Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2017, 13:20   #61
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jesaja 9:5: “Een kind is ons geboren, een zoon is ons gegeven; de heerschappij rust op zijn schouders. Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman, Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.”

Jesaja 53:3-7: “Hij werd veracht, door mensen gemeden, hij was een man die het lijden kende en met ziekte vertrouwd was, een man die zijn gelaat voor ons verborg, veracht, door ons verguisd en geminacht. Maar hij was het die onze ziekten droeg, die ons lijden op zich nam. Wij echter zagen hem als een verstoteling, door God geslagen en vernederd. Om onze zonden werd hij doorboord, om onze wandaden gebroken. Voor ons welzijn werd hij getuchtigd, zijn striemen brachten ons genezing. Wij dwaalden rond als schapen, ieder zocht zijn eigen weg; maar de wandaden van ons allen liet de HEER op hem neerkomen. Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet en deed zijn mond niet open. Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid, als een ooi die stil is bij haar scheerders deed hij zijn mond niet open.”

Micha 5:1: “Uit jou, Betlehem in Efrata, te klein om tot Juda’s geslachten te behoren, uit jou komt iemand voort die voor mij over Israël zal heersen. Zijn oorsprong ligt in lang vervlogen tijden, in de dagen van weleer."

Zacharia 9:9: “Juich, Sion, Jeruzalem, schreeuw het uit van vreugde! Je koning is in aantocht, bekleed met gerechtigheid en zege. Nederig komt hij aanrijden op een ezel, op een hengstveulen, het jong van een ezelin.”

Psalm 22:16-18: “Honden staan om mij heen, een woeste bende sluit mij in, zij hebben mijn handen en voeten doorboord. Ik kan al mijn beenderen tellen. Zij kijken vol leedvermaak toe, verdelen mijn kleren onder elkaar en werpen het lot om mijn mantel."
Ik zie hier nergens een melding over Jezus. Koning David reed op een ezel en was geboren in Betlehem, maar dat was voor zijn tijd.
Allee, volgende keer beter ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 14:15   #62
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jesaja 9:5: “Een kind is ons geboren, een zoon is ons gegeven; de heerschappij rust op zijn schouders. Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman, Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.”

Jesaja 53:3-7: “Hij werd veracht, door mensen gemeden, hij was een man die het lijden kende en met ziekte vertrouwd was, een man die zijn gelaat voor ons verborg, veracht, door ons verguisd en geminacht. Maar hij was het die onze ziekten droeg, die ons lijden op zich nam. Wij echter zagen hem als een verstoteling, door God geslagen en vernederd. Om onze zonden werd hij doorboord, om onze wandaden gebroken. Voor ons welzijn werd hij getuchtigd, zijn striemen brachten ons genezing. Wij dwaalden rond als schapen, ieder zocht zijn eigen weg; maar de wandaden van ons allen liet de HEER op hem neerkomen. Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet en deed zijn mond niet open. Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid, als een ooi die stil is bij haar scheerders deed hij zijn mond niet open.”

Micha 5:1: “Uit jou, Betlehem in Efrata, te klein om tot Juda’s geslachten te behoren, uit jou komt iemand voort die voor mij over Israël zal heersen. Zijn oorsprong ligt in lang vervlogen tijden, in de dagen van weleer."

Zacharia 9:9: “Juich, Sion, Jeruzalem, schreeuw het uit van vreugde! Je koning is in aantocht, bekleed met gerechtigheid en zege. Nederig komt hij aanrijden op een ezel, op een hengstveulen, het jong van een ezelin.”

Psalm 22:16-18: “Honden staan om mij heen, een woeste bende sluit mij in, zij hebben mijn handen en voeten doorboord. Ik kan al mijn beenderen tellen. Zij kijken vol leedvermaak toe, verdelen mijn kleren onder elkaar en werpen het lot om mijn mantel."
De moeder van alle self fulfilling prophecies...

Ik had het veel straffer gevonden mocht het OT de computer voorspeld hebben, of K3.

Trouwens nog een leuk weetje, op 10 km van Nazareth lag er een dorpje met de naam Bethlehem. Yep, dezelfde naam als dat gehucht vlakbij Jeruzalem.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 16:09   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De moeder van alle self fulfilling prophecies...

Ik had het veel straffer gevonden mocht het OT de computer voorspeld hebben, of K3.

Trouwens nog een leuk weetje, op 10 km van Nazareth lag er een dorpje met de naam Bethlehem. Yep, dezelfde naam als dat gehucht vlakbij Jeruzalem.

Inderdaad. Je reinste fantasie die vervullingscitaten.

