Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2008, 18:11   #2361
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als u het echt wilt weten, het zal iets minder zijn dan 1500 euro netto. Dat is ook standaard voor mensen die hun eerste jaar gaan werken, en nog geen werkervaring hebben. Daar heb ik ook geen enkel probleem mee, als het in de toekomst maar toeneemt.

Awel voila, daar wil ik ook nog voor gaan werken

Laatst gewijzigd door Plantival : 23 juli 2008 om 18:12.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 18:13   #2362
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als u het echt wilt weten, het zal iets minder zijn dan 1500 euro netto. Dat is ook standaard voor mensen die hun eerste jaar gaan werken, en nog geen werkervaring hebben. Daar heb ik ook geen enkel probleem mee, als het in de toekomst maar toeneemt.

Awel voila, voor iets minder wil ik ook nog gaan werken. Maar voor geen 900 euro, zene!
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 07:30   #2363
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee, das waar, want je moet ook nog willen werken he. Beroepsprofiteurs ziet geen enkele baas graag komen, daarvoor kosten ze te veel.

Opvallend stilletjes gebleven.

zeg, kapitalist, ga je me nog antwoorden? hoeveel verdien jij nu netto in de maand?

Laatst gewijzigd door Plantival : 24 juli 2008 om 07:31.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 08:45   #2364
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wie waren hier de doemdenkers ?

Door inconsequent te zijn en iedereen zomaar een uitkering te geven, is het normaal dat België met een torenhoge loonkost moet worstelen.

En ja hoor, dat doe ik al 30 jaar en nog steeds met veel plezier.
Behoorlijk arrogant en dom.

De hoge loonkost wordt veroorzaakt door het feit dat werknemers niet direkt zonder kosten kunnen worden afgedankt en vervangen door goedkopere werkkrachten, bv een werkloze die bereid is jouw job voor 500 euro minder per maand te doen. Denk niet te snel dat je onvervangbaar bent, tenzij je behoort tot die 25% overheids- en andere ambtenaren.
Deghenen die hier zo makkelijk kappen op anderen vergeten dat ze zelf geen superjob hebben waarin ze zo uniek zijn dat het niet voor minder kan.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 15:29   #2365
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Awel voila, daar wil ik ook nog voor gaan werken
Moet u ook maar eens de moeite doen om eens een vak te leren. Savantage heeft een academische opleiding achter de rug.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 15:52   #2366
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Moet u ook maar eens de moeite doen om eens een vak te leren. Savantage heeft een academische opleiding achter de rug.

Wie heeft u gezegd dat hij een academische opleiding heeft genoten. Dat is mijn eerste opmerking. Mijn tweede opmerking is dat je als metaalarbeider, bouwvakker, zonder enige diploma, al een pre kunt verdienen van 1400-1500 euro netto. Twaalf jaar geleden ben ik gestopt met werken en dan had ik al een uurloon van 12.15 EUR. En nu zouden ze mij doen laten gaan werken voor 7 euro per uur. Ja, goed zot, zeg ik.

Nee, ik blijf doppen, al is het tot mijn pensioen.

Laatst gewijzigd door Plantival : 24 juli 2008 om 16:20.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 09:33   #2367
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Wie heeft u gezegd dat hij een academische opleiding heeft genoten. Dat is mijn eerste opmerking. Mijn tweede opmerking is dat je als metaalarbeider, bouwvakker, zonder enige diploma, al een pre kunt verdienen van 1400-1500 euro netto. Twaalf jaar geleden ben ik gestopt met werken en dan had ik al een uurloon van 12.15 EUR. En nu zouden ze mij doen laten gaan werken voor 7 euro per uur. Ja, goed zot, zeg ik.

Nee, ik blijf doppen, al is het tot mijn pensioen.
Misschien willen ze luie ongemotiveerde mensen zoals u niet meer betalen ?

Een metaalarbeider met een vol cv is nu eenmaal meer waard als een laaggeschoolde met meer blanco als werkervaring er op.....

Blijf maar dopper mijn beste, wel niet mekkeren over "dikke nekken". Dit zijn mensen die werken voor zichzelf maar ook om uw luizakkerij te onderhouden.

En als het niet meer gaat, gaat het niet, en dat staat u slecht als de zwakste in de maatschappij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 09:37   #2368
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben gaan werken, en na een jaartje sparen heb ik cash een nieuwe auto kunnen kopen.

Leuk he ? Kunt gij ook als ge maar de handen uit de mauwen steekt.

edit: en nee, ik woonde niet thuis, ik betaal ook huur/elentrik enzo

Laatst gewijzigd door Tavek : 25 juli 2008 om 09:37.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 09:43   #2369
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Wie heeft u gezegd dat hij een academische opleiding heeft genoten. Dat is mijn eerste opmerking. Mijn tweede opmerking is dat je als metaalarbeider, bouwvakker, zonder enige diploma, al een pre kunt verdienen van 1400-1500 euro netto. Twaalf jaar geleden ben ik gestopt met werken en dan had ik al een uurloon van 12.15 EUR. En nu zouden ze mij doen laten gaan werken voor 7 euro per uur. Ja, goed zot, zeg ik.

