Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 4 september 2012, 07:57   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Guy,c'est magnifique was daar wel de perfecte belichaming van ....




Slecht nieuws voor de liberalen dus....

De voorzitter wordt nu al dik afgedroogd,binnenkort het partijtje nog...
Manager zijn van een goed draaiend bedrijf is geen prestatie. Een bedrijf is crisis overeind houden en een toekomstperspectief bieden is een veel grotere uitdaging.

Open VLD is reeds afgedroogd en ziet een verder verlies van leden, krachten en stemmen te gemoed. Toch behoudt Alexander De Croo zijn cool en straalt hij vastberadenheid uit.

This doesn't go unnoticed. Zeker niet bij het vrouwelijk volk en de janetten.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 4 september 2012, 08:01   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Verklaar jij jezelf eens nader waar je precies die veeg uit de pan ziet. En waar je die "ontspannen" De Croo ziet. Waar die zich "nederig opstelt tegenover de voorzitter van de grootste partij" enzovoort.
Hij onderneemt niet de minste poging om BDW te onderbreken hoewel deze hem uitdaagt. Hij blijft aandachtig luisteren en wacht geduldig zijn beurt af. Nergens is er paniek of angst te horen of te zien.

Enfin, bekijk het filmpje, dan kan je het zelf zien.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 4 september 2012, 08:06   #43
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Gelukkig ben jij er nog om volstrekt objectief en onpartijdig een correct relaas van de feiten te geven.
Ik ben in deze inderdaad volledig objectief. Pest Voor Vlaanderen en Neerknielen voor Voka en Atlantisme (N-VA) zijn voor mij als pest en cholera, dus ik supporter noch voor Decroo, noch voor Dewever.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2012 om 08:07.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2012, 08:15   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hij onderneemt niet de minste poging om BDW te onderbreken hoewel deze hem uitdaagt. Hij blijft aandachtig luisteren en wacht geduldig zijn beurt af. Nergens is er paniek of angst te horen of te zien.

Enfin, bekijk het filmpje, dan kan je het zelf zien.
Ik heb dat filmpje bekeken, wees gerust. Wat jij omschrijft, is een houding waaraan jij een interpretatie geeft.

Dat mag natuurlijk. Evenwel zegt het niets over wat De Croo komt vertellen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 4 september 2012, 08:17   #45
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik heb dat filmpje bekeken, wees gerust. Wat jij omschrijft, is een houding waaraan jij een interpretatie geeft.

Dat mag natuurlijk. Evenwel zegt het niets over wat De Croo komt vertellen.
De discussie gaat over de lichaamshouding en wie het debat domineerde. Ik denk dat iedereen wel gezien heeft dat Dewever met het verlies van zijn kilo's ook een stuk van zijn dominantie heeft verloren. Bovendien vond ik dat hij er ziekjes uit zag. Het bevestigt al het slechte dat ik gelezen heb over die proteïnerijke diëten...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2012 om 08:19.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2012, 08:20   #46
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ter Zake aflevering 03/09/2012

http://www.deredactie.be/permalink/1.1420392

Alexander zat er bij als een knap ventje.
Bart spartelde zijn ogen uit zijn kas als een vis op het droge.
Heb je weer last van spastische trekken?
giserke is offline  
Oud 4 september 2012, 08:24   #47
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik hoorde BDW alweer vertellen dat deze regering niet op een vlaamse meerderheid steunt, waarbij hij alweer vergat te vermelden dat het over een "parlementaire meerderheid" ging, en niet over een meerderheid bij de kiezers.

Ik hoorde de afwezigheidskampioen in het parlement kappen op de minister van justitie die haar werk niet zou doen, en nog geen enkel wetsvoorstel zou ingediend hebben. Bijzonder laag voor iemand die zelf zijn parlementaire job niet doet naar behoren.

Ik hoorde hem kappen op Di Rupo, en zeggen dat deze GEMEENTRAADSVERKIEZINGEN de kans waren om onze mening te geven over de man, en niet over het gemeentebeleid en het gemeenteprogramma. Wie heeft DI RUPO voorgesteld als eerste minister?
wie heeft voor het eerst sinds jaren de eerste ministerpost aan de walen gegeven?

