Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2012, 18:41   #1
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard Wilders, wie is hij werkelijk?

Citaat:
Wilders met hoofd mogelijk al in VS”
24-04-2012 12:10 | gewijzigd 24-04-2012 12:13 | Addy de Jong | 3

Wilders
DEN HAAG – Wat dreef Wilders om zaterdagmiddag het mens-erger-je-nietbord plotseling in de lucht te gooien? Is de PVV-leider de kluts kwijt? „Wellicht staat hij al met één been op het vliegtuigtrapje.”

Het vertrek van Wilders uit het Catshuis, zaterdag aan het begin van de middag, verbaasde vriend en vijand. Wat bezielt deze man om na een zó lang onderhandelingstraject er zo totaal onverwacht de brui aan te geven?

Politici en pers pijnigen zich daarover hun hersens. In dagbladen verschijnen smeuïge reconstructies met pikante details. Daaruit komt Wilders naar voren als een kille machtspoliticus, die al in de eerste dagen zonder blikken of blozen verkondigde: „De belangen van de bevolking interesseren me geen bal. Ik ben uitsluitend geïnteresseerd in de belangen van mijn kiezers.”
Vooral na het vertrek van Kamer*lid Brinkman uit de PVV-fractie, „raakte Wilders de kluts kwijt”, zei een van de onderhandelaars tegenover de Volkskrant. De PVV-leider maakte een ongeconcentreerde indruk en herhaalde eindeloos de zin: „Dat kan ik niet aan mijn fractie verkopen.”

Zaterdag maakte hij in een zijkamertje van het Catshuis hoorbaar ruzie met secondant Agema, kondigde hij „lijkbleek” af dat hij het bijltje erbij neergooide en verliet hij zonder iemand een hand te geven het vertrek.

Heel boeiend allemaal. Maar een antwoord op de vraag wat Wilders bezielt, geeft het niet. Het door hem gebruikte argument, namelijk dat hij opkomt voor AOW’ers, overtuigt niemand. Maar wat dan? Is hij de grip op zijn fractie kwijt? Heeft hij zichzelf niet meer in de hand?

Elseviercolumnist Bart Jan Spruyt kan evenmin als andere waarnemers „in het hoofd van Wilders kijken”, maar heeft wel een vermoeden van wat er speelt. „Mensen vergeten soms dat Wilders ook nog op een ander bord schaakt dan dat van de Nederlandse economie. De grote prioriteit van deze man, die al jaren*lang persoonlijke beveiliging heeft, blijft de internationale strijd tegen de radicale islam.”

Het kan goed zijn dat de PVV-leider met dit laatste thema zó bezet is –op 1 mei presenteert hij in de VS zijn nieuwste boek–, dat het Catshuis voor hem bijna bijzaak is geworden, stelt Spruyt. „Hij is verzot op Amerika. Ik zou er niet van opkijken als hij daar uiteindelijk –net als Hirsi Ali– definitief heen wil. Het is een van de weinige landen waar er voor hem nog toekomst is. Misschien staat hij al met één been op het vliegtuigtrapje.”

Dat Wilders zo druk is met de strijd tegen de internationale islam, heeft volgens Spruyt nog een ander relevant gevolg. „Hierdoor heeft hij de opbouw van een gedegen eigen partijorganisatie verwaarloosd. Aan zijn nieuwe Kamerleden stelde hij gemakshalve geen andere eisen dan dat ze rechts, dom en gehoorzaam moeten zijn. Dat heeft zich nu tegen hem gekeerd. Want domme mensen zijn niet zelden eigenwijs. Net zo eigenwijs als Geert zelf. Mede daardoor is hij momenteel bezig de controle over de gang van zaken te verliezen.”
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek...in_vs_1_639161

Zo leren we hem anders kennen.Wat een doortrapte egoïst, die een heel land in de ellende gooit uit eigen belang.
Zo iemand hoort voor de rechter, een rotte oplichter van het zuiverste water.
En hadden de anderen het niet door? Ik begon zelf al eerder te twijfelen aan een partij waar je geen lid kunt van worden.
Maar dit slaat alles.
PVV, weg ermee. !!!
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!

Laatst gewijzigd door stropke : 24 april 2012 om 18:42.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 19:11   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek...in_vs_1_639161

Zo leren we hem anders kennen.Wat een doortrapte egoïst, die een heel land in de ellende gooit uit eigen belang.
Zo iemand hoort voor de rechter, een rotte oplichter van het zuiverste water.
En hadden de anderen het niet door? Ik begon zelf al eerder te twijfelen aan een partij waar je geen lid kunt van worden.
Maar dit slaat alles.
PVV, weg ermee. !!!
Zijn rol is uitgespeeld.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 19:32   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Heeft een hoog "van horen zeggen" gehalte. En over hoe uitgespeeld Wilders is ben ik eerlijk gezegd ook nog niet uit. Een plaatsje ergens in een neocon denktank is tenslotte toch niet hetzelfde als een kans op het minister-presidentschap, en of zijn kiezers massaal zullen afhaken betwijfel ik ook nog.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 19:39   #4
Knabbelaar
Lokaal Raadslid
 
Knabbelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Een plaatsje ergens in een neocon denktank is tenslotte toch niet hetzelfde als een kans op het minister-presidentschap, ...
Ayaan Hirsi Ali heeft nu een leven waar velen voor zullen tekenen, denk ik. Sukkelen doet ze zeker niet.
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 19:44   #5
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zijn rol is uitgespeeld.
Laat hij maar verhuizen naar één of andere kibboet in Israël. Wel jammer voor de arme Palestijnen die daar ergens in de buurt moeten leven.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 19:44   #6
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
Ayaan Hirsi Ali heeft nu een leven waar velen voor zullen tekenen, denk ik. Sukkelen doet ze zeker niet.
Dat niet, en ze zal zelfs nog wel wat invloed hebben, maar het is toch niet hetzelfde als je eigen land hebben om mee te spelen. Maar misschien is de mediageilheid er ondertussen wel vanaf, dat hij verlangt naar een wat rustiger leventje, zou kunnen.

De grote vraag is dan wie er wel in dat gat kan springen. Een PVV geleid door Fleur Agema? Een beweging van Hero Brinkman? Niemand? De SP? Een samenwerkingsverbond tussen Mat Herben en Rita Verdonk?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 19:48   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Eigenlijk was dit toch al langer geweten dacht ik...

"Wilders : Landsbelang interesseert me niet"


Meteen in het begin ging het al mis. CDA'er Sybrand van Haersema Buma zei dat zijn fractie hecht aan hervormingen. Wilders zei daarop dat hij niets met de CDA-fractie te maken heeft. "En het Nederlands belang interesseert me geen bal. Het gaat om mijn kiezer." aldus Wilders. "Ik wil het tekort maar terugbrengen tot 4% en geen enkele hervorming". Later zou Fleur Agema in huilen zijn uitgebarsten tijdens het overleg omdat ze het besluit om een eigen bijdrage in de zorg in te voeren niet kon verkroppen.

Volgens enkele PVV-Kamerleden heeft Geert Wilders de beslissing om de stekker eruit te trekken alleen gemaakt. Hij zou de fractie pas enkele uren na zijn besluit hebben geïnformeerd.











__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 24 april 2012 om 19:58.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 19:50   #8
Knabbelaar
Lokaal Raadslid
 
Knabbelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De grote vraag is dan wie er wel in dat gat kan springen. Een PVV geleid door Fleur Agema? Een beweging van Hero Brinkman? Niemand? De SP? Een samenwerkingsverbond tussen Mat Herben en Rita Verdonk?
Dat weet ik niet, ken te weinig Nederlandse koppen. Wel zal het eerder iemand zijn die gevraagd wordt te springen; iemand die er anders nooit van zou durven dromen.
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 20:01   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Wat een doortrapte egoïst, die een heel land in de ellende gooit uit eigen belang.
De politieke perfectie dus
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 21:13   #10
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De politieke perfectie dus
Als de EU deze herfst haalt dan krijgt Wilders het moeilijk.
Als de EU deze zomer nog instort dan wordt Wilders de volgende premier.
Hij maakt een kans.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 21:20   #11
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Als de EU deze herfst haalt dan krijgt Wilders het moeilijk.
Als de EU deze zomer nog instort dan wordt Wilders de volgende premier.
Hij maakt een kans.
Ik hoop het niet wat er ook gebeurt.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 22:46   #12
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Wilders, wie is hij werkelijk?
Normaal zou het om de macht gaan. Wilders verliest alle kans op macht door te breken met dit rechtse kabinet waarop Marine Le Pen slechts kan geilen. Dit kabinet Rutte was eens maar nooit weer voor hem.

Een wat minder voor de hand liggende verklaring is dat Wilders echt gelooft, zoals Breivik, in de tsunami van moslims die het Westen bedreigt. Zijn strijd heeft tot nog toe nauwelijks iets opgeleverd. Daarvoor zit Nederland te vast in allerlei EU-afspraken. Nu probeert hij wellicht iets geheel anders. Zijn boek ‘Marked for Death: Islam’s War Against the West and Me’ is vooral op de Amerikaanse markt gericht en niet op Nederland. Vooral met hulp uit de VS met zijn streng christelijke groeperingen zou hij dan hopen een dam te kunnen opwerpen tegen de verbreiding van de islam.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 22:55   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek...in_vs_1_639161

Zo leren we hem anders kennen.Wat een doortrapte egoïst, die een heel land in de ellende gooit uit eigen belang.
Zo iemand hoort voor de rechter, een rotte oplichter van het zuiverste water.
En hadden de anderen het niet door? Ik begon zelf al eerder te twijfelen aan een partij waar je geen lid kunt van worden.
Maar dit slaat alles.
PVV, weg ermee. !!!
Wilders wil besparen op de linkse hobby's en de kostprijs van de massa-immigratie, CDA en VVD wilden bezuinigen in het pensioen van de Nederlandse gepensioneerden (de ‘AOW’). Gevolg: de PVV trekt de stekker eruit.

