Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2009, 11:57   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huismus Bekijk bericht
Zal het koosjer slachten (= zonder verdoving) dan ook kunnen sneuvelen?
Dat kan er best inzitten. Ik sluit niks voor het debat uit.
Citaat:
Ook niet omwille van een medische voorwaarde?
uiteraard is dat ene totaal andere zaak.
Citaat:
Zal de joodse besnijdenis (op de 7e of 8ste dag na de geboorte van de zoon) ook verboden worden?
Volgens mij zou dat verboden moeten zijn ja. Heeft er ooit een kind zijn toestemming gegeven om het te verminken?
Citaat:
Maar ik denk dat, alle discussies ten spijt, zulke verworven rechten niet zullen sneuvelen. Een reden daarvoor zouden de diplomatieke relaties met bijvoorbeeld moslimlanden kunnen zijn.
Mogelijks heb je gelijk. Maar ik hoop van niet.
Citaat:
En moesten ze toch sneuvelen, dan is de kans groot dat zaken zoals ritueel slachten en rituele besnijdenis gewoon in de "ondergrond" verder worden gezet. Een rituele besnijdenis zou men bijvoorbeeld ook in het land van herkomst kunnen laten uitvoeren om de Belgische (of Europese?) wetgeving te omzeilen.
Dat gebeurt helaas nu al. En er circuleren verhalen (de mate waarin ze waar zijn of Urban legend weet ik niet) over besnijdenissen die op de keukentafel geburen door een "tante". Keihard aanpakken die zaak.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:01   #22
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ik vind driewerf leuker dan verdraagzaamheid

Maar ik vrees dat uw éénmansactie niet veel zal uithalen.

Diegenen die vastgeroest zitten in hun clichébeelden zullen dat blijven, de anderen ("links", "rechts" en meer "centrum" gerichten) zijn door de band genomen redelijke en weldenkende mensen die zich waarschijnlijk enkel hebben geërgerd aan het personage "verdraagzaamheid".
Uit verschillende reacties leid ik af dat het net "weldenkende mensen zijn" die verdraagzaamheid het best wisten te apprecieren. En dat de "vastgeroesten" er eerst in mee gingen (alsof iemand in ernst voor de invoering van een Jizyah zou pleiten), en later inderdaad ge-ergerd waren.

Laatst gewijzigd door driewerf : 26 augustus 2009 om 12:02.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:17   #23
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Uit verschillende reacties leid ik af dat het net "weldenkende mensen zijn" die verdraagzaamheid het best wisten te apprecieren. En dat de "vastgeroesten" er eerst in mee gingen (alsof iemand in ernst voor de invoering van een Jizyah zou pleiten), en later inderdaad ge-ergerd waren.
Kijk , ik ben zeker wel verdraagzaam tegenover iedereen van goede wil . Het interesseert me niet of iemands huidskleur wit is of zwart of bruin , het kan me niet schelen of iemand wil geloven in een jehova of allah of nog in iets anders , iedereen heeft het recht om zijn/haar eigen gewoontes te behouden . De wereld is van iedereen en iedereen mag wonen waar hij/zij het het aangenaamst vindt . Maar wanneer je me vraagt dezelfde verdraagzaamheid te hebben voor racisten , fascisten , neo-nazi's ( ik zal het er maar ineens bijzetten : ook in dit geval is huidskleur of godsdienst niet belangrijk ) , dan ga je te ver .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:26   #24
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Kijk , ik ben zeker wel verdraagzaam tegenover iedereen van goede wil . Het interesseert me niet of iemands huidskleur wit is of zwart of bruin , het kan me niet schelen of iemand wil geloven in een jehova of allah of nog in iets anders , iedereen heeft het recht om zijn/haar eigen gewoontes te behouden . De wereld is van iedereen en iedereen mag wonen waar hij/zij het het aangenaamst vindt . Maar wanneer je me vraagt dezelfde verdraagzaamheid te hebben voor racisten , fascisten , neo-nazi's ( ik zal het er maar ineens bijzetten : ook in dit geval is huidskleur of godsdienst niet belangrijk ) , dan ga je te ver .
Ik denk dat je iets gemist hebt, fb 718882.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:30   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Stukje forum reglement.

Citaat:
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:
  • dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
  • forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
  • forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Lid Verdraagzaamheid, eentje die ik negeerde als trol en provocateur, is een dubbelnick van Driewerf. Althans, dat beweerd Driewerf.

Het was duidelijk dat Verdraagzaamheid op een ban aan't aansturen was.
Maar wat als dat lid gebanned zou worden? Is dat dan een dubbelnick opgezet om een ban te mijden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:31   #26
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dat kan er best inzitten. Ik sluit niks voor het debat uit.

uiteraard is dat ene totaal andere zaak.

