Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 14:37   #41
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Tenzij... natuurlijk de vlamingen voor de 35 ste keer zo stom zijn om toch maar meer te betalen ipv gewoon het been stijf te houden.
hoeveel kans is er, denk je, dat men het been stijf houdt, ik denk bitter weinig.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:38   #42
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dan nóg heeft die jongen een gigantische dienst bewezen voor de Vlaamse Onafhankelijkheid. Hoeveel méér Vlamingen zijn er - na deze 125 dagen - niet bereid te spreken, te denken en voorstander te zijn van de Vlaamse onafhankelijkheid?
Volgens die redenering hebben prins Filip en Olivier Maingain ook een gigantische dienst bewezen voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
Herr Oberst is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:39   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
geheel idd niet, deels echter wel. Eens zien hoeveel vlamingen er nog spreken over onafhankelijkheid eens er weer een regering is, op welke manier dan ook tot stand gekomen.
Als het VB (en eventueel ook NVA) benadrukken dat de Vlamingen niet goed zijn behandeld? Ik denk dat ik veilig mag zeggen dat er nog steeds meer separatisten zijn dan 4 maand geleden.

@Oberst;
Citaat:
Ik vind het vreemd hoe sommigen op dit forum die zich "Vlaams-nationalist" noemen, Bart Dewever nog trachten te verdedigen. Ik heb hem zwart op wit zien zeggen dat hij de procedure in het parlement wel even wil stilleggen, zodat er nog een akkoord uit de bus kan komen, waar de Vlamingen dan een prijs voor gaan betalen. Het feit dat hij dat zéér eufemistisch 'een lepeltje suiker' noemt, verandert daar niets aan. Bovendien zei hij dat de staatshervorming in fasen kan gebeuren, wat leidt tot uitstel, en in België betekent dat altijd afstel. Dat in schrik contrast met zijn vorige grootspraak zoals "we gaan geen prijs betalen voor de splitsing van BHV" en "we gaan voor een onmiddelijke verregaande staatshervorming".

Vreemd hoe sommigen hier zomaar laten inpakken door zijn verbloemde woorden.
Ik denk dat we idd eerst het 'lepeltje' suiker gaan moeten afwachten. Voor hetzelfde geld is het inschrijvingsrecht. (Who cares?)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:40   #44
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Volgens die redenering hebben prins Filip en Olivier Maingain ook een gigantische dienst bewezen voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
Ik denk dat je dat idd mag stellen, ja.
(Enfin, Filip meer voor de gedachte van de Republiek Vlaanderen/België, maar goed.)

Is dat érg?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:42   #45
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik denk dat we idd eerst het 'lepeltje' suiker gaan moeten afwachten. Voor hetzelfde geld is het inschrijvingsrecht. (Who cares?)
Who cares?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Laeremans
In de media gonst het vandaag van de geruchten over “prijzen” die betaald zouden kunnen worden in ruil voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. De laatste piste in de rij van toegevingen die de Vlamingen zouden moeten doen, is het algemeen inschrijvingsrecht: iedere Belg zou zelf kunnen kiezen waar hij bij de verkiezingen gaat stemmen. Deze piste – al dan niet ontsproten uit de koker van N-VA-voorzitter De Wever - is even belachelijk als onaanvaardbaar. Het miskent absoluut de grondwettelijke indeling in taalgebieden van dit land. Bovendien is het een al te doorzichtig glijmiddel om in de praktijk de Franstaligen te geven waar zij al lang om vragen: inschrijvingsrecht voor de Franstaligen uit de Rand.

