Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 31 december 2011, 17:31   #21
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Volgens mij is hier, net zoals in het verleden trouwens, maak u daarover geen illusies, zonder meer sprake van een "monsterverbond" tussen politieke kaste en syndicaten. Om het volk wat zand in de ogen te strooien werd er eens stoer gedaan en gestaakt. En straks, eind januari, mag men dit met medeweten (en ik durf te wedden zelfs goedvinden/goedkeuring) van de échte democraten, die het "land" hebben gered, nog eens herhalen. Maar nu al staat vast dat dit allemaal zal doodbloeden, om de doodeenvoudige reden dat er - althans aan Vlaamse kant - gewoon geen draagvlak is voor deze acties. Maar ondertussen is de achterban gesust en kan de vakbondstop zijn leden en/of militanten overtuigen van het feit dat men er "tegen" is... waar precies tegen, maakt eigenlijk niets uit... gewoon... tégen!
Iets met glas, plas en zo...

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 31 december 2011 om 17:32.
den ambetantsten is offline  
Oud 31 december 2011, 17:57   #22
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Tsja, de hypocrisie van de vakbonden en, bij uitbreiding, de hele sociale vleugel, of ze nu blauw, rood of groen is...

Ooit waren de vakbonden er voor de gewone werkman, nu niet meer. Nu die gewone werkman ontvoogd is en zijn eigen boontjes kan doppen, moeten de vakbonden hun steven wel wenden naar de werkloze. En om hun nut niet helemaal te verliezen, hebben ze er baat bij dat er zoveel mogelijk werklozen blijven.

Immers blijft van iedere euro die de overheid betaalt aan een werkloze, er altijd wel een deeltje aan syndicale handen plakken.

Om hun lucratief baantje aan de top van die vakbonden niet te verliezen, moeten de De Leeuws van deze wereld wel hun hypocriete zelf blijven. 'Beschermen' aan de ene kant, dom en hulpeloos houden aan de andere kant.

Dat is het hypocriete verhaal van de vakbonden in dit land.
Vé Onafhankelijk, jij zou natuurlijk nooit de fout maken om de oorsprong van deze informatie te vergeten. Het vooruitzicht op een weergaloos vlaams-populistisch 2012 speelt jou wellicht voor de zoveelste keer parten, vandaar dat jij - van mij - de kans krijgt alsnog de bron van deze informatie mee te delen. Hoeveel van de bedragen die de overheid aan werklozen uitbetaalt blijft er aan de handen van syndicale handen plakken?

Van hypocrisie gesproken. Vlaams-populisten kunnen er wat van. Onder het mom van "de gewone werkman is ontvoogd" (dixit en co) wordt een feitelijk solidaristisch discours gehouden. "De gewone werkman kan zijn eigen boontjes doppen". Werkelijk? Is een bronvermelding van deze bevinding ook al teveel gevraagd, Vé Onafhankelijk?

Edit - Naamsverwarring ongedaan gemaakt
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 31 december 2011 om 18:20.
4x10E6 is offline  
Oud 31 december 2011, 18:09   #23
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ken-een-plicht
hoe meer werklozen, hoe rijker de vakbonden


Heer K,
kort woordje uitleg over hoe vakbonden hun centen vergaren.
1. De RVA ( deel van RSZ ) betaald de uitkeringen voor werklozen uit aan de vakbonden, dit 14 dagen voor datum van betaling van de uitkering.Dit wil zeggen dat de "vakbonden" dit geld, en eigenlijk het geld van de werklozen nog een 14-tal dagen laten kapitaliseren ( liberaal gedachtengoed, en dat voor een vakbond??? ) dus, wordt de vakbond inderdaad rijker door de werklozen.
2. De vakbonden innen lidgeld, wist u dat 85% van de werklozen gesyndiceerd is, ja idd 85% das vrij veel he...niettegenstaande die mensen hun centjes beter zelf aan iets nuttiger zouden besteden.
3 subsidies, ooit van gehoord? ja , dat krijgen de vakbonden ook, en weet je van wie? van de overheid...en weet je hoe? via de politieke partijen.
Allemaal toch heeeeeel dubbel denk je zelf ook niet?

