Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2017, 08:02   #41
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom zouden de uitkeringen naar omhoog moeten? Om het verschil met wat werkende mensen verdienen nóg kleiner te maken?
dat is inderdaad wat bembem wil. Want ze wil evenveel krijgen als mensen met een eenvoudige job, maar dan wel met de zekerheid dat ze zéker niet moet gaan werken. Lui, luier, bembem!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:05   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat is inderdaad wat bembem wil. Want ze wil evenveel krijgen als mensen met een eenvoudige job, maar dan wel met de zekerheid dat ze zéker niet moet gaan werken. Lui, luier, bembem!
Inderdaad. En blijkbaar is het beter om dat geld te investeren in luieriken zoals Bembem dan mensen met een kinderwens die een extra financieel steuntje kunnen gebruiken.

Bembem, die kinderen waar u geen geld in wil steken zijn dezelfde kinderen die later uw uitkeringen zullen blijven verder betalen. Zij gaan in de meerderheid van de gevallen maatschappelijke en economische meerwaarde creëren, in tegenstelling tot u.

Quasi elk topic van u komt op hetzelfde neer: U bijt in de hand die u voedt. De hand die u voedt is de werkende mens die veel te veel sociale bijdragen betaalt om mensen zoals u te onderhouden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 april 2017 om 08:07.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:05   #43
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Los van je rant, vertel anders eens waarom men überhaupt voor de kroost van een ander zou moeten opdraaien.
Waarom moeten wij voor u opdraaien?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:15   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom zouden de uitkeringen naar omhoog moeten? Om het verschil met wat werkende mensen verdienen nóg kleiner te maken?
Het staat die werkende mensen altijd vrij zelf ook van een uitkering te leven. Wat ik wou zeggen is dat wie pech in het leven heeft niet in armoede zou dienen te belanden 'omdat anderen meer geluk hebben'. Imo is dat systeem van kindergeld vooral een incentive om nog meer armoede te kweken.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:16   #45
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Waarom moeten wij voor u opdraaien?
Zodat ze al haar creatieve energie kan aanwenden tot verbetering van het algemeen belang ipv een jobke dat haar enkel maar moe maakt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:16   #46
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Dat is wat gans de wereld toepast behalve België. En dat marcheert zeer goed.
Een groot deel van diezelfde wereld kent geen kindergeld noch geboortepremie of huwelijkspremie. (bestaat dat laatste in Belgenland nog, in feite?)
En dat marcheert hier ook goed.
In mijn regio is financiele zelfstandigheid/werken echt wel een voorwaarde. Om te immigreren moet ge wel iets anders doen dan uw handen opheffen om te krijgen.
Een goed werkende publieke gezondheidszorg is nadien dan weer een plus, zeker in vergelijking met de Anglo Saxons en zelfs met 't Belgisch model dat ik vroeger kende. Verschillen zijn er uiteraard met het zeer goede Belgische systeem, maar relatief minimaal en zonder verplichte maandelijke kostprijs. Permanent resident zijn volstaat.

Het valt me steeds weer op dat men niet iedereen wil helpen... want dakanni.
Wanneer ik Belgenland en E.U.-land bekijk heeft men meer aandacht voor de meute die onder welke noemer dan ook binnen komt.

RESULTAAT: dat betaalt de burger vandaag.
Morgen betalen het traditionele leidende politieke systeem. Nadien zijn de nieuwe leiders de nieuwe traditionelen geworden.
Overmorgen wordt jullie gemeenschap de nieuwe onderontwikkeling ingebonjourd.
Verwacht niet van jullie politieke klasse om aan uw morgen of overmorgen te denken.

Ten tijde van het einde van de frank is de mijne gevallen: inpakken en wegwezen.
Het motto: "mechiel Antwaarpe monni memaai" vervangen door "Mejalle Chineize monni metten deize."
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:18   #47
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad. En blijkbaar is het beter om dat geld te investeren in luieriken zoals Bembem dan mensen met een kinderwens die een extra financieel steuntje kunnen gebruiken.

Bembem, die kinderen waar u geen geld in wil steken zijn dezelfde kinderen die later uw uitkeringen zullen blijven verder betalen. Zij gaan in de meerderheid van de gevallen maatschappelijke en economische meerwaarde creëren, in tegenstelling tot u.

Quasi elk topic van u komt op hetzelfde neer: U bijt in de hand die u voedt. De hand die u voedt is de werkende mens die veel te veel sociale bijdragen betaalt om mensen zoals u te onderhouden.
Dat extra financieel steuntje moeten ze maar zelf voor zorgen. Als ik iets extra wil wordt mij dat ook niet gegeven, dat is mijn punt. En euh, no comment over de rest....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:19   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een groot deel van diezelfde wereld kent geen kindergeld noch geboortepremie of huwelijkspremie. (bestaat dat laatste in Belgenland nog, in feite?)
En dat marcheert hier ook goed.
In mijn regio is financiele zelfstandigheid/werken echt wel een voorwaarde. Om te immigreren moet ge wel iets anders doen dan uw handen opheffen om te krijgen.
Een goed werkende publieke gezondheidszorg is nadien dan weer een plus, zeker in vergelijking met de Anglo Saxons en zelfs met 't Belgisch model dat ik vroeger kende. Verschillen zijn er uiteraard met het zeer goede Belgische systeem, maar relatief minimaal en zonder verplichte maandelijke kostprijs. Permanent resident zijn volstaat.

Het valt me steeds weer op dat men niet iedereen wil helpen... want dakanni.
Wanneer ik Belgenland en E.U.-land bekijk heeft men meer aandacht voor de meute die onder welke noemer dan ook binnen komt.

