Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Boete gordeldracht
Terecht..gewonden/doden kosten geld aan de staat 23 74,19%
Onterecht..ik bepaal mijn bescherming zelf wel 8 25,81%
geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2012, 11:02   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Voor mij mag het zelf nog stap verder gaan;
geen gordel is zware overtreding - 100€,
bellen (of andere ongepaste activiteiten) achter stuur; zware overtreding - 150€,
geen richtingaanwijzers gebruiken wanneer nodig; zware overtreding - 150€
door oranje rijden als stoppen kan is zelfde als door rood rijden of oversteken; 200€
uitvoeren van arrogante en gevaarlijke manoeuvres; zeer zware overtreding; 250€ boete en 7 dagen rijbewijs kwijt.
Enkele dingen zijn binnenkort realiteit, lees post 12 of dit:
http://www.wegcode.be/actueel/federa...e-tweede-graad

Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ri...0146152592.htm

Nieuwe regels eind 2012 - begin 2013 in voege

De verschillende maatregelen treden normaal gezien voor eind 2012 in voege. Bij de maatregelen voor het alcoholgehalte is dat pas begin volgend jaar het geval omwille van technische redenen. Het is ook de bedoeling dat informatie over recente wijzigingen of vernieuwingen in het verkeersreglement telkens aan de bestuurder wordt overgemaakt bij de vernieuwing van het rijbewijs. (Belga/INM)
En vanaf 1 jan 2012 zijn in het algemeen de boetes al verhoogd (bvb van 50 naar 60 €) http://wegcode.be/actueel/recente-wi...boeteverhoging
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 11:55   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

bizar dat er geen boete voorzien is voor
- SMS'en achter het stuur
- emailen achter het stuur
- facebooken achter het stuur
- GPS instellen achter het stuur
- videochatten achter het stuur
- krant lezen achter stuur (moet dat niet op het stuur liggen de krant ?)
- filmke kijken achter stuur
- roken achter stuur
- water drinken achter stuur
- middenvinger opsteken achter stuur

Het GSM'en achter stuur, maar dan met een bluetooth is volgens mij bijna zogoed als even gevaarlijk als rijden met uw telefoon gekneld tussen uw schouder. In het laatste geval ben je wat flexibiliteit kwijt bij het manouvreren, maar naar concentratie toe in een gesprek ben je evenveel aandacht kwijt

wat doe je met mensen met IQ160 die perfect zo kunnen multitasken... Dat is dan ook wel discriminatie van die mensen, want wat zij perfect kunnen gaan ze dan misschien perongeluk zitten doen, en meer gepenaliseerd worden. Op den duur worden slimme mensen meer gepenaliseerd als gevolg van hun kunnen, en zonder dat dit noodzakelijkerwijs meer ongevallen geeft.


waar de wet dan weer totaal niet voorzienig zal zijn:
wat doe je met een Googlecar ?? Dan kun je gewoon alles doen achter het stuur, want uw auto rijdt ...

wat doe je met 'communicatie kanalen tussen voertuigen' die regelen dat voertuigen weten dat je naar links wil draaien bvb

Dan door het rood rijden ??? Als je al 1000 flitspalen hebt, dan kun je toch niet gaan beweren dat mensen massaal door het rood rijden ? Hebben ze daar statistieken van ??? Is de mortaliteit verhoogd dankzij rood-doodrijders ??

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 augustus 2012 om 12:02.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 17:57   #43
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Elke normale mens vindt dat totale BS wat jij daar vertelt, zeker als het om een recente personenwagen gaat met alle veiligheidsvoorzieningen waaronder een modern gordelsysteem met allerlei snufjes om het de bestuurder zo comfortabel mogelijk te maken.

Ik voel die gordel namelijk nog niet eens als ik rij. Als ik ze even niet aan heb (passagier) - en de bestuurder vertrekt sneller als ik ze kon aandoen - dan voel ik onmiddelijk dat iets ontbreekt als ik in eenderwelke autozetel zit...