Maar eigenlijk nog klein bier als men deze Mattheus' citaten uit het Oude Testament vergelijkt met wat Justinus Martyr allemaal uit het Oude Testament piert en 'hineininterpretiert' om toch maar te bewijzen dat het Jezus de Messias is en het christendom van Justinus de ware leer is . Onvoorstelbaar!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2017 om 16:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 19:11   #64
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Heb je die Griekse tekst voor het beest gezien naast "het logo" van de islam?
Grote gelijkenis niet waar?
... dank je voor de bevestiging van wat ik zei


Ze hebben het middelste embleem bij de islam wel gedraaid om de gelijkenis te tonen.[/quote]
x2

[quote]
Jezus waarschuwde voor valse profetenquote]
Natuurlijk deed ie dat ( of beter diegenen die hem verzonnen en opgehemeld hebben )
Nogal wiedes zei ik al

[quote]
en heeft ook deze invasie voorspeld.
Er staat duidelijk in het nieuwe testament dat ze als een dief in de nacht zullen komen en dat wij mensen die de zoon loochenen NIET in huis mogen nemen.
Al der wijl weren wij Christelijke vluchtelingen en nemen wij massaal moslim vluchtelingen op. [quote]
x3

Doet me trouwens denken aan één van onze eerdere conversatie waar het ging over voorspellingen in de Bijbel die zouden uitgekomen zijn.
ER IS ER DUS GEEN ENKELE die de toets doorstaat... Nostra doet het met een beetje goede wil vele beterl

Citaat:
De waarschuwingen van het NT zijn er wel bonk op te noemen.
Natuurlijk zijn die er ALTIJD bonk op

Citaat:
Het OT (vorige religies) hebben niet gewaarschuwd voor Jezus, maar zijn komst voorspeld. Dus je hebt een heel ander verhaal daar.
klopt niet

Citaat:
Men waarschuwde voor de valse profeet en de anti christ.
Islam = anti christ.
Je eigenste interpretatie die toevallig nu in jouw kraampje past

De kandidaten zijn echter legio
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 19:13   #65
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Nochtans verbiedt mijn religie het stelen, liegen, bedriegen, doden, slagen, ...
Moest je je daaraan nu eens houden hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 19:29   #66
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Moest je je daaraan nu eens houden hé
Ik hou mij daar dan ook aan?
Je ziet de splinter in mijn ogen, maar mist de balk in eigen ogen Praha.
Weer goed in den drank geslagen zekers?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 19:34   #67
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... dank je voor de bevestiging van wat ik zei

x2
Wat bedoel je hier nu weer mee?
Citaat:
Nogal wiedes zei ik al
Jezus voorspelde ook de signalen van het einde der tijden.
Citaat:
x3
Wat bedoel je?
Citaat:
Doet me trouwens denken aan één van onze eerdere conversatie waar het ging over voorspellingen in de Bijbel die zouden uitgekomen zijn.
ER IS ER DUS GEEN ENKELE die de toets doorstaat... Nostra doet het met een beetje goede wil vele beterl
Jawel, ze zijn wel uitgekomen. De Eufraat rivier droogt op, zoals voorspeld is geweest. Er is een leger van de anti christ verzameld en zij dragen het teken van het beest op hun voorhoofd. Zoals aangetoond in die film die jij wellicht niet eens bekeek.

Citaat:
klopt niet
Waarom niet? Omdat Aton en enkelingen dat zeggen? Dat gaat daar over Jezus. Ik stap daar niet vanaf.

Citaat:
Je eigenste interpretatie die toevallig nu in jouw kraampje past

De kandidaten zijn echter legio
Uiteraard mijn eigen interpretatie. Ik heb mijn eigen samenvatting gemaakt he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 19:38   #68
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik zie hier nergens een melding over Jezus. Koning David reed op een ezel en was geboren in Betlehem, maar dat was voor zijn tijd.
Allee, volgende keer beter ?
Jij ziet het niet neen. Maar dat maakt niet dat de komst van Jezus niet voorspeld is geweest. Omdat deze de troon -volgens veelal profetieën- van een bepaalde koning bedreigde liet deze koning veel kinderen vermoordden in de hoop dat de mensenzoon erbij zou zijn.

Zie ook:
Daarom zal de Here zelf u een teken geven: zie, de jonkvrouw (maagd) zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam Immanuël geven…" (Jesaja 7:14)

Laatst gewijzigd door Peche : 27 april 2017 om 19:41.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 20:05   #69
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jij ziet het niet neen. Maar dat maakt niet dat de komst van Jezus niet voorspeld is geweest. Omdat deze de troon -volgens veelal profetieën- van een bepaalde koning bedreigde liet deze koning veel kinderen vermoordden in de hoop dat de mensenzoon erbij zou zijn.

