Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2005, 09:57   #1
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard Vlaamse treiterijen: zijn er geen dringender zaken?

Incident bij opening Belgisch paviljoen op Biënnale

08:59:41

[size=1]afp [/size]De opening van het Belgisch paviljoen op de Biënnale van Venetië ging dit jaar gepaard met een incident toen boven het paviljoen de Vlaamse vlag werd gehesen. Dat was niet naar de zin van de Franstalige aanwezigen, die ook de Belgische driekleur wilden.



Volgens de VRT-radio is nu beloofd dat beide vlaggen boven het paviljoen zullen wapperen. Vlaanderen en Franstalig België leveren om beurt een kunstenaar voor de Biënnale. Deze keer is dat de Vlaming Honoré d'O.

De 51ste editie van de Biënnale opent zondag voor het publiek.

(DS)


*************************

Intrieste Vlaamse pesterijen. Het soort dat menig flamingant graag toeschrijft aan de Franstaligen trouwens. Europa staat voor cruciale tijden, economisch, politiek en sociaal, en wat doen die schattige Belgen? Mekaar weer het bloed van onder de nagels pesten. Kleine kinders, wanneer worden jullie eindelijk volwassen?
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 10:53   #2
Tijl Uilenspiegel
Burger
 
Tijl Uilenspiegel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Dat was niet naar de zin van de Franstalige aanwezigen,
Wie zijn hier de mierenneukers?
Tijl Uilenspiegel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:07   #3
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid
 
Pier den Drol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 610
Standaard

Zijn er geen dringender zaken... dan het zagen over een vlag?!
__________________
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:09   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Gewoonweg schandalig dat de landverraders zelfs in het buitenland hun perverse minderheidsmening proberen op te dringen!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:20   #5
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Ook problemen met de Vlaamse vlag, gm10?

't Is toch wel triest dat zelfs van officiële vlaggen een probleem wordt gemaakt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:22   #6
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Zijn er geen dringender zaken... dan het zagen over een vlag?!
Inderdaad. Doe dus normaal en hang de Belgische vlag op. Zie jij een Beierse vlag als de Duitse artiest uit Beieren komt? Zie jij een Texaanse ster als de Amerikaanse artiest uit Texas komt? Neen. In plaats van zich bezig te houden met dergelijke infantiele praktijken, zou men beter doen als de normale mensen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by gm10 on 10-06-2005 at 12:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Zijn er geen dringender zaken... dan het zagen over een vlag?!
Inderdaad. Doe dus normaal en hang de Belgische vlag op. Zie jij een Beierse vlag als de Duitse artiest uit Beieren komt? Zie jij een Texaanse ster als de Amerikaanse artiest uit Texas komt? Neen. In plaats van zich bezig te houden met dergelijke infantiele praktijken, zou men beter doen als de normale mensen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Zijn er geen dringender zaken... dan het zagen over een vlag?!
Inderdaad. Doe dus normaal en hand de Belgishce vlag op. Zie jij een Beierse vlag als de Duitse artiest uit Beieren komt? Zie jij een Texaanse ster als de Amerikaanse artiest uit Texas komt? Neen. In plaats van zich bezig te houden met dergelijke infantiele praktijken, zou men beter doen als de normale mensen.[/size]
[/edit]
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 10 juni 2005 om 11:24.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:23   #7
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ook problemen met de Vlaamse vlag, gm10?

't Is toch wel triest dat zelfs van officiële vlaggen een probleem wordt gemaakt.
Persoonlijk vind ik het een lelijke vod, dat zwarte mormel op die schreeuwerige achtergrond. De Belgische vlag vind ik iets beter, maar ook niet echt mooi.

Maar daar gaat het natuurlijk niet over. Wat zou jij ervan vinden indien de NL vertegenwoordiger uit Friesland kwam, en daarom enkel de Friese vlag uithing?
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:29   #8
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Persoonlijk vind ik het een lelijke vod, dat zwarte mormel op die schreeuwerige achtergrond. De Belgische vlag vind ik iets beter, maar ook niet echt mooi.

Maar daar gaat het natuurlijk niet over. Wat zou jij ervan vinden indien de NL vertegenwoordiger uit Friesland kwam, en daarom enkel de Friese vlag uithing?
Zou ik geen enkel probleem mee hebben en de organisatie waarschijnlijk ook niet. Het is immers een officiële vlag.

Ik snap echt het probleem niet hoor. Volgende keer is het een Waal, hangt die de Waalse vlag op. Wat maakt dat in godsnaam uit?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:33   #9
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Zou ik geen enkel probleem mee hebben en de organisatie waarschijnlijk ook niet. Het is immers een officiële vlag.