Een mens moet eens leren nadenken, zelf nadenken, in plaats van anderen voor hun te laten denken.
En ja....hoe weet ik dat?????
Wel ik ben 15 jaar hoofd-afgevaardigde geweest bij "een vakbond" en believe it or not, heel wat opgestoken van de interne keuken, die niet altijd even "rechtvaardig" is.
Dus, aub, denk eerst na voor u iets neerpent.en vooral, maakt dat je weet wat je neerpent.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 31 december 2011 om 18:10.
stuyckp is offline  
Oud 31 december 2011, 18:10   #24
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Pé Stuyck,
Is het op dit forum een nationale sport geworden om leden voor andere leden te houden, zonder reden?

En je gevraagde bron:
http://www.acv-online.be/het_acv/Fin...iering_acv.asp

En andere bronnen spreken van zo'n 14 euro per uitbetalingstransactie door een uitbetalinginstelling van de vakbond. Maar aangezien jij die bronnen hoogstwaarschijnlijk toch af gaat doen als subjectief en dus onvoldoende, bespaar ik me de moeite ze te posten.

Citaat:
Is een bronvermelding van deze bevinding ook al teveel gevraagd, Pé?
Op die manier kan je iedere discussie doden. Niet over alles bestaan er (on-line) bronnen. Het feit dat de N-VA bleef groeien ondanks de onafhoudelijke demonisering vanuit syndicale hoek, is een eerste aanwijzing. Als de Vlaming nog zo nood had aan die van 't syndicaat, zouden de uithalen uit syndicale hoek veel meer weerslag gehad hebben.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 31 december 2011, 18:12   #25
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Is het op dit forum een nationale sport geworden om leden voor andere leden te houden, zonder reden?

En je gevraagde bron:
http://www.acv-online.be/het_acv/Fin...iering_acv.asp

En andere bronnen spreken van zo'n 14 euro per uitbetalingstransactie door een uitbetalinginstelling van de vakbond. Maar aangezien jij die bronnen hoogstwaarschijnlijk toch af gaat doen als subjectief en dus onvoldoende, bespaar ik me de moeite ze te posten.



Op die manier kan je iedere discussie doden. Niet over alles bestaan er (on-line) bronnen. Het feit dat de N-VA bleef groeien ondanks de onafhoudelijke demonisering vanuit syndicale hoek, is een eerste aanwijzing. Als de Vlaming nog zo nood had aan die van 't syndicaat, zouden de uithalen uit syndicale hoek veel meer weerslag gehad hebben.
Nochtans een 'correcte' bron!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 31 december 2011, 18:15   #26
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nochtans een 'correcte' bron!
En LDD haalt het ook aan :
http://www.jmdedecker.com/2011/01/ni...-ldd-2011.html

Laatst gewijzigd door stuyckp : 31 december 2011 om 18:17.
stuyckp is offline  
Oud 31 december 2011, 18:20   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Wat had je nu anders verwacht van die dikke belgicist van Paul De Leeuw? Was dat nu ook weer niet die ene die in de loop van het jaar dikwijls Bart De Wever had aangevallen?
Ik zou eens willen weten in welke mate het V.O.K.A. betrokken was bij de onderhandelingen van de vorming van de huidige Vlaamse regering. Ik denk dat dit potje heel, héél erg stinkt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2011 om 18:20.
Het Oosten is offline  
Oud 31 december 2011, 18:20   #28
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Is het op dit forum een nationale sport geworden om leden voor andere leden te houden, zonder reden?

