Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 30 juli 2016, 21:53   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Ik zou ook graag een wapen kopen maar mijn vrouw wil er niet van weten ....
Tja, wat hebben ze die misschien allemaal wijsgemaakt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 30 juli 2016, 22:31   #62
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Z ij zal u wel beter kennen dan wij.
Mijn vrouw had er niet het minste bezwaar tegen.
Die van mij ook niet, ze heeft er zelf. (en daarnet nog gebruikt)
Skobelev is offline  
Oud 31 juli 2016, 08:41   #63
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Dat is nu toch al zo?
Neen, auto's zijn niet verboden. Maar er is wel een snelheidsbeperking.
Citaat:
En die werken duidelijk niet, zoals de V.S. ons toont.
Volgens mij is het "second ammandment" nog het enigste dat de rechten van de Amerikaan beschermd. Die kunnen en mogen het opnemen voor zichzelf en hun land. Wij worden gemuilkorfd.

Citaat:
Al Qaeda, niet de Taliban. En ik heb er nog twee opgenoemd. Gepleegd oor in de V.S. wonende moslims, beiden zeer recent.
En nu staan we voor een kalifaat dat honderdtal (duizendtal?) strijders heeft opgestuurd.

Citaat:
Zegt veel over die kerken he. De ontvangers van die wapens zullen veel meer van hun eigen mensen omleggen met die wapens dan dat ze er ooit moslimterroristen mee zullen uitschakelen, dat is statistisch quaso zeker.
U kan gelijk hebben. Maar zij bewapenen zich wel tegen een eventuele invasie, terwijl onze dochters aangerand worden zonder mediaaandacht te krijgen.
Citaat:
Ah? Onder welke 'tirannieke wetten' gaan wij nu gebogen dan wel?
Wir shaffen das!
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 08:56   #64
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen, auto's zijn niet verboden. Maar er is wel een snelheidsbeperking.
Je zegt nee, maar bedoelt ja.
Onder invloed rijden verhoogt de kans op ongelukken, en dus is het ... verboden.
Te snel rijden verhoogt de kans op ongelukken, en dus is het ... verboden om boven een bepaalde snelheid te gaan.
Bellen achter het stuur verhoogt de kans op ongelukken, en dus is het ... verboden te bellen achter het stuur.


Citaat:
Volgens mij is het "second ammandment" nog het enigste dat de rechten van de Amerikaan beschermd. Die kunnen en mogen het opnemen voor zichzelf en hun land. Wij worden gemuilkorfd.
En 30,000 doden per jaar is het gevolg van die illusie.

Vind je dat een aanvaardbare prijs voor de illusie dat je 'het voor jezelf en je land mag opnemen', Peche? Herberekend naar de EU zouden er dat hier zo'n 50,000 per jaar zijn. Aanvaardbaar getal, Peche?


Citaat:
En nu staan we voor een kalifaat dat honderdtal (duizendtal?) strijders heeft opgestuurd.
En jij hebt natuurlijk de illusie dat als we een blaffer zouden hebben de terroristen hun aanvallen NIET zouden uitvoeren, juist?

Citaat:
U kan gelijk hebben. Maar zij bewapenen zich wel tegen een eventuele invasie, terwijl onze dochters aangerand worden zonder mediaaandacht te krijgen.
Ze 'bewapenen zich tegen een invasie'? Je ziet wat veel films denk ik. Het aantal wapeneigenaars in de V.S is trouwens al decennia in dalende lijn.

Citaat:
Wir shaffen das!
Da's het beste waar je mee af kon komen? In de V.S. hebben ze al decennia lang een massa Mexicanen die illegaal het land binnenkomen. Ik heb de gewapende meute daar nog bitter weinig zien aan doen...
Scorpio is offline  
Oud 1 augustus 2016, 06:53   #65
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat Belgie angst heeft van gewapende en weerbare Vlamingen.
ZE zouden dan geen baas meer kunnen spelen.... en de burgers niet meer kunnen onderdrukken ,, daar duwt hun schoentje ...ze willen de controle macht behouden, ook voor hun politieke inkomsten...allemaal wel verstaanbaar hoor,
de vuile muilekoek is offline  
Oud 1 augustus 2016, 07:17   #66
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vind je dat een aanvaardbare prijs voor de illusie dat je 'het voor jezelf en je land mag opnemen', Peche? Herberekend naar de EU zouden er dat hier zo'n 50,000 per jaar zijn. Aanvaardbaar getal, Peche?
...
Kijk heel uw betoog, respect.
Ik snap uw kant van het verhaal, maar ik zie tegelijk ook een ander verhaal.

