Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 20 maart 2009, 10:15   #21
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Als iemand jou een koek op je oog geeft, ga je dan in het wilde weg mensen die er hetzelfde uitzien een koek op hun oog geven?
Wel als die mensen de originele koek-uitdeler in hun midden verbergen en mij liefst ook een koek op mijn oog zouden geven als ik even niet oplet.
__________________
Dajjal is offline  
Oud 20 maart 2009, 10:16   #22
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat mensenrechtenorganisaties, journalisten en Palestijnen al lang zeggen, wordt nu ook door Israëlische soldaten erkend: ze hebben bewust vrouwen en kinderen doodgeschoten ook als die geen bedreiging vormden, ze hebben willekeurig huizen en eigendommen vernield, ze hebben onschuldige burgers laten vermoorden door scherpschutters.

De getuigenissen kwamen van soldaten zelf aan de militare academie van het Oranim College. De soldaten bevestigen ook de tussenkomst van opvallend veel rabbi's en pamfletten die het conflict in religieuze termen omschreven en van de oorlog een godsdienst oorlog wilden maken.
We wisten het natuurlijk allemaal al, maar nu lees je het ook eens in een officiële bron.
Uit dit nieuws blijkt duidelijk dat er misdaden gepleegd zijn door het IDF, wat altijd ontkent is door de pro-zionisten, die heel de tijd hebben gelogen of bewust verkeerde info kregen door ranzige propagandisten uit zionistische hoek.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 20 maart 2009, 10:18   #23
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Wel als die mensen de originele koek-uitdeler in hun midden verbergen en mij liefst ook een koek op mijn oog zouden geven als ik even niet oplet.
tijdens WOII werden na het liquideren van een duitse soldaat door het verzet, willekeurig burgers in een rij geplaatst en geëxecuteerd of werd een gebouw, met burgers, plat gelegd ( = methode toegepast door IDF vandaag)
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 20 maart 2009, 10:27   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Wel als die mensen de originele koek-uitdeler in hun midden verbergen en mij liefst ook een koek op mijn oog zouden geven als ik even niet oplet.
Ach zo ,de veralgemening.....

Het zijn "maar" palestijnen niet waar,allemaal blijkbaar even slecht voor U....

Goed bezig mijn beste, U laat hier goed blijken welke aard er achter het zionisme zit dat U zo verdedigd.....

Uw geliefde davidsster als symbool krijgt steeds meer trekjes van dat andere symbool dat destijds in europa zo gehaat werd,de swastika met name...
Svennies is offline  
Oud 20 maart 2009, 10:39   #25
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach zo ,de veralgemening.....

Het zijn "maar" palestijnen niet waar,allemaal blijkbaar even slecht voor U....

Goed bezig mijn beste, U laat hier goed blijken welke aard er achter het zionisme zit dat U zo verdedigd.....

Uw geliefde davidsster als symbool krijgt steeds meer trekjes van dat andere symbool dat destijds in europa zo gehaat werd,de swastika met name...
ach ja, wat kunnen je verwachten van Dajjal en co....
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 20 maart 2009, 10:39   #26
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Jaja, trek het maar wat in het belachelijke omdat je de realiteit niet wil erkennen. Een poll is een poll en de betrouwbaarheid ervan hangt af van de wetenschappelijke omkadering en correctheid. Dus altijd met een korrel zout te nemen.
Maar dat Hamas aan populariteit gewonnen heeft, blijkt uit alle polls en info die erover beschikbaar is. En er is een groot verschil tussen de resultaten in december (bron 1) en die in maart (bron 2). De organisatie is dezelfde, dus daar zal het niet aan liggen.



Provoceren, bedoel je daarmee de bouw van 73.000 nieuwe huizen op de West Bank? (bron) Als ondergraven van eender wélk vredesproces, kan dat als provocatie wel tellen. Of bedoel je de kidnapping van een tiental Palestijnse parlementsleden en voormalige kabinetsmedewerkers uit de West Bank omdat de onderhandelingen rond de vrijlating van Gilad Shalit zijn misgelopen? Als provocatie kan ook dat tellen.
1)Dus moeten we tot de conclusie komen dat de palestijnen gekken zijn want de internationale steun voor Hamas is ze goed als nul. Nagenoeg overal worden ze als terroristen beschouwd. Ik weet het , het hoogste goed bij Hamas is sterven als martelaar in de jihad. Maar dat is zo weinig productief als je tegenstander duizend maal sterker is en bovendien nog de internationale steun heeft.

