Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 27 november 2004, 16:08   #21
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Aha. U heeft wel een heel merkwaardig denkpatroon als het over democratie gaat. Als ik uw redenering even doortrekt, betekent dat dan ook dat u liever een aristocratie ziet in plaats van een democratie. Daar gaat het immers over.

Feit is dat "prince Philip" alleen staat voor zijn eigen familie en hun baantje in België. Daarom al die krampachtige pogingen om de federalisering terug te schroeven en op die manier invloed uit te oefenen op de politiek verkozenen. Hiermee doorbreekt hij de door jullie toch zo geroemde onpartigheid. Hier wordt nog eens duidelijk dat heel dat koninklijke circus absoluut niet neutraal is, maar toch nog altijd probeert de zaken te sturen in een richting die hen zint.
Het koningshuis is geen poppenkast. Het heeft tot doel de Belgische belangen te beschermen in binnen- en buitenland. Zonder macht, maar via gezag. Filip doet dat zeer goed.
Hans1 is offline  
Oud 27 november 2004, 16:09   #22
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
... waarmee op die manier wordt ingegaan tegen de door jullie zo vaak geroemde neutraliteit.
Heeft de Prins gesproken over de B.U.B.?
Hans1 is offline  
Oud 27 november 2004, 16:11   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het koningshuis is geen poppenkast. Het heeft tot doel de Belgische belangen te beschermen in binnen- en buitenland. Zonder macht, maar via gezag. Filip doet dat zeer goed.
Gezag? Welk gezag?

Ik zie slechts een bijzonder duur betaalde en slecht opgevoerde poppenkast.

En hierbij een nieuwtje speciaal voor mijnheer Hans I de Grote: buitenlandse handel is een bevoegdheid van onze minister van Buitenlandse Zaken, niet van het koningshuis. En binnenlandse zaken komen toe aan de respectievelijke overheden en instellingen die door de burgers werden verkozen. Niet aan het koningshuis. We leven niet meer in de 19e eeuw. Jullie blijkbaar wel.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 november 2004, 16:11   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Heeft de Prins gesproken over de B.U.B.?
Neen, zooooo belachelijk wil hij zich nu ook niet maken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 november 2004, 16:43   #25
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Welke middel hanteert gij om tot deze weinig vleiende analyse van onze Prins zijn verstandelijke vermogens te komen?
Philip is op zijn minst zeer onverstandig geweest met zijn veto tegen Morel. Hij volhardt echter in zijn boosheid met deze provocerende uitspraak. Hij versmalt daardoor het maatschapplijk draagvlak die zijn functioneren mogelijk moet maken.

Hardnekkingheid is een positieve karaktertrek en getuigt van doorzettingsvermogen.
Koppigheid daarentegen getuigt van eigenzinnigheid en beperkt de creativiteit. Bij evaluaties van managers wordt dit laatste als zeer negatief gepercipieerd.

By the way, Mister superstaaf, klopt mijn indruk dat u zo een beetje de rol speelt van Hof- Nar? Ik heb een inspanning gedaan om wat van de topics te lezen die je opgestart hebt, doch uw profiel lijkt mij inderdaad een narrig profiel te zijn....
PieterP is offline  
Oud 27 november 2004, 18:17   #26
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Zo te zien spreekt dat Onding toch,weliswaar met onzin ,maar het kan praten,lezen ook ????
Gargamel is offline  
Oud 27 november 2004, 18:38   #27
sfbtkm2
Lokaal Raadslid
 
sfbtkm2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
Standaard

Filip kreeg alles ingefluisterd van Fientje. Jullie denken toch niet dat hij dit zelf verzonnen heeft. Een koning/prins moet neutraal blijven en daarom is voor elke uitspraak een verantwoording nodig van de minister.
__________________
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe)
sfbtkm2 is offline  
Oud 27 november 2004, 18:43   #28
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

De Tijd 27/11 17:00

De N-VA wijst het pleidooi van prins Filip voor het opnieuw meer 'Belgisch' maken van de buitenlandse handel af. Volgens voorzitter Bart De Wever mogen de leden van het Hof immers geen politieke uitspraken doen. Ook Spirit heeft moeite met de prinselijke uitlatingen en vraagt dat het Hof de federale structuur respecteert
.

Phillip heeft zich gemeend zich ten onrechte te moeten moeien in een zaak ( Morel) zodanig dat dit veel commotie veroorzaakt heeft in Vlaanderen, zowel bij de gewone man als in financieel ekonomische kringen. Als spreken zilver is, dan is zwijgen goud.

Philip heeft echter een tweede kapitale fout begaan om zich buiten zijn bevoegdheden te treden.

Vooreerst is hij kroonprins en nog geen koning.

Vervolgens dient vastgesteld dat zelfs Indien hij Koning zou zijn hij enkel een pure protocolaire functie bekleedt en geen politieke standpunten mag innemen, tenzij hij gedekt is op voorhand door de regering. Een pleidooi voor herfederalisering van de buitenlandse handel is duidelijk een politiek vraagstuk. De vraag rijst dus voor Verhofstadt volgend week in welke mate hij Philip dekt?

Tenslotte heb ik deze middag zijn stem en zijn stijl gehoord: [i]Ik wil dat iedereen diie dit hoort dit goed zal begrijpen en dit goed zal onthouden [/I]

Deze autoritaire stijl wordt enkel nog in verouderde bedrijven of organisaties nog gebruikt.

Philip, Uw Kroonprins is bezig met de tak af te zagen van de boom waarop hij zit.