Nee, ik blijf doppen, al is het tot mijn pensioen.
U hebt daar wel een punt mee.
Als ik zie hoeveel men tegenwoordig soms maar krijgt om te gaan werken, zou ik ook (in dat geval) liever een ander dat werk gunnen dan het zelf te gaan doen.
Het valt me ook op dat vele hoog geschoolden dikwijls aan een laag loon werken, wat ikzelf onbegrijpelijk vind.

Maar het probleem is dat je door meer te betalen als werkgever ook niet aan personeel geraakt of geen beter personeel weet aan te trekken dan wanneer je een laag loon betaald.

Het is gewoon op en volledig uitgehold allemaal. En dat langs beide kanten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 09:46   #2370
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Een metaalarbeider met een vol cv is nu eenmaal meer waard als een laaggeschoolde met meer blanco als werkervaring er op.....

Manneke, ik was vroege metaalarbeider en had daar een dikke pre (12,15 eur) per uur en dit als laaggeschoolde. Nu gij.

Blijf maar dopper mijn beste, wel niet mekkeren over "dikke nekken". Dit zijn mensen die werken voor zichzelf maar ook om uw luizakkerij te onderhouden.

Dat zijn mensen die werken? Als ik soms villawijken passeer dan vraag ik mij af hoe zij dit allemaal kunnen betalen. Dat is toch niet van te werken, want ik wordt van het werken juist armer.

Laatst gewijzigd door Plantival : 25 juli 2008 om 09:47.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 09:56   #2371
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
U hebt daar wel een punt mee.
Als ik zie hoeveel men tegenwoordig soms maar krijgt om te gaan werken, zou ik ook (in dat geval) liever een ander dat werk gunnen dan het zelf te gaan doen.
Het valt me ook op dat vele hoog geschoolden dikwijls aan een laag loon werken, wat ikzelf onbegrijpelijk vind.

Maar het probleem is dat je door meer te betalen als werkgever ook niet aan personeel geraakt of geen beter personeel weet aan te trekken dan wanneer je een laag loon betaald.

Het is gewoon op en volledig uitgehold allemaal. En dat langs beide kanten.
Met niet gaan werken schaadt ge uw kansen op een beter betaalde baan op termijn ook erg hard.

Stel dat hij even een half jaartje moet werken voor 1000 euro. Het feit dat ge werkt is al voor een werkgever een signaal van: deze wilt er ook gewoon voor gaan.

En dan kunt ge vanzelf een beter betaalde baan zoeken. Iemand die al jaren thuiszit is geen aantrekkelijke solicitant.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:00   #2372
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Een metaalarbeider met een vol cv is nu eenmaal meer waard als een laaggeschoolde met meer blanco als werkervaring er op.....

Manneke, ik was vroege metaalarbeider en had daar een dikke pre (12,15 eur) per uur en dit als laaggeschoolde. Nu gij.

Blijf maar dopper mijn beste, wel niet mekkeren over "dikke nekken". Dit zijn mensen die werken voor zichzelf maar ook om uw luizakkerij te onderhouden.

Dat zijn mensen die werken? Als ik soms villawijken passeer dan vraag ik mij af hoe zij dit allemaal kunnen betalen. Dat is toch niet van te werken, want ik wordt van het werken juist armer.
Mocht ik bedrijfsleider zijn pak ik geen mensen aan die 12 jaar hebben thuisgezeten omdat "de dop meer oplevert".

Dan pak ik veel liever de jongere aan, want die ervaring van u is ook al lang passe en niks meer waard.

Snapt ge waar uw mentaliteit u toe brengt ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:05   #2373
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Stel dat hij even een half jaartje moet werken voor 1000 euro. Het feit dat ge werkt is al voor een werkgever een signaal van: deze wilt er ook gewoon voor gaan.

Ik ken mensen in mijn directe omgeving die al verschillende jaren hun kl..ten liggen af te draaien voor een schamele pre. Uiteindelijk hebben ze beiden hun ontslag gegeven. Nu zijn ze koortsachtig op zoek naar een beter betaalde job. Maar het blijkt niet simpel te zijn.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:08   #2374
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Stel dat hij even een half jaartje moet werken voor 1000 euro. Het feit dat ge werkt is al voor een werkgever een signaal van: deze wilt er ook gewoon voor gaan.

Ik ken mensen in mijn directe omgeving die al verschillende jaren hun kl..ten liggen af te draaien voor een schamele pre. Uiteindelijk hebben ze beiden hun ontslag gegeven. Nu zijn ze koortsachtig op zoek naar een beter betaalde job. Maar het blijkt niet simpel te zijn.
Waarom geeft ge in godsnaam uw ontslag voordat ge een nieuw contract hebt ?