Volgens mij zou dat verboden moeten zijn ja. Heeft er ooit een kind zijn toestemming gegeven om het te verminken?
Sinds wanneer is een besnijdenis bij jongens verminking? Welke functies verliest de penis erdoor?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Mogelijks heb je gelijk. Maar ik hoop van niet.
Ik hoop van wel en God sta me bij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dat gebeurt helaas nu al. En er circuleren verhalen (de mate waarin ze waar zijn of Urban legend weet ik niet) over besnijdenissen die op de keukentafel geburen door een "tante". Keihard aanpakken die zaak.
Tja, dat is iets anders. Ik weet ook niet hoeveel % van die verhalen op waarheid berust. Waarom zou iemand z'n zoon nu op de keukentafel laten besnijden als het hygiënischer en lager kan?

Ik begrijp over het algemeen gewoon niet waarom jij (en het overgrote deel van dit forum) moslims viseert als zouden zij barbaren zijn.

Weet je wat er bijvoorbeeld ELK JAAR op de Faroe eilanden in Denemarken gebeurt? http://earthfirst.com/pilot-whales-b...faroe-islands/ En dat doen die mannen enkel om hun mannelijkheid te bewijzen. Eigen volk eerst?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:33   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Sinds wanneer is een besnijdenis bij jongens verminking? Welke functies verliest de penis erdoor?
Sinds wanneer is "verlies van functie" een criterium om van "verminking" te spreken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:36   #28
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Gaat het clichébeeld dat alle Vlaamsgezinden extreemrechtse kaalkoppen zijn in korte broek en combatshoes die de gaskranen terug willen opendraaien dan ook eindelijk afgevoerd worden?
Uiteraard, want dit zal er vermoedelijk meer op trekken:



Je mag je gerust outen en dan kunnen we spreken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 augustus 2009 om 12:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:37   #29
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik denk dat je iets gemist hebt, fb 718882.
Toch niet hoor : er is nu eenmaal Kameraad , er is vriend , er is vijand . Er is ook de Geschiedenis .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:38   #30
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Stukje forum reglement.



Lid Verdraagzaamheid, eentje die ik negeerde als trol en provocateur, is een dubbelnick van Driewerf. Althans, dat beweerd Driewerf.
http://nl.wikipedia.org/wiki/D/t-regels

trek je dan in twijfel dat Verdraagzaamheid = driewerf? Op grond van wat?
Citaat:
Het was duidelijk dat Verdraagzaamheid op een ban aan't aansturen was.
Maar wat als dat lid gebanned zou worden? Is dat dan een dubbelnick opgezet om een ban te mijden?
Ik stuurde helemaal niet aan op een ban, ik hield mij zelfs ver van elke persoonlijke aanval.
Verdraagzaamheid was ook niet opgezet om een andere ban te omzeilen. En je kan moeilijk staande houden dat ik alleen one-liners plaatste.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:41   #31
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Stukje forum reglement.



Lid Verdraagzaamheid, eentje die ik negeerde als trol en provocateur, is een dubbelnick van Driewerf. Althans, dat beweerd Driewerf.

Het was duidelijk dat Verdraagzaamheid op een ban aan't aansturen was.
Maar wat als dat lid gebanned zou worden? Is dat dan een dubbelnick opgezet om een ban te mijden?
Het was duidelijk de bedoeling om bepaalde vastgeroeste denkpatronen te voorzien van zuurstof
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:43   #32
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Sinds wanneer is een besnijdenis bij jongens verminking? Welke functies verliest de penis erdoor?
Esthetiek is ook een functie.
Citaat:
Ik hoop van wel en God sta me bij.
Jij vindt dat we onze wetten hier moeten aanpassen in functie van de dilpomatieke betrekkingen met andere landen. Volkssoevereiniteit en dergelijke zijn aan jou duidelijk niet besteed.
Citaat:
Tja, dat is iets anders. Ik weet ook niet hoeveel % van die verhalen op waarheid berust. Waarom zou iemand z'n zoon nu op de keukentafel laten besnijden als het hygiënischer en lager kan?
??
Citaat:
Ik begrijp over het algemeen gewoon niet waarom jij (en het overgrote deel van dit forum) moslims viseert als zouden zij barbaren zijn.
Ik viser niks of niemand. Haal eens wat posts van mij aan waarin ik moslims viseer. Quote of zwijg.
W
Citaat:
eet je wat er bijvoorbeeld ELK JAAR op de Faroe eilanden in Denemarken gebeurt? http://earthfirst.com/pilot-whales-b...faroe-islands/ En dat doen die mannen enkel om hun mannelijkheid te bewijzen. Eigen volk eerst?
Sinds wanneer hang ik een eigen-volk-eerst principe aan?
Quotes graag.
En het gaat in deze draad hoe Belgen en migranten kunnen samenwonen. Niet over wat er op de Faoer-eilanden gebeurt. Open daar gerust een draad over, deze draad gaat over iets anders.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:43   #33
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Toch niet hoor : er is nu eenmaal Kameraad , er is vriend , er is vijand . Er is ook de Geschiedenis .
En er IS het Orakel van Delphi.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:54   #34
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Esthetiek is ook een functie.

