Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2013, 12:02   #81
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Communicatie zit niet echt goed zeker?

Ik wil er nog wat aan toevoegen. Een tijdje terug ( 2008 ) heeft een ambtenaar een fout gemaakt en een olifant de verkeerde weg uitgestuurd.
Nu kan ik daar mee leven, fouten gebeuren. Waar ik niet mee kan leven is de wetenschap dat de belastingsdienst U vervolgens tracht te plunderen en geammuseerd toekijkt terwijl je je benen vanonder je lijf loopt om informatie te vergaren die dezelfde belastingsdienst voor jou tracht te verbergen.

Omgekeerde bewijslast noemt men dat, zoiets als bewijzen dat een spook bestaat... of niet bestaat. Complete onzin dus.

En dan krijg je twee tegenpolen.

Een vonnis in Namen dat wit zegt en een onderzoek in Mechelen dat zwart zegt. En iedereen bij de overheid ammuseert zich verder.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 12:22   #82
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

We spreken hier blijkbaar niet over een belasting op inkomsten uit arbeid, maar over belasting over bedrijfswinsten ; een belasting die niet aangeslagen is op een normale bona fide boekhouding maa&r op elementen van boekhoudingen van verschillende bedrijven met diverse BTw nummers ; een belasting niet alleen van bedrijfswinsten maar eveneens over verschuldigde BTW bedragen eneventueel sociale bijdragen...

Om een of andere redenen zou het kunnen dat "iemand" U erbij gelapt heeft en U ten onrechte als schuldenaar van deze taksen heeft opgegeven...

Ik kan me voorstellen dat het bewijs dat U niet de aan te spreken belastingplichtige bent moeilijk is. Misschien bent U zelfs slachtoffer van identiteitsdiefstal...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 12:38   #83
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

"en eventueel sociale bijdragen..."

Wel nu je het er daar ook over hebt...sateliet-probleem van het grote probleem.
daarvoor zijn de info-kanalen zer uitgebreid op orde gezet...
Probeer daar ook maar eens informatie over vast te krijgen...al 3 jaar mee bezig. Ping-pong ...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 20:15   #84
Fiscoman
Provinciaal Statenlid
 
Fiscoman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2013
Berichten: 623
Standaard

Hallo,

Ik ben fiscalist/jurist.

Als je wilt wil ik wel eens kijken naar uw aangiftes.
Indien ja, meld het en ik email u.

Discretie is mijn 2de natuur.
Ik zal u ook niets aanrekenen (tenzij er natuurlijk stappen moeten worden ondernomen maar dit gebeurt steeds in onderling overleg eveidenterwijze)

Laatst gewijzigd door Fiscoman : 5 september 2013 om 20:18.
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 20:47   #85
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Wat hebben jullie toch met die foto's?
Ik stak net een boterhammeke in mijn mond, ge moet mijn scherm nu eens zien!
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 21:15   #86
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

“Als je wilt wil ik wel eens kijken naar uw aangiftes.
Indien ja, meld het en ik email u.”


Zoals ik al aangaf, ik kan echt geen jaren meer wachten op een oplossing.
Ik zal het duidelijk maken zoals dat gezin in Gent. De onderbroeken zijn versleten, het schoolgeld moet vandaag worden betaald en het zou leuk zijn indien ik een oud wrak van een auto zou kunnen inschrijven en verzekeren i.p.v. een wagen te gebruiken van een vriend.
Mijn zoon is 23 en zijn sociaal leven is onbestaand. Buiten de hogeschool heeft hij niks en moet zich verplaatsen met een brommerke (25km/h).

“Discretie is mijn 2de natuur.”

Ik ben echt niet meer verlegen voor mijn situatie hoor. Ik heb voor de klas gestaan in Vlaanderen en Wallonië, we hebben pleegzorg gedaan, mensen rondom ons met raad en daad bijgestaan gewoon omdat het nodig was.
Deze situatie verdienen we niet en moet morgen opgelost zijn.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 21:52   #87
Fiscoman
Provinciaal Statenlid
 
Fiscoman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2013
Berichten: 623
Standaard

Alle begrip voor uw ongemakken. ik heb u een email gelaten teneinde de zaak te bekijken.

Laatst gewijzigd door Fiscoman : 5 september 2013 om 21:53.
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 00:05   #88
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Raar.Herinner me deze naam......Een tweetal jaar geleden....kettingbrief via mail.....

Was toen iets met ziek kind....

Uitkijken......met die wanhopige vraag om hulp.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 06:19   #89
Manus
Burger
 
Geregistreerd: 3 augustus 2013
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Raar.Herinner me deze naam......Een tweetal jaar geleden....kettingbrief via mail.....

Was toen iets met ziek kind....

Uitkijken......met die wanhopige vraag om hulp.
Zullen wel meerdere Johans rondlopen. Stel u voor go4moremoney; 't zou toch lachwekkend zijn.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 08:00   #90
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

"Raar.Herinner me deze naam......Een tweetal jaar geleden....kettingbrief via mail.....

Was toen iets met ziek kind....

Uitkijken......met die wanhopige vraag om hulp."


Ook is efkes alles nalezen misschien?
Ik wil alleen dat de burger weet hoe het hier aan toe gaat.

I herrinner me iets van zo'n naam.... wel wel...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 08:10   #91
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Raar.Herinner me deze naam......Een tweetal jaar geleden....kettingbrief via mail.....

Was toen iets met ziek kind....

