Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2016, 07:08   #241
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik veralgemeen ze niet. Ik geef aan dat er veel van zo'n mensen binnen onze grenzen vertoeven.
Heb jij die youtube beelden van Frankrijk dan niet gezien bembem? Wat doen we met zo'n mensen? In Duitsland kunnen jongeren niet meer voetballen zonder conflicten. Er lopen vluchtelingen met messen etc rond. Er worden mensen aangevallen met machetes en noem maar op...
Heb je de Eifeltoren anno 2016 gezien? Europa had deze mensen nooit mogen opnemen in haar eigen steden. Merkel is fout en de EU landen hadden als een blok daar tegenover moeten staan. Dat wij over integratie blijven spreken tart gewoon alle verbeelding.

Bouw grenskampen aan de grens van de EEG landen. Desnoods maken we gesloten centra binnen onze grenzen aan de rand, I don't care. Maar ze horen niet geïntegreerd te worden met ons. Maak van Europa geen beloofd land, maar zeg duidelijk wir schaffen das nicht. Men kan de situatie niet baas en we moeten het terug onder controle krijgen.
Destijds met de Marielitos zaten er ook ongewenste elementen onder de Cubaanse vluchtelingen. Je ziet het volgens mij allemaal nogal zwart-wit. En wat betreft dat 'niet baas van de situatie zijn'... Als de boel escaleert grijpen de militaire grootmachten in. Het is hier in deze contreien tenslotte nog steeds overwegend Europees/blank domein. Rusland in gedachten zie ik het dan zelfs eerder naar een Eurussia evolueren, wees gerust blanken blijven bestaan. Onkruid vergaat niet (j/k).
bembem is offline  
Oud 11 augustus 2016, 07:24   #242
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Destijds met de Marielitos zaten er ook ongewenste elementen onder de Cubaanse vluchtelingen. Je ziet het volgens mij allemaal nogal zwart-wit. En wat betreft dat 'niet baas van de situatie zijn'... Als de boel escaleert grijpen de militaire grootmachten in. Het is hier in deze contreien tenslotte nog steeds overwegend Europees/blank domein. Rusland in gedachten zie ik het dan zelfs eerder naar een Eurussia evolueren, wees gerust blanken blijven bestaan. Onkruid vergaat niet (j/k).
Teken het eens grijs, hoe over de lange termijn?
Wat met mensen die hier echt niet thuishoren en amok maken tegen Westerse autochtonen? Wat met Duitse meisjes die niet meer naar de gewone winkel durven gaan?

Het gaat niet over blijven bestaan. Het er om dat Europa overspoeld wordt door mensen die hier eigenlijk niets te zoeken hebben.
Het is niet aan ons ze te helpen, noch is het aan onze leiders ons ermee op te zadelen.

Wat over de lange termijn?

Laatst gewijzigd door Peche : 11 augustus 2016 om 07:25.
Peche is offline  
Oud 11 augustus 2016, 09:08   #243
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Om te beginnen vraag ik me af waarom men het steeds over 'ze' heeft, daar situeert zich volgens mij reeds een deel van het probleem want niet iedereen denkt in die termen. Een nieuwe Belg is voor mij evenwaardig aan een meer autochtone. Dat links dit eveneens vindt ondersteun ik dan ook.
Ze ? Ik heb net de indruk dat ze net die tegenstelling wij/zij extra in de verf willen zetten. Kijk naar de recente rellen in Beringen nav de zgn coup in Turkije. Dat zijn Turken van de 3de generatie, dus dat zouden al lang Belgen (dus 'we') moeten zijn, maar niks blijkt minder waar.

En dan zouden we nog een onderscheid moeten maken tussen de zgn extremisten en de zgn gematigden, maar niemand van de politiek correcte denkers kan duidelijk maken waar dat onderscheid net ligt...

Als er een wij/zij is, is dat vooral te wijten aan het niet willen/kunnen integreren van zij.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 11 augustus 2016, 09:18   #244
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Teken het eens grijs, hoe over de lange termijn?
Wat met mensen die hier echt niet thuishoren en amok maken tegen Westerse autochtonen? Wat met Duitse meisjes die niet meer naar de gewone winkel durven gaan?

Het gaat niet over blijven bestaan. Het er om dat Europa overspoeld wordt door mensen die hier eigenlijk niets te zoeken hebben.
Het is niet aan ons ze te helpen, noch is het aan onze leiders ons ermee op te zadelen.

Wat over de lange termijn?
Grijs tekende ik met het vb. van de Marielitos. Ivm. de rest cf. m'n vorige postings.
bembem is offline  
Oud 11 augustus 2016, 09:55   #245
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ze ? Ik heb net de indruk dat ze net die tegenstelling wij/zij extra in de verf willen zetten. Kijk naar de recente rellen in Beringen nav de zgn coup in Turkije. Dat zijn Turken van de 3de generatie, dus dat zouden al lang Belgen (dus 'we') moeten zijn, maar niks blijkt minder waar.

