Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2017, 15:20   #261
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht

Alles hangt nu af of de rechter ingaat op het verzoek van Meester TANGHE om mijn uitlatingen op het forum als een uitdrukkelijke afstand te beschouwen van beroep !!
ik heb immers nergens een overeenkomst van afstand met Tanghe gesloten welke noodzakelijk is om afstand te doen van beroep.
De rechter gaat gewoon art. 1045 Ger.w. toepassen.

Jouw eigen idee fixe dat er een overeenkomst van afstand met de tegenpartij nodig is is gewoon fout.

Dat er sprake zou zijn van een precedent is ook fout. Sites als Facebook e.d. worden dagelijks door rechters gebruikt om zo' zaken vast stellen.

Slachtoffer van je eigen grote bek
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 16:47   #262
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De rechter gaat gewoon art. 1045 Ger.w. toepassen.

Jouw eigen idee fixe dat er een overeenkomst van afstand met de tegenpartij nodig is is gewoon fout.

Dat er sprake zou zijn van een precedent is ook fout. Sites als Facebook e.d. worden dagelijks door rechters gebruikt om zo' zaken vast stellen.

Slachtoffer van je eigen grote bek
ja dan ga ik in cassatie ,simpel
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 16:59   #263
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De rechter gaat gewoon art. 1045 Ger.w. toepassen.
Slachtoffer van je eigen grote bek
Lees eens Cass AR C.93.0240.F van 2 juni 1944
vlak voor de landing van Normandie

ik heb berust in het vonnis maar niet in de veroordeelde

Dit arrest zegt datals je zeer beperkt beroep doet (homomorphisme) dat je berust in het vonnis behalve voor dat beperkt beroep.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 17:30   #264
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De rechter gaat gewoon art. 1045 Ger.w. toepassen.

Jouw eigen idee fixe dat er een overeenkomst van afstand met de tegenpartij nodig is is gewoon fout.

Dat er sprake zou zijn van een precedent is ook fout. Sites als Facebook e.d. worden dagelijks door rechters gebruikt om zo' zaken vast stellen.

Slachtoffer van je eigen grote bek
procesrecht is niet mijn specialiteit ,maar Tanghe vraagt uitdrukjkelijke afstand en dat is art 824 Ger W en niet 1045 Ger W
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 19:39   #265
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
procesrecht is niet mijn specialiteit ,maar Tanghe vraagt uitdrukjkelijke afstand en dat is art 824 Ger W en niet 1045 Ger W
Het staat nochtans letterlijk in art. 1045...

Het is niet omdat je iets niet wil zien dat het er ook niet is, hé...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 19:40   #266
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
ja dan ga ik in cassatie ,simpel

Tegen de onontvankelijkheid ?

Is dat wel een cassatiegrond ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 19:49   #267
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Het staat nochtans letterlijk in art. 1045...

Het is niet omdat je iets niet wil zien dat het er ook niet is, hé...
Er staat toch de uitdrukkelijke berusting geschiedt bij eenvoudige akte,ondertekent door de partij of haar bijzonder gevolmachtigde

dus een uitspraak op politics is dit zeker niet
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  37c39cdc-4fab-11e4-8cab-c7b1b0baf245_web_scale_0_3_0_3__.jpg‎
Bekeken: 82
Grootte:  46,9 KB
ID: 106860  

__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