Kort gezegd, wie houdt er de vlaming voor een dommekloot, die dat allemaal niet weet?

Zal binnenkort blijken of vlamingen inderdaad dommekloten zijn, die dergelijke demagogie niet doorzien.
In hoeveel draden ga je nu nog eens dezelfde zever copy pasten?
giserke is offline  
Oud 4 september 2012, 08:38   #48
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ter Zake aflevering 03/09/2012

http://www.deredactie.be/permalink/1.1420392

Alexander zat er bij als een knap ventje.
Bart spartelde zijn ogen uit zijn kas als een vis op het droge.
Ik heb gisterenavond via de digibox naar het debat tussen De Croo en De Wever op Terzake gekeken.

Ik verwachtte een leuke discussie, maar zag niets anders dan Bart De Wever die de vloer veegde met De Croo. Deze laatste stond steeds weer met zijn mond vol tanden.

ViveLaBelgique : Doet u met opzet 'dom' of hebt u echt niets gesnapt van wat er gezegd werd.
__________________
Antoon is offline  
Oud 4 september 2012, 08:44   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik heb gisterenavond via de digibox naar het debat tussen De Croo en De Wever op Terzake gekeken.

Ik verwachtte een leuke discussie, maar zag niets anders dan Bart De Wever die de vloer veegde met De Croo. Deze laatste stond steeds weer met zijn mond vol tanden.

ViveLaBelgique : Doet u met opzet 'dom' of hebt u echt niets gesnapt van wat er gezegd werd.
Het interesseert Vive niet wat er gezegd wordt. Het interesseert Vive enkel welke houding iemand aanneemt. Tenzij het omgekeerde hem beter zou uitkomen.

Maar herinner u: van Vive hoeft u niets te verwachten.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 4 september 2012, 08:47   #50
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hij onderneemt niet de minste poging om BDW te onderbreken hoewel deze hem uitdaagt. Hij blijft aandachtig luisteren en wacht geduldig zijn beurt af. Nergens is er paniek of angst te horen of te zien.
En dat is dan die bewuste veeg uit de pan waarin je het in je topictitel had ?

De traditio's zijn tegenwoordig rap content...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 4 september 2012, 08:49   #51
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het interesseert Vive niet wat er gezegd wordt. Het interesseert Vive enkel welke houding iemand aanneemt. Tenzij het omgekeerde hem beter zou uitkomen.

Maar herinner u: van Vive hoeft u niets te verwachten.
Hij startte een draad over wie het debat gewonnen had. Daarbij betoogt hij dat het niet de persoon met de beste argumenten is die een debat wint. Daar kan ik me iets bij voorstellen, al zijn we het erover eens dat Decroo een eikel is...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2012, 09:09   #52
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De traditio's zijn tegenwoordig rap content...
Yep.
__________________
Antoon is offline  
Oud 4 september 2012, 09:26   #53
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben in deze inderdaad volledig objectief.
Helemaal niet, je gaf enkel jouw persoonlijke interpretatie. "Jullie zien echt allemaal enkel wat jullie willen zien" dus.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 4 september 2012, 09:28   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Manager zijn van een goed draaiend bedrijf is geen prestatie.


Bedrijven houden zichzelf dus goed draaiende? Waarom gaan er dan zoveel failliet?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 4 september 2012, 09:38   #55
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Manager zijn van een goed draaiend bedrijf is geen prestatie. Een bedrijf is crisis overeind houden en een toekomstperspectief bieden is een veel grotere uitdaging.
De Belgicisten hebben decennia lang het economisch goed draaiend bedrijf Belgique/België nv gemanaged. Kijk wat ze ermee gedaan hebben, totaal verknoeid. Laat staan dat ze enige toekomstperspectief bieden.

Citaat:
Open VLD is reeds afgedroogd en ziet een verder verlies van leden, krachten en stemmen te gemoed. Toch behoudt Alexander De Croo zijn cool en straalt hij vastberadenheid uit.
Hij zag er eerder geklopt en verslagen uit. Op de rand van een depressie. Je zou voor minder...