En dan zouden we nog een onderscheid moeten maken tussen de zgn extremisten en de zgn gematigden, maar niemand van de politiek correcte denkers kan duidelijk maken waar dat onderscheid net ligt...

Als er een wij/zij is, is dat vooral te wijten aan het niet willen/kunnen integreren van zij.
I repeat:

Ik ga niet iedereen over eenzelfde kam scheren omwille van een aantal relmakers of whatever. De meeste problemen die ik tot nu toe ben tegengekomen waren juist te wijten aan blanke autochtonen, ik heb eveneens de meest racistische verwijten naar mijn hoofd geslingerd gekregen door jawel blanke autochtonen, dus dat moraliserend met het vingertje wijzen van het zijn zij/wij want zij willen het, dat pakt niet bij mij.

Overigens, de Marokkanen en Turken waar ik weet van heb zijn helemaal niet zo. Behalve eens op een rommelmarkt heb ik nooit noemenswaardige problemen met hen gehad. Ik vind ze juist gastvrij, vriendelijk en ze hechten tenminste nog belang aan familie. Plus, het zijn heus niet allemaal gepamperden in de hangmat. En ja, er bestaan er zelfs die helemaal niks van religie aanhangen. Wie daar politiek niet mee akkoord is, dat niet wil of kan aanvaarden, moet maar op het Vb stemmen.
bembem is offline  
Oud 11 augustus 2016, 10:04   #246
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
I repeat:

Ik ga niet iedereen over eenzelfde kam scheren omwille van een aantal relmakers of whatever. De meeste problemen die ik tot nu toe ben tegengekomen waren juist te wijten aan blanke autochtonen, ik heb eveneens de meest racistische verwijten naar mijn hoofd geslingerd gekregen door jawel blanke autochtonen, dus dat moraliserend met het vingertje wijzen van het zijn zij/wij want zij willen het, dat pakt niet bij mij.

Overigens, de Marokkanen en Turken waar ik weet van heb zijn helemaal niet zo. Behalve eens op een rommelmarkt heb ik nooit noemenswaardige problemen met hen gehad. Ik vind ze juist gastvrij, vriendelijk en ze hechten tenminste nog belang aan familie. Plus, het zijn heus niet allemaal gepamperden in de hangmat. En ja, er bestaan er zelfs die helemaal niks van religie aanhangen. Wie daar politiek niet mee akkoord is, dat niet wil of kan aanvaarden, moet maar op het Vb stemmen.
Je valt in herhaling.
Maar je antwoordt niet op de vragen. Wat anders te verwachten van iemand die een massamoordenaar als Che achterna holt...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 11 augustus 2016, 10:33   #247
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je valt in herhaling.
Maar je antwoordt niet op de vragen. Wat anders te verwachten van iemand die een massamoordenaar als Che achterna holt...
Ik had het antwoord reeds gegeven. Daarbij keur ik niet alles ivm. Che goed ook al heb ik bewondering voor zijn moed. Tja.
bembem is offline  
Oud 11 augustus 2016, 11:18   #248
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nu maak je er toch wel weer een veralgemening van, het zijn niet allemaal troublemakers. Plus, in Duitsland zijn er enorm veel 1€ jobs enz. dat is daar anders op vlak van werk dan hier. Niet dat ik ze hier niet aan de slag zou zien... Die grenskampen klinkt al wat genuanceerder dan wat je vertelde in de doodstraf topic maar welke grenzen? Ze vluchten net weg van die regio's. Misschien in de Gobi-woestijn, daar is nog plaats...
Citaat:
Het gros van de vluchtelingen is wel degelijk op de vlucht voor geweld door i repeat Uncle Sam.
Een veralgemening zei je? Nee, dat mag niet...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 11 augustus 2016, 11:33   #249
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Xenophon, wanneer je niet mag veralgemenen moet je dat vooral doen.
Dan zit je juist.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 11 augustus 2016, 11:41   #250
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het gros van de vluchtelingen is wel degelijk op de vlucht voor geweld door i repeat Uncle Sam. Ironisch genoeg vangt de VS er in vergelijking met puppet EU weinig op. Ipv. zich blind te staren op de islam kan men zich misschien afvragen waarom de God van America door die radicalen geviseerd wordt.