Ik ken een gast die in de metaalfabriek werkte. 1000 euro per maand, het leverde geen kloten op. Maar hij had wel recht op educatief verlof. Wat doet die gast: hij volgt cursussen. Opleidingen. Industriele Informatica in avondschool, een B1 is dat. Op dit moment schept hij 3000 netto als expat met bedrijfswagen met appartement met verhuiskosten.....

Het leven kan vreemd gaan mijn beste, maar ge moet zelf van uw gat komen om er iets van te maken ipv de schuld altijd aan anderen te geven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:14   #2375
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom geeft ge in godsnaam uw ontslag voordat ge een nieuw contract hebt ?

Ik ken een gast die in de metaalfabriek werkte. 1000 euro per maand, het leverde geen kloten op. Maar hij had wel recht op educatief verlof. Wat doet die gast: hij volgt cursussen. Opleidingen. Industriele Informatica in avondschool, een B1 is dat. Op dit moment schept hij 3000 netto als expat met bedrijfswagen met appartement met verhuiskosten.....

Het leven kan vreemd gaan mijn beste, maar ge moet zelf van uw gat komen om er iets van te maken ipv de schuld altijd aan anderen te geven.
Het studeren, mijn beste, zit niet in iedereen zijn DNA, he. Wees dankbaar dat dit bij u wel het geval is. Wees modernatuur daar maar dankbaar voor.

Laatst gewijzigd door Plantival : 25 juli 2008 om 10:15.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:19   #2376
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Het studeren, mijn beste, zit niet in iedereen zijn DNA, he. Wees dankbaar dat dit bij u wel het geval is. Wees modernatuur daar maar dankbaar voor.
Een vak leren?

Loodgieters, lassers, heftruckchauffeurs, camionchauffeurs, dakleggers, plakkers, schrijnwerkers, elentriekers........

Moet ge niet echt einstein voor zijn, maar betaalt allemaal meer als wat ik kreeg als ir.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:21   #2377
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Het studeren, mijn beste, zit niet in iedereen zijn DNA, he. Wees dankbaar dat dit bij u wel het geval is. Wees modernatuur daar maar dankbaar voor.
Van uw gat komen, betekent niet per se gaan studeren gedurende enkele jaren. Het betekent wel zelf iets doen, ipv als een angstig kuiken in een hoekje te gaan staan schreeuwen en wijzen naar die stoute wereld die de oorzaak van alles is, terwijl jij zogenaamd aan niets kan doen. De gebraden kippen vliegen je niet zomaar in de mond.

Als jij als profiteur door het leven wil gaan, dan zit de schuld enkel en alleen bij jou en dan verdien je het eigenhandig dat je het moeilijk hebt om op het einde van de maand de eindjes aan elkaar te knopen. Sterker nog, dan verdien je het evenzeer om het nog moeilijker te krijgen door hervormingen van de uitkeringen. Dat is simpelweg het dragen van de gevolgen van jouw keuzes.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:26   #2378
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een vak leren?

Loodgieters, lassers, heftruckchauffeurs, camionchauffeurs, dakleggers, plakkers, schrijnwerkers, elentriekers........

Moet ge niet echt einstein voor zijn, maar betaalt allemaal meer als wat ik kreeg als ir.
heftruckchauffeurs, camionchauffeurs verdienen maar heel weinig. Camionchauffeurs kunnen goed hun boterham verdienen, maar dan moeten ze bijna 24 op 24 uur op de baan zijn. De overige door u aangehaalde beroepen kan ik niet meer aan, vanwege een chronische rugpathologie.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:28   #2379
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Van uw gat komen, betekent niet per se gaan studeren gedurende enkele jaren. Het betekent wel zelf iets doen, ipv als een angstig kuiken in een hoekje te gaan staan schreeuwen en wijzen naar die stoute wereld die de oorzaak van alles is, terwijl jij zogenaamd aan niets kan doen. De gebraden kippen vliegen je niet zomaar in de mond.

Als jij als profiteur door het leven wil gaan, dan zit de schuld enkel en alleen bij jou en dan verdien je het eigenhandig dat je het moeilijk hebt om op het einde van de maand de eindjes aan elkaar te knopen. Sterker nog, dan verdien je het evenzeer om het nog moeilijker te krijgen door hervormingen van de uitkeringen. Dat is simpelweg het dragen van de gevolgen van jouw keuzes.

Als ze mijn uitkering inkrimpen of afpakken, dan kom ik het bij jou wel thuis halen. zo simpel is dat
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:28   #2380
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Maar hebt u een heftruck certificaat ? Aangezien u toch dopt zou ik die toch maar gaan halen bij de VDAB. En misschien kijken of ze u niet helpen om een "groot" rijbewijs te halen.

Want als u solliciteert met die extras, bent u opeens veel aantrekkelijker voor een werkgever, omdat hij u dan ook eens kan inzette om met de heftruck te rijden of met de camion een lading ergens te gaan brengen. Flexibilteit he....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be