Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2011, 13:04   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
In een liberale/libertarische maatschappij loop je exact dezelfde risico's, dus dat is geen argument.
Ik snap je punt niet. Of ik snap je punt wel; en daaruit blijkt dat jij niet begrijpt wat liberalen zeggen. Jouw incompetentie is echter geen argument tegen een 'liberaal verhaal'.

Een 'liberale' samenleving is een positief project. Het is niet simpelweg 'de afwezigheid van de overheid' of 'een heel beperkte overheid' - dat is een noodzakelijke voorwaarde, maar geen voldoende voorwaarde.

Natuurlijk kan je in een samenleving 'zonder overheid' (of een heel beperkte overheid) overvallen, diefstal, corruptie en wat weet ik ngo allemaal hebben.

Maar dan is dat niet echt een 'liberale' samenleving. Of wel; en dan is dat gefaald. Als je het zo wilt noemen, voor mij ook goed. Net zoals etatistische samenlevingen hebben gefaald. Congo is daar een voorbeeld van. Ethiopië is er nog een.

Het punt is dat als je in zo'n omgeving als Congo leeft, je dan weinig economische vrijheid hebt. zo eenvoudig is het.

Citaat:
Dat zij zaken waar een overheid voor zorgt.
Bij afwezigheid van een overheid heb je die bescherming niet, maar aangezien jij voor zover ik begrijp het element 'overheid' verwerpt, zit de Congolees nog steeds in dezelfde situatie als een inwoner van de libertarische ideaalstaat.
Dat zijn zaken waar een overheid voor kan zorgen - enfin; mits zelf middelen te stelen van de bevolking. (De Congolese overheid bijvoorbeeld al niet. Of de Noord-Koreanse, de Birmaanse, Nazi-Duitsland, een paar van de oude Franse republieken, de voormalige Somalische, de Chinese half zijn gat, de Indiaanse ook half zijn gat, enzovoort enzoverder.)

Je blijft doen alsof ik de afwezigheid van een overheid beschouw als een voldoende voorwaarde voor de ideale samenleving. Dus ik zal maar blijven zeggen dat het enkel en alleen een noodzakelijke voorwaarde is. En dan maar blijven hopen dat je het verschil begrijpt.

Begrijp je het verschil?

Citaat:
blijkbaar wel, want de liberale/libertarische maatschappij kent exact dezelfde gevaren als de Congolese ?
Elke samenleving kent de gevaren van corruptie, diefstal, geweld enzovoort. Congo, bijvoorbeeld, is een samenleving met een staat. En heel ineffectieve in het bezorgen van positieve zaken en een redelijk effectieve in het bezorgen van negatieve zaken. Ik denk dat het verwijderen - of stoppen van steunen - van die gatekeeper staat inderdaad positief zou zijn voor Congo, op dezelfde wijze als het positief was voor Somalia. (Zowat alle beschikbare informatie toont aan dat Somalia er op vooruit gegaan is sinds het wegvallen van hun centrale overheid/dictatuur.) (Relatief ten opzichte van het redelijke alternatief; niet in vergelijking met een of ander niet haalbaar Westers ideaal.)

Volgens mij begrijp je de claims niet die liberalen/libertariërs maken.

Is er veel economische vrijheid in Congo?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 juli 2011 om 13:05.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 13:07   #22
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Dat zij zaken waar een overheid voor zorgt.
Dit is overigens feitelijk onjuist.

De meeste veiligheid/bescherming van eigendom en contracten in de Westerse wereld komen van niet staatsactoren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 13:36   #23
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik snap je punt niet. Of ik snap je punt wel; en daaruit blijkt dat jij niet begrijpt wat liberalen zeggen. Jouw incompetentie is echter geen argument tegen een 'liberaal verhaal'.
Het is echt volwassen om een ander incompetent te noemen. Mijn complimenten, jij bent een intellectueel, zoveel is duidelijk !

Citaat:
Een 'liberale' samenleving is een positief project. Het is niet simpelweg 'de afwezigheid van de overheid' of 'een heel beperkte overheid' - dat is een noodzakelijke voorwaarde, maar geen voldoende voorwaarde.

Natuurlijk kan je in een samenleving 'zonder overheid' (of een heel beperkte overheid) overvallen, diefstal, corruptie en wat weet ik ngo allemaal hebben.
en die beteugel je enkel en alleen door het instellen van een machtsstructuur, ofwel privaat, ofwel d.m.v. een overheid. Die laatste optie blijkt het effectiefst, maar dat is niet het punt. Het feit is dat er een machtsstructuur nodig is, en het voorkomen ervan beperkt per definitie persoonlijke vrijheden. Wat een liberale samenleving per definitie utopisch maakt.

Citaat:
Het punt is dat als je in zo'n omgeving als Congo leeft, je dan weinig economische vrijheid hebt. zo eenvoudig is het.
Je hebt alle vrijheid een handeltje te beginnen en je hebt alle vrijheid in de wereld om je privé-militie samen te stellen om dat handeltje te beschermen. Er zullen weinig plekken op aarde zijn waar je zoveel persoonlijke vrijheden hebt als Oost-Congo. Maar er zullen ook weinig plekken op aarde zijn waar de bevolking het zo ellendig heeft als Oost-Congo.