Citaat:
This doesn't go unnoticed. Zeker niet bij het vrouwelijk volk en de janetten.
U bent een racist. Foei.
__________________
Antoon is offline  
Oud 4 september 2012, 09:39   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Helemaal niet, je gaf enkel jouw persoonlijke interpretatie. "Jullie zien echt allemaal enkel wat jullie willen zien" dus.
Ik gaf de interpretatie van een neutrale toeschouwer, in die zin dat ik noch voor Decroo, noch voor De Wever ben. Nu, je hebt wel een punt dat ik niet volledig objectief ben. Als ik moet kiezen tussen Decroo en De Wever, kies ik De Wever.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2012 om 09:43.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2012, 09:51   #57
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik gaf de interpretatie van een neutrale toeschouwer, in die zin dat ik noch voor Decroo, noch voor De Wever ben. Nu, je hebt wel een punt dat ik niet volledig objectief ben. Als ik moet kiezen tussen Decroo en De Wever, kies ik De Wever.
De Croo.
__________________
Antoon is offline  
Oud 4 september 2012, 10:14   #58
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
De Croo wordt hier zwaar afgestraft.

In de helft van het gesprek bijvoorbeeld, geeft hij nog eens toe waarom ze in de regering zijn gestapt: om er in te zitten. De Wever geeft een lange feitelijke opsomming van nefaste non-verwezenlijkingen: staatsschuld, belastingen, werkloosheid, ... Let op hoe De Croo zijn ogen neerslaat wanneer het woordje besparingen valt . Met zijn mond vol tanden, antwoordt De Croo: "U was liever aan de kant blijven staan en niets gedaan en het land in de chaos gestuurd, dan eigenlijk de hervormingen die we nu doorvoeren"

Eerst en vooral, zegt hij niet dat de N-VA aan de kant is gaan staan, maar liever aan de kant zou gaan staan, hetgeen consistent is met zijn eerdere uitspraken, dat hij de N-VA er af gereden heeft in de onderhandelingen.

Hij kan niet 1 van de argumenten van Bart De Wever weerleggen, en zegt dat het beter is om toch maar in de regering te stappen, dan niets te doen. Echter, de non-hervormingen, die ze nu doorvoeren, waren niet nodig geweest, als Open-VLD op 1 lijn was gaan staan met N-VA. Maar tja, je deel nemen is blijkbaar belangrijker dan winnen.

P.S.: het land was helemaal niet in chaos tijdens de regering van lopende zaken
Dat is mij ook opgevallen. Hij geeft op dat moment op om het beleid van de regering te verdedigen en gaat over op het 'het was dit of de chaos'-argument. In feite erkent hij daar de validiteit van De Wevers argumentatie.

Ofwel is dit natuurlijk een heel goede regering die grote hervormingen doorvoert (volgens VLD zelfs meer dan de Vlaamse regering!), ofwel is men er in gestapt om de chaos te vermijden, en was het een regering-om-de-regering. Beide argumenten in één debat geven is tamelijk onsamenhangend.

Laatst gewijzigd door respublica : 4 september 2012 om 10:19.
respublica is offline  
Oud 4 september 2012, 10:37   #59
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Wat mij ook opviel, was de hoeveelheid doorgevoerde hervormingen waarop De Croo zo trots was. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zijn er maar twee redenen om te hervormen:

1. De dagelijkse realiteit is veranderd
2. Het totnutoe gevoerde beleid, waar de VLD al lang aan meewerkt, schiet tekort.

Is de dagelijkse realiteit dan zo hard veranderd? Of geeft De Croo toe dat het gepruts van o.a. de VLD moest bijgestuurd worden?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 4 september 2012, 11:35   #60
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Veeg uit de pan? Ja hoor een uitspraak als ' één jaar N-VA leiding, land in chaos' zegt al veel. Daarnaast gaat De Croo wat betreft de lokale verkiezingen (Turtelboom) compleet de mist in.
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 4 september 2012 om 11:36.
Lavox is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be