Vertel me nu eens met wat voor een voertuig U juist rijdt, en hoe en waar en waarvoor; zonder geheimzinnig te doen. Ook de staat van het voertuig, en de staat van het gordelsysteem.

Mss weten we dan de redenen waarom je hier zoiets neerschrijft.
Iemand die mijn post bs vind heeft volgens mij niet eens ervaring op de weg ...
Er stond duidelijk vrachtwagentje of camionetteke
VRACHTWAGEN =/= personenwagen.

Indien u echt niet begrijpt waar ik het over heb zal u de moeite eens moeten doen om ergens zoiets te huren en er wat mee te gaan toeren. U zal merken dat het gemis aan een achteruitkijkspiegel en het feit dat u niet even over uw schouder naar achteren kan kijken maakt dat u regelmatig naar voren gaat leunen om nog een beetje meer in uw spiegels te zien. Geloof me, als dan regelmatig de gordel "klikt" is het een hel om bochten of ronde punten te nemen, zelfs regelmatig om te zien of er iemand uit een zijstraat komt.
En een dodehoekspiegel is daarbij niet echt behulpzaam.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 18:02   #44
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Moet zijn dat gij fysisch niet geschikt zijt om een rijbewijs te hebben.
Ga het maar gauw inleveren.

.
Ben ik blij dat een dwaze opmerking als deze niet uit de mond van een serieus figuur komt.
Lees wat er staat, test het eens uit en kom dan nog eens wat zeggen over 't onderwerp. We spreken er nog wel eens over nadat u een paar honderdduizenden kilometers meer onder de billen hebt...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 19:27   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ben ik blij dat een dwaze opmerking als deze niet uit de mond van een serieus figuur komt.
Lees wat er staat, test het eens uit en kom dan nog eens wat zeggen over 't onderwerp. We spreken er nog wel eens over nadat u een paar honderdduizenden kilometers meer onder de billen hebt...
Ik heb zo'n probleemkes niet met mijn Transitje, verhoogd en verlengd model, en de 110.000 km'kes op 8 jaar. Ik heb ook wel een rijbewijs C, maar nu geen medische schifting meer sinds mijn pensioen.
Met mijne moto ben ik wel voorzichtig, zelfs bang, voor die 'werkcamionetjes'. Die hebbern rare pinklichten. Werken nooit voor ze indraaien of van rijstrook wisselen.

Normaal gesproken, als uwe gordel niet meer fatsoenlijk werkt, zou hij afgekeurd moeten worden op de technische controle.
Draag zorg voor uw materiaal.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 20:55   #46
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb zo'n probleemkes niet met mijn Transitje, verhoogd en verlengd model, en de 110.000 km'kes op 8 jaar. Ik heb ook wel een rijbewijs C, maar nu geen medische schifting meer sinds mijn pensioen.
Met mijne moto ben ik wel voorzichtig, zelfs bang, voor die 'werkcamionetjes'. Die hebbern rare pinklichten. Werken nooit voor ze indraaien of van rijstrook wisselen.

Normaal gesproken, als uwe gordel niet meer fatsoenlijk werkt, zou hij afgekeurd moeten worden op de technische controle.
Draag zorg voor uw materiaal.