Verder belet niets de autochtone Belg van net zo te kweken als die 'anderen'. In een democratie is het denk ik maar logisch dat wie in de meerderheid is zijn stem laat horen. Tja, what comes around goes around zeker.
Hey Bem, als je dan toch hoognodig in elke zin wat Engels wil typen,
De eerste persoon enkelvoud, I, is altijd een hoofdletter.
Skobelev is offline  
Oud 11 augustus 2016, 11:42   #251
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Aha het gaat om meer dan de zogezegde islam, nietwaar?!
Die 'negers' dat zijn dus wel overwegend christenen.
Goede poging...
Christenen worden nergens aangezet om de wereld of de maatschappij te veroveren, die hun tijd daarvoor is al lang voorbij.
Moslims echter hebben nog steeds als opdracht om de islam over de wereld uit te smeren als het moet met moorden en aanslagen! Klein verschil!
Maar dat was je nog niet opgevallen zeker?
andev is offline  
Oud 11 augustus 2016, 12:13   #252
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik had het antwoord reeds gegeven. Daarbij keur ik niet alles ivm. Che goed ook al heb ik bewondering voor zijn moed. Tja.
Zijn moed of zijn moorden?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 11 augustus 2016, 13:28   #253
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

On topic : de snotneus wil zich komen verdedigen, maar is nu nog even op vakantie. Kwestie van prioriteiten uiteraard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160811_02420826

Citaat:
De jongeman die in een video gemaakt in de straten van Verviers opriep tot “moord op alle christenen” keert vrijwillig terug naar het land om zich te verdedigen. Dat laat advocaat Nabil Khoulalene weten. Hij bevestigt daarmee eerdere berichten van de krant La Dernière Heure.

“Ik ben vanuit het buitenland gecontacteerd door de jongeman in kwestie', verklaart Khoulalene. 'Hoewel hij op dit moment op vakantie is, heeft hij aangegeven zo snel mogelijk beschikbaar te zijn om uitleg te verschaffen aan de bevoegde autoriteiten.' De advocaat voegt eraan toe dat de jongeman op dit moment nog steeds in het buitenland is, maar zijn terugkeer aan het plannen is.

In een video die maandag verscheen op een Franse website, is de jongeman te zien terwijl hij door de straten van Verviers wandelt en in het Arabisch oproept tot moord op alle christenen. 'Oh Allah, vernietig de hatelijke christenen. O Allah, dood ze allemaal. Spaar er geen enkele', is onder andere te horen.

De tiener werd eerder deze week geïdentificeerd als de zoon van El Alami Amaouch, een geradicaliseerde imam uit de buurt van Verviers.

Khoulalene, nog zo'n advocaatje met een voorkeur voor jihadisten...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 11 augustus 2016, 13:47   #254
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Hij zal wel een uitleg klaarhebben over verwardheid, niet zo bedoeld, misbegrepen en meer dan dat...
Hypochonder is offline  
Oud 11 augustus 2016, 15:50   #255
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

'Oh Allah, vernietig de hatelijke christenen. O Allah, dood ze allemaal. Spaar er geen enkele', is onder andere te horen.

Vrijspraak garantie, gezien het nogal moeilijk te bewijzen valt dat Allah gehoor zal geven aan z'n verzoekje, dat op zich dus niet aan mensen gericht is.
Men zal trouwens ook geen moslim vinden die deze uitspraak zal veroordelen, daarentegen het gebruik van de taqyya-term 'misschien ongepast' des te meer.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 11 augustus 2016 om 15:50.
Diego Raga is offline  
Oud 11 augustus 2016, 16:02   #256
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik had het antwoord reeds gegeven. Daarbij keur ik niet alles ivm. Che goed ook al heb ik bewondering voor zijn moed. Tja.
Tja dan kan je evengoed sympathie hebben voor het organisatietalent van Adolf Eichmann of de dierenliefde van Hitler
HOUZEE ! is offline  
Oud 11 augustus 2016, 16:10   #257
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Tja dan kan je evengoed sympathie hebben voor het organisatietalent van Adolf Eichmann of de dierenliefde van Hitler
Zie je wel. Ik heb je nooit vertrouwd.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 11 augustus 2016, 16:57   #258
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Zie je wel. Ik heb je nooit vertrouwd.
quoi ???
HOUZEE ! is offline  
Oud 11 augustus 2016, 17:04   #259
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
quoi ???

Je hebt Gamla beledigd door met Eichman en Hitler te lachen...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 11 augustus 2016, 17:24   #260
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je hebt Gamla beledigd door met Eichman en Hitler te lachen...
gamla is waarschijnlijk nog jong en zijn idealisme is hem vergeven

Dat zijn mensen uit het verleden die waarschijnlijk naar hun goed geweten hebben gehandeld, maar toch verkeerd zaten. Mijn grootvader was trots op het feit dat hij het uniform van de hitlerjeugd had gedragen, maar hij heeft mij gevraagd om al die troep uit die tijd te verbranden en dat heb ik ook gedaan ... we hebben nieuwe helden nodig om Europa te bevrijden, geen afgeserveerde monsters uit het verleden. Dat zal Gamla vroeg of laat ook wel achter komen zeker
HOUZEE ! is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be