Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2005, 09:17   #1
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard Solidariteit met Brussel Halle Vilvoorde! Alle vlaggen op 21 juli halfstok!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazet van Antwerpen
29-06-2005

Alle vlaggen op 21 juli halfstok

HEUVELLAND

Op 21 juli, de nationale feestdag, zullen alle vlaggen in Heuvelland halfstok hangen. Dat heeft de gemeenteraad van de West-Vlaamse gemeente maandagavond beslist. Het voorstel kwam van oppositieraadslid Georges Declercq (Gemeentebelangen) die daarmee zijn steun wil betuigen aan de burgemeesters van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde.

Gazet van Antwerpen, pagina 10
Ze zouden zelfs nog verder kunnen gaan en gewoonweg de Vlaams Leeuw uithangen in plaats van de driekleur!

Toch een goed initiatief van het Heuvelland!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:29   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Inderdaad, mooi. Zouden ze hier in Herent ook moeten doen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:34   #3
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Ik ben hevig voorstander van deze acties. Dat de flaminganten zich maar onpopulair maken, mij niet gelaten.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:34   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Inderdaad, mooi. Zouden ze hier in Herent ook moeten doen.
In Herent niet alleen vind ik, maar in heel Vlaanderen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:35   #5
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

We zullen nu eens zien hoeveel gemeenten gaan volgen. Ik vrees voor een zware afgang voor Heuvelland.

Waarom niet 11 juli?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:37   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik ben hevig voorstander van deze acties. Dat de flaminganten zich maar onpopulair maken, mij niet gelaten.
Of de anders denkenden ons nu populair of niet vinden liggen we heus niet van wakker hoor.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 29-06-2005 at 10:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik ben hevig voorstander van deze acties. Dat de flaminganten zich maar onpopulair maken, mij niet gelaten.
Of de anders denkenden ons nu populair of niet vinden liggen we heus niet van wakker hoor.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik ben hevig voorstander van deze acties. Dat de flaminganten zich maar onpopulair maken, mij niet gelaten.
Of de anderdenkenden ons nu populair of niet vinden liggen we heus niet van wakker hoor.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 juni 2005 om 09:39.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:47   #7
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Of de anders denkenden ons nu populair of niet vinden liggen we heus niet van wakker hoor.
We weten al dat jullie zich niets aantrekken van de mening van de meerderheid.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:52   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
We weten al dat jullie zich niets aantrekken van de mening van de meerderheid.
En daar behoort de bub met zijn 0,3% al zeker NIET toe.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:56   #9
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Wij liggen wakker van het feit dat één vierde van de Vlamingen wordt behandeld als slachtvee..
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:10   #10
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Wij zijn Belgen. Wij verdienen feest. Zijn dit de mensen die ons moeten vertegenwoordigen? Mensen die onze eigen volksidentiteit ontkennen en zelfs ridiculiseren? Het wordt tijd dat de mensen eens wakker worden, en dit zootje anti-Belgische profiteurs eruit gooit. Tot die dag kunnen we alleen maar hopen dat er nog enkele niet-nationalisten in de politiek zitten, die hier en daar wat gezond verstand toevoegen aan hun beleidsdaden. Het is ver gekomen. Cicero zei het al in 63 voor Christus, en nog steeds getuigen zijn woorden van een indringende kijk op politici die het volk niet vertegenwoordigen: "O tempora, o mores".

Gooi die verwaande politieke klasse die denkt zich dit te kunnen permitteren buiten. Ik richt mij nu niet tot de modale BUB'er die sowieso BUB stemt, of de flamingant die ons sowieso haat en binnen enkele minuten gaat zeggen dat we vorige keer 0.3 procent haalden. Ik richt me tot u, bezorgde Belg die twijfelt tussen de traditionele partijen. Die zich afvraagt wie het beste de Belgische belangen kan verdedigen. VLD of SP.A? CD&V misschien?
Vrienden, de tijd van de traditionele partijen is voltooid verleden tijd voor de Belgen die bekommerd zijn om de eenheid van hun land. Het is tijd, vrienden, om echt te rebelleren tegen de gevestigde politieke kaste. U bent het mogelijk niet met alle standpunten van de BUB eens, maar laat ons nu de krachten eindelijk bundelen en een krachtig signaal uitzenden naar de mensen die ons behandelen als domme schapen. Laten we hen eindelijk eens zeggen: Nu is het genoeg geweest! Handen af van België!

Stem BUB.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:14   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.002
Standaard

Op naar de 20% zou ik zeggen.

Oorspronkelijk bericht door Hans1
Als wij de media-aandacht krijgen die u partijtje krijgt zitten we al gauw aan 20%[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 29-06-2005 at 11:15
Reason:
--------------------------------

Op naar de 20% zou ik zeggen.

Oorspronkelijk bericht door Hans1
Als wij de media-aandacht krijgen die u partijtje krijgt zitten we al gauw aan 20%[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Op naar de 20% zou ik zeggen.

