Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 10:55   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
't lijkt mij een folder te zijn van iemand van de CD&V en niet van een N-VAer. Eenzelfde discussie werd al eens geopend naar aanleiding van Gent. Toen heeft Jong N-VAer een mailtje gestuurd, waarin de Gentse N-VA zich uitdrukkelijk distancieerde van de franstalige folder en later ook een mededeling plaatste op de lokale webstek.

Mag ik er - in het algemeen - op wijzen dat in de praktijk er heel wat kandidaten zijn die een eigen, persoonlijke koers varen en de ontwerpfolders NIET voorleggen aan het team (ook niet aan de partijgenoten/partijbestuur, laat staan aan een kartelpartner).
toch spijtig dat ik eerst aan dat jong nva'erke heb moeten vragen om een mailtje te sturen en dat er hiertegen geen spontane reactie van de nva-top kwam.
jan hyoens is offline  
Oud 5 oktober 2006, 10:58   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
overigens.. blijkbaar komt in heusden-zolder de N-VA apart op.
en provinciaal? Want het tweede deel van de folder is toch reclame voor een kandidate provincieraadslid?
jan hyoens is offline  
Oud 5 oktober 2006, 11:03   #23
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
toch spijtig dat ik eerst aan dat jong nva'erke heb moeten vragen om een mailtje te sturen en dat er hiertegen geen spontane reactie van de nva-top kwam.
ach kom.. veel kans dat ze het waarschijnlijk niet eens wisten (wat blijkbaar in Gent het geval was)... Van ons weten ze dat we N-VA gezind zijn.. 'k heb zo'n vaag vermoeden dat we niet alle folders in ons bus gedropt krijgen...

zo is er veel kans dat die turkse folders in turkse wijken en verenigingen circuleren... hoe groot is de kans dat zo'n folders gedropt worden in bussen waar nederlandstaligen wonen? da's geen foldertje dat wordt gemaakt voor "alle inwoners van...".

overigens, Jan, wat vind je van het feit dat het VB niet eens heeft gereageerd op de uitnodiging van B-Plus om deel te nemen aan een verkiezingsdebat? wordt het VB niet geboycot, dan nemen ze blijkbaar nog niet eens de moeite om te reageren... afijn, 't zou natuurlijk kunnen dan er alsnog iemand is komen opdagen.. maar da's dan ook weer niet echt getuigend van zin voor organisatie.
vulpes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 11:04   #24
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

PS: als ik mij goed herinner heb je niet aan hem gevraagd om dat te doen, maar heeft hij dat spontaan gedaan.
vulpes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 11:05   #25
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

'k versta geen Turks, maar 't lijkt mij wel aannemelijk dat een paragraafje gaat over het provinciaal niveau.. Zoals gezegd: hebben de N-VAers wel kennis van deze folder?
vulpes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 11:11   #26
fuke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Berichten: 32
Standaard

ik ben blij met die folder en soortgelijke acties, we gaan in dialoog met die generaties die om zoveel bedenkbare redenen het nederlands niet meester zijn. Een goede zaak en kom nu niet aanzetten met het flauw verhaal en morgen moeten we turks spreken op straat want dat is flauwekul. De jongeren zijn de toekomst en die kunnen behoorlijk nederlands en hun kinderen vermoedelijk zelfs geen turks meer
fuke is offline  
Oud 5 oktober 2006, 12:03   #27
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Bah nee, er is maar 1 iemand op het forum die het belangrijker vindt de N-VA te bestrijden met alle mogelijke middelen (een beetje zoals links het VB wil bestrijden, maar dat verketter je dan weer) dan de Belzieke staat...
Genuanceerd akkoord. Er zijn, behalve Jan, nog een paar fanatieke N-VA-bashers aanwezig op dit forum, zoals je ook een paar N-VA'ers hebt die geen goed woord over het VB over hun lippen krijgen. Die mensen hebben van de broodnodige Vlaams-nationale eenheid geen barst begrepen. Het zijn partijslaafjes die Vlaanderen, zonder het te beseffen, schade toebrengen en zonder het te (willen) beseffen, in de kaart spelen van de Belgicisten. Het triestige van de ganse zaak is dat ze zichzelf beschouwen als dé voorvechters van Vlaamse onafhankelijkheid.
robert t is offline  
Oud 5 oktober 2006, 12:53   #28
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Toevallig enkel voor u en enkele niveanen.
U heeft een probleem... Er is hulp hiervoor...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 5 oktober 2006, 12:56   #29
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het zijn partijslaafjes die Vlaanderen, zonder het te beseffen, schade toebrengen en zonder het te (willen) beseffen, in de kaart spelen van de Belgicisten. Het triestige van de ganse zaak is dat ze zichzelf beschouwen als dé voorvechters van Vlaamse onafhankelijkheid.
Die bashers proberen het Vlaams-nationalisme een geregistreerd handelsmerk te maken van hun partij, of die N-VA of VB is. Dat zijn geen Vlaams-nationalisten, maar zoals u zegt: partijslaven. Dat vind ik uitermate hypocriet.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:29   #30
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Bah nee, er is maar 1 iemand op het forum die het belangrijker vindt de N-VA te bestrijden met alle mogelijke middelen (een beetje zoals links het VB wil bestrijden, maar dat verketter je dan weer) dan de Belzieke staat...
Voor mij, als VB-er, is NVA een bondgenoot, en zeker niet de vijand.
Maar dat weerhoudt me niet te zeggen dat propaganda voeren in Vlaanderen enkel in het Nederlands kan. En zeker voor een Vlaams-nationale partij.
Ik hoop maar dat de NVA-leiding dit afkeurt.
De opmerking van Tantist is een enkel een afleiding.
luc broes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:30   #31
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Ja amai, ik publiceer een turkse cd&v-nva folder en ik ben hier de grote boeman! Probeer eens niet op de man te spelen maar een eigen mening te formuleren over een zgn Vlaams-nationale partij die Turkse folders verspreidt (of moeten we om zuivere oportunistische redenen "In Vlaanderen Vlaams" laten vallen?)
jan hyoens is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:31   #32
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De opmerking van Tantist is een enkel een afleiding.
Tja, en dan een ander voor hypocriet uitmaken!
jan hyoens is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:31   #33
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Turken buiten! Turken die willen Vlaming worden (hoe dat weet ik niet) die mogen blijven!
Zwarte Spion is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:40   #34
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Voor mij, als VB-er, is NVA een bondgenoot, en zeker niet de vijand.
Zo hoort het ook. Alleen denkt niet iedereen er zo over, bij N-VA en VB...