2) Wie wind zaait zal storm oogsten. Rechtse extremisten hebben in Israël de verkiezingen gewonnen en Hamas heeft daartor zijn steentje bijgedragen.
Pericles is offline  
Oud 20 maart 2009, 10:42   #27
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
ach ja, wat kunnen je verwachten van Dajjal en co....
Niet véél blijkbaar ,en dat er aan die zijde blijkbaar ook een stel negationisten rondloopt....
Svennies is offline  
Oud 20 maart 2009, 10:50   #28
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
1)Dus moeten we tot de conclusie komen dat de palestijnen gekken zijn want de internationale steun voor Hamas is ze goed als nul. Nagenoeg overal worden ze als terroristen beschouwd.
Ik ben als communist geen fan van Hamas. Doe mij maar het PFLP. Maar dat Palestijnen voor Hamas hebben gekozen heeft alles te maken met het feit dat Abbas en Fatah enerzijds op alle mogelijke manieren werden geboycott door Israël en de VS, dat het zgn. vredesproces voor de Palestijnen niets heeft opgeleverd behalve verlies van meer grond, meer huizen en meer land en anderzijds het feit dat ze door het doodknuffelen volledig gecorumpeerd en corrupt zijn.
Hamas heeft oor naar de noden van de bevolking en toont dat in de praktijk door hun sociale politiek. Hamasleiders houden zich verre van corruptie, leiden het leven van de gewone Palestijn en staan vooraan in de strijd. Daar hebben Palestijnen respect voor, zoals Libanezen dat met Hezbollah hebben.

Dat Hamas als terroristisch wordt omschreven is louter arbitrair. Ja ze gebruiken geweld om hun politieke doelen te bereiken, maar dat doen de VS, Israël en anderen ook. De ene zijn vrijheidsstrijder is de andere zijn terrorist, zoals we weten. Er zijn overigens initiatieven bezig om Hamas van die lijst te schrappen. Mij lijkt het een voorwaarde om tot serieuze onderhandelingen te kunnen komen.

Citaat:
Ik weet het , het hoogste goed bij Hamas is sterven als martelaar in de jihad. Maar dat is zo weinig productief als je tegenstander duizend maal sterker is en bovendien nog de internationale steun heeft.
U lanceert hier de ene idiote boutade na de andere maar daarmee draagt u niets bij tot een goed begrip van het conflict. Het conflict is in essentie geopolitiek. religie heeft er niet zo veel mee te maken. Behalve natuurlijk door het feit dat de polarisatie leidt tot een verscherping van de standpunten en een simplificatie. Het is gemakkelijker om te zeggen: 'alle joden zijn slecht' dan een politieke analyse te maken, zoals het makkelijker is om te zeggen 'Hamas wil alas martelaar sterven' of 'alle moslims zijn zot'. De oorlogen in Irak en Afghanistan hebben daar in grote mate toe bijgedragen en dat was wellicht ook de bedoeling.
Citaat:
2) Wie wind zaait zal storm oogsten. Rechtse extremisten hebben in Israël de verkiezingen gewonnen en Hamas heeft daartor zijn steentje bijgedragen.
Het omgekeerde is waar: Israël heeft concreet en direct bijgedragen aan de verkiezingsoverwinning van Hamas. Ze hebben de beweging gesteund, financieel en praktisch, ze hebben het gras onder de voeten van Abbas en Fatah weggemaaid. Ze wilden daarmee de seculiere organisaties ondergraven en de Palestijnen verdelen, wat ook gebeurd is.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 20 maart 2009, 11:05   #29
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Nog een interessante comment over de kwestie:
Citaat:
For months, the opponents of Operation Cast Lead – the assault on Gaza that killed 1,434 Palestinians – have been told we are "dupes for Islamic fundamentalists", or even anti-Semitic. The defenders of Israel's war claimed you could only believe the reports that Israeli troops were deliberately firing on civilians, scrawling "death to Arabs" on the walls, and trashing olive groves, or using the chemical weapon white phosphorus that burns to the bone, if you were infected with the old European virus of Jew-hatred.
Now the very people who fought that war have confirmed we were simply describing reality. One Israeli Defence Force squad leader says of the orders he was given to target civilians: "I call it murder." As he put it: "In the end the directive was to go into a house, switch on loudspeakers and tell them 'you have five minutes to run away and whoever doesn't will be killed'." In a crowded civilian city, there are all sorts of people who cannot run away: the elderly, the disabled, the pregnant, the terrified. This soldier was told to kill them.
bron
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 20 maart 2009, 11:17   #30
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nog een interessante comment over de kwestie:
Citaat:
"In the end the directive was to go into a house, switch on loudspeakers and tell them 'you have five minutes to run away and whoever doesn't will be killed'." In a crowded civilian city, there are all sorts of people who cannot run away: the elderly, the disabled, the pregnant, the terrified. This soldier was told to kill them.
Dit is dus wat Francientje ter verdediging van het zionistisch geweld zo graag omschrijft onder de term "dat de burgers op tijd verwittigd werden voor de israelische acties"

En nu blijkt het om momenten te gaan die middenin de gevechtsacties gebeuren....

