Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2014, 04:17   #21
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Pffft, er mag in dit kutland niets meer. Zwarte piet wordt afgekraakt, in Brussel durven ze al geen kerstlichtjes meer te hangen, en de pamperstaat bericht enkel over lompigaards die door hun eigen idiotie een hand kwijtraken bij het afsteken van een vuurpijltje. Denk dat ik later naar het buitenland verhuis waar écht feesten nog wél mag. Wat een marginaal landje zijn we toch geworden.
Welke landen zijn er nog die niet naar de bliksem worden geholpen door vreemde horden moslims en andere?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 04:29   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Had ik graag eens gezien, natuurlijk in de avondversie verwijderd.

Dat ze maar doen (zolang het zonder slachtoffers is), binnenkort des te meer stemmen voor de goeie partijen.
Dat doen ze om tijd te sparen.

Als je hen vraagt waarom krijg je dat als antwoord.

Zo stond er op teletekst eens een bericht te lezen over een overval waarvan de daders gevat waren. Oorspronkelijk stond er dat de daders van Marokkaanse afkomst waren en bij het gerecht reeds gekend voor dergelijke feiten. Blijkbaar had de beknotter van de persvrijheid zitten slapen want een uur nadien waren het alleen nog ''jongeren'' die de daders waren.

Toen ik een mailtje stuurde over deze eigenaardige manier van berichtgeving kreeg ik als antwoord dat men dit gedaan had om alles meer overzichtelijk te maken door het op 1 bladzijde te zetten/krijgen.

Maar het oorspronkelijk bericht stond al op 1 bladzijde!

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 januari 2014 om 04:31.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 13:04   #23
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Auto's in brand gestoken in Brussel.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Brussel.dhtml

8400 incidenten en 800 aanhoudingen in NL.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...bommen___.html
En de Nederlanders en de Belgen doen niks anders dan eraan gewend geraken.

De mensen in de pers die dit soort zaken 'milderen' weten eigenlijk niet wat ze eigenlijk aanrichten. Ze schuiven een bepaalde confrontatie voor zich uit tot de bom eens goed gaat barsten.

Nu zijn we er al aan gewend dat er 'traditioneel' auto's in de fik worden gezet, dat er een variatie is op het traditioneel vuurwerk: iets tussen een explosief en vuurwerk, dat mensen vrijkomen na een procedurefout, dat brandweer, ambulanciers en politie gehinderd worden in hun werk.

En de pers: 'Gelukkig geen doden" (als er gekwetsten zijn) en 'Gelukkig niet meer doden." (als er doden zijn). En de essentie van de zaken wordt keer op keer mooi omzeild, want het kind bij de naam noemen kennen ze in de journalistiek niet meer. Iets dat kiemt, in cultuur wordt gebracht en de spuigaten uitloopt, is te moeilijk om er over te schrijven.

Journalistiek ligt niet meer tussen kunst en kitch. Het is kitch geworden. Drie aapjes: niet zien, niet horen, niet spreken.

Eerst was het in Parijs een traditie. Ook tijdens het jaar.

Nu is het in Brussel en in Nederland.

Volgend jaar gaan we brandende auto's hebben in Mechelen en in Leuven.

En waar zijn de goedkopere camera's die je tegen volgend jaar zelf kunt plaatsen met zicht op uw geparkeerde auto? Een gat in de markt.
Het is waarschijnlijk juridisch gezien niet aanvaard bewijzenmateriaal. Dat neemt echter niet weg om voor je zelf eens te zien wie je auto in de fik steekt.

En ik loop dan vooruit op voorspelbare reacties van politici: particulieren krijgen een verbod om camera's te plaatsen op hun auto wegens schending van de privacy en ander gelul. en zoiets als "Ook oppert ... dat het plaatsen van een eigen camera wel eens een verontrustende aanzet zou zijn om het recht in eigen hand te nemen. En dat moeten we zeker voorkomen."

M.a.w klinkt de boodschap: sommige auto's worden in de fik gestoken en wen er aan, en ja, pech, als het de uwe is.