En je gevraagde bron:
http://www.acv-online.be/het_acv/Fin...iering_acv.asp

En andere bronnen spreken van zo'n 14 euro per uitbetalingstransactie door een uitbetalinginstelling van de vakbond. Maar aangezien jij die bronnen hoogstwaarschijnlijk toch af gaat doen als subjectief en dus onvoldoende, bespaar ik me de moeite ze te posten.



Op die manier kan je iedere discussie doden. Niet over alles bestaan er (on-line) bronnen. Het feit dat de N-VA bleef groeien ondanks de onafhoudelijke demonisering vanuit syndicale hoek, is een eerste aanwijzing. Als de Vlaming nog zo nood had aan die van 't syndicaat, zouden de uithalen uit syndicale hoek veel meer weerslag gehad hebben.
Om te beginnen heb ik de naamsverwarring ongedaan gemaakt. Ik liet me misleiden door jouw avatar.

Ten tweedes, wat betekent "14 euro per uitbetalingstransactie" concreet? Stel jij voor dat een "uitbetalingstransactie" zou moeten gebeuren zonder dat vakbonden werkingskosten in rekening kunnen brengen? De door jou aangehaalde bron vermeldt trouwens expliciet dat de boekhoudingen van de vakbond 'pur sang' en de vakbond als uitbetalingsinstelling strikt gescheiden gehouden worden. Van deze laatste wordt de boekhouding door de RVA en het Rekenhof gecontroleerd.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 31 december 2011 om 18:33.
4x10E6 is offline  
Oud 31 december 2011, 18:21   #29
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Oei, die bron is niet zo 'correct'!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 31 december 2011, 18:22   #30
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zou eens willen weten in welke mate het V.O.K.A. betrokken was bij de onderhandelingen van de vorming van de huidige Vlaamse regering. Ik denk dat dit potje heel, héél erg stinkt.
Weer -de hoeveelste keer al vandaag???- off-topic!!!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 31 december 2011, 18:26   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Weer -de hoeveelste keer al vandaag???- off-topic!!!
De pot verwijt de ketel...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.
Het Oosten is offline  
Oud 31 december 2011, 18:27   #32
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Oei, die bron is niet zo 'correct'!
Toch wel. Hij heeft zichzelf verbrand door die detectieve in te huren, en het is een hypocriet en sjoemelt wellicht zelf ook. Maar desalniettemin is hij sterk in het blootleggen van problemen. Helaas luistert niemand naar een brulboei. Wat hij zegt is dikwijls juist, de manier waarop minder. Maar daar is hij uiteindelijk bekend mee geworden.

Een transactie kost van 14 euro
Reken dat maar eens uit over alle werkloze leden die een vakbond moet uitbetalen. Wetende dat we in een geïnformatiseerde wereld leven durf ik die kost toch wel zwaar overdreven vinden. Een bank is goedkoper per transactie.
Dat de vakbonden dat groot bedrag zelf maar verantwoorden.
In alle gevallen stelling bewezen vakbonden worden rijk van werklozen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 31 december 2011 om 18:36.
stuyckp is offline  
Oud 31 december 2011, 18:45   #33
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zou eens willen weten in welke mate het V.O.K.A. betrokken was bij de onderhandelingen van de vorming van de huidige Vlaamse regering. Ik denk dat dit potje heel, héél erg stinkt.
1) als dat zo al was, heeft er in ieder geval nog niemand uit de biecht geklapt. Van de ABVV/FGTB weten we nu met zekerheid dat ze hebben mogen meeschrijven van Di Rupo.

2) als dat zo al was, dan vind ik dat de VOKA een lock-out moet organizeren tegen de vakbonden. Als wraak op de onverantwoorde acties van de vakbonden. Voor wat hoort wat...
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 31 december 2011, 18:50   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
1) als dat zo al was, heeft er in ieder geval nog niemand uit de biecht geklapt. Van de ABVV/FGTB weten we nu met zekerheid dat ze hebben mogen meeschrijven van Di Rupo.

