Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2005, 12:33   #21
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Sinan, het is gewoon een objectieve opmerking. Hier, in Antwerpen, zijn er al zo weinig (uit islamlanden oorspronkelijke) allochtonen die aan de universiteit studeren. Als er dan zijn, dan zijn het voornamelijk vrouwen. En van die vrouwen is de overgrote meerderheid sterk islamitisch gelovig en vertoont afzonderingsgedrag.

Wat ik mij dan afvraag is hoe het komt dat men de zogezegde progressieve, liberale allochtonen van islamitische afkomst amper tegenkomt op universiteiten?

De onzin van deze vraag zie ik eerlijk gezegd niet..
Tja ik ben geen Antwerpenaar, maar meestal gaan hoger opgeleide moslims vaker om met autochtonen en zijn ook minder extremisitsch.

Ik vind het onzinnig om zulke argumenten tegen integratie van minderheden te gebruiken vandaard mijn verontwaardigde reactie.

Progressieve moslims zijn er genoeg, alleen het probleem komt nu niet meer van een kant waarschijnlijk kunnen zij daardoor begrip opbrengen voor radicalere moslims.
Net als steeds meer ''linkse'' autochtonen steeds vaker begrip kunnen opbregen voor extreem-rechts.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 12:42   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Mijn vader zaliger heeft het altijd gezegd:
de Oude Belgen, dat waren gasten !! De mannen gingen op jacht en gingen vissen; de vrouwen zorgden voor de kinderen en werkten op het veld.

Ik draai hier mijne nikkel af aan 160 per uur, de gemiddelde man sterft zowat 7 jaar vroeger dan de gemiddelde vrouw, en dan moet ik hier nog al die onzin verwerken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 13:04   #23
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Toch niet: volgens mijn innigste overtuiging is er precies een nagenoeg rechtevenredig verband tussen de begrippen rechts en dom. Maar u hebt gelijk dat de zaken iets gecompiceerder zijn als je ze van naderbij gaat bestuderen: extreem-linkse maositen zijn minstens zo dom als hun fascistische en ultrareligieuze tegenpolen. Maar misschien kent u ook het aloude gezegde: "les extrêmes se touchent".
Ik heb er hoegenaamd geen bezwaar tegen dat dit "toucheren" letterlijk gebeurt en ontaardt in hardhandige en vernietigende gevechten, daar zijn oerdommerikken goed in - als er maar geen onschuldige slachtoffers vallen.
T'is een bewezen feit dat overtuigde religieuzen, zoals Imams, net zeer slimme mensen zijn. Zij leren immers constant, hun hele leven. Daar waar u hooguit 3 of 4 jaartjes hard leert op't unief of hogeschool, om daarna in vergetelheid weg te zakken naar de idiotrie. Men kan zelfs al een sterke IQ vermindering vast stellen na een zomervakantie.

Ten eerste is Islam helemaal niet rechts, en ten tweede, zou het rechts zijn, dan is het niet gelijk aan dom.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 13:54   #24
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Wat vooral opvalt bij deze groep is dat het bijna exclusief vrouwen zijn. Het moet gezegd, er worden enkel hogergestudeerden aangeworven.

Wie kan een sluitend antwoord geven ?
Ik zal Somers zijne spreuk van verleden week eens herhalen wat in HBVL stond:
Slecht de helft van de allochtoonse mannen werkt, dat is problematisch.. slecht 15% van de allochtoonse vrouwen werkt, dat is dramatisch.
Dus 15% is meer als 50% volgens je titel?
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 16:02   #25
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

dat die moslims hier zo talrijk zijn is de schuld van het liberalisme.
al de rest is zever.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 16:17   #26
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Jullie zijn eigenlijk door de titel van topic zelf rascisten,moslima en moslim,hier zijn het ook geen ..........



Buiten met die boel,de vlieger op en nooit terug,spelen met kamelen en zandkorrels,om sexuele ervaring op te doen krijgen ze hun geiten terug,of ze mogen hassan de 1000000ste zen gekastreerde vrouwen eens neuken[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gargamel on 09-07-2005 at 17:21
Reason:
--------------------------------

Jullie zijn eigenlijk door de titel van topic zelf rascisten,moslima en moslim,hier zijn het ook geen ..........



Buiten met die boel,de vlieger op en nooit terug,spelen met kamelen en zandkorrels,om sexuele ervaring op te doen krijgen ze hun geiten terug,of ze mogen hassan de 1000000ste zen gekastreerde vrouwen eens neuken[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gargamel on 09-07-2005 at 17:20
Reason:
--------------------------------

Jullie zijn eigenlijk door de titel van topic zelf rascisten,moslima en moslim,hier zijn het ook geen ..........