Welke bange non-combattant gaan reageren op zulke verwittigingen,het kan net zo goed om een valstrik gaan....

En er zijn trouwens voorbeelden bekend van burgers die wél werden gedood nadat ze zo'n israelisch ontruimingsbevel opvolgden...

En diegenen die in hun huis verstopt zitten,en die wéten dat er al zulke zaken zijn voorgevallen,vrezen dan dat het hun nét zo goed kan overkomen....

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 maart 2009 om 11:19.
Svennies is offline  
Oud 20 maart 2009, 11:19   #31
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Niet véél blijkbaar ,en dat er aan die zijde blijkbaar ook een stel negationisten rondloopt....
Och ik heb geen lessen te krijgen van mensen die al lang hun broek hebben laten zakken voor de Islam.

Trouwens over negationisme gesproken, het zijn net je teergeliefde verrijkers die op school openlijk stellen dat de Holocaust overdreven is. Maar niemand die er iets tegen zegt, want dan zouden ze racist zijn.
__________________

Laatst gewijzigd door Dajjal : 20 maart 2009 om 11:21.
Dajjal is offline  
Oud 20 maart 2009, 11:29   #32
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Och ik heb geen lessen te krijgen van mensen die al lang hun broek hebben laten zakken voor de Islam.

Trouwens over negationisme gesproken, het zijn net je teergeliefde verrijkers die op school openlijk stellen dat de Holocaust overdreven is. Maar niemand die er iets tegen zegt, want dan zouden ze racist zijn.

Alle argumenten zijn blijkbaar op mijn beste....

En dan kan je kiezen tussen de persoonlijke aanval,of de zieligaard uithangen...

Goed bezig ,U laat het ware gezicht van het zionisme hier aanschouwen,en negationisme wat betreft het palestijns probleem is U blijkbaar niet onbekend...

En racisme is U blijkbaar ook géén onbekend gegeven aangezien U zich er hier keer op keer aan bezondigd....

Doe zo verder mijn beste...

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 maart 2009 om 11:32.
Svennies is offline  
Oud 20 maart 2009, 11:31   #33
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Och ik heb geen lessen te krijgen van mensen die al lang hun broek hebben laten zakken voor de Islam.

Trouwens over negationisme gesproken, het zijn net je teergeliefde verrijkers die op school openlijk stellen dat de Holocaust overdreven is. Maar niemand die er iets tegen zegt, want dan zouden ze racist zijn.
Ik begrijp uw simplistisch zwart-wit denken niet. Als je kritiek hebt op Israël kies je dan partij voor de islam? Als je je bedenkingen maakt bij de militaire en politieke keuzes van Israël, keur je daarmee negationisme goed? Al eens van nuance gehoord waarbij principes gelden voor alles en iedereen? Voor Israëlisch zowel als voor Palestijnen?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 20 maart 2009, 11:34   #34
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik ben als communist geen fan van Hamas. Doe mij maar het PFLP. Maar dat Palestijnen voor Hamas hebben gekozen heeft alles te maken met het feit dat Abbas en Fatah enerzijds op alle mogelijke manieren werden geboycott door Israël en de VS, dat het zgn. vredesproces voor de Palestijnen niets heeft opgeleverd behalve verlies van meer grond, meer huizen en meer land en anderzijds het feit dat ze door het doodknuffelen volledig gecorumpeerd en corrupt zijn.
Hamas heeft oor naar de noden van de bevolking en toont dat in de praktijk door hun sociale politiek. Hamasleiders houden zich verre van corruptie, leiden het leven van de gewone Palestijn en staan vooraan in de strijd. Daar hebben Palestijnen respect voor, zoals Libanezen dat met Hezbollah hebben.

Dat Hamas als terroristisch wordt omschreven is louter arbitrair. Ja ze gebruiken geweld om hun politieke doelen te bereiken, maar dat doen de VS, Israël en anderen ook. De ene zijn vrijheidsstrijder is de andere zijn terrorist, zoals we weten. Er zijn overigens initiatieven bezig om Hamas van die lijst te schrappen. Mij lijkt het een voorwaarde om tot serieuze onderhandelingen te kunnen komen.