2) als dat zo al was, dan vind ik dat de VOKA een lock-out moet organizeren tegen de vakbonden. Als wraak op de onverantwoorde acties van de vakbonden. Voor wat hoort wat...
Ik wilde maar zeggen : het is overal wel eens wat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.
Het Oosten is offline  
Oud 31 december 2011, 18:51   #35
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik wilde maar zeggen : het is overal wel eens wat.
Gepind?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 1 januari 2012, 02:37   #36
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Het zou me niet verbazen dat er inderdaad inspraak is geweest maar tot nu lijkt het me toch meer een wild gerucht dat opgelaten is waar iedereen weer ineens op springt als een bezetenen, ongelijk welke zijde van de coin ook.
Miljoenste voorbeeld van hoe belangrijk bronnen checken is en niet te snel tot conclusies te komen. Kortom om kritsch te zijn en te blijven.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 1 januari 2012, 09:40   #37
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De vakbonden hebben een vette kas ... ze moesten er eens mee uitpakken ...

Wist u dat België het enige land ter wereld is waar de vakbonden werkloosheiduitkeringen uitbetalen?

Dus wie werkloos wordt sluit zich aan en de vakbond krijgt
- lidgeld
- 12.50 € per uitgevoerde (electronische) transactie

begin maar te tellen ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Daar komt overigens ook nog de vergoeding voor dossierkosten bovenop, iedere keer als een werkloze zich aanmeldt of afmeldt.
Die leugens van het VB houden nog altijd stand. Ongelofelijk.
Voor het VB is het samenstellen en beheren van een dossier = 1 (electronische) transactie.
artisjok is offline  
Oud 1 januari 2012, 09:53   #38
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Is het op dit forum een nationale sport geworden om leden voor andere leden te houden, zonder reden?

En je gevraagde bron:
http://www.acv-online.be/het_acv/Fin...iering_acv.asp

En andere bronnen spreken van zo'n 14 euro per uitbetalingstransactie door een uitbetalinginstelling van de vakbond. Maar aangezien jij die bronnen hoogstwaarschijnlijk toch af gaat doen als subjectief en dus onvoldoende, bespaar ik me de moeite ze te posten.



Op die manier kan je iedere discussie doden. Niet over alles bestaan er (on-line) bronnen. Het feit dat de N-VA bleef groeien ondanks de onafhoudelijke demonisering vanuit syndicale hoek, is een eerste aanwijzing. Als de Vlaming nog zo nood had aan die van 't syndicaat, zouden de uithalen uit syndicale hoek veel meer weerslag gehad hebben.

Uit jouw bron :
Voor de administratieve activiteiten die het ACV vervult als uitbetalingsinstelling (UI) van de werkloosheidsvergoedingen ontvangt het ACV van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) een administratieve
vergoeding. Het ACV had van oudsher werkloosheidskassen, gefinancierd door een eigen bijdrage van de leden. Toen die werkloosheidsverzekering veralgemeend werd en een onderdeel werd van de sociale zekerheid,
bleef het ACV verder erkend als uitbetalingsinstelling.

Voor die administratieve opdrachten ontvangt het ACV een beheersvergoeding, in verhouding tot het aantal dossiers. Ook ABVV, ACLVB en de Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen (HVW) krijgen zulke vergoeding in verhouding
tot hun ‘marktaandeel’.

Voor haar activiteiten als UI moet het ACV een aparte boekhouding voeren. Deze gelden zijn strikt gescheiden van de middelen van de syndicale werking (ledenbijdragen,…). Deze boekhouding wordt allereerst
gecontroleerd binnen het ACV, maar ook door controleurs van de RVA en staat onder toezicht van het Rekenhof. Tenslotte maakt de RVA een vergelijkende analyse van de jaarresultaten van alle UI’s en bezorgt daarover een uitgebreid rapport aan de regering.
Kan je ook nog nalezen in het jaarverslag van de RVA.
http://rva.be/frames/frameset.aspx?P...=3&Language=NL

Daar kan je ook nalezen dat de kleinere HVW en ACLVB per dossier een hogere bijdrage krijgen dan het ACV en ABVV per dossier; en dat de bijdrage in de kost afhankelijk is van de complexiteit van het dossier.