Citaat:
Je blijft doen alsof ik de afwezigheid van een overheid beschouw als een voldoende voorwaarde voor de ideale samenleving. Dus ik zal maar blijven zeggen dat het enkel en alleen een noodzakelijke voorwaarde is. En dan maar blijven hopen dat je het verschil begrijpt.

Begrijp je het verschil?
De ideale samenleving is zoals aangehaald utopisch. Dus is de enige vraag op welke wijze de vrijheid en veiligheid het best gegarandeerd wordt.


Citaat:
Elke samenleving kent de gevaren van corruptie, diefstal, geweld enzovoort. Congo, bijvoorbeeld, is een samenleving met een staat. En heel ineffectieve in het bezorgen van positieve zaken en een redelijk effectieve in het bezorgen van negatieve zaken.
De Oost-Congolese overheid bezorgt heel weinig. Soms de post, als je geluk hebt, en dat zal het zowat zijn.

Citaat:
Ik denk dat het verwijderen - of stoppen van steunen - van die gatekeeper staat inderdaad positief zou zijn voor Congo, op dezelfde wijze als het positief was voor Somalia. (Zowat alle beschikbare informatie toont aan dat Somalia er op vooruit gegaan is sinds het wegvallen van hun centrale overheid/dictatuur.) (Relatief ten opzichte van het redelijke alternatief; niet in vergelijking met een of ander niet haalbaar Westers ideaal.)
Somalië is inderdaad een heilstaat. Daarom ook dat gevangengenomen kapers teleurgesteld zijn als ze maar een paar jaar gevangenis krijgen en daarna terug moeten naar het Aards Paradijs. Als dat het succes van Somalië niet bewijst weet ik het ook niet meer.

Citaat:
Volgens mij begrijp je de claims niet die liberalen/libertariërs maken.
Volgens mij begrijp jij het verschil niet tussen een democratie en een dictatuur.


Citaat:
Is er veel economische vrijheid in Congo?
Er zijn weinig plekken op aarde waar mensen zoveel persoonlijke vrijheden hebben
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 14:04   #24
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Er zijn weinig plekken op aarde waar mensen zoveel persoonlijke vrijheden hebben


Oke, je bent tijdverlies.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 14:08   #25
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht


Oke, je bent tijdverlies.
sterk argument !
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 14:14   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Argumenten zijn nutteloos tegenover zoveel moedwillig, kwaadaardig onbegrip en onwelwillendheid om een argument/punt correct weer te geven en te begrijpen.

Dus ja; tijdverlies.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 juli 2011 om 14:17.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 14:22   #27
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Argumenten zijn nutteloos tegenover zoveel moedwillig, kwaadaardig onbegrip en onwelwillendheid om een argument/punt correct weer te geven en te begrijpen.

Dus ja; tijdverlies.
dus een Somalië waar bendes rondtrekken is een voorbeeld, een oost-congo waar hetzelfde gebeurt niet.

Makes sense...
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 14:24   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
dus een Somalië waar bendes rondtrekken is een voorbeeld, een oost-congo waar hetzelfde gebeurt niet.

Makes sense...
Zoals ik dus al zei: moedwillig onbegrip.

Ofwel dom. Dat kan ook.

Want, zoals iedereen met een halve hersencel wel kan afleiden: dat is niet wat er staat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 juli 2011 om 14:25.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 14:35   #29
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zoals ik dus al zei: moedwillig onbegrip.

Ofwel dom. Dat kan ook.

Want, zoals iedereen met een halve hersencel wel kan afleiden: dat is niet wat er staat.
Ze zitten allebei in ongeveer dezelfde situatie hoor

En je arrogantie maakt weinig indruk op me. Het internet zit vol met jongetjes die zichzelf grandioos overschatten. *gaap*
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 14:37   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Dus; zoals ik al zei: tijdverlies.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 14:41   #31
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dus; zoals ik al zei: tijdverlies.
als je kritisch denken tijdverlies vindt, dan heb ik eindeloos medelijden met je.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 14:43   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Haha; kritisch denken.

Ja, dat is het.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 15:24   #33
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

ik wist wel dat je het idee van kritisch denken dolkomisch zou vinden
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 15:27   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik ga BBQ'en.

Jow.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 15:32   #35
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
als je kritisch denken tijdverlies vindt, dan heb ik eindeloos medelijden met je.
Gewoon best geen tijd verspillen aan individuele liberale/libertaire extremisten.
Enkel onpersoonlijk hun leugens en onzin doorprikken.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 17 juli 2011 om 15:32.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 22:31   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Gewoon best geen tijd verspillen aan individuele liberale/libertaire extremisten.
Enkel onpersoonlijk hun leugens en onzin doorprikken.
Welke 'onzin' en 'leugens' heb ik dan al verteld hier?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be