.
U kan me veel wijsmaken maar u gaat er niemand van overtuigen dat u stoïcijns in uw luie zetel zit in uw werkcamionetteke zonder enige beweging te maken om meer te kunnen zien in uw spiegels... U zal vast wel weten dat bij het naar voren komen de gordel vastklikt, indien de uwe dat niet doet zal u toch effe naar de garage moeten gaan.
Indien het werkelijk zo is dat u niet eens moeite doet om deftig in uw spiegels of door uw rechterraam te kijken beklaag ik de andere weggebruikers in uw buurt.
Maar ik neem aan dat u aan het trollen bent omdat deze materie weer niet past bij uw posts dus tja...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 21:30   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
U kan me veel wijsmaken maar u gaat er niemand van overtuigen dat u stoïcijns in uw luie zetel zit in uw werkcamionetteke zonder enige beweging te maken om meer te kunnen zien in uw spiegels... U zal vast wel weten dat bij het naar voren komen de gordel vastklikt, indien de uwe dat niet doet zal u toch effe naar de garage moeten gaan.
Indien het werkelijk zo is dat u niet eens moeite doet om deftig in uw spiegels of door uw rechterraam te kijken beklaag ik de andere weggebruikers in uw buurt.
Maar ik neem aan dat u aan het trollen bent omdat deze materie weer niet past bij uw posts dus tja...
Maar allez dat is toch wel godgeklaagd;
in mijn gezin zijn er altijd twee of drie auto's geweest; ik heb altijd met diverse auto's van 't werk gereden; ik rijd soms met de auto's van mijn kinderen;
en al die gordels geven mee, als ge langzaam voorover buigt.
Ze blokkeren pas als ge het bruusk doet.

Het kan wel gebeuren met een camionette (of camion) dat ge schuins op de straat komt die ge moet oprijden, en dan zijt ge gejost.

Voorts op al die jaren maar twee klein ongevalletje zonder gekwetsten, helaas wel in fout maar afgehandeld zonder tussenkomst van de verzekering omdat het goedkoper was dan de bonus malus verhoging.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 23:07   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Iemand die mijn post bs vind heeft volgens mij niet eens ervaring op de weg ...
Er stond duidelijk vrachtwagentje of camionetteke
VRACHTWAGEN =/= personenwagen.
Hoe zwaar is dat "cammionetteke" (trouwens ik heb toch genoeg ervaring, en een C-E , al eens met losse dissel en zonder servostuur gemaneuvreerd met een > 10T + zware Ahw ?)

Citeer eens welke post, ik moet het overzien hebben.

Citaat:
Indien u echt niet begrijpt waar ik het over heb zal u de moeite eens moeten doen om ergens zoiets te huren en er wat mee te gaan toeren. U zal merken dat het gemis aan een achteruitkijkspiegel en het feit dat u niet even over uw schouder naar achteren kan kijken maakt dat u regelmatig naar voren gaat leunen om nog een beetje meer in uw spiegels te zien. Geloof me, als dan regelmatig de gordel "klikt" is het een hel om bochten of ronde punten te nemen, zelfs regelmatig om te zien of er iemand uit een zijstraat komt.
En een dodehoekspiegel is daarbij niet echt behulpzaam.
Tja zware camions en zicht in de stad bij het afdraaien, ook rotondes is al een andere discussie, maar ik heb het altijd over personenwagens gehad, rijdt jij nooit met een personenwagen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 11:35   #49
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
U zal vast wel weten dat bij het naar voren komen de gordel vastklikt, indien de uwe dat niet doet zal u toch effe naar de garage moeten gaan.
Mijn gordel doet dat inderdaad niet, die doet dat enkel als het bruusk gebeurt. Misschien moet uw camionette eens naar de garage?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 16:10   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Mijn gordel doet dat inderdaad niet, die doet dat enkel als het bruusk gebeurt. Misschien moet uw camionette eens naar de garage?
² Daar dacht ik ook al een tijdje aan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 19:15   #51
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
² Daar dacht ik ook al een tijdje aan.
Ik vraag me überhaupt af hoe hij zijn gordel zelfs kan omdoen. Volgens hoe die reageert, zou je die gordel niet eens kunnen verlengen om hem om te doen. Het lijken mij allemaal excuses om die gordel niet te hoeven dragen, maar waarom? In de Mercedes Sprinter waar ik regelmatig mee rondtoer stoort me dat hoegenaamd niet, net zoals in de personenwagen waarmee ik rij.

