGEN meeregeren.
Nep-regeren beter gezegd.
Idd, Leterme zei nu dat hij gaat praten met het Blok, luisteren naar de pijnpunten die ze aanhalen, en naar het waarom zovelen voor het Blok stemmen,
MAAR het Blok mag niet meeregeren.
Zo van, daarvoor kunnen we jullie gebruiken, maar het profijt krijgen jullie niet.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:24   #10
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Leterme weet maar al te goed wat de mogelijkheden zijn maar feit blijft dat hij hoogstens wil 'praten' met het Vlaams Blok. Er een regering mee vormen is en blijft uitgesloten. Punt.
Deze voortijdige uitsluiting zal zonder twijfel verantwoord worden door de zogenaamde té hoge eisen van het Vlaams Blok.
En jullie zullen de eersten zijn om Leterme daarin gelijk te geven.
Ik zal daar wel mijn menig over geven als het zover is, en ik weet wat onder die 'te hoge eisen' moet verstaan worden.

Als ik het voor het zeggen zou hebben in het Vlaams Blok (maar ik ben niet eens lid en zal er ook geen worden) bleef ik mooi in de oppositie zitten. Groen! heeft kunnen ervaren wat er met hun partij gebeurt als ze mee mag 'meeregeren' maar eigenlijk niet veel anders dan verfoeide hoekvulling is.
Als zweeppartij heeft het Vlaams Blok veel meer invloed dan als het in een regeringspartij stapt. Van zijn drie grote 'V's: Vlaanderen, Veiligheid en Vreemdelingen zou overigens geen spatje overblijven om te MOGEN meeregeren.
Nep-regeren beter gezegd.
Idd, Leterme zei nu dat hij gaat praten met het Blok, luisteren naar de pijnpunten die ze aanhalen, en naar het waarom zovelen voor het Blok stemmen,
MAAR het Blok mag niet meeregeren.
Zo van, daarvoor kunnen we jullie gebruiken, maar het profijt krijgen jullie niet.
Nogmaals:

Dat mag jullie niet weerhouden op mijn persoonlijke bedenkingen te antwoorden.


IK wil praten en ik luister al een tijd.
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:43   #11
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Amaai jullie zijn stil.
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:53   #12
Starlight
Burgemeester
 
Starlight's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 559
Standaard

En toen...was het stil...
Ik wacht met je mee Skill.
__________________
[SIZE=1]De figuranten zijn gemaakt voor de grote massascènes.
Geen van hen wou ooit een oorlog maar zij betaalden wel de prijs.

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:55   #13
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Amaai jullie zijn stil.
Wat had ge gedacht. Ik ben Vlaams - Nationalist, geen Blok-mandataris.

Trouwens, Wat is Leterme nu bezig: praten, niet alleen met politieke partijen, maar ook met alle groepen in de samenleving. Dat kan het Blok ook perfect doen. Vanuit hun ideologie vertrekken en praten met de verschillende geledingen van de maatschappij. En zo dan samen naar oplossingen zoeken.

Zijn er trouwens niet heel veel ministers die gaan onderhandelen met vakbonden, de banken, de gezinsbond enz ??
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:03   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader

Idd, Leterme zei nu dat hij gaat praten met het Blok, luisteren naar de pijnpunten die ze aanhalen, en naar het waarom zovelen voor het Blok stemmen,
MAAR het Blok mag niet meeregeren.
Zo van, daarvoor kunnen we jullie gebruiken, maar het profijt krijgen jullie niet.

Dat mag jullie niet weerhouden op mijn persoonlijke bedenkingen te antwoorden.

Nogmaals:IK wil praten en ik luister al een tijd.


Ik geloof dat het mijn recht is om niet op jou persoonlijke bedenkingen te antwoorden zolang mij dat goeddunkt.
Net zoals jij de mijne mag negeren en negeert.
Ik hoef mij van jou geen gedwongen meningsuiting te laten opleggen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:14   #15
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde
 
Cyperken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Leterme weet maar al te goed wat de mogelijkheden zijn maar feit blijft dat hij hoogstens wil 'praten' met het Vlaams Blok. Er een regering mee vormen is en blijft uitgesloten. Punt.
Deze voortijdige uitsluiting zal zonder twijfel verantwoord worden door de zogenaamde té hoge eisen van het Vlaams Blok.
En jullie zullen de eersten zijn om Leterme daarin gelijk te geven.
Ik zal daar wel mijn menig over geven als het zover is, en ik weet wat onder die 'te hoge eisen' moet verstaan worden.

Als ik het voor het zeggen zou hebben in het Vlaams Blok (maar ik ben niet eens lid en zal er ook geen worden) bleef ik mooi in de oppositie zitten. Groen! heeft kunnen ervaren wat er met hun partij gebeurt als ze mee mag 'meeregeren' maar eigenlijk niet veel anders dan verfoeide hoekvulling is.
Als zweeppartij heeft het Vlaams Blok veel meer invloed dan als het in een regeringspartij stapt. Van zijn drie grote 'V's: Vlaanderen, Veiligheid en Vreemdelingen zou overigens geen spatje overblijven om te MOGEN meeregeren.
Nep-regeren beter gezegd.
Volledig akkoord maar de Vlaamsgezinde blijft met zijn strijd naar meer autonomie dan morgen weer volledig in de kou staan...een alternatief tussen het blok en de nv-a bestaat er niet, trouwens ik geloof in geen 100 jaar dat het zogezegde 'vlaamse kartel' in staat is om maar iets goeds te doen voor Vlaanderen - buiten het feit dat ze dan degelijk regeren maar na de blunders van paars gaat het verschil zodanig opvallen dat ze niet slechter kunnen regeren.
Cyperken is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:14   #16
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Ik zie niet in waarom het Blok tijdens gesprekken water bij de wijn zou moeten doen. Het Blok moet nu aan Leterme duidelijk maken wat zij voor oplossingen voorstellen als zij het voor het zeggen zouden hebben. Het moet duidelijk zijn analyse van de samenlevingsproblemen uiteenzetten.