RESULTAAT: dat betaalt de burger vandaag.
Morgen betalen het traditionele leidende politieke systeem. Nadien zijn de nieuwe leiders de nieuwe traditionelen geworden.
Overmorgen wordt jullie gemeenschap de nieuwe onderontwikkeling ingebonjourd.
Verwacht niet van jullie politieke klasse om aan uw morgen of overmorgen te denken.

Ten tijde van het einde van de frank is de mijne gevallen: inpakken en wegwezen.
Het motto: "mechiel Antwaarpe monni memaai" vervangen door "Mejalle Chineize monni metten deize."
²
behalve dan dat 'zeer goede Belgische systeem' ... dat is al een paar decennia aan t afkalven ook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:20   #49
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het staat die werkende mensen altijd vrij zelf ook van een uitkering te leven. Wat ik wou zeggen is dat wie pech in het leven heeft niet in armoede zou dienen te belanden 'omdat anderen meer geluk hebben'. Imo is dat systeem van kindergeld vooral een incentive om nog meer armoede te kweken.
Wat gaat er gebeuren als die werkende mensen gaan kiezen voor een uitkering? U mag uw beide handjes kussen dat niet iedereen zo'n zwakzinnige ideeen op nahoudt.

En dat laatste deel van uw betoog houdt ook weinig steek. Wie zich geen kinderen kan veroorloven zal het echt niet doen omwille van het kindergeld.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:29   #50
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat is inderdaad wat bembem wil. Want ze wil evenveel krijgen als mensen met een eenvoudige job, maar dan wel met de zekerheid dat ze zéker niet moet gaan werken. Lui, luier, bembem!
Euh ik wil vooral dat iedereen een menswaardig bestaan kan leiden. Wie werkt moet volgens mij geen extra geld krijgen voor akkefietjes want ja, kweken valt daar volgens mij onder. Of wat is het anders.... Een basisrecht? Awel, zit dan niet te kakken op werklozen die kinderen zouden krijgen i.e. me, voila gotcha!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:30   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Kindergeld afschaffen en belastingen op arbeid verlagen is een beter idee
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:32   #52
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh ik wil vooral dat iedereen een menswaardig bestaan kan leiden. Wie werkt moet volgens mij geen extra geld krijgen voor akkefietjes want ja, kweken valt daar volgens mij onder. Of wat is het anders.... Een basisrecht? Awel, zit dan niet te kakken op werklozen die kinderen zouden krijgen i.e. me, voila gotcha!
Zit ge in de overgang en is de optie kindergeld voor u afgesloten ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:33   #53
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat extra financieel steuntje moeten ze maar zelf voor zorgen.
maar zelf wel zitten zagen dat de uitkeringen naar boven moeten. Crapuleus zonder grenzen gewoon
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:34   #54
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kindergeld afschaffen en belastingen op arbeid verlagen is een beter idee
zeer goed voorstel. Ik zou er nog een eindig maken in de tijd van andere uitkeringen bijsteken. Maximaal drie jaar, daarna bye bye uitkering
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:35   #55
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh ik wil vooral dat iedereen een menswaardig bestaan kan leiden. Wie werkt moet volgens mij geen extra geld krijgen voor akkefietjes want ja, kweken valt daar volgens mij onder. Of wat is het anders.... Een basisrecht? Awel, zit dan niet te kakken op werklozen die kinderen zouden krijgen i.e. me, voila gotcha!
aha, dus samengevat volgens bembem: "mensen die gaan werken en kinderen krijgen mogen geen geld daarvoor krijgen! Geef dat geld maar aan mij, want ik verdien dat wel!"

Craaaa
puuuuu

leeeeuuuussss!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:36   #56
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat gaat er gebeuren als die werkende mensen gaan kiezen voor een uitkering? U mag uw beide handjes kussen dat niet iedereen zo'n zwakzinnige ideeen op nahoudt.

En dat laatste deel van uw betoog houdt ook weinig steek. Wie zich geen kinderen kan veroorloven zal het echt niet doen omwille van het kindergeld.
Mijn punt was dat TheFourHorsemen een uitkering voorstelde als een soort walhalla. Daarmee mijn repliek dat het die werkenden altijd vrij staat dan ook maar op de dop te gaan staan....

Maar euh volgens mij worden er net wel kinderen genomen omwille van het kindergeld.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:37   #57
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Maar euh volgens mij worden er net wel kinderen genomen omwille van het kindergeld.
dat was toch uw plan. Maar dat is niet zo goed gelukt om op die manier nog meer geld binnen te rijven, dus pleit je nu voor iets anders: kindergeld afschaffen en dan maar zomaar meer uitkering.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:37   #58
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
aha, dus samengevat volgens bembem: "mensen die gaan werken en kinderen krijgen mogen geen geld daarvoor krijgen! Geef dat geld maar aan mij, want ik verdien dat wel!"

Craaaa
puuuuu

leeeeuuuussss!
Crapuleus? Als ik iets extra wil zegt men toch ook: ga werken.

Dus.......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:44   #59
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

kindergeld voor mensen die niét werken zou moeten afgeschaft worden. Die hebben toch tijd om voor die kinderen te zorgen.
En hun uitkering moet beperkt worden in de tijd.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:46   #60
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat was toch uw plan. Maar dat is niet zo goed gelukt om op die manier nog meer geld binnen te rijven, dus pleit je nu voor iets anders: kindergeld afschaffen en dan maar zomaar meer uitkering.
Euh laat die 'en dan maar' weg, thing is dat de uitkeringen inderdaad naar omhoog zouden moeten -> opdat iedereen menswaardig kan leven.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be