U lanceert hier de ene idiote boutade na de andere maar daarmee draagt u niets bij tot een goed begrip van het conflict. Het conflict is in essentie geopolitiek. religie heeft er niet zo veel mee te maken. Behalve natuurlijk door het feit dat de polarisatie leidt tot een verscherping van de standpunten en een simplificatie. Het is gemakkelijker om te zeggen: 'alle joden zijn slecht' dan een politieke analyse te maken, zoals het makkelijker is om te zeggen 'Hamas wil alas martelaar sterven' of 'alle moslims zijn zot'. De oorlogen in Irak en Afghanistan hebben daar in grote mate toe bijgedragen en dat was wellicht ook de bedoeling.


Het omgekeerde is waar: Israël heeft concreet en direct bijgedragen aan de verkiezingsoverwinning van Hamas. Ze hebben de beweging gesteund, financieel en praktisch, ze hebben het gras onder de voeten van Abbas en Fatah weggemaaid. Ze wilden daarmee de seculiere organisaties ondergraven en de Palestijnen verdelen, wat ook gebeurd is.
U gelooft dat de voortzetting van de huidige politiek van Hamas hen iets gaat opleveren ? Laat mij niet lachen . Dan zitten ze binnen 200 jaar nog in hunne zandbak.
Hamas heeft niet bijgedragen tot de verkiezingsoverwinning van rechts in Israël zeker ? Wie is er hier in feite onzin aan het verkopen.
Pericles is offline  
Oud 20 maart 2009, 11:37   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik begrijp uw simplistisch zwart-wit denken niet. Als je kritiek hebt op Israël kies je dan partij voor de islam? Als je je bedenkingen maakt bij de militaire en politieke keuzes van Israël, keur je daarmee negationisme goed? Al eens van nuance gehoord waarbij principes gelden voor alles en iedereen? Voor Israëlisch zowel als voor Palestijnen?
Tja, dat is het simplisme dat hier zich uitspreekt,de wet van de veralgemening...

Net alsof alles en iederéén een groep is die ofwel voor ofwel tegen zijn...

Zo benaderen de zionisten eveneens het palestijns probleem....

Een vijand ontmenselijken is immers het gedroomde excuus om in iedere palestijn géén individu te zien maar alléén HAMAS,en alles wat naar HAMAS neigt mag dan geliquideert worden....
Svennies is offline  
Oud 20 maart 2009, 11:58   #36
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Och ik heb geen lessen te krijgen van mensen die al lang hun broek hebben laten zakken voor de Islam.

Trouwens over negationisme gesproken, het zijn net je teergeliefde verrijkers die op school openlijk stellen dat de Holocaust overdreven is. Maar niemand die er iets tegen zegt, want dan zouden ze racist zijn.
Hou op, dit conflict heeft niets met de islam te maken, maar enkel met bezetting en diefstal van grond.

Maak er aub geen godsdienstoorlog van. De christenen en joden zijn eveneens slachtoffer van de israelische politiek.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 20 maart 2009, 12:00   #37
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
U gelooft dat de voortzetting van de huidige politiek van Hamas hen iets gaat opleveren ? Laat mij niet lachen . Dan zitten ze binnen 200 jaar nog in hunne zandbak.
Wat ik geloof speelt geen rol. Ik ben geen Palestijn en heb er dus geen stemrecht. Ik ben ook geen fan of voorstander van Hamas. Doe mij maar het PFLP. Maar:

1) De suggestie dat ze in een zandbak zitten en zullen blijven zitten, is je reinste racisme. U weet het natuurlijk niet, maar toen de mensen hier nog in holen woonden, dachten dat de aarde plat was, hooguit één keer per jaar een bad namen, en hun eigen kinderen neukten, hadden Arabische moslims al badkamers met stromend water, universiteiten, wisten zij dat de aarde rond de zon draaide en beoefenden ze tal van wetenschappen en schone kunsten.
2) De economische puinzooi waarin Palestijnen leven is het resultaat van de Israëlische politiek, de blokkade van Gaza, de systematische destructie van alle infrastructuur en het gevangennemen van duizenden volwassen mannen.

