Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2003, 23:04   #1
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Er wordt op deze fora nog al wat af gediscussieert door echte, pseudo en adepten van intellectuelen over de juiste betekenis van “het volk”, opdat de slogan “Eigen volk eerst”, naargelang de politieke overtuiging van de betrokkene, zou opgehemeld dan wel verdoemd worden.
Paroles, paroles, paroles zeg ik met Edith Piaff; Is het nu echt zó belangrijk uw intellectuele supperioriteit te kunnen etaleren door dit woordje te definiëren?
Is het niet oneindig véél belangrijker om de achterliggende boodschap te analiseren?
Velen zijn het erover eens dat noch Chinezen, Japanezen, Italianen, Spanjaarden, Joden enz … het doelwit zijn van het Blok.

Slechts de Islamieten en hun god worden als gevaarlijk afgeschilderd!

Mag ik even U laten kennismaken met mijn God; U mag hem zelf benoemen, zeg maar Jehova, Jezus, Boedha (da’s wel geenen echte), Allah, kortom vul maar in …
Ik noem mijn God “JOENGE”
Ik vraag al lang niets meer aan mijn God, want ik ken ondertussen zijn antwoord reeds van buiten:
“Joenge” zegt hij (want HIJ noemt mij ook zo) “Waarom heb ik U twee poten en een stel hersenen gegeven; Los Uw zever eens zelf op!”
Dat doe ik dus, en soms faal ik, en nog eens … en nog eens …en als het dan niet lukt, probeer ik te ontdekken waar mijn schuld ligt!
“Jamaar” vroeg ik HEM eens “en die mensen dan, die niets aan hun lot kunnen veranderen … waarom helpt gij hen niet?”
“tja,” zei HIJ “dat weet ik ook niet, als al mijn schepsels die ik twee poten en hersenen gegeven heb, die ook eens zouden gebruiken …”
Ik vergeet nooit mijn GOD te danken, dat hoeft niet in één van ZIJN gebouwen, dat hoeft zelfs niet op één afgesproken tijdstip, maar weet gij watte? Als ik hem dank krijg ik onmiddellijk een enorme beloning; ik voel vrede over mij!
Ik ga hier niemand mijn GOD aanbevelen, ik zal HEM nooit opdringen …
Ik (de kloot achter ydde) zal zelfs nooit tegen iemand over HEM / HAAR /HET spreken, maar ik weet dat duizenden HEM ook gevonden hebben. Ook zij vinden het niet nodig om luidkeels HEM aan anderen op te dringen.
Vele belangrijke dienaren van hun god (maar da’s denk ik een andere!) hebben in zijn naam andere mensen hun wetten opgelegd. Velen hebben wij (als volk) en andere volkeren teruggedrongen naar de plaats waar zij thuishoren: hun eigen besloten kringetje, en zo loopt het hier al een tijdje.
Alleen de god van de islamieten wil daar echter niet van weten, hij wil, zo beweren zijn volgelingen toch, de wereld overheersen! Daar bedank ik voor !!!
Mijn GOD heeft mij ogen oren en hersenen gegeven en ik zie en hoor en begrijp dat tot nog toe niemand van de leiders in dit landje begrip heeft voor mijn vrees.
Ongeveer één uur geleden hoorde ik nog een zéér bekende Kardinaal zeggen dat een zekere Bush tevéél en te onpas de naam gods gebruikt. En Allah dan vraag ik mij af, hem hoor ik alle dagen hysterisch aanroepen, in zijn naam wil men oorlog tegen alle ongelovigen …hoor ik dat alléén, ziet niemand anders dat deze opdringerige Allahs een groot gevaar zullen worden als niemand ingrijpt?
Herlees het vet afgedrukte zinnetje en verneem de derde reden waarom ik voor het Blok stem!
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2003, 14:17   #2
Groene T
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Locatie: Planeet Kant vlakbij Sirius
Berichten: 180
Standaard

Iedereen die enig inzicht in bewust leven begrijpt en nastreeft, zal je statement volledig begrijpen en waarschijnlijk wel bijstaan als het gaat om enkel maar religieuze feiten.
Uiteindelijk is het een grote waarheid (subjectief dan) dat godsdienst toch wel een gevaarlijk iets is.
Niet op zich dan, maar door de mogelijkheid om er duchtig gebruik van te maken in de controle van het het 'klootjesvolk', en ook omdat op het moment dat een persoon zijn geloof in iets buiten zich legt, die persoon een potentiële moordenaar wordt.

m.i. Zal iemand vlugger zijn leven geven voor een 'god', dan voor zichzelf (dat zou een contradictie in terminis zijn, niet ? )

Geloof in jezelf ,je medemens, en 't leven op zich, meer moet er niet zijn... (qua gelukkig zijn dan ! )

Waarschijnlijk was het ook dit wel dat je bedoelde !