Voor de pers lijkt het erger als je geparkeerde auto tijdens een storm onder een vallende boom verpletterd wordt, dan dat er een auto in brand wordt gestoken.

En nu zijn het nog geparkeerde auto's. Binnen vijf jaar rijdende auto's.

Wen er maar aan.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 13:34   #24
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
ALLE openbare "feesten" afschaffen !!!!
Wat zou men daar van denken ??
Ik ben er niet mee akkoord. Ik pleit in elk geval voor meer buurtfeesten waar de wijn en het bier rijkelijk vloeit 'op den openbare weg'. Met weense worstjes en de zuurkool, en andere zaken die we graag smaken zoals varkensgebraad of everzwijnstoofvlees of konijnenragoüt met zelfgemaakte rode bessengelei.


Burgers die vanhier zijn moeten aan niemand verantwoording afleggen. Aan niemand. Zelfs niet aan de politici die we verkozen hebben. Voor je het weet komen die ook van ergens anders. En bijbenen gebeurt op hun ritme en niet op het onze, m.a.w. als het niet voor vandaag is, dan is het voor morgen en daarna zien we dan wel.'

Ons feestgevoel moet gevoed worden, maar het feest van auto's in de fik steken en bommekens afsteken te pas en te onpas (in mijn buurt op oudejaarsavond om 11u, en dan nog eens om 5uur 'smorgens en dan nog eens gisterenavond rond 21 uur) die mogen in de kiem gesmoord worden.

Wat het feestvieren betreft hebben wij van niemand lessen te ontvangen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 13:49   #25
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Muzelmenschen die het vuil van de kaffir opruimen.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1820732
Veel werk hebben ze daar niet, en voor onze feestafval hebben we ze helemaal niet nodig.

Ze doen dit al ettelijke jaren, naar het schijnt. Misschien kunnen ze de boel eens gaan opruimen elke zondag in de slachterij van Anderlecht als het markt is geweest.

Maar dat is dan weer teveel werk, en hun strekking past dan weer niet met de moslimstrekking aldaar.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 15:18   #26
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Veel werk hebben ze daar niet, en voor onze feestafval hebben we ze helemaal niet nodig.

Ze doen dit al ettelijke jaren, naar het schijnt. Misschien kunnen ze de boel eens gaan opruimen elke zondag in de slachterij van Anderlecht als het markt is geweest.

Maar dat is dan weer teveel werk, en hun strekking past dan weer niet met de moslimstrekking aldaar.
Tja, ik ben evenmin onder de indruk hoor. Het betreft afval dat sowieso opgeruimd zou worden.
Ik stuitte op de video toen ik zocht naar het fragment van die dame die 'er zo snel mogelijk weg wilde'. Niet gevonden (al wil dat niet zeggen dat het niet uitgezonden werd).

Laatst gewijzigd door Weyland : 2 januari 2014 om 15:19.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 22:27   #27
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
En de Nederlanders en de Belgen doen niks anders dan eraan gewend geraken.
De moderne europeaan redeneert: Zo lang mijn auto niet in brand staat, is het mijn probleem niet.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 23:49   #28
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Tja, ik ben evenmin onder de indruk hoor. Het betreft afval dat sowieso opgeruimd zou worden.
Ik stuitte op de video toen ik zocht naar het fragment van die dame die 'er zo snel mogelijk weg wilde'. Niet gevonden (al wil dat niet zeggen dat het niet uitgezonden werd).
Hier staat het fragment, op 1:50. Vrij typisch getier maar verder heeft het weinig om 't lijf.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 23:53   #29
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Hier staat het fragment, op 1:50. Vrij typisch getier maar verder heeft het weinig om 't lijf.
Vandaar dat ik het niet vond.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 18:59   #30
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...ederland.dhtml

Kwajongensstreken.
U was zelf nooit jong?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 19:02   #31
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Welke landen zijn er nog die niet naar de bliksem worden geholpen door vreemde horden moslims en andere?
Plopsaland?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be