Buiten met die boel,de vlieger op en nooit terug,spelen met kamelen en zandkorrels,om sexuele ervaring op te doen krijgen ze hun geiten terug,of ze mogen hassan de 1000000ste zen vrouwen eens neuken[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Jullie zijn eigenlijk door de titel van topic zelf rascisten,moslima en moslim,hier zijn het ook geen ..........



Buiten met die boel,de vlieger op en nooit terug,spelen met kamelen en zandkorrels[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gargamel : 9 juli 2005 om 16:21.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 17:45   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
De meeste vrouwen werken voor drie. Of ben jij te lomp om dat in te zien?
Toen ik Somers hoorde citeren, dat 15% van de allochtoonse vrouwen werken, en 50% van de mannen, dacht ik inderdaad dat ik te lomp was om het geheel te begrijpen. Maar nu ik weet de de meeste vrouwen werken voor drie (zal dan wel voor vier moeten zijn), begin ik het te snappen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 17:46   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
dat die moslims hier zo talrijk zijn is de schuld van het liberalisme.
al de rest is zever.
Volgen den ouwe Toback zijn "het vliegen die op ne stront afkomen". En volgens hem is al de rest zever.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 22:32   #29
MaximusC
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 juni 2005
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Mijn vader zaliger heeft het altijd gezegd:
de Oude Belgen, dat waren gasten !! De mannen gingen op jacht en gingen vissen; de vrouwen zorgden voor de kinderen en werkten op het veld.

Ik draai hier mijne nikkel af aan 160 per uur, de gemiddelde man sterft zowat 7 jaar vroeger dan de gemiddelde vrouw, en dan moet ik hier nog al die onzin verwerken.
Mijn opa zou ze Vlaamingen genoemd hebben, maar het komt op het zelfde ras neer. En tzal wel de waarheid zijn, aan uw voorouders evenmin de mijne wil ik twijfelen.

GrtZ,
Maxmus
MaximusC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 23:26   #30
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Indien ik op zoek was naar verkoopsters van kledij zou ik zeker vrouwelijke moslims aannemen, ze zijn proper, verzorgd en kunnen goed werken + kan ik ze minder betalen, want veel kansen op de arbeidsmarkt krijgen ze niet
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 11:20   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaximusC
Mijn opa zou ze Vlaamingen genoemd hebben, maar het komt op het zelfde ras neer. En tzal wel de waarheid zijn, aan uw voorouders evenmin de mijne wil ik twijfelen.

GrtZ,
Maxmus
Ge moet mij wreed verekskuseren, ik dacht bijna dat ge op mijn oprechte en diep-overtuigde Vlaamse ziel trapte .... maar in mijn schooltijd leerde men nog van "de Oude Belgen" in stenen, ijzeren en bronzen tijdperken en dappere toedichtingen van Romeinse Keizers.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 12:03   #32
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
T'is een bewezen feit dat overtuigde religieuzen, zoals Imams, net zeer slimme mensen zijn. Zij leren immers constant, hun hele leven. Daar waar u hooguit 3 of 4 jaartjes hard leert op't unief of hogeschool, om daarna in vergetelheid weg te zakken naar de idiotrie. Men kan zelfs al een sterke IQ vermindering vast stellen na een zomervakantie.

Ten eerste is Islam helemaal niet rechts, en ten tweede, zou het rechts zijn, dan is het niet gelijk aan dom.
Neen de Islam is op zichzelf niet rechts, al is die godsdienst wel rechtser dan het katholicisme in België en Nederland. Maar de moslimfundamentalisten zijn rechts tot uiterst rechts. Even extreem-rechts en dom-fascistisch als hun uitdagers van het Vlaams Belang. En dat vind ik juist zo grappig en bemoedigend: vroeg of laat zullen die extreem-rechtse kliekjes elkaar wel uitroeien. Wij, de grote massa van gematigde Belgen, moeten ons niet met dat bekvechten moeien (of we delen - terecht - in de klappen). Wel ergerlijk dat die extreem-rechtsen (bepaalde moslimfundamentalisten, IRA-katholieken, ETA-nationalisten) die naar terreur grijpen zoveel onschuldige burgers treffen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 10-07-2005 at 13:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
T'is een bewezen feit dat overtuigde religieuzen, zoals Imams, net zeer slimme mensen zijn. Zij leren immers constant, hun hele leven. Daar waar u hooguit 3 of 4 jaartjes hard leert op't unief of hogeschool, om daarna in vergetelheid weg te zakken naar de idiotrie. Men kan zelfs al een sterke IQ vermindering vast stellen na een zomervakantie.