Het Vlaams Belang herinnert eraan dat het Egmontpact van mei 1977 in de eerste plaats omwille van het inschrijvingsrecht gekelderd werd. Dit recht (dat aan de Franstaligen in ‘de Zes’ en in zeven wijken van eentalige gemeenten toch nog de mogelijkheid gaf om voor Brusselse kandidaten te stemmen) vormde een fundamentele inbreuk op het territorialiteitsbeginsel én werd door de Raad van State omwille van zijn privilege-karakter de grond in geboord. Het is dan ook werkelijk hallucinant dat uitgerekend de N-VA dit onzalig idee opnieuw van onder het stof wilde halen. Dit inschrijvingsrecht zou de band tussen de Franstaligen uit Halle-Vilvoorde en de Brusselse politici herstellen en bijgevolg de splitsing van haar essentie beroven. Op die manier zou het Brussels imperialisme in de Vlaamse Rand gewoon voortgezet worden.
Herr Oberst is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:42   #46
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik vind het vreemd hoe sommigen op dit forum die zich "Vlaams-nationalist" noemen, Bart Dewever nog trachten te verdedigen. Ik heb hem zwart op wit zien zeggen dat hij de procedure in het parlement wel even wil stilleggen, zodat er nog een akkoord uit de bus kan komen, waar de Vlamingen dan een prijs voor gaan betalen. Het feit dat hij dat zéér eufemistisch 'een lepeltje suiker' noemt, verandert daar niets aan. Bovendien zei hij dat de staatshervorming in fasen kan gebeuren, wat leidt tot uitstel, en in België betekent dat altijd afstel. Dat in schril contrast met zijn vorige grootspraak zoals "we gaan geen prijs betalen voor de splitsing van BHV" en "we gaan voor een onmiddelijke verregaande staatshervorming".

Vreemd hoe sommigen hier zomaar laten inpakken door zijn verbloemde woorden.
idd, volledig mee eens.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:43   #47
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Volgens die redenering hebben prins Filip en Olivier Maingain ook een gigantische dienst bewezen voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
lol
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:44   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik denk dat je dat idd mag stellen, ja.
(Enfin, Filip meer voor de gedachte van de Republiek Vlaanderen/België, maar goed.)

Is dat érg?
Natuurlijk niet, dat was mijn punt ook niet. Mijn punt was dat je niet zonodig een consequente en rechtlijnige Vlaams-nationalist moet zijn om een gigantische dienst te kunnen bewijzen aan de onafhankelijkheidsgedachte.
Herr Oberst is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:44   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Who cares?!
Idd. 'Who cares.'

Als élke Belg inschrijvingsrecht krijgt, waar ook. Dan is dat idd: 'Who cares.'
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:45   #50
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als het VB (en eventueel ook NVA) benadrukken dat de Vlamingen niet goed zijn behandeld? Ik denk dat ik veilig mag zeggen dat er nog steeds meer separatisten zijn dan 4 maand geleden.

@Oberst;


Ik denk dat we idd eerst het 'lepeltje' suiker gaan moeten afwachten. Voor hetzelfde geld is het inschrijvingsrecht. (Who cares?)

dat er een beetje meer zijn mss wel.
die prijs van inschrijvingsrecht is een prijs te veel, een ondemocratische toestand oplossen door er een prijs voor te betalen , .....
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:45   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Idd. 'Who cares.'

Als élke Belg inschrijvingsrecht krijgt, waar ook. Dan is dat idd: 'Who cares.'
Dan gaat de verfransing van BHV onverminderd voort, en dat is nu net waar het hem om draait, mocht u dat nog niet weten.
Herr Oberst is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:46   #52
Patrik
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 januari 2007
Berichten: 366
Standaard

De Zuid-Afrkaanse dichter Louis Leipoldt schreef in
een gedicht:

MAAR NOOIT NIE, NEE NOOIT NIE VIR GELD!

Ook de vader van BDW onderschreef dit zijn hele leven
lang , evenals duizenden Vlaamse nationalisten vooral
de vrouwen.

BDW doet het gedachtengoed van zijn trouwe vader
oneer aan.

Ik ben eens te meer beschaamd dat ik Vlaming ben.

Geert Bourgeois ruilde zijn nationalisme voor een
ministerzetel.

Et tu Bart?

Ik roep elke nationalist op om onverpoosd van nu
tot bij de verkiezingen 2009 belangeloos te werken
voor de uiteindelijke vernietiging van de NVA (de
nieuwe VU.

Wij moeten een prijs betalen voor de toepassing van
de grondwet! Zo denkt de NVA daarover. Het masker
is afgerukt!