Wat wel storend is, is als ik het openbaar vervoer neem en aan 70-90 per uur zonder gordel moet zitten of erger: staan. Dat heb ik nooit begrepen, waarom je een boete krijgt in de wagen, maar in een even onveilige situatie zelfs niet de mogelijkheid hebt om een gordel te dragen.

Ik kan wel begrijpen dat een gordel hier belemmerend werkt.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 19:50   #52
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Mijn gordel doet dat inderdaad niet, die doet dat enkel als het bruusk gebeurt. Misschien moet uw camionette eens naar de garage?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik vraag me überhaupt af hoe hij zijn gordel zelfs kan omdoen. Volgens hoe die reageert, zou je die gordel niet eens kunnen verlengen om hem om te doen. Het lijken mij allemaal excuses om die gordel niet te hoeven dragen, maar waarom? In de Mercedes Sprinter waar ik regelmatig mee rondtoer stoort me dat hoegenaamd niet, net zoals in de personenwagen waarmee ik rij.

Wat wel storend is, is als ik het openbaar vervoer neem en aan 70-90 per uur zonder gordel moet zitten of erger: staan. Dat heb ik nooit begrepen, waarom je een boete krijgt in de wagen, maar in een even onveilige situatie zelfs niet de mogelijkheid hebt om een gordel te dragen.

Ik kan wel begrijpen dat een gordel hier belemmerend werkt.
Ik heb geen camionette.
En ik kan me voorstellen dat u er geen nood aan hebt om eens een poging te doen om begrijpen waar ik het over heb. Net zoals u waarschijnlijk ook geen reden heeft om te denken aan de dingen die er rondom u kunnen gebeuren, wat maakt het uit dat er een fietsers of voetganger onder uw trailer verdwijnt, u heeft toch veilig uw gordel aan hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 19:59   #53
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik heb geen camionette.
En ik kan me voorstellen dat u er geen nood aan hebt om eens een poging te doen om begrijpen waar ik het over heb. Net zoals u waarschijnlijk ook geen reden heeft om te denken aan de dingen die er rondom u kunnen gebeuren, wat maakt het uit dat er een fietsers of voetganger onder uw trailer verdwijnt, u heeft toch veilig uw gordel aan hé...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 20:06   #54
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoe zwaar is dat "cammionetteke" (trouwens ik heb toch genoeg ervaring, en een C-E , al eens met losse dissel en zonder servostuur gemaneuvreerd met een > 10T + zware Ahw ?)
Ik heb jarenlang heel Europa gezien met zowel kamion-remork als met een gewone trekker-oplegger. Van tanks met adr en uitzonderlijk vervoer tot containers met weet ik veel wat... Nu bol ik wat rond de kerk met een 7.5 tonnerke omdat ik momenteel de uren niet kan doen die een chauffeur nu eenmaal moet kunnen doen
Citaat:
Citeer eens welke post, ik moet het overzien hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
U mag dat tien keer BS vinden. U mag dan ook het voorbeeld dat ik gaf als BS omschrijven, dat toont enkel aan dat u niet dagdagelijks in steden rondrijdt...
Een gordel beperkt de bewegingsvrijheid te vaak om veilig rond te kunnen kijken , of het nu op een rond punt is of aan de één of andere hoek...
Huur een kleine vrachtwagen of camionette en beleef het zelf maar eens...