Zie ook:
Daarom zal de Here zelf u een teken geven: zie, de jonkvrouw (maagd) zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam Immanuël geven…" (Jesaja 7:14)
We hebben het wel in het N.T. over 'Jezus'. Niet over 'Emmanuel'. Kom tot bezinning. Het is nooit te laat.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 20:14   #70
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.627
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jij ziet het niet neen. Maar dat maakt niet dat de komst van Jezus niet voorspeld is geweest. Omdat deze de troon -volgens veelal profetieën- van een bepaalde koning bedreigde liet deze koning veel kinderen vermoordden in de hoop dat de mensenzoon erbij zou zijn.

Zie ook:
Daarom zal de Here zelf u een teken geven: zie, de jonkvrouw (maagd) zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam Immanuël geven…" (Jesaja 7:14)
Je keert de logica om. In het joodse geloof bestonden die profetieën en iedereen kende die. Het is dus eerder Jezus die handig inhaakte op die verhalen dan wat anders.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 20:43   #71
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik hou mij daar dan ook aan?
neen hoor... dat is al duidelijk gebleken dat je het niet kunt laten om te liegen en te bedriegen.
En ook heb je al enige keren opgeroepen tot die andere verboden of althans je wens daartoe uitgesproken

Citaat:
Je ziet de splinter in mijn ogen, maar mist de balk in eigen ogen Praha.
Grappig terwijl het natuurlijk net omgekeerd is

Citaat:
Weer goed in den drank geslagen zekers?
al meteen de toer van een ad hominem op ?
Dat wordt al een beetje je openingspiste al we elkaar al een tijdje niet meer gezien hebben
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 21:02   #72
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat bedoel je hier nu weer mee?
Wat ik daarmee bedoel ?
Da's nogal wiedes...
We weten ondertussen al langer dan vandaag dat je je maar al te graag met pseudowetenschappelijke nonsens inlaat

Citaat:
Jezus voorspelde ook de signalen van het einde der tijden.
straf !!! Daar je dan zal moeten aantonen dat hij dat voorspeld heeft.
Wordt nogal moeilijk daar het einde der tijden niet uniek gedefinieerd is en zich nog niet heeft voorgedaan

Citaat:
Wat bedoel je?
Dat ge gewoonweg voor de derde maal op rij het in de verf zet dat ge steeds wel zult vinden wat gij wilt lezen in een onbeduidend stukje tekst, code, getal, afbeelding, etc...
Ook logisch want gij zijt een believer

Citaat:
Jawel, ze zijn wel uitgekomen. De Eufraat rivier droogt op, zoals voorspeld is geweest. Er is een leger van de anti christ verzameld en zij dragen het teken van het beest op hun voorhoofd.
neen geen van beiden doorstaat een serieuze toets en het twee is al helemaal van de pot gerukt
Geen één zeg ik je

Aan jou om aan te tonen dat de bijbel wel een volwaardige bron vol met uitgekomen profetiën is zoals je steeds komt te stellen

Citaat:
Zoals aangetoond in die film die jij wellicht niet eens bekeek.
Hoeft ook niet echt daar ik in het verleden al genoeg van dat soort troep gezien heb

Citaat:
Waarom niet? Omdat Aton en enkelingen dat zeggen? Dat gaat daar over Jezus. Ik stap daar niet vanaf.
neen omdat ik het je zeg dat het niet zo is... of beter te lezen als : niemand, ook jij niet, kan aantonen dat de komst van JC voorspelt is in het OT

Citaat:
Uiteraard mijn eigen interpretatie. Ik heb mijn eigen samenvatting gemaakt he.
ALS het interpretatief is dan is per definitie niet iets dat de toets van een waardige voorspelling kan doorstaan

Daarbij... wat maakt jou interpretatie beter dan een andere ?
Er zijn er al duizenden de revue gepasseerd en onder dezelfde flauwe criteria als gij en al die nutcases voor jou dat evalueren is die voorspelling dus al duizenden malen uitgekomen.
Weer een argument om te stellen dat dit geen serieuze voorspelling kan genoemd worden.
Ik kan ook voorspellen dat het wel eens zal regenen... komt zeker en vast duizenden malen uit als ge maar lang genoeg wacht