Citaat:
Maar dat weerhoudt me niet te zeggen dat propaganda voeren in Vlaanderen enkel in het Nederlands kan.
Ik vind dat ook geen gelukkige beslissing van die N-VA'ers hoor. Maar je kunt je dan afvragen of Brussel ook geen Vlaanderen is, waar VB Franstalige affiches verspreid. Er is iets voor te zeggen dat het Nederlands in Brussel bedreigd is, maar dat het Turks nauwelijks een bedreiging vormt in Vlaanderen voor ons Vlamingen. Het integratiedebat, daar spreek ik nu niet over, want ook daar zijn die folders geen meesterzet.

Citaat:
De opmerking van Tantist is een enkel een afleiding.
De opmerking was terecht, on topic en deed blijkbaar meer pijn dan ik zelf had gedacht. Iemand die constant andere Vlaams-nationalisten aanvalt op systematische basis, moet niet komen schuilen achter de paraplu van Godsvrede. Die is door en door hypocriet.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:47   #35
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Turken buiten! Turken die willen Vlaming worden (hoe dat weet ik niet) die mogen blijven!
Ik heb een tijd in Turkije gewerkt, en het was voor mij een zeer aangename ervaring.
Deze bijdrage die begint met 'Turken buiten' stoort mij, en de rest ook.
Heel wat Turken die hier zijn zijn werkzaam en gedragen zich voorbeeldig. Wij nodigen hen uit Vlaming te worden onder de vlamingen

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 oktober 2006 om 13:59.
luc broes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:51   #36
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Zo hoort het ook. Alleen denkt niet iedereen er zo over, bij N-VA en VB...



Ik vind dat ook geen gelukkige beslissing van die N-VA'ers hoor. Maar je kunt je dan afvragen of Brussel ook geen Vlaanderen is, waar VB Franstalige affiches verspreid. Er is iets voor te zeggen dat het Nederlands in Brussel bedreigd is, maar dat het Turks nauwelijks een bedreiging vormt in Vlaanderen voor ons Vlamingen. Het integratiedebat, daar spreek ik nu niet over, want ook daar zijn die folders geen meesterzet.



De opmerking was terecht, on topic en deed blijkbaar meer pijn dan ik zelf had gedacht. Iemand die constant andere Vlaams-nationalisten aanvalt op systematische basis, moet niet komen schuilen achter de paraplu van Godsvrede. Die is door en door hypocriet.
waar val ik Vlaams-nationalisten aan?
jan hyoens is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:54   #37
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
waar val ik Vlaams-nationalisten aan?
Wel Jannemans, u lost dat heel handig op door die mensen niet te beschouwen als Vlaams-nationalist...

Ik kan dat ook: vanaf nu bent u voor mij geen Vlaams-nationalist meer maar een partijslaaf en mag ik op u kakken zoveel ik wil... Dat geldt uiteraard niet voor andere VB'ers...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:56   #38
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Maar je kunt je dan afvragen of Brussel ook geen Vlaanderen is, waar VB Franstalige affiches verspreid.
Tantist als je me toelaat, je vergist je.
Het is niet realistisch, onmogelijk en zelfs idioot Brussel te vervlaamsen. Voor de Vlaamse onafhankelijkheid (en ook voor het VB) blijft dus maar één optie:
Een onafhankelijk Vlaanderen met Nederlands als officiële taal, met Brussel als hoofdstad met gewaarborgde tweetaligheid (Nl Fr).
Het VB is dus consekwent en voert in Brussel propaganda in de beide talen. Een antal Franstaligen stemt dan ook VB.
Uiteraard zullen de Brusselaars zelf beslissen of ze daarop ingaan of niet.
luc broes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:57   #39
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Wel Jannemans, u lost dat heel handig op door die mensen niet te beschouwen als Vlaams-nationalist...

Ik kan dat ook: vanaf nu bent u voor mij geen Vlaams-nationalist meer maar een partijslaaf en mag ik op u kakken zoveel ik wil... Dat geldt uiteraard niet voor andere VB'ers...
Wat een taal!
luc broes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 13:59   #40
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wat een taal!
triestig he! Dat had ik van Tantist niet verwacht.
jan hyoens is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be