Ik snap echt het probleem niet hoor. Volgende keer is het een Waal, hangt die de Waalse vlag op. Wat maakt dat in godsnaam uit?
LOL

Wat een onzin. Alsof aanvaard zou worden dat een Fries die NEDERLAND vertegenwoordigt, de Friese vlag zou wapperen. Zelden zo'n onzin gehoord. Ben jij eigenlijk wel een echte Nederlander? Je weet wel, het soort dat het voortdurend over Holland heeft wanneer hij/zij in het buitenland is?
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:36   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Persoonlijk vind ik het een lelijke vod, dat zwarte mormel op die schreeuwerige achtergrond. De Belgische vlag vind ik iets beter, maar ook niet echt mooi.

Maar daar gaat het natuurlijk niet over. Wat zou jij ervan vinden indien de NL vertegenwoordiger uit Friesland kwam, en daarom enkel de Friese vlag uithing?
Bij mijn weten is Nederland niet ingedeeld in gewesten en Belgié wel, een groot verschil.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:57   #11
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
LOL

Wat een onzin. Alsof aanvaard zou worden dat een Fries die NEDERLAND vertegenwoordigt, de Friese vlag zou wapperen. Zelden zo'n onzin gehoord. Ben jij eigenlijk wel een echte Nederlander? Je weet wel, het soort dat het voortdurend over Holland heeft wanneer hij/zij in het buitenland is?
Volgens mijn paspoort wel, maar om helemaal zeker te zijn zul je m'n ouders moeten vragen. Dat internationaal Holland wordt gebruikt, is vooral omdat die naam in het buitenland het bekendst is en in alle talen begrepen wordt.

Ik zie echt niet in waarom een Friese vlag een probleem zou opleveren. Lijkt mij een ideale manier om de provincie, die economisch wat achterblijft, beter op de kaart te zetten.

Weet jij eigenlijk wel dat een groot deel van de Nederlandse zuivel, toch een belangrijk exportproduct, nationaal en internationaal nota bene verkocht wordt onder het logo en de naam Friesche Vlag (in het Engels: Frisian Flag)? En dat de multinational daarachter zich Royal Friesland Foods noemt? Of denk je soms dat dat bedrijf collectief geboycot wordt door de rest van Nederland?

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Dimitri on 10-06-2005 at 12:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
LOL

Wat een onzin. Alsof aanvaard zou worden dat een Fries die NEDERLAND vertegenwoordigt, de Friese vlag zou wapperen. Zelden zo'n onzin gehoord. Ben jij eigenlijk wel een echte Nederlander? Je weet wel, het soort dat het voortdurend over Holland heeft wanneer hij/zij in het buitenland is?
Volgens mijn paspoort wel, maar om helemaal zeker te zijn zul je m'n ouders moeten vragen. Dat internationaal Holland wordt gebruikt, is vooral omdat die naam in het buitenland het bekendst is en in alle talen begrepen wordt.

Ik zie echt niet in waarom een Friese vlag een probleem zou opleveren. Lijkt mij een ideale manier om de provincie, die economisch wat achterblijft, beter op de kaart te zetten.

Weet jij eigenlijk wel dat een groot deel van de Nederlandse zuivel, toch een belangrijk exportproduct, nationaal en internationaal nota bene verkocht wordt onder het logo en de naam Friesche Vlag (in het Engels: Frisian Flag)? En dat de multinational daarachter zich Royal Friesland Foods noemt? Of denk je soms dat dat bedrijf collectief geboycot wordt door de rest van Nederland?

[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
LOL

Wat een onzin. Alsof aanvaard zou worden dat een Fries die NEDERLAND vertegenwoordigt, de Friese vlag zou wapperen. Zelden zo'n onzin gehoord. Ben jij eigenlijk wel een echte Nederlander? Je weet wel, het soort dat het voortdurend over Holland heeft wanneer hij/zij in het buitenland is?
Volgens mijn paspoort wel, maar om helemaal zeker te zijn zul je m'n ouders moeten vragen. Dat internationaal Holland wordt gebruikt, is vooral omdat die naam in het buitenland het bekendst is en in alle talen begrepen wordt.

Ik zie echt niet in waarom een Friese vlag een probleem zou opleveren. Lijkt mij een ideale manier om de provincie, die economisch wat achterblijft, beter op de kaart te zetten.

Weet jij eigenlijk wel dat een groot deel van de Nederlandse zuivel, toch een belangrijk exportproduct, nationaal en internationaal nota bene verkocht wordt onder het logo en de naam Friesche Vlag (in het Engels: Frisian Flag)? En dat de multinational daarachter zich Friesland Foods noemt? Of denk je soms dat dat bedrijf collectief geboycot wordt door de rest van Nederland?