Oorspronkelijk bericht door Hans1
Als wij de media-aandacht krijgen die u partijtje krijgt zitten we al gauw aan 20%[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 juni 2005 om 10:15.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:33   #12
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
En daar behoort de bub met zijn 0,3% al zeker NIET toe.
Dit geval heeft niks met politiek te maken. Het is het feest van en door de Belgen, iets waar we recht op hebben. De meerderheid van de Belgen, en dus ook van de Vlamingen, is voor het behoud van België. Het gemeentebestuur van de betreffende gemeente moet haar ontslag nemen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:37   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dit geval heeft niks met politiek te maken. Het is het feest van en door de Belgen, iets waar we recht op hebben. De meerderheid van de Belgen, en dus ook van de Vlamingen, is voor het behoud van België. Het gemeentebestuur van de betreffende gemeente moet haar ontslag nemen.

Tiens, toen die burgemeester na het arrest van het Arbitragehof over de omzendbrief ivm met de taalwetten openlijk op tv kwam zeggen dat hij dat NIET ging volgen heb ik u of iemand anders van bub dat niet horen zeggen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:37   #14
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De meerderheid van de Belgen, en dus ook van de Vlamingen, is voor het behoud van België.
REFERENDUM NU!!!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:47   #15
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
REFERENDUM NU!!!
Als de uitslag in het voordeel van België spreekt, belooft u dan het separatisme af te zweren?

Ik zweer mijn Belgicistische ideologie af, als de meerderheid voor een splitsing van België kiest. U heeft mijn woord.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:49   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dit geval heeft niks met politiek te maken.
Uiteraard wel. Het gaat over BHV.

Citaat:
Het is het feest van en door de Belgen, iets waar we recht op hebben.
En dan?

Citaat:
De meerderheid van de Belgen, en dus ook van de Vlamingen, is voor het behoud van België.
Dat blijkt uit welk referendum?

Citaat:
Het gemeentebestuur van de betreffende gemeente moet haar ontslag nemen.
Dat totalitarisme staat je wel goed.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:53   #17
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als de uitslag in het voordeel van België spreekt, belooft u dan het separatisme af te zweren?

Ik zweer mijn Belgicistische ideologie af, als de meerderheid voor een splitsing van België kiest. U heeft mijn woord.
Welk ideaal je ook hebt, je dient trouw te blijven aan je idealen! Ik zal het Vlaams Nationalisme nooit verraden!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:57   #18
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Uiteraard wel. Het gaat over BHV.
Ik heb het over de vieringen van 175 jaar België. Dat dat voor u geen feestelijke bedoening zal worden, kan ons eigenlijk niet veel schelen.

Citaat:
En dan?
Het gemeentebestuur vergalt de sfeer door hun persoonlijke problemen (hun flamingantische ingesteldheid) naar de bevolking te projecteren. Ik roep de inwoners van de betreffende gemeente op, om één van de andere 595 gemeenten te kiezen, om de verjaardag van ons land te vieren.

Citaat:
Dat blijkt uit welk referendum?
Dat blijkt uit alle officiële peilingen. Die peilingen die toch altijd serieus genomen worden door de flaminganten, als ze eens op partijpolitiek vlak in hun voordeel spreken? Kijk maar naar de VB-website: 'moesten er op dit moment verkiezingen zijn, dan is VB de grootste partij van Vlaanderen...'

Citaat:
Dat totalitarisme staat je wel goed.
Ik vind het niet meer dan normaal dat het voltallige gemeentebestuur haar ontslag neemt uit protest voor het niet-gesplitste BHV.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:58   #19
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Welk ideaal je ook hebt, je dient trouw te blijven aan je idealen! Ik zal het Vlaams Nationalisme nooit verraden!
Ook niet als het zinloos is om ervoor te streven?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 11:03   #20
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik heb het over de vieringen van 175 jaar België. Dat dat voor u geen feestelijke bedoening zal worden, kan ons eigenlijk niet veel schelen.
Ik moet gelukkig werken die dag. Extra betaald, dagje recup. Je ziet, die feestdag is toch nog goed voor iets.

Citaat:
Het gemeentebestuur vergalt de sfeer door hun persoonlijke problemen (hun flamingantische ingesteldheid) naar de bevolking te projecteren. Ik roep de inwoners van de betreffende gemeente op, om één van de andere 595 gemeenten te kiezen, om de verjaardag van ons land te vieren.
En naar u gaan ze wel luisteren.

Citaat:
Dat blijkt uit alle officiële peilingen. Die peilingen die toch altijd serieus genomen worden door de flaminganten, als ze eens op partijpolitiek vlak in hun voordeel spreken? Kijk maar naar de VB-website: 'moesten er op dit moment verkiezingen zijn, dan is VB de grootste partij van Vlaanderen...'
Ik neem peilingen nooit serieus.

Citaat:
Ik vind het niet meer dan normaal dat het voltallige gemeentebestuur haar ontslag neemt uit protest voor het niet-gesplitste BHV.
Jij wel.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be