Laatst gewijzigd door praha : 27 april 2017 om 21:02.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 21:23   #73
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jij ziet het niet neen. Maar dat maakt niet dat de komst van Jezus niet voorspeld is geweest. Omdat deze de troon -volgens veelal profetieën- van een bepaalde koning bedreigde liet deze koning veel kinderen vermoordden in de hoop dat de mensenzoon erbij zou zijn.
Dus omdat iemand (of meerderen) geloven in een profetie en er aldus naar handelen maakt het een profetie ?
Leuk om te weten dat wat geert je zei aan jou volkomen voorbij gegaan is.
Geef het nog een post of 20 �* 30 en ge gaat hier weer komen beweren dat je het al die tijd door had

Citaat:
Zie ook:
Daarom zal de Here zelf u een teken geven: zie, de jonkvrouw (maagd) zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam Immanuël geven…" (Jesaja 7:14)
wauw ... een tekstje en dat moet het dan zijn ?
De naam klopt al niet... verderop wordt het Jezus (een zeer veel voorkomende naam) en blijkbaar diende zij die naam te geven.
Zo is het wel makkelijk hé
Geert krijgt weeral eens gelijk

het feit dat ze maagd was ook al niet ( of dacht ge dat die Jozef geen goesting had ? ) echt.

In Matteüs 1:23 staat: "De maagd zal zwanger zijn en een zoon baren, en men zal hem de naam Immanuël geven (betekent 'God met ons')"
Dit tekstgedeelte citeert Jesaja 7:14: "Daarom zal de Heere Zelf ulieden een teken geven; ziet, de maagd [ha'almah] zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUEL heten."
Het Hebreeuwse woord echter dat hier gebruikt wordt is 'almah' en niet 'betulah'. Almah moet vertaald worden als jonge vrouw (die net zo goed getrouwd kan zijn en ontmaagd ) en niet als maagd.
Als Jesaja 'maagd' had bedoeld, dan had hij vast en zeker het woord betulah gebruikt, hetgeen 'maagd' betekent.
Daarom kan Jesaja 7:14 niet beschouwd worden als een profetie die verwijst naar Yeshua.
Deze vermeende profetie van de 'maagdelijke geboorte' is dus gebaseerd op een verkeerde vertaling van de Hebreeuwse geschriften

... en laat me raden ...
de term 'onbevlekt' zie jij ook als ... ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 22:17   #74
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Hoezo je snapt het niet? Ik zal een poging doen het uit te leggen:

Die god van je is almachtig niet?
Er is dus absoluut niets dat tegen zijn wil gebeurt in deze wereld, correct? Anders was hij niet almachtig he!
Als hij ons dus toelaat om hem niet te gehoorzamen, dan is dat ook omdat hij het zo wil, niet?
Nogmaals anders gebeuren er dingen niet volgens zijn wil, wat dus wil zeggen dat hij niet almachtig is.

Als je de contradictie in het bovenstaande niet inziet is het puur omdat die gecultiveerde achterlijkheid die jij een godsdienst noemt, jou zo ver heeft gekregen dat je zelfs simpele logica niet meer wil aanvaarden.


En als we die contradictie even negeren en verder gaan wordt het nog gekker:

Die god van je zou ook een ‘goede god’ zijn, niet?
Maar als we die god van je niet gehoorzamen, in plaats van ons op onze plaats te zetten alvorens het te laat is, wat dus geen probleem zou moeten zijn voor een almachtig wezen, laat hij ons liever doen zodat hij ons achteraf lekker kan straffen door ons voor eeuwig in een oven te steken.
Hij heeft ons dus gemaakt met de bedoeling de meesten van ons uiteindelijk eeuwig te kunnen folteren in zijn pretpark vol vuur.

En jij noemt dat een ‘goede god’?


Of erger nog:

Hij kijkt onbekommerd toe hoe bijvoorbeeld een pedofiel met die ‘vrije wil’ een kind verkracht. En dit gebeurt natuurlijk volledig volgens zijn wil, anders was hij niet almachtig.
Maar ook al ‘straft’ hij die pedofiel mss. achteraf (wat lang niet zeker is in jouw godsdienst), hij heeft alle mogelijkheid om die pedo te stoppen zelfs voor hij eraan denkt die afschuwelijke misdaad te plegen maar neen, hij laat het kind liever op gruwelijke wijze afzien en hoogst waarschijnlijk de rest van z’n leven compleet getraumatiseerd door te gaan.

Als ik als mens de mogelijkheid heb om zo’n afgrijselijk gebeuren tegen te houden en ik doe niks, ik zeg gewoon, “ach.. hij belandt achteraf wel in den bak”, dan ben ik al even slecht als die pedofiel zelf want ik ben in principe medeplichtig puur door nalatigheid.
Maar die god van je is een ‘goede god’ hoor!