Met die beslissing heeft Wilders’ PVV de enige logische beslissing genomen en de belangen van de Nederlanders knap verdedigd tegen de ondemocratische bevelen van de EU.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 08:46   #14
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Normaal zou het om de macht gaan. Wilders verliest alle kans op macht door te breken met dit rechtse kabinet waarop Marine Le Pen slechts kan geilen. Dit kabinet Rutte was eens maar nooit weer voor hem.

Een wat minder voor de hand liggende verklaring is dat Wilders echt gelooft, zoals Breivik, in de tsunami van moslims die het Westen bedreigt. Zijn strijd heeft tot nog toe nauwelijks iets opgeleverd. Daarvoor zit Nederland te vast in allerlei EU-afspraken. Nu probeert hij wellicht iets geheel anders. Zijn boek ‘Marked for Death: Islam’s War Against the West and Me’ is vooral op de Amerikaanse markt gericht en niet op Nederland. Vooral met hulp uit de VS met zijn streng christelijke groeperingen zou hij dan hopen een dam te kunnen opwerpen tegen de verbreiding van de islam.
Ja in de USA heb je nog veel Christenen en heel veel van hen geloven in een Hemel en in een Hel.
Het geloof in een hel treft hier maar bij een kwart van de Christenen aan.
Ze geloven in de USA ook in een God en in de Duivel.
En die gelovigen zijn er vast van overtuigd dat Mohammedanen de Duivel aanbidden. Iets over een boom en zijn vruchten.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:41   #15
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Een dwaalspoor voor zijn dachten dat hij realistische alternatieven zou aanbieden.

Misschien moeten wij hier ook eens zwaar op onze bek gaan door politieke avonturiers verantwoordelijkheid te geven, vooraleer we dat beseffen....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 17:00   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

Ik voel me niet verplicht om Meneer Wilders en zijn PVV te beschermen.Niettemin wens ik even op te merken dat er in de Nederlandse volksvertegenwoordiging ruimschoots genoeg stemkracht aanwezig is/was om het kabinet Rutte te steunen in deze moeilijke dagen.Als het "Staatsbelang" primeert,dan is het onderscheid meerderheid/oppositie even niet belangrijk....toch?

Zie je,de "verantwoordelijke partijen" schieten zichzelf eerst in de voet en zouden dan jammeren op een kleine partij die het anders ziet en die eigenlijk genegeerd zou kunnen worden.Gedogen betekent NIET,"gegarandeerd" steunen.Dat was van in het begin duidelijk.

Waar zien we dat nog....cry-babies en baby-bashing

Laatst gewijzigd door kelt : 25 april 2012 om 17:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:10   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek...in_vs_1_639161

Zo leren we hem anders kennen.Wat een doortrapte egoïst, die een heel land in de ellende gooit uit eigen belang.
Zo iemand hoort voor de rechter, een rotte oplichter van het zuiverste water.
En hadden de anderen het niet door? Ik begon zelf al eerder te twijfelen aan een partij waar je geen lid kunt van worden.
Maar dit slaat alles.
PVV, weg ermee. !!!
Ik maak aan die loser geen woorden vuil.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:52   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wilders wil besparen op de linkse hobby's en de kostprijs van de massa-immigratie, CDA en VVD wilden bezuinigen in het pensioen van de Nederlandse gepensioneerden (de ‘AOW’). Gevolg: de PVV trekt de stekker eruit.

Met die beslissing heeft Wilders’ PVV de enige logische beslissing genomen en de belangen van de Nederlanders knap verdedigd tegen de ondemocratische bevelen van de EU.
2
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:55   #19
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Wat is er mis met pro-Israel te zijn?
Voor de doorsnee antisemiet is jodenhaat een soort mentale kniereflex, dat weet ik wel, maar normale mensen hebben toch vooral een reden nodig om te haten.


En natuurlijk is Wilders enkel geïnteresseerd in het belang van zijn kiezers en niet in dat van het progressieve, linkse wietrokende deel van Nederland.
Daarvoor stemmen zijn kiezers net op 'm.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:00   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Wat is er mis met pro-Israel te zijn?
Voor de doorsnee antisemiet is jodenhaat een soort mentale kniereflex, dat weet ik wel, maar normale mensen hebben toch vooral een reden nodig om te haten.


En natuurlijk is Wilders enkel geïnteresseerd in het belang van zijn kiezers en niet in dat van het progressieve, linkse wietrokende deel van Nederland.
Daarvoor stemmen zijn kiezers net op 'm.
Inderdaad , het is zijn visie . En zijn visie is fuck Europa , weg met subsidies aan linkse pseudo kunstenaars enz... .
Dat is toch niet verboden zeker.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be