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Dimitri : 10 juni 2005 om 11:59.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 12:07   #12
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Intrieste Belgische pesterijen. Het soort dat menig belgicist graag toeschrijft aan de flaminganten trouwens. Europa staat voor cruciale tijden, economisch, politiek en sociaal, en wat doen die schattige Belgen? Mekaar weer het bloed van onder de nagels pesten. Kleine kinders, wanneer worden jullie eindelijk volwassen?
Ik heb even wat aanpassingen gemaakt
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 12:19   #13
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Bij mijn weten is Nederland niet ingedeeld in gewesten en Belgié wel, een groot verschil.
De Biennale-paviljoenen zijn voor zover ik weet een LANDEN-aangelegenheid, en gelegenheid voor gewesten en regio's? Als je Belgie wil vertegenwoordigen, hang je maw de Belgische vlag uit, of blijf je thuis. Het is niet aan de vlamingen om de regels te herschrijven.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 12:20   #14
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Ik zie niet in wat er voor problemen waren met die vlag. De Belgische contributie op de biënnale wordt afwisselend door Vlaanderen en Wallonië ingevuld. Vlaanderen is toch nog altijd staatkundig onderdeel van België, nietwaar? Waar maken die Franstaligen zich dan zo druk over? Cultuur is trouwens een gewestelijke materie !!

PS: weet iemand ook wat voor verwerpelijk flamingantisch individu er verantwoordelijk was voor het heisen van die vlag? Dat moet toch minstens iemand zijn die al 30 jaar op het Blok stemt en de holocaust ontkent zeker... !!
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 13:44   #15
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Volgens mijn paspoort wel, maar om helemaal zeker te zijn zul je m'n ouders moeten vragen. Dat internationaal Holland wordt gebruikt, is vooral omdat die naam in het buitenland het bekendst is en in alle talen begrepen wordt.

Ik zie echt niet in waarom een Friese vlag een probleem zou opleveren. Lijkt mij een ideale manier om de provincie, die economisch wat achterblijft, beter op de kaart te zetten.

Weet jij eigenlijk wel dat een groot deel van de Nederlandse zuivel, toch een belangrijk exportproduct, nationaal en internationaal nota bene verkocht wordt onder het logo en de naam Friesche Vlag (in het Engels: Frisian Flag)? En dat de multinational daarachter zich Royal Friesland Foods noemt? Of denk je soms dat dat bedrijf collectief geboycot wordt door de rest van Nederland?

Hoe een prive bedrijf zich noemt, is aan dat bedrijf om te beslissen. Was Rintje Ritsma vertegenwoordiger voor Friesland op het WK schaatsen of voor NL?

Dit is een aangelegenheid voor landen. Vlaanderen is geen land. Eenvoudiger kan het niet uitgelegd worden.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 13:47   #16
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijl Uilenspiegel
Wie zijn hier de mierenneukers?
Ga met een Belgisch vlagske naar de ijzerwake en we zullen zien. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Het Skill Effect on 10-06-2005 at 14:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijl Uilenspiegel
Wie zijn hier de mierenneukers?
Ga met een Belgisch vlagske naar de ijzerwake en we zullen zien. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijl Uilenspiegel
Wie zijn hier de mierenneukers?
Ga met een Belgische vlagske naar de ijzerwake en we zullen zien. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 10 juni 2005 om 13:47.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 13:48   #17
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik zie niet in wat er voor problemen waren met die vlag. De Belgische contributie op de biënnale wordt afwisselend door Vlaanderen en Wallonië ingevuld. Vlaanderen is toch nog altijd staatkundig onderdeel van België, nietwaar? Waar maken die Franstaligen zich dan zo druk over? Cultuur is trouwens een gewestelijke materie !!

PS: weet iemand ook wat voor verwerpelijk flamingantisch individu er verantwoordelijk was voor het heisen van die vlag? Dat moet toch minstens iemand zijn die al 30 jaar op het Blok stemt en de holocaust ontkent zeker... !!
Dit is geen interne cultuur, dit is internationale cultuur. Ik spreek mij hier ook niet uit over Vlaanderen = onafhankelijk. Als je een land vertegenwoordigt, vertegenwoordig je een land, geen gewest. Als je je gewest wil vertegenwoordigen, moet je dit maar doen waar gewesten uitgenodigd worden.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 13:48   #18
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ga met een Belgisch vlagske naar de ijzerwake en we zullen zien.
A good point.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 13:53   #19
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

is dat zoiets als de vlag van Luik hangen aan het stadhuis van het Vlaamse Voeren??
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:00   #20
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
is dat zoiets als de vlag van Luik hangen aan het stadhuis van het Vlaamse Voeren??
Dat is geen Vlaamse mierenneukerij, dat is Waalse agressie .
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be