Ik ben blij dat er absoluut geen enkel bewijs is voor het bestaan van zulk een afschuwelijk monster dat jij ‘god’ noemt.
God laat een mens ook enkel zondes plegen om daar achteraf berouw van te hebben. Om tot inkeer te komen, vergiffenis te vragen, een betere mens te worden.
Maar o wee diegenen die geen berouw hebben... zij krijgen weldegelijk een pijnlijke straf. Het paradijs bereikt men ook maar bij gratie van Allah, want niemand is vrij van het plegen van zonden, maar de hel is verdiend.

Daarom smeek ik elke dag om vergiffenis voor mijn zondes, al dan niet bewust, en om 'tests' veraf te houden.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 27 april 2017 om 22:21.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 22:26   #75
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
O ja ? En waar staat dat in het O.T. ?
In het OT werd ook Mohamed vzmh voorspeld en ook in het NT door Jezus.

http://www.islam101.com/religions/ch...ity/mBible.htm

MUHAMMAD (PBUH) PROPHESISED IN THE BOOK OF DEUTERONOMY:


Almighty God speaks to Moses in Book of Deuteronomy chapter 18 verse 18:

"I will raise them up a Prophet from among their brethren, like unto thee, and I will put my words in his mouth; and he shall speak unto them all that I shall command him."

The Christians say that this prophecy refers to Jesus (pbuh) because Jesus (pbuh) was like Moses (pbuh). Moses (pbuh) was a Jew, as well as Jesus (pbuh) was a Jew. Moses (pbuh) was a Prophet and Jesus (pbuh) was also a Prophet.

If these two are the only criteria for this prophecy to be fulfilled, then all the Prophets of the Bible who came after
Moses (pbuh) such as Solomon, Isaiah, Ezekiel, Daniel, Hosea, Joel, Malachi, John the Baptist, etc. (pbut) will
fulfill this prophecy since all were Jews as well as prophets.

However, it is Prophet Muhammad (pbuh) who is like Moses (pbuh):


i)

Both had a father and a mother, while Jesus (pbuh) was born miraculously without any male intervention.

[Mathew 1:18 and Luke 1:35 and also Al-Qur'an 3:42-47]


ii)
Both were married and had children. Jesus (pbuh) according to the Bible did not marry nor had children.

iii)
Both died natural deaths. Jesus (pbuh) has been raised up alive. (4:157-158)


Muhammad (pbuh) is from among the brethren of Moses (pbuh). Arabs are brethren of Jews. Abraham (pbuh) had two sons: Ishmail and Isaac (pbut). The Arabs are the descendants of Ishmail (pbuh) and the Jews are the descendants of Isaac (pbuh).

Words in the mouth:

Prophet Muhammad (pbuh) was unlettered and whatever revelations he received from Almighty God he repeated them verbatim.

"I will raise them up a Prophet from among their brethren, like unto thee, and will put my words in his mouth; and he shall speak unto them all that I shall command him."

[Deuteronomy 18:18]


iv)
Both besides being Prophets were also kings i.e. they could inflict capital punishment. Jesus (pbuh) said, "My kingdom is not of this world." (John 18:36).

v)
Both were accepted as Prophets by their people in their lifetime but Jesus (pbuh) was rejected by his
people. John chapter 1 verse 11 states, "He came unto his own, but his own received him not."

iv)
Both brought new laws and new regulations for their people. Jesus (pbuh) according to the Bible did not bring any new laws. (Mathew 5:17-18).

2.
It is Mentioned in the book of Deuteronomy chapter 18:19


"And it shall come to pass, that whosoever will not harken unto my words which he shall speak in my name, I will require it of him."


3.
Muhammad (pbuh) is prophesised in the book of Isaiah:


It is mentioned in the book of Isaiah chapter 29 verse 12:

"And the book is delivered to him that is not learned, saying, Read this, I pray thee: and he saith, I am not learned."

When Archangel Gabrail commanded Muhammad (pbuh) by saying Iqra - "Read", he replied, "I am not learned".


4.
prophet Muhammad (pbuh) mentioned by name in the old testament:


Prophet Muhammad (pbuh) is mentioned by name in the Song of Solomon chapter 5 verse 16:

"Hikko Mamittakim we kullo Muhammadim Zehdoodeh wa Zehraee Bayna Jerusalem."

"His mouth is most sweet: yea, he is altogether lovely. This is my beloved, and this is my friend, O daughters
of Jerusalem."

In the Hebrew language im is added for respect. Similarely im is added after the name of Prophet Muhammad
(pbuh) to make it Muhammadim. In English translation they have even translated the name of Prophet Muhammad (pbuh) as "altogether lovely", but in the Old Testament in Hebrew, the name of Prophet Muhammad (pbuh) is yet present.