Beste dames en heren van de BUB
Laten we wel wezen, ik ben geen VB lid, geen extreme flamingant, ik geloof wel dat er een einde moet komen aan de tranfers, ik geloof wel dat Vlaanderen zijn eigen financieel ekonomische instrumenten moet kunnen beheren, ik geloof dat wij bekwame en correcte ministers moeten hebben. Ik geloof dat zij die verantwoordelijkheid opnemen namens een gemeenschap, niet mogen liegen. Ik ben democraat in hart en nieren. Ik heb wel problemen met de toenemende particratie. Docgh de restauratie van een autoritair regime zou nog veel erger zijn.

Prinses Mathilde heeft het echter volgens mijn bronnen goed gedaan. Zij heeft een enorme zin voor PR heeft en voor een multionational is zij goud waard. Uw kroonprins echter is echter in de ogen van velen gebuisd.
Mathilde may take over the job! And we are preparing to pay her. Doch Philip moet thuis blijven en zijn mond houden.
PieterP is offline  
Oud 27 november 2004, 19:18   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
Filip kreeg alles ingefluisterd van Fientje. Jullie denken toch niet dat hij dit zelf verzonnen heeft. Een koning/prins moet neutraal blijven en daarom is voor elke uitspraak een verantwoording nodig van de minister.
Neen, de ministeriële verantwoordelijkheid geldt alleen voor het regerend staatshoofd.

Hier heeft "prince Philip" iets geuit dat niet door enige minister kan worden gedekt, maar ongetwijfeld werd het hem wel door anderen ingefluisterd.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 november 2004, 19:59   #30
basil
Provinciaal Statenlid
 
basil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Welke middel hanteert gij om tot deze weinig vleiende analyse van onze Prins zijn verstandelijke vermogens te komen?
Voor mij was een gesprek met een (oud)medeleerling aan de 'Mille' ruim voldoende om tot een evenwichtig oordeel te komen.
En dat oordeel is weinig vleiend (zeeeer zacht uitgedrukt).
Het prinske heeft er geen schuld aan dat verstandelijk onvermogen dikwijls erfelijk en familiaal is.8)
__________________


Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline  
Oud 27 november 2004, 20:54   #31
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het koningshuis is geen poppenkast. Het heeft tot doel de Belgische belangen te beschermen in binnen- en buitenland. Zonder macht, maar via gezag. Filip doet dat zeer goed.
Geen poppenkast? Barbiepoppen met platte batterijen. En de belangen van het belgiekske belachelijk maken.
Vader Morel die heeft gezag en waardigheid, en zelfs ervaring.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 27 november 2004, 20:59   #32
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Gezag,das een goei.woehahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,gezaaaaaaaa aaaaaaaaaag ja.
Gargamel is offline  
Oud 27 november 2004, 21:00   #33
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Welke middel hanteert gij om tot deze weinig vleiende analyse van onze Prins zijn verstandelijke vermogens te komen?
  • Koffiedikkijken?
  • Glazenbol?
  • Wichelroede?
  • Pendel?

Of gewoon:
  • De natte vinger?


Het Skill Effect is offline  
Oud 27 november 2004, 21:41   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Mooie uitspraak van Prins Filip. De B.U.B. vraagt al jaren een herfederalisering van buitenlandse handel. De regionalisering ervan is dan ook een complete flop.
Dat de adelijke Flippe en de adel-lievende BUB één pot unitaire nattigheid zijn spreekt vanzelf.

Of het nog veel slijk aan de Belgischen dijk zal zetten is echter twijfelachtig
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 november 2004, 21:48   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect

Welke middel hanteer jij om tot een vleiender analyse van Plippe's verstandelijke vermogens te komen?


Dit?





__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 november 2004, 22:39   #36
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Gezag,das een goei.woehahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,gezaaaaaaaa aaaaaaaaaag ja.
Vader Morel heeft meer gepresteerd dan gij en alle BUBbelkes samen.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 27 november 2004, 22:41   #37
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Is dat tegen mij vent,moet je eens goed leren lezen,slaat namelijk op dat ventje uit Laken dat gezaag.
Gargamel is offline  
Oud 27 november 2004, 22:42   #38
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Is dat tegen mij vent,moet je eens goed leren lezen,slaat namelijk op dat ventje uit Laken dat gezaag.
Ha dan trek ik met plezier mijn woorden in.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 28 november 2004, 00:35   #39
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het is niet omdat hij niet verkozen is dat hij geen recht op spreken heeft. Ik herhaal het nogmaals: de vrijheid van meningsuiting geldt niet alleen voor het VB.
Vrijheid van meningsuiting geldt niét voor leden van het koningshuis. Zij mogen géén politieke meningen ventileren in het openbaar. Dat geldt voor alle hoge ambtenaren. Als je de verloning als voornaamste factor neemt, zijn de leden van het koningshuis zelfs de hoogste ambtenaren die we hebben.
Wanneer die mening dan nog eens ingaat tegen een parlementaire meerderheidsbeslissing, is het wel duidelijk dat onze Fluppe aanzienlijk over de schreef is gegaan.

Politieke zwijgplicht is al lang het protocol waaraan zij zich te houden hebben. Toen Laurent vond dat hij het milieubeleid moest aanvallen, werd hij daar ook voor teruggefloten.
zorroaster is offline  
Oud 28 november 2004, 00:37   #40
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
Filip kreeg alles ingefluisterd van Fientje. Jullie denken toch niet dat hij dit zelf verzonnen heeft. Een koning/prins moet neutraal blijven en daarom is voor elke uitspraak een verantwoording nodig van de minister.
Nochtans wordt zijn uitspraak NIET gedekt door Moerman. Bijgevolg is het er één op persoonlijke titel en niet oorbaar.
zorroaster is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be