Totdaar begrijp ik je,

maar als je daarvoor voor het vb moet stemmen, dan ben je met je angst in de val aan het lopen denk ik.
Wie is het meest conservatief in het streven en opvattingen ?
Toch wel het vb dacht ik. Kerk en god is nog steeds heel belangerijk voor het vb. De traditionele waarden (cq christelijke waarden) staan hoog in het vaandel, net zoals de amerikanen (maar dit terzijde)

Dus, voor hetgeen jij zoveel angst hebt, daar zou je met open ogen inlopen !!!

Ik heb ook ooit eens die mening tot op de letter gedacht (en mss wel uitgesproken), maar als je je overdenkingen dan nuchter en zonder al te veel emotionele overschaduwingen gaat overpeinzen, dan voel je nogal vlug een schaamte over je rug rollen die je dwingt in het herformuleren van je gedachtengang.

En heb je al eens gedacht aan die roemenen, albanezen, russen, en ander crimineel gespuis dat zich hier komt ontpoppen als volwaardige maffiabazen.

Ik kan natuurlijk grondig verkeerd zijn, en wat ik zeg doet er toch niet toe, maar 't is toch misschien stof tot wat nader nadenken over je "daarom stem ik voor het blok" !

met alle respect...
__________________
Ik ben Kantiaan omdat het een Kantiaanse
plicht is Kantiaan te zijn [...]

Ik ben ook een onnozelaar omdat het kan...

Dit staaft waarom ik gelukkig en ongelukkig ben...
Groene T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2003, 07:46   #3
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Groene T:
Ik kan natuurlijk grondig verkeerd zijn, en wat ik zeg doet er toch niet toe, maar 't is toch misschien stof tot wat nader nadenken over je "daarom stem ik voor het blok" !

ydde:
Mis Groene, wat jij denkt doet er wel toe!!!
Waar ik U verkeerd in vind (en wat mede bepalend is voor mijn keuze op het Blok) zijn de volgende elementen:
1) Willy Claes en Marc Eyskens, (beiden toch door vriend en vijand erkend als intelligente mensen, dacht ik) waarschuwen reeds lang voor het dreigende gevaar van de Islam. Hun respectievelijke partijen leggen hen hierover wel het zwijgen op.
2) Agalev, in poging menselijker te zijn dan mensen (heiliger als de paus) weigert het gevaar van moslim-wereldheerschappij te (h)erkennen.
3) De partij van de arbeid en hun samengaan met AEL, is duidelijk genoeg, meen ik.
Wat rest er dan?
Helaas (?) is het, in het nimmer-eindigend streven naar geestelijke volwassenheid, niet voldoende om mondeling (geschreven) informatie te absorberen; proefondervindelijke ervaringen zijn doorslaggevend.
Als je dus merkt, dat géén van de politiek correcte partijen bereid zijn om het godsdienstig gevaar (niet zozeer voor ons en nu, maar vooral voor onze kinderen en kleinkinderen) te bestrijden, waar is dan het alternatief?
Natuurlijk zie ik ook een aantal verwerpelijke punten in het VB programma, maar het idee indachtig dat je extremisme uitsluitend met extremisme kan bestrijden laat je weinig keuze ...
De standpunten van het VB tegenover de criminaliteit (alle criminaliteit en ook voor autochtonen) zijn de tweede reden waarom ik voor hen stem.
Ps: Het is niet gebruikelijk dat forumschimmen op deze fora hun betoog tegen een Vlaams Blok stemmer beeindigen met "respect". (Het tegenovergestelde natuurlijk ook niet!) maar in "ernstige" discussies opent dat toch de weg naar wederzijds begrip, daarom is jouw mening wel belangrijk Groene, snapt'et
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be