Prophet Muhammad (pbuh) in the New Testament:

Al-Qur'an Chapter 61 Verse 6:

"And remember, Jesus, the son of Mary, said, 'O Children of Israel! I am the messenger of Allah (sent) to you, confirming the Law (which came) before me and giving glad tidings of a messenger to come after me, whose name shall be Ahmed.' But when he came to them with clear signs, they said, 'This is evident sorcery!' "

All the prophecies mentioned in the Old Testament regarding Muhammad (pbuh) besides applying to the Jews also hold good for the Christians.


1.
John chapter 14 verse 16:
"And I will pray the Father, and he shall give you another Comforter, that he may abide with you forever."

2.
Gospel of John chapter 15 verse 26:

"But when the Comforter is come, whom I will send unto you from the Father, even the Spirit of truth, which
proceedeth from the Father, he shall testify of me."

3.
Gospel of John chapter 16 verse 7:


"Nevertheless I tell you the truth; it is expedient for you that I go away: for if I go not away, the Comforter will not
come unto you; but if I depart, I will send him unto you".

"Ahmed" or "Muhammad" meaning "the one who praises" or "the praised one" is almost the translation of the
Greek word Periclytos. In the Gospel of John 14:16, 15:26, and 16:7. The word 'Comforter' is used in the English translation for the Greek word Paracletos which means advocate or a kind friend rather than a comforter.
Paracletos is the warped reading for Periclytos. Jesus (pbuh) actually prophesised Ahmed by name. Even the
Greek word Paraclete refers to the Prophet (pbuh) who is a mercy for all creatures.

Some Christians say that the Comforter mentioned in these prophecies refers to the Holy Sprit. They fail to realise
that the prophecy clearly says that only if Jesus (pbuh) departs will the Comforter come. The Bible states that the
Holy Spirit was already present on earth before and during the time of Jesus (pbuh), in the womb of Elizabeth, and again when Jesus (pbuh) was being baptised, etc. Hence this prophecy refers to none other than Prophet
Muhammad (pbuh).


4.
Gospel of John chapter 16 verse 12-14:

"I have yet many things to say unto you, but ye cannot bear them now. Howbeit when he, the Spirit of truth is
come, he will guide you unto all truth: for he shall not speak of himself; but whatsoever he shall hear, that shall he speak: and he will shew you things to come. He shall glorify me".

The Sprit of Truth, spoken about in this prophecy referes to none other than Prophet Muhammad (pbuh)
NOTE: All quotations of the Bible are taken from the King James Version.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 27 april 2017 om 22:31.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 22:41   #76
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
God laat een mens ook enkel zondes plegen om daar achteraf berouw van te hebben. Om tot inkeer te komen, vergiffenis te vragen, een betere mens te worden.
Maar o wee diegenen die geen berouw hebben... zij krijgen weldegelijk een pijnlijke straf. Het paradijs bereikt men ook maar bij gratie van Allah, want niemand is vrij van het plegen van zonden, maar de hel is verdiend.

Daarom smeek ik elke dag om vergiffenis voor mijn zondes, al dan niet bewust, en om 'tests' veraf te houden.
Je bent bekent met de hypothese die stelt dat het een soort opbod-spelletje is tussen god en de engelen ?
De uiteindelijke bedoeling ligt blijkbaar meer in het feit dat de gevallen engel terugkomt op het idee dat de mensheid zonder god kan.
Personen blijken eerder pionnen op een schaakbord waar noch de duivel noch god zich maar één zier om bekommert.

Allez ik kan me daar ergens wel in vinden...
Gesteld dat ge de term god en duivel even weglaat lijkt het me op de natuur zelve
Individuen spelen geen rol, goed en kwaad zijn slechts waardeoordelen enkel en alleen gehanteerd door de mens, enkel de uitkomst van het geheel weegt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 22:57   #77
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In het OT werd ook Mohamed vzmh voorspeld en ook in het NT door Jezus.

http://www.islam101.com/religions/ch...ity/mBible.htm

MUHAMMAD (PBUH) PROPHESISED IN THE BOOK OF DEUTERONOMY:


Almighty God speaks to Moses in Book of Deuteronomy chapter 18 verse 18:

"I will raise them up a Prophet from among their brethren, like unto thee, and I will put my words in his mouth; and he shall speak unto them all that I shall command him."

The Christians say that this prophecy refers to Jesus (pbuh) because Jesus (pbuh) was like Moses (pbuh). Moses (pbuh) was a Jew, as well as Jesus (pbuh) was a Jew. Moses (pbuh) was a Prophet and Jesus (pbuh) was also a Prophet.