Ten eerste is Islam helemaal niet rechts, en ten tweede, zou het rechts zijn, dan is het niet gelijk aan dom.
Neen de Islam is op zichzelf niet rechts, al is die godsdienst wel rechtser dan het katholicisme in België en Nederland. Maar de moslimfundamentalisten zijn rechts tot uiterst rechts. Even extreem-rechts en dom-fascistisch als hun uitdagers van het Vlaams Belang. En dat vind ik juist zo grappig en bemoedigend: vroeg of laat zullen die extreem-rechtse kliekjes elkaar wel uitroeien. Wij, de grote massa van gematigde Belgen, moeten ons niet met dat bekvechten moeien (of we delen - terecht - in de klappen). Wel ergerlijk dat die extreem-rechtsen (bepaalde moslimfundamentalisten, IRA-katholieken, ETA-nationalisten) die naar terreur grijpen zoveel onschuldige burgers treffen.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 10-07-2005 at 13:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
T'is een bewezen feit dat overtuigde religieuzen, zoals Imams, net zeer slimme mensen zijn. Zij leren immers constant, hun hele leven. Daar waar u hooguit 3 of 4 jaartjes hard leert op't unief of hogeschool, om daarna in vergetelheid weg te zakken naar de idiotrie. Men kan zelfs al een sterke IQ vermindering vast stellen na een zomervakantie.

Ten eerste is Islam helemaal niet rechts, en ten tweede, zou het rechts zijn, dan is het niet gelijk aan dom.
Neen de Islam is op zichzelf niet rechts, al is die godsdienst wel rechtser dan het katholicisme in België en Nederland. Maar de moslimfundamentalisten zijn rechts tot uiterst rechts. Even extreem-rechts als hun uitdagers van het Vlaams Belang. En dat vind ik juist zo grappig en bemoedigend: vroeg of laat zullen die extreem-rechtse kliekjes elkaar wel uitroeien. Wij, de grote massa van gematigde Belgen, moeten ons niet met dat bekvechten moeien (of we delen - terecht - in de klappen). Wel ergerlijk dat die extreem-rechtsen (bepaalde moslimfundamentalisten, IRA-katholieken, ETA-nationalisten) die naar terreur grijpen zoveel onschuldige burgers treffen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
T'is een bewezen feit dat overtuigde religieuzen, zoals Imams, net zeer slimme mensen zijn. Zij leren immers constant, hun hele leven. Daar waar u hooguit 3 of 4 jaartjes hard leert op't unief of hogeschool, om daarna in vergetelheid weg te zakken naar de idiotrie. Men kan zelfs al een sterke IQ vermindering vast stellen na een zomervakantie.

Ten eerste is Islam helemaal niet rechts, en ten tweede, zou het rechts zijn, dan is het niet gelijk aan dom.
Neen de Islam is niet rechts al is die godsdienst wel rechtser dan het katholicisme in België en Nederland. Maar de moslimfundamentalisten zijn rechts tot uiterst rechts. Even extreem-rechts als hun uitdagers van het Vlaams Belang. En dat vind ik juist zo grappig en bemoedigend: vroeg of laat zullen die extreem-rechtse kliekjes elkaar wel uitroeien. Wij, de grote massa van gematigde Belgen, moeten ons niet met dat bekvechten moeien (of we delen - terecht - in de klappen). Wel ergerlijk dat die extreem-rechtsen (bepaalde moslimfundamentalisten, IRA-katholieken, ETA-nationalisten) die naar terreur grijpen zoveel onschuldige burgers treffen.[/size]
[/edit]
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 10 juli 2005 om 12:04.
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 14:13   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Neen de Islam is op zichzelf niet rechts, al is die godsdienst wel rechtser dan het katholicisme in België en Nederland. Maar de moslimfundamentalisten zijn rechts tot uiterst rechts. Even extreem-rechts en dom-fascistisch als hun uitdagers van het Vlaams Belang.
Domme vergelijking.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2005, 22:10   #34
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Ik zal Somers zijne spreuk van verleden week eens herhalen wat in HBVL stond:
Slecht de helft van de allochtoonse mannen werkt, dat is problematisch.. slecht 15% van de allochtoonse vrouwen werkt, dat is dramatisch.
Dus 15% is meer als 50% volgens je titel?
Het ging over de jongeren. Hier is het anders.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 20:04   #35
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Domme vergelijking.
Waarom dom?
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 21:55   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Indien ik op zoek was naar verkoopsters van kledij zou ik zeker vrouwelijke moslims aannemen, ze zijn proper, verzorgd en kunnen goed werken + kan ik ze minder betalen, want veel kansen op de arbeidsmarkt krijgen ze niet
Dan heb je verkoopsters maar geen klanten.
Nou ja, men blijft zijn baas trouw tot aan zijn failliet nietwaar?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be