Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 november 2019, 09:52   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard IS-strijdster vraagt om terug te mogen keren naar VS.

IS-strijdster vraagt om terug te mogen keren naar VS.

Citaat:
Een jonge jihadist die in de gevangenis zit in het noordoosten van Syrië heeft in een interview met de Amerikaanse televisiezender NBC News opnieuw gevraagd of ze kan terugkeren naar de VS, waar ze geboren is. Washington weigert dat omdat ze geen Amerikaanse staatsburger zou zijn.
Zo erg zullen de gevangenissen daar dan toch ook niet zijn als die zomaar interview's kan geven.

In geval van dat ze géén Amerikaans staatsburger is moet Washington blijven weigeren laat dat een voorbeeld zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 10 november 2019, 10:27   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
IS-strijdster vraagt om terug te mogen keren naar VS.



Zo erg zullen de gevangenissen daar dan toch ook niet zijn als die zomaar interview's kan geven.

In geval van dat ze géén Amerikaans staatsburger is moet Washington blijven weigeren laat dat een voorbeeld zijn.
Ok, voor mij mag ze ook liefst blijven waar ze is. Maar ik dacht dat volgens de Amerikaanse grondwet iedereen die in de USA geboren is de Amerikaanse nationaliteit kan claimen. Of ben ik verkeerd?
quercus is offline  
Oud 10 november 2019, 12:27   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
IS-strijdster vraagt om terug te mogen keren naar VS.



Zo erg zullen de gevangenissen daar dan toch ook niet zijn als die zomaar interview's kan geven.

In geval van dat ze géén Amerikaans staatsburger is moet Washington blijven weigeren laat dat een voorbeeld zijn.
Het zou toch al te gek zijn dat een land iemand die zijn samenleving wou/wil vernietigen terug binnen pakt. Bovendien zit ze dan nog te liegen dat ze zwart ziet.

Citaat:
‘Ik heb de onthoofdingen (uitgevoerd door IS) nooit gesteund, net zoals de misdaden en de zelfmoordaanslagen’, klinkt het nog.
Citaat:
Ze had opgeroepen om ‘Amerikaans bloed te laten vergieten’ en feliciteerde de daders van de aanslag op Charlie Hebdo, waarbij twaalf mensen om het leven kwamen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 november 2019 om 12:28.
daiwa is offline  
Oud 10 november 2019, 17:48   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het zou toch al te gek zijn dat een land iemand die zijn samenleving wou/wil vernietigen terug binnen pakt. Bovendien zit ze dan nog te liegen dat ze zwart ziet.
Het zou inderdaad te gek voor woorden zijn als men zo iemand terug onderdak zou bieden.

Maar kijk ... Moslims mogen niet liegen van Allah

Wist ik zelfs niet dat het mocht.

Of je in dit geval mag spreken over een 'leugentje om bestwil' dat lijkt mij dan weer wreed ver gezocht.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 november 2019 om 17:52.
Universalia is offline  
Oud 11 november 2019, 11:32   #5
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ok, voor mij mag ze ook liefst blijven waar ze is. Maar ik dacht dat volgens de Amerikaanse grondwet iedereen die in de USA geboren is de Amerikaanse nationaliteit kan claimen. Of ben ik verkeerd?
Citaat:
Children born in the United States to accredited foreign diplomatic officers do not acquire citizenship under the 14th Amendment since they are not “born . . . subject to the jurisdiction of the United States.” DHS regulations, however, have long allowed these children to choose to be considered lawful permanent residents (LPRs) from the time of birth.
U bent verkeerd.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be