If these two are the only criteria for this prophecy to be fulfilled, then all the Prophets of the Bible who came after
Moses (pbuh) such as Solomon, Isaiah, Ezekiel, Daniel, Hosea, Joel, Malachi, John the Baptist, etc. (pbut) will
fulfill this prophecy since all were Jews as well as prophets.

However, it is Prophet Muhammad (pbuh) who is like Moses (pbuh):


i)

Both had a father and a mother, while Jesus (pbuh) was born miraculously without any male intervention.

[Mathew 1:18 and Luke 1:35 and also Al-Qur'an 3:42-47]


ii)
Both were married and had children. Jesus (pbuh) according to the Bible did not marry nor had children.

iii)
Both died natural deaths. Jesus (pbuh) has been raised up alive. (4:157-158)


Muhammad (pbuh) is from among the brethren of Moses (pbuh). Arabs are brethren of Jews. Abraham (pbuh) had two sons: Ishmail and Isaac (pbut). The Arabs are the descendants of Ishmail (pbuh) and the Jews are the descendants of Isaac (pbuh).

Words in the mouth:

Prophet Muhammad (pbuh) was unlettered and whatever revelations he received from Almighty God he repeated them verbatim.

"I will raise them up a Prophet from among their brethren, like unto thee, and will put my words in his mouth; and he shall speak unto them all that I shall command him."

[Deuteronomy 18:18]


iv)
Both besides being Prophets were also kings i.e. they could inflict capital punishment. Jesus (pbuh) said, "My kingdom is not of this world." (John 18:36).

v)
Both were accepted as Prophets by their people in their lifetime but Jesus (pbuh) was rejected by his
people. John chapter 1 verse 11 states, "He came unto his own, but his own received him not."

iv)
Both brought new laws and new regulations for their people. Jesus (pbuh) according to the Bible did not bring any new laws. (Mathew 5:17-18).

2.
It is Mentioned in the book of Deuteronomy chapter 18:19


"And it shall come to pass, that whosoever will not harken unto my words which he shall speak in my name, I will require it of him."


3.
Muhammad (pbuh) is prophesised in the book of Isaiah:


It is mentioned in the book of Isaiah chapter 29 verse 12:

"And the book is delivered to him that is not learned, saying, Read this, I pray thee: and he saith, I am not learned."

When Archangel Gabrail commanded Muhammad (pbuh) by saying Iqra - "Read", he replied, "I am not learned".


4.
prophet Muhammad (pbuh) mentioned by name in the old testament:


Prophet Muhammad (pbuh) is mentioned by name in the Song of Solomon chapter 5 verse 16:

"Hikko Mamittakim we kullo Muhammadim Zehdoodeh wa Zehraee Bayna Jerusalem."

"His mouth is most sweet: yea, he is altogether lovely. This is my beloved, and this is my friend, O daughters
of Jerusalem."

In the Hebrew language im is added for respect. Similarely im is added after the name of Prophet Muhammad
(pbuh) to make it Muhammadim. In English translation they have even translated the name of Prophet Muhammad (pbuh) as "altogether lovely", but in the Old Testament in Hebrew, the name of Prophet Muhammad (pbuh) is yet present.


Prophet Muhammad (pbuh) in the New Testament:

Al-Qur'an Chapter 61 Verse 6:

"And remember, Jesus, the son of Mary, said, 'O Children of Israel! I am the messenger of Allah (sent) to you, confirming the Law (which came) before me and giving glad tidings of a messenger to come after me, whose name shall be Ahmed.' But when he came to them with clear signs, they said, 'This is evident sorcery!' "

All the prophecies mentioned in the Old Testament regarding Muhammad (pbuh) besides applying to the Jews also hold good for the Christians.


1.
John chapter 14 verse 16:
"And I will pray the Father, and he shall give you another Comforter, that he may abide with you forever."

2.
Gospel of John chapter 15 verse 26:

"But when the Comforter is come, whom I will send unto you from the Father, even the Spirit of truth, which
proceedeth from the Father, he shall testify of me."

3.
Gospel of John chapter 16 verse 7:


"Nevertheless I tell you the truth; it is expedient for you that I go away: for if I go not away, the Comforter will not
come unto you; but if I depart, I will send him unto you".

"Ahmed" or "Muhammad" meaning "the one who praises" or "the praised one" is almost the translation of the
Greek word Periclytos. In the Gospel of John 14:16, 15:26, and 16:7. The word 'Comforter' is used in the English translation for the Greek word Paracletos which means advocate or a kind friend rather than a comforter.
Paracletos is the warped reading for Periclytos. Jesus (pbuh) actually prophesised Ahmed by name. Even the
Greek word Paraclete refers to the Prophet (pbuh) who is a mercy for all creatures.