Nochtans van veel meisjes gehoord dat ze een besneden Johnson verkiezen boven zoiets met een slurfje voorhuid aan.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:57   #35
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
En er IS het Orakel van Delphi.
Dat wordt beweerd , ja . Maar dat heb ikzelf nog nooit persoonlijk gezien of
ervaren . Gij wél ?
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 13:07   #36
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Dat wordt beweerd , ja . Maar dat heb ikzelf nog nooit persoonlijk gezien of
ervaren . Gij wél ?
Op dit eigenste forum, in deze eigenste draad.


Fb 718882, sorry, maar ik begrijp niks van wat je post.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 13:17   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Esthetiek is ook een functie.

Jij vindt dat we onze wetten hier moeten aanpassen in functie van de dilpomatieke betrekkingen met andere landen. Volkssoevereiniteit en dergelijke zijn aan jou duidelijk niet besteed.

??

Ik viser niks of niemand. Haal eens wat posts van mij aan waarin ik moslims viseer. Quote of zwijg.
W

Sinds wanneer hang ik een eigen-volk-eerst principe aan?
Quotes graag.
En het gaat in deze draad hoe Belgen en migranten kunnen samenwonen. Niet over wat er op de Faoer-eilanden gebeurt. Open daar gerust een draad over, deze draad gaat over iets anders.
Uw 'poging' tot 'verdraagzaamheid' lukt niet zo best bij bepaalde 'ware gelovigen'?
Try harder next time, want je hebt je geliefde 'links' nóg belachelijker gemaakt dan ze al zijn i.p.v. de zogezegde 'clichés' weg te nemen heb je er nog een paar bijgevoegd - nl. dat enkel jullie weten wie de 'weldenkenden' zijn!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Uit verschillende reacties leid ik af dat het net "weldenkende mensen zijn" die verdraagzaamheid het best wisten te apprecieren. En dat de "vastgeroesten" er eerst in mee gingen ...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 13:19   #38
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Uw 'poging' tot 'verdraagzaamheid' lukt niet zo best bij bepaalde 'ware gelovigen'?
Try harder next time, want je hebt je geliefde 'links' nóg belachelijker gemaakt dan ze al zijn i.p.v. de zogezegde 'clichés' weg te nemen heb je er nog een paar bijgevoegd - nl. dat enkel jullie weten wie de 'weldenkenden' zijn!
Hoe zou je iemand noemen die dit schrijft?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XXX Bekijk bericht
Ik stel voor om alle linkse poco's te euthanaseren... Deze categorie mensen dienen toch tot niks. Ze willen ons alleen maar de multiculmaatschappij door de strot duwen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 13:23   #39
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Op dit eigenste forum, in deze eigenste draad.


Fb 718882, sorry, maar ik begrijp niks van wat je post.
Misschien ben je te braaf voor deze wereld ? Misschien wil je te
verdraagzaam zijn ? Er zijn in de samenleving nu -helaas- eenmaal creaturen waarmee geen posirief resultaat te behalen is .

Denkt gij dat een chirurg , in plaats van een ongeneeslijk ziek orgaan weg te snijden , er een beetje mee begint te babbelen ? Beetje zalvend inpraten op een hersentumor ? Nee , toch ? Net zoals het de plicht van een chirurg is om het hele lichaam te redden , heeft de maatschappij de plicht om diegenen die de maatschappij verzieken ,verzuren , haatzaaien, harder aan te pakken dan wat nu gebeurt .

Ik ben volledig akkoord met je wanneer je verdraagzaamheid predikt , maar je moet niet overdrijven . Ook verdraagzaamheid heeft zijn grenzen .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 13:27   #40
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Misschien ben je te braaf voor deze wereld ? Misschien wil je te
verdraagzaam zijn ? Er zijn in de samenleving nu -helaas- eenmaal creaturen waarmee geen posirief resultaat te behalen is .

Denkt gij dat een chirurg , in plaats van een ongeneeslijk ziek orgaan weg te snijden , er een beetje mee begint te babbelen ? Beetje zalvend inpraten op een hersentumor ? Nee , toch ? Net zoals het de plicht van een chirurg is om het hele lichaam te redden , heeft de maatschappij de plicht om diegenen die de maatschappij verzieken ,verzuren , haatzaaien, harder aan te pakken dan wat nu gebeurt .

Ik ben volledig akkoord met je wanneer je verdraagzaamheid predikt , maar je moet niet overdrijven . Ook verdraagzaamheid heeft zijn grenzen .
Oké: effe recapituleren. Ik heb twee dagen geleden op dit forum een nep-account aangemaakt onder de naam Verdraagzaamheid. Dat account spuide massa's onzin, gebaseerd op de slechtste en hardnekkigste clichés die rechts over Links verspreidt: het zijn allemaal rastakoppen, dhimmi's, ze haten hun eigen volk etc.
Nu leg ik hier mijn kaarten op tafel, en staan er een paar met hun billen bloot. Tegelijk is dit ene oproep om deftig te discussieren over de echte problemen die migratie met zich meebrengt, niet op basis van pseudo-argumenten, maar op basis van wat Links echt zegt.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be