Vind jij het dan aanvaardbaar dat wij ons continent moeten afgeven aan politieke correctheid omdat ze te koppig zijn hun fout toe te geven?

Ik heb nog geloof in de ordehandhaving (niet in de politiek), maar tegelijk voel ik me heel onveilig in mijn eigen stad. Mijn vriendin wordt 10 op 10 aangesproken als ze bepaalde locaties passeert. Ze kijken haar aan alsof ze een geilobject is. Meisjes die op youtube hun verhaal doen dat ze niet meer durven uitgaan in onze Europese steden.
Moesten Europeanen een beetje meer op de Russen of de Polen lijken het had nooit zo ver gevorderd.

Na enige tijd van bezinning: We hebben geen wapens nodig, gewoon een Europese mentaliteit. Geen EU mentaliteit, dat is anti Europees. Een echte Europese mentaliteit en om die terug te herwinnen moeten wij kijken naar de landen die zich niet overgaven aan de EU.
Wie is nog "het volk" in de EU he? En wie is het volk in landen buiten de EU?
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 08:22   #67
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Vind jij het dan aanvaardbaar dat wij ons continent moeten afgeven aan politieke correctheid omdat ze te koppig zijn hun fout toe te geven?
Wat heeft dat in godsnaam met de wapenwetten te maken? In de V.S. hebben ze hun second amendment, en toch zijn ze daar net zo politiek correct als hier, en dezelfde figuren die hier denken dat wij 'ons continent moeten afgeven' aan de moslims vinden in de V.S. al een paar decennia dat ze hun land moeten afgeven aan de Mexicanen. En die hoop wapens heeft nog geen zak uitgehaald om dat idee weg te halen.

Citaat:
Ik heb nog geloof in de ordehandhaving (niet in de politiek), maar tegelijk voel ik me heel onveilig in mijn eigen stad. Mijn vriendin wordt 10 op 10 aangesproken als ze bepaalde locaties passeert. Ze kijken haar aan alsof ze een geilobject is. Meisjes die op youtube hun verhaal doen dat ze niet meer durven uitgaan in onze Europese steden.
En je wil dat je vriendin in zo'n geval met een blaffer moet kunnen beginnen zwaaien? Of dat blaffers dat gaan voorkomen? Want dat probleem bestaat in de V.S. ook hoor, en die blaffers blijken daar niet echt tegen te helpen...
Scorpio is offline  
Oud 1 augustus 2016, 08:48   #68
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Ik zou ook graag een wapen kopen maar mijn vrouw wil er niet van weten ....
ze vertrouwt zichzelf er niet mee, en terecht, ze zou u iets aandoen.
Anna List is offline  
Oud 1 augustus 2016, 08:49   #69
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat Belgie angst heeft van gewapende en weerbare Vlamingen.
pas de panique, na de verkiezing wordt dat 'geef ons lakens'.
Anna List is offline  
Oud 1 augustus 2016, 08:53   #70
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat heeft dat in godsnaam met de wapenwetten te maken? In de V.S. hebben ze hun second amendment, en toch zijn ze daar net zo politiek correct als hier, en dezelfde figuren die hier denken dat wij 'ons continent moeten afgeven' aan de moslims vinden in de V.S. al een paar decennia dat ze hun land moeten afgeven aan de Mexicanen. En die hoop wapens heeft nog geen zak uitgehaald om dat idee weg te halen.