Some Christians say that the Comforter mentioned in these prophecies refers to the Holy Sprit. They fail to realise
that the prophecy clearly says that only if Jesus (pbuh) departs will the Comforter come. The Bible states that the
Holy Spirit was already present on earth before and during the time of Jesus (pbuh), in the womb of Elizabeth, and again when Jesus (pbuh) was being baptised, etc. Hence this prophecy refers to none other than Prophet
Muhammad (pbuh).


4.
Gospel of John chapter 16 verse 12-14:

"I have yet many things to say unto you, but ye cannot bear them now. Howbeit when he, the Spirit of truth is
come, he will guide you unto all truth: for he shall not speak of himself; but whatsoever he shall hear, that shall he speak: and he will shew you things to come. He shall glorify me".

The Sprit of Truth, spoken about in this prophecy referes to none other than Prophet Muhammad (pbuh)
NOTE: All quotations of the Bible are taken from the King James Version.
Ge zegt veel en weinig tezelfdertijd, Guinevere
Er is enkel veel terug te vinden aan materiaal dat iets zegt over de komst van een profeet.
Niet wie, waar, hoe... dat bevestig je in feite zelf door te stellen dat zowel Mo als Jesus volgens bepaalde interpretaties voorspeld zijn.
Daar het voor de rest zo vaag en interpretatief is en alom bekend lenen al die tekstjes zich dus perfect tot een self fulfilling prophecy
Je weet toch dat er in de tijd net voor en tijdens JC een ontzettende toename is van zelfverklaarde mesiassen ?
Niet moeilijk om achteraf er eentje uit te pikken en een leuk boekje over te schrijven, niet ?
En dat het voor interpretatie vatbaar is moge duidelijk zijn daar in het traditionele jodendom men niet gelooft dat JC ( en trouwens Mohammed ook niet ) aan de Messiaanse profetieën beantwoordt,... voor hen moet hij dus nog steeds komen.
En dan zwijgen we het over andere interpretaties die het nooit overleefd hebben
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 06:53   #78
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De gelijkenis in de symbolen zijn treffend en opvallend gelijkaardig.
Het teken van het beest wordt reeds op het voorhoofd gedragen.



Voor de rest zijn we uitgepraat. Ik ga op jouw zatte zever niet meer in. Jij staat niet open voor dialoog, enkel zat gelal.
Anders zou je de tijd nemen je even te verdiepen en je open te stellen. Zelfs dat doe je niet. Ja dan stopt het he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 07:01   #79
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We hebben het wel in het N.T. over 'Jezus'. Niet over 'Emmanuel'. Kom tot bezinning. Het is nooit te laat.
In ancient times names were often given as representations of the hopes and dreams of the parents or even of recognition of divine assistance. Names in the Old Testament had understandable meanings. For example: Abram means "exalted father," but Abraham means "Father of a multitude." Some names could even be translated into complete sentences as in Uzziel (‘God is my strength’--Ex. 6:18), Adoniram (‘my lord is exalted’--1 Kings 4:6), and Ahimelek (‘my [divine] brother is king’--1 Sam. 21:1).2
Names are more descriptive in the Hebrew and Greek than they are in English. They often refer to the character, purpose, etc., of the one being named. The closest we come to understanding this is in Native American culture. We are familiar with such names as "Running Bear," or "Pretty Eagle, "or "White Owl" as names. These names meant something and were far more descriptive than "Bob," or "Tom," or "Sue."


https://carm.org/jesus-name-immanuel-or-jesus

Hebreeuwse vertalingen dien je wel maximaal te expanderen. En dan vooral met een voorspelling. Ze hebben het beest ook niet letterlijk de islam genoemd he. Maar het Griekse symbool voor het beest en het logo van de islam zijn opvallend gelijkaardig.
Immanual betekent God is met ons en daarom is de ezelsbrug naar Jezus snel gemaakt.

Laatst gewijzigd door Peche : 28 april 2017 om 07:12.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 07:08   #80
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je keert de logica om. In het joodse geloof bestonden die profetieën en iedereen kende die. Het is dus eerder Jezus die handig inhaakte op die verhalen dan wat anders.
Neen Jezus zag dat de mens misleid en ontspoord was en probeerde dat zachtjes aan de man te brengen.
Jezus riep iedereen op die getuige van zijn krachten was te zwijgen.
Maar mensen zwegen niet en verdraaiden zijn woorden, wat zijn dood werd.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be