Citaat:
Tja zware camions en zicht in de stad bij het afdraaien, ook rotondes is al een andere discussie, maar ik heb het altijd over personenwagens gehad, rijdt jij nooit met een personenwagen ?
Ik rij elke dag ook met een personenwagen, en ja, ik doe de gordel om.
Maar in de wagen is het zicht anders en beter en hoef je niet te pieren in je spiegels als in een vrachtwagen of camionette. Ik denk dat als u zelf gereden heeft, u toch ook wel weet dat het aan hoeken en bochten vaak voorkomt dat u een voorwaartse beweging maakt. Dat deze beweging soms "bruusk" is en genoeg om de gordel vast te zetten lijkt me toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Daarstraks heb ik deze vraag gesteld aan m'n collega's en allemaal zonder uitzondering herkenden ze deze situatie. (Ook met andere wagens van verschillende merken en andere firma's voor de garage weer opduikt )
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 07:57   #55
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Ik snap dat toch niet hoor, mijn gordel kan ik gerust even mee bewegen. Bij mijn weten is er ook nooit aangetoond dat het dragen van de gordel zou zorgen voor meer dodehoekongevallen (neen, het even vragen aan de collegae als je dat al gedaan hebt is geen referentie). Het niet dragen van de gordel is wel gelinkt aan veel meer dodelijke ongevallen. Micele kan hier ongetwijfeld aan carpet bombing doen met het aantal studies.

Waarover discussiëren we eigenlijk nog? Over een excuus dat ze een aantal jaren hadden kunnen gebruiken in de campagne "was alles maar zo aanvaard als een VISA kaart"? En dan word je nog boos ook als we dit niet geloven? Een beetje ernstig blijven aub.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 11:33   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik snap dat toch niet hoor, mijn gordel kan ik gerust even mee bewegen. Bij mijn weten is er ook nooit aangetoond dat het dragen van de gordel zou zorgen voor meer dodehoekongevallen (neen, het even vragen aan de collegae als je dat al gedaan hebt is geen referentie). Het niet dragen van de gordel is wel gelinkt aan veel meer dodelijke ongevallen. Micele kan hier ongetwijfeld aan carpet bombing doen met het aantal studies.

Waarover discussiëren we eigenlijk nog? Over een excuus dat ze een aantal jaren hadden kunnen gebruiken in de campagne "was alles maar zo aanvaard als een VISA kaart"? En dan word je nog boos ook als we dit niet geloven? Een beetje ernstig blijven aub.
Dat excuus van @ manta heb ik nog nooit gehoord, in elk geval is het niet te vinden in de 4 domste excuses geen gordel te moeten dragen.
http://www.rp-online.de/auto/news/di...eden-1.2397047
Op plaats 1 staat wel: " Mijn vriend/collega heeft het zonder gordel overleefd "

In Duitsland weten ze er anders wel raad mee zulke truckers van hun uitvluchten af te helpen, en te overtuigen.

Daar worden zelfs ca. 50 % truckers op de Autobahn betrapt die het vertikken hun gordel aan te doen. Ze hoeven geen boete te betalen maar ze worden onderworpen aan twee korte testen (zitslee aan 10 kmh impact en draaikabine... ). Enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=Xws7UJF7P6g

Aan 10 kmh impact in de slee weegt een 100 kg bestuurder plots 350 kg in zijn zit... wat opgevangen wordt door de gordel, bij 30 kmh is dit 3500 kg...
En bij de draaikabine... hoeft men geen uitleg als men het filmpje bekijkt...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 17:00   #57
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik snap dat toch niet hoor, mijn gordel kan ik gerust even mee bewegen. Bij mijn weten is er ook nooit aangetoond dat het dragen van de gordel zou zorgen voor meer dodehoekongevallen (neen, het even vragen aan de collegae als je dat al gedaan hebt is geen referentie). Het niet dragen van de gordel is wel gelinkt aan veel meer dodelijke ongevallen. Micele kan hier ongetwijfeld aan carpet bombing doen met het aantal studies.