Is het dommigheid of slechte wil van het VB om het opmaken en beheren van een dossier keer op keer "uitbetalingstransactie" te noemen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 januari 2012 om 09:58.
artisjok is offline  
Oud 1 januari 2012, 13:36   #39
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die leugens van het VB houden nog altijd stand. Ongelofelijk.
Voor het VB is het samenstellen en beheren van een dossier = 1 (electronische) transactie.
Nee jongen, het VB houdt zich meestal aan de objectieve gegevens, ze weten net zo goed dat ze onmiddelijk afgestraft zouden worden als ze dat niet doen.
Concreet : de uitbetalingsinstellingen worden vergoed voor:
1) het samenstellen van de dossiers (2,2 miljoen dossiers)
2) de uitkering van de werkloosheidsgelden (14 miljoen transacties)
3) met nog een extra premietje er bovenop als de dossiers zogezegd in orde zijn (wat altijd het geval is natuurlijk), met name de rente op de gelden die RVA doorstort naar de vakbonden en die de vakbonden met vertraging doorstorten.
In totaal betaalde de RVA daarvoor 220 miljoen Euro aan administratie-kosten aan de uitbetalingsinstellingen. 220/14 = 15,7 Euro per financiele transactie.
Als je dan weet dat een banktransactie 0,15€ kost moet je je toch afvragen waar al dat geld naartoe vloeit.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 1 januari 2012, 14:01   #40
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee jongen, het VB houdt zich meestal aan de objectieve gegevens, ze weten net zo goed dat ze onmiddelijk afgestraft zouden worden als ze dat niet doen.
Sedert wanneer staat er een straf op het zich niet houden aan de objectieve gegevens?

Citaat:
Concreet : de uitbetalingsinstellingen worden vergoed voor:
1) het samenstellen van de dossiers (2,2 miljoen dossiers)
Hoeveel krijgen ze daarvoor, of zit dat in het bedrag dat jij en het VB gebruiken om de kost per "transactie" te berekenen?
Citaat:
2) de uitkering van de werkloosheidsgelden (14 miljoen transacties)
Dossiers. Ze moeten bijvoorbeeld iedere dopkaart die ze binnenkrijgen ingeven.
Citaat:
3) met nog een extra premietje er bovenop als de dossiers zogezegd in orde zijn (wat altijd het geval is natuurlijk), met name de rente op de gelden die RVA doorstort naar de vakbonden en die de vakbonden met vertraging doorstorten.
In totaal betaalde de RVA daarvoor 220 miljoen Euro aan administratie-kosten aan de uitbetalingsinstellingen. 220/14 = 15,7 Euro per financiele transactie.
Van welk jaar ben je bezig. In 2008 kregen alle UI (inclusief HVW) samen 180, 221miljoen euro aan administratiekosten. In 2009 was dit 194,923 miljoen euro en in 2010 = 208, 852 miljoen euro.

Graag jouw bron voor 220 miljoen euro.

Citaat:
Als je dan weet dat een banktransactie 0,15€ kost moet je je toch afvragen waar al dat geld naartoe vloeit.
Het is wel wat weer dan een transactie, hé.
Die mensen die er werken, mogen die een loon krijgen volgens jou?
Mogen die een gebouw hebben om in te werken, zodat ze een beetje droog blijven. Misschien kan er nog verwarming vanaf, en een stoel en een buro.
Eventueel een PC? Liefst met wat aangepaste programma's (die ook al niet uit de lucht komen vallen.)

Is het dommigheid of slechte wil van het VB om het opmaken en beheren van een dossier keer op keer "banktransactie" te noemen?
artisjok is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be