Citaat:
Hamas heeft niet bijgedragen tot de verkiezingsoverwinning van rechts in Israël zeker ? Wie is er hier in feite onzin aan het verkopen.
Er was een bestand waarbij er nauwelijks nog raketten werden afgeschoten vanuit de Gazastrook en al helemaal niet door Hamas, er werden onderhandelingen aangeknoopt om dat bestand te verlengen - Hamas had aangeboden om een bestand van tien jaar te handhaven - en er vielen geen joodse slachtoffers door de raketten en er was nauwelijks schade.
Tot Israël in november een aantal Hamas-militanten doodde en de escalatie opdreef zodat het bestand is opgeblazen. Daarna heeft Israël Gaza aangevallen en is de oorlog geëscaleerd. Dat initiatief komt op geen enkele manier van Hamas maar van Israël zelf en in functie van de verkiezingen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 maart 2009 om 12:07.
ministe van agitatie is offline  
Oud 20 maart 2009, 12:04   #38
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Er was een bestand waarbij er nauwelijks nog raketten werden afgeschoten vanuit de Gazastrook en al helemaal niet door Hamas, er werden onderhandelingen aangeknoopt om dat bestand te verlengen - Hamas had aangeboden om een bestand van tien jaar te handhaven - en er vielen geen joodse slachtoffers door de raketten en er was nauwelijks schade.
Tot Israël in november een aantal Hamas-militanten doodde en de escalatie opdreef zodat het bestand is opgeblazen. Daarna heeft Israël Gaza aangevallen en is de oorlog geëscaleerd. Dat initiatief komt op geen enkele manier van Hamas maar van Israël zelf en in functie van de verkiezingen.
Maar dit verzwijgen de zionisten en co!!!! aangezien het niet past in hun agenda.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 20 maart 2009, 12:18   #39
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
A United Nations human rights investigator says the Israeli military action on densely populated Gaza Strip constitutes grave war crime.

Richard Falk, UN special rapporteur on human rights in the Palestinian territories, said under the Geneva Conventions if warring forces cannot distinguish between military targets and surrounding civilians, "launching the attacks is inherently unlawful and would seem to constitute a war crime of the greatest magnitude under international law."

"On the basis of the preliminary evidence available, there is reason to reach this conclusion," said Falk's annual 26-page report to the UN Human Rights Council.

He accused Israel of a "massive assault on a densely populated urbanized setting" and subjecting the entire civilian population to "an inhumane form of warfare that kills, maims and inflicts mental harm". He also gave the same death toll from Israel's offensive -- 1,434 Palestinians, including 960 civilians -- as the Palestinian human rights center.

Falk further noted the blockade of the coastal sliver (imposed by Israel and reinforced by Egypt ) added to the severity of the onslaught as the sealed borders did not allow for the civilians to "escape from the orbit of harm." This denial of people's right to flee the war zone as refugees may also constitute a crime against humanity, he said.
bron
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 20 maart 2009, 12:19   #40
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat ik geloof speelt geen rol. Ik ben geen Palestijn en heb er dus geen stemrecht. Ik ben ook geen fan of voorstander van Hamas. Doe mij maar het PFLP. Maar:

1) De suggestie dat ze in een zandbak zitten en zullen blijven zitten, is je reinste racisme. U weet het natuurlijk niet, maar toen de mensen hier nog in holen woonden, dachten dat de aarde plat was, hooguit één keer per jaar een bad namen, en hun eigen kinderen neukten, hadden Arabische moslims al badkamers met stromend water, universiteiten, wisten zij dat de aarde rond de zon draaide en beoefenden ze tal van wetenschappen en schone kunsten.
2) De economische puinzooi waarin Palestijnen leven is het resultaat van de Israëlische politiek, de blockade van Gaza, de systematische destructie van alle infrastructuur en het gevangennemen van duizenden volwassen mannen.



Er was een bestand waarbij er nauwelijks nog raketten werden afgeschoten vanuit de Gazastrook en al helemaal niet door Hamas, er werden onderhandelingen aangeknoopt om dat bestand te verlengen - Hamas had aangeboden om een bestand van tien jaar te handhaven - en er vielen geen joodse slachtoffers door de raketten en er was nauwelijks schade.
Tot Israël in november een aantal Hamas-militanten doodde en de escalatie opdreef zodat het bestand is opgeblazen. Daarna heeft Israël Gaza aangevallen en is de oorlog geëscaleerd. Dat initiatief komt op geen enkele manier van Hamas maar van Israël zelf en in functie van de verkiezingen.
1) Arabieren waren ten tijde van Mo rondtrekkende roversbenden en dat zijn ze gebleven tot dat er olie gevonden werd. De bijdrage van de Arabieren tot de vooruitgang van de beschaving is zo goed als nul. Als ze al badkamers hadden is dat dankzij de Romeinen en de Grieken en helemaal niet hun verdienste.
Het westen heeft zich verder ontwikkeld en de arabische wereld heeft dat helemaal niet gedaan. Als je in vele arabische landen een foto nu neemt en ge zou dat ook hebben kunnen doen 1400 jaar geleden , ge zou geen verschil zien.

2) Wat zou volgens U Hamas moeten doen ?
Pericles is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be