Waarover discussiëren we eigenlijk nog? Over een excuus dat ze een aantal jaren hadden kunnen gebruiken in de campagne "was alles maar zo aanvaard als een VISA kaart"? En dan word je nog boos ook als we dit niet geloven? Een beetje ernstig blijven aub.
U zoekt er een excuus achter, ik draag nochtans steeds mijn gordel, ik heb dus geen excuus nodig en gaf gewoon voorbeelden uit de praktijk. Dat u en Micele nog steeds denken dat men praktische problemen kan oplossen met enkel naar theoretische oplossingen te zoeken is jullie probleem. Een probleem dat in belgië alomtegenwoordig is, dat wel, daarom knotsen we dagdagelijks over tientallen zoniet honderden verkeersdrempels die men moet verbieden, om maar één voorbeeldje op te noemen. Mooi op papier maar in praktijk heeft het teveel nadelen om goed te zijn...
U kan duizend grafiekjes maken, duizenden computeranimaties maken en blijven zoeken naar een cijfer dat naar uw tevredenheid is. Dat zal toch niets veranderen aan hetgeen ik zeg.
Verder discussiëert u op de zelfde wijze als de antitabaksmaffia en doet u niet eens de moeite om naar andere zaken te luisteren omdat ze niet in uw rechtlijnig idee passen.
Mijn conclusie kan dan alleen maar zijn dat ik me volgens jullie zeer veilig mag voelen met mijn gordeltje, zelfs al verdwijnen er tien zwakkere weggebruikers onder m'n wielen... Merci om de moeite te doen om een weerwoord weg te lachen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 17:07   #58
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat excuus van @ manta heb ik nog nooit gehoord, in elk geval is het niet te vinden in de 4 domste excuses geen gordel te moeten dragen.
http://www.rp-online.de/auto/news/di...eden-1.2397047
Op plaats 1 staat wel: " Mijn vriend/collega heeft het zonder gordel overleefd "

In Duitsland weten ze er anders wel raad mee zulke truckers van hun uitvluchten af te helpen, en te overtuigen.

Daar worden zelfs ca. 50 % truckers op de Autobahn betrapt die het vertikken hun gordel aan te doen. Ze hoeven geen boete te betalen maar ze worden onderworpen aan twee korte testen (zitslee aan 10 kmh impact en draaikabine... ). Enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=Xws7UJF7P6g

Aan 10 kmh impact in de slee weegt een 100 kg bestuurder plots 350 kg in zijn zit... wat opgevangen wordt door de gordel, bij 30 kmh is dit 3500 kg...
En bij de draaikabine... hoeft men geen uitleg als men het filmpje bekijkt...
U blijft fixeren op de chauffeur en de veiligheid van diezelfde chauffeur met z'n gordel, u begreep dus blijkbaar niet dat ik het over de veiligheid van andere weggebruikers had. Jammer, over gordeldracht zijn nog veel aspecten discutabel maar 't heeft geen zin blijkbaar.
Nogmaals , ik draag steeds m'n gordel en zoek helemaal geen excuses, ik gaf enkel één van de situaties uit de praktijk aan.
Indien men wat meer zou luisteren naar degenen die het dagdagelijks in de praktijk doen en daar mee samenwerken om aan oplossingen te geraken zou het al een pak schelen.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 14:28   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik snap dat toch niet hoor, mijn gordel kan ik gerust even mee bewegen. Bij mijn weten is er ook nooit aangetoond dat het dragen van de gordel zou zorgen voor meer dodehoekongevallen (neen, het even vragen aan de collegae als je dat al gedaan hebt is geen referentie). Het niet dragen van de gordel is wel gelinkt aan veel meer dodelijke ongevallen. Micele kan hier ongetwijfeld aan carpet bombing doen met het aantal studies.

Waarover discussiëren we eigenlijk nog? Over een excuus dat ze een aantal jaren hadden kunnen gebruiken in de campagne "was alles maar zo aanvaard als een VISA kaart"? En dan word je nog boos ook als we dit niet geloven? Een beetje ernstig blijven aub.
Bij mij zit hij geregeld vast.
En dan zie ik niks.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 14:30   #60
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Ik ben van mening dat het gewoon een bron van inkomsten is.
Maar ik hoop dat ik verkeerd ben. Daarom koos ik voor de eerste mogelijkheid ...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be