Laatst gewijzigd door Patrik : 14 oktober 2007 om 14:48.
Patrik is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:47   #53
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Idd. 'Who cares.'

Als élke Belg inschrijvingsrecht krijgt, waar ook. Dan is dat idd: 'Who cares.'
BHV moet worden gesplitst zonder enige compromis.

wanneer gebruiken de vlamingen de transfers eens om hun eisen verwezenlijkt te zien ?
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:50   #54
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Natuurlijk niet, dat was mijn punt ook niet. Mijn punt was dat je niet zonodig een consequente en rechtlijnige Vlaams-nationalist moet zijn om een gigantische dienst te kunnen bewijzen aan de onafhankelijkheidsgedachte.
mensen met een beetje gezond verstand worden het vanzelf wel, alleen komt niet iedereen zijn verstand op dezelfde moment, en bij sommigen zelfs helemaal niet, en laat die laatste categorie nu vooral op de hoogste politieke posten zitten.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:51   #55
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dan gaat de verfransing van BHV onverminderd voort, en dat is nu net waar het hem om draait, mocht u dat nog niet weten.
idd, zo is dat.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 14:58   #56
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
elke prijs is een prijs te veel .....

of krijg je ineens belgicistische trekken ?
Neen! De prijs betreft de onderhandelingen die gunstig verlopen. Er zal IETS mùoeten gegeven worden aan de Walen. Door BHV in het totaalpakket op te nemen lijkt het voor de Walen alsof er een prijs voor betaald is, hoewel die eigenlijk betaald is voor ANDERE dingen...
Veel duidelijker kan ik het echt niet stellen hoor.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:01   #57
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Neen! De prijs betreft de onderhandelingen die gunstig verlopen. Er zal IETS mùoeten gegeven worden aan de Walen. Door BHV in het totaalpakket op te nemen lijkt het voor de Walen alsof er een prijs voor betaald is, hoewel die eigenlijk betaald is voor ANDERE dingen...
Veel duidelijker kan ik het echt niet stellen hoor.
doe toch maar een poging, .....
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:02   #58
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dan gaat de verfransing van BHV onverminderd voort, en dat is nu net waar het hem om draait, mocht u dat nog niet weten.
Die verfransing kan me dan ook - politiek gezien - geen barst schelen.
Wat me wel kan schelen zijn zaken zoals het 'Niet-discrimineren vanuit de overheid' en 'Gelijkheidsbeginsel'. Die worden toegepast bij het algemeen inschrijvingsrecht.

Dat er dan nog een 'Verfransing' is, is eerlijk gezegd een proces waar ik niet de noodzaak van zie dat de overheid zich daar druk in maakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:02   #59
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
doe toch maar een poging, .....
Snap je dat nu écht niet???
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:03   #60
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Neen! De prijs betreft de onderhandelingen die gunstig verlopen. Er zal IETS mùoeten gegeven worden aan de Walen. Door BHV in het totaalpakket op te nemen lijkt het voor de Walen alsof er een prijs voor betaald is, hoewel die eigenlijk betaald is voor ANDERE dingen...
Veel duidelijker kan ik het echt niet stellen hoor.
Waarom moet er überhaupt een prijs betaald worden? Ik hoop dat u doorheeft dat, telkens wanneer er een prijs betaald wordt, die prijs aanleiding geeft tot nieuwe communautaire discussies? Dat was zo met de creatie van BHV en de faciliteiten, en dat zal ook zo zijn met het eraankomende 'inschrijvingsrecht' (wat helemaal geen lepeltje suiker voor de Walen is, maar een lepel vergif voor de Vlamingen). Kan er voor één keer eens géén prijs betaald worden voor rechtmatige Vlaamse eisen, a.u.b.? En als de Walen niet meewillen, waarom zetten we hen dan niet onder druk door de transfers en het bestaan van België in vraag te stellen, in plaats van steeds maar toe te geven aan hun chantages, en in plaats van elk probleem op te lossen met een nieuw probleem?
Herr Oberst is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be