Uitkijken......met die wanhopige vraag om hulp.
Het zou best kunnen. Ondanks alle vragen blijft hij rond de pot lullen en is duidelijk niet op zoek naar een oplossing voor enig probleem. In het beste geval een trol met een hoge drang naar aandacht.
In het slechtste geval kan u natuurlijk gelijk hebben en zit er een geldelijk addertje tussen 't gras.
Na vijf pagina's is het nog steeds niet duidelijk waar hij het over heeft maar wel dat hij geld moet hebben voor school en auto... Mja, je kan wel gelijk hebben.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 08:15   #92
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

"Het zou best kunnen. Ondanks alle vragen blijft hij rond de pot lullen en is duidelijk niet op zoek naar een oplossing voor enig probleem. In het beste geval een trol met een hoge drang naar aandacht.
In het slechtste geval kan u natuurlijk gelijk hebben en zit er een geldelijk addertje tussen 't gras.
Na vijf pagina's is het nog steeds niet duidelijk waar hij het over heeft maar wel dat hij geld moet hebben voor school en auto... Mja, je kan wel gelijk hebben."


Amai.... wat een analyse.
Zeker blijven volgen Manta.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 08:24   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het zou best kunnen. Ondanks alle vragen blijft hij rond de pot lullen en is duidelijk niet op zoek naar een oplossing voor enig probleem.
Ik weet niet welke topic U gelezen heeft, maar blijkbaar niet dit.

Mr Daelemans vraagt alleen raad, is het nu een alternatieve manier om de belastingsdienst te overtuigen hun blunder goed te maken, of om deze zaak in de media te krijgen. (en zo de belastingsdienst een hartverzakking te bezorgen) Nergens in dit hele topic vraagt ie voor geld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 08:33   #94
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik weet niet welke topic U gelezen heeft, maar blijkbaar niet dit.

Mr Daelemans vraagt alleen raad, is het nu een alternatieve manier om de belastingsdienst te overtuigen hun blunder goed te maken, of om deze zaak in de media te krijgen. (en zo de belastingsdienst een hartverzakking te bezorgen) Nergens in dit hele topic vraagt ie voor geld.
Hij is nochtans goed op weg...

En indien hij een persoon is die echt een probleem heeft zou hij of duidelijk zijn of gewoon naar de Tijd of zo bellen. Maar dit is een beetje een onzinnig draadje aangezien de topicstarter nog erger rond de pot draait dan de N-VA...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 08:39   #95
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Ben al persoonlijk tot bij HUMO gestapt. Gesproken met een journalist die het zou bekijken.Is al wat maanden geleden dus ik denk niet dat het zo evident is.

Ook VOLT op de hoogte gebracht.

We zien wel.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 14:20   #96
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Ik heb net ALLE partijvoorzitters uitgenodigd dit topic na te lezen en eventueel te volgen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 14:29   #97
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Bonus voor de trouwe volgers.
Eens de 3000 views bereikt drop ik een eerste BTW nummer en een document van de belastingsdienst uit Ciney. Conclusies trek ikzelf niet, die hoor ik hier wel.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:07   #98
Pennevriend
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 september 2013
Berichten: 4
Standaard

Johan Daelemans,

Ik ben over dit topic gestruikeld en blijf voorlopig nog even rondhangen, voornamelijk omdat u om hulp vraagt.
U komt op me over als een eerlijke, maar erg vermoeiende man. U bedient zich van een truukje om de spanning te laten oplopen, om zo veel mogelijk ogen op uw zaak gericht te krijgen. Daar heb ik begrip voor, maar u zou ons kunnen verliezen omdat onze belangstelling uitdooft.
Laat ik het zo stellen: er werd een kind aangereden en u weet wie het heeft gedaan. Echter, u vermoeit ons met eindeloos gepalaver over het automerk van de dader, het type, de kleur van de lak, de cilinderinhoud van de motor, de breedte van de banden enzovoort...
Terwijl we enkel willen weten wie de onverlaat achter het stuur was. Snapt u?
Pennevriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 10:05   #99
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

“maar erg vermoeiende man”

Doodop en veslaafd aan Nurofen.

“omdat onze belangstelling uitdooft.”

Ja, rond de pot draaien....
Rond de pot zitten de gegevens waar iedereen toegang toe heeft, openbare documenten, de te volgen procedures, werking en efficientie niveau van onze dienst financiën, interpretaties door gerecht... dingen waar je eigenlijk nooit mee in aanraking komt als gewone burger.
Zonder deze zaak was ik die dingen ook nooit te weten gekomen.
Bij vele dingen die gebeuren (en waarschijnlijk algemene kennis zijn voor 'internen') plaats ik toch grote vraagtekens. Ieder van ons kan op enkele jaren tijd miljoenen van de staat achteroverdrukken zonder dat daar iemand iets kan tegen doen. Het trukje met de notarissen, het verkaveld informatielandschap van onze diensten...Je moet als fraudeur al heel dom zijn om een penalty te missen, 3 meter van doel zonder keeper.
Ik zal in de loop van deze topic dit wel duidelijk maken.

Nu, in de pot...

Hier zitten de documenten uit mijn dossier, namen van de slechten en namen van diegenen die wij dienen te beschouwen als 'goeden'. Deze 'pot' is voor de journalist die de ballen heeft om aan dit verhaal te beginnen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 10:28   #100
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Beste lezers, vanavond het verhaal van mijn 'monument van rijkdom'.
Een inzicht hoe ver het kan foutlopen als onze overheidsfuctionarissen geen flauw idee hebben waar ze het over hebben.
Over onmogelijk geworden werkzaamheden, spelende kinderen in de straat, gevaarlijke situaties, meldingen bij overheid en justitie, neergestorte muren en opnieuw acuut gevaar vandaag.

Ik nodig u uit om reeds een bezoekje te brengen aan de hoeve – Rue de l'Etoile 3 te Emptinne (Ciney)
Vanuit de luie zetel via google maps en noteer alvast dat het beeldmateriaal van september 2010 is.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be