Marc Van Peel gaat met zijn voorstellen in Antwerpen trouwens al een heel ver eind in de richting van het Blok, als hij hen op sommige punten al niet langs rechts voorbijsteekt. De verschillen tussen Blok enerzijds en VLD en, CD&V anderzijds zijn écht niet zo groot als men zou denken. Teminste als we de linkervleugel van de CD&V buiten beschouwing laten. Het hoofddoekenstandpunt van Dewael gaat ook al een eind richting Blok. En dan zijn er nog de voorbeelden in het buitenland waar niet als extreem rechts gestigmatiseerde partijen maatregelen nemen die men hier als racistisch en fascistisch zou bestempelen.

De ideeën van de mensen veranderen en het is duidelijk dat in Vlaanderen de hoogdagen van de multicultuur voorgoed voorbij zijn. De meerderheid van de mensen moet er niet van weten. En een kwart van de bevolking is zelfs bereid om daarvoor op een partij te stemmen die als de grote duivel wordt afgeschilderd. Dat mensen als o.a. Leterme en Janssens bereid zijn om te luisteren naar de mensen in plaats van te zeggen wat goed voor hen is, is een positief teken naar de toekomst toe.
Darwin is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:15   #17
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect


Dat mag jullie niet weerhouden op mijn persoonlijke bedenkingen te antwoorden.

Nogmaals:IK wil praten en ik luister al een tijd.


Ik geloof dat het mijn recht is om niet op jou persoonlijke bedenkingen te antwoorden zolang mij dat goeddunkt.
Net zoals jij de mijne mag negeren en negeert.
Ik hoef mij van jou geen gedwongen meningsuiting te laten opleggen.
Dan niet, moet ook niet.
Het draait trouwens niet alleen om jou. Een andere die kan mag gerust ook.

Ik blijf luisteren.
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:18   #18
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik zie niet in waarom het Blok tijdens gesprekken water bij de wijn zou moeten doen. Het Blok moet nu aan Leterme duidelijk maken wat zij voor oplossingen voorstellen als zij het voor het zeggen zouden hebben. Het moet duidelijk zijn analyse van de samenlevingsproblemen uiteenzetten.

Marc Van Peel gaat met zijn voorstellen in Antwerpen trouwens al een heel ver eind in de richting van het Blok, als hij hen op sommige punten al niet langs rechts voorbijsteekt. De verschillen tussen Blok enerzijds en VLD en, CD&V anderzijds zijn écht niet zo groot als men zou denken. Teminste als we de linkervleugel van de CD&V buiten beschouwing laten. Het hoofddoekenstandpunt van Dewael gaat ook al een eind richting Blok. En dan zijn er nog de voorbeelden in het buitenland waar niet als extreem rechts gestigmatiseerde partijen maatregelen nemen die men hier als racistisch en fascistisch zou bestempelen.

De ideeën van de mensen veranderen en het is duidelijk dat in Vlaanderen de hoogdagen van de multicultuur voorgoed voorbij zijn. De meerderheid van de mensen moet er niet van weten. En een kwart van de bevolking is zelfs bereid om daarvoor op een partij te stemmen die als de grote duivel wordt afgeschilderd. Dat mensen als o.a. Leterme en Janssens bereid zijn om te luisteren naar de mensen in plaats van te zeggen wat goed voor hen is, is een positief teken naar de toekomst toe.
Wie bij een gesprek te zeer zijn been stijf houdt zou er wel eens over kunnen struikelen. Iedereen doet water bij de wijn tijdens onderhandelingen. Het blok is daar niets anders in.

Marc Van Peel is de CD&V trouwens niet. Dewinter wil ook doodstraf, maar daarom is het nog geen VB standpunt.

Als je al een tijd luistert, maar men wil niet op je vragen antwoorden dan ga je al snel een andere gesprekspartner zoeken.
Dat kan het blok ook overkomen.

Het is nu aan het blok om te praten!
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:24   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Je vergist je.
Het is aan het Blok om te luisteren.
Leterme praat wel.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:28   #20
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je vergist je.
Het is aan het Blok om te luisteren.
Leterme praat wel.
Neem een paar formateurslessen.

Diegene die formateert verzameld zoveel mogelijk gegevens zodat hij voldoende achtergrond heeft om een beslissing te nemen en zo een coalitie te vormen.

Het blok moet zich niet verschuilen, ze moeten zelf maar uit hun schelp komen.
Dat is iets wat het blok niet gewoon is blijkbaar. Deze topic toont dat nogmaals aan.

Als iemand op z'n minst eens een poging zou ondernemen op de vraag te antwoorden ipv verantwoordelijkheid af te schuiven, dan luister ik verder.
Het Skill Effect is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be