Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 8 december 2004, 22:35   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
jullie zullen nog ooit smeken voor solidariteit...
Dat deden we ooit idd nog, ja. Een tiental jaar na het ontstaan van ons dierbaar Belgique toen Vlaanderen in bittere armoede werd gedompeld omdat alle Belzieke aandacht op de industrie in Wallonië werd gevestigd. Toen Vlaanderen zich naar Bruxelles richtte om hulp, klonk het historische antwoord van een goede Belg uit Frankrijk: 'Dat de Vlamingen Frans leren en in Wallonië als knecht en meid gaan werken'.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 december 2004, 22:53   #142
Dorian
Parlementslid
 
Dorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Locatie: Franstalig België
Berichten: 1.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat deden we ooit idd nog, ja. Een tiental jaar na het ontstaan van ons dierbaar Belgique toen Vlaanderen in bittere armoede werd gedompeld omdat alle Belzieke aandacht op de industrie in Wallonië werd gevestigd. Toen Vlaanderen zich naar Bruxelles richtte om hulp, klonk het historische antwoord van een goede Belg uit Frankrijk: 'Dat de Vlamingen Frans leren en in Wallonië als knecht en meid gaan werken'.
Niemand ontkent (dat doe ik tenminste niet) dat er onrechvardigheden in het verleden gebeurden. Domme en arrogante Franstaligen met een taalimperalisme bestonden spijtig genoeg wel. Maar het is geen reden om alles te veralgemenen, en om te zeggen dat niets is veranderd, hoor !
Dorian is offline  
Oud 8 december 2004, 23:43   #143
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Niemand ontkent (dat doe ik tenminste niet) dat er onrechvardigheden in het verleden gebeurden. Domme en arrogante Franstaligen met een taalimperalisme bestonden spijtig genoeg wel. Maar het is geen reden om alles te veralgemenen, en om te zeggen dat niets is veranderd, hoor !
Die bestaan nu nog, en zijn nog arroganter geworden. Is het omdat ze niet werken?
Pieter de Coninck is offline  
Oud 9 december 2004, 00:11   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Niemand ontkent (dat doe ik tenminste niet) dat er onrechvardigheden in het verleden gebeurden. Domme en arrogante Franstaligen met een taalimperalisme bestonden spijtig genoeg wel. Maar het is geen reden om alles te veralgemenen, en om te zeggen dat niets is veranderd, hoor !
Ik wilde er enkel mee zeggen dat we ook in de toekomst niet op de Walen zullen hoeven te rekenen zoals ons Steenbokse insineert.
De dag dat de Walen de eerste blijk van solidariteit aan Vlaanderen moet gaan betonen doen zij Belgique zelf barsten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 december 2004, 00:13   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

By the way Dorian.

Als ik jouw uitspraken even natrek dan heb ik niet echt de indruk dat de Franstaligen veel veranderd zijn sinds 1830.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 december 2004, 00:33   #146
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
By the way Dorian.

Als ik jouw uitspraken even natrek dan heb ik niet echt de indruk dat de Franstaligen veel veranderd zijn sinds 1830.
Knuppel, je denkt toch wel vreselijk ongenuanceerd. "De" Walen zijn allemaal dieven, profiteurs, sjacheraars en "de" Vlamingen lamme goedzakken
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 9 december 2004, 00:41   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Knuppel, je denkt toch wel vreselijk ongenuanceerd. "De" Walen zijn allemaal dieven, profiteurs, sjacheraars en "de" Vlamingen lamme goedzakken
Quote je ook eens waar je mij EEN keer de Walen sloemelaars, dieven en profiteurs hebt zien noemen?

Ik haal enkel FEITEN uit de Belzieke geschiedenis aan en wil voor jou desnoods een paar krasse uitspraken van de Waal, Dorian opzoeken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be