En je wil dat je vriendin in zo'n geval met een blaffer moet kunnen beginnen zwaaien? Of dat blaffers dat gaan voorkomen? Want dat probleem bestaat in de V.S. ook hoor, en die blaffers blijken daar niet echt tegen te helpen...
Ik geef de reden waarom de burger zich wil bewapenen.
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 09:14   #71
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik geef de reden waarom de burger zich wil bewapenen.
En ik toon aan dat het niks zou uithalen.
Scorpio is offline  
Oud 1 augustus 2016, 09:39   #72
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En ik toon aan dat het niks zou uithalen.
Dan moet er wel meer veiligheid komen.
Vooral tijdens het uitgaangsleven. Agenten in burgers enzo.
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 09:45   #73
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En ik toon aan dat het niks zou uithalen.
ben je daar zeker van ?

ik denk dat wapendracht op zijn minst leidt tot beleefder met elkaar omgaan.
Anna List is offline  
Oud 1 augustus 2016, 09:56   #74
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ben je daar zeker van ?

ik denk dat wapendracht op zijn minst leidt tot beleefder met elkaar omgaan.
LOL! Geloof je dat nu echt?
Scorpio is offline  
Oud 1 augustus 2016, 09:57   #75
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
LOL! Geloof je dat nu echt?
Maar snap je dan niet dat het huidig beleid heel Europa onder trekt en wij in een anarchistisch schouwspel geduwd worden?
Als de veiligheid niet meer te garanderen valt, wat gebleken is, mogen we dan op zijn minst zelf voor onze veiligheid zorgen?
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 10:05   #76
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dan moet er wel meer veiligheid komen.
Vooral tijdens het uitgaangsleven. Agenten in burgers enzo.
Veel moslims in La Rocca tegenwoordig?
Dadeemelee is offline  
Oud 1 augustus 2016, 10:07   #77
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Man, ben ik blij dat er buitenwippers bestaan. Anders had ik als jeugd ook geen deftig uitgaansleven gehad.
Lang leve de buitenwippers!!!
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 10:50   #78
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar snap je dan niet dat het huidig beleid heel Europa onder trekt en wij in een anarchistisch schouwspel geduwd worden?
Als de veiligheid niet meer te garanderen valt, wat gebleken is, mogen we dan op zijn minst zelf voor onze veiligheid zorgen?
Hoe is dat in godsnaam een reactie op datgene wat je citeert?
Scorpio is offline  
Oud 1 augustus 2016, 10:57   #79
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat heeft dat in godsnaam met de wapenwetten te maken? In de V.S. hebben ze hun second amendment, en toch zijn ze daar net zo politiek correct als hier, en dezelfde figuren die hier denken dat wij 'ons continent moeten afgeven' aan de moslims vinden in de V.S. al een paar decennia dat ze hun land moeten afgeven aan de Mexicanen. En die hoop wapens heeft nog geen zak uitgehaald om dat idee weg te halen.



En je wil dat je vriendin in zo'n geval met een blaffer moet kunnen beginnen zwaaien? Of dat blaffers dat gaan voorkomen? Want dat probleem bestaat in de V.S. ook hoor, en die blaffers blijken daar niet echt tegen te helpen...
Juist! Die blaffer zal niet veel helpen. Maar er zal toch wel een verschil zijn.
De onnozele sul die zich gaat overgeven en denkt dat hij het misschien wel zal overleven als hij braaf is, die wordt gelijk een kip geslacht.
Diegene met blaffer zal heldhaftig ten onder gaan, al schietend en vloekend, terwijl hij toch nog een paar tegenstanders met zich meeneemt naar de hel!
djoebidoebidoe is offline  
Oud 1 augustus 2016, 11:00   #80
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Juist! Die blaffer zal niet veel helpen. Maar er zal toch wel een verschil zijn.
De onnozele sul die zich gaat overgeven en denkt dat hij het misschien wel zal overleven als hij braaf is, die wordt gelijk een kip geslacht.
Diegene met blaffer zal heldhaftig ten onder gaan, al schietend en vloekend, terwijl hij toch nog een paar tegenstanders met zich meeneemt naar de hel!
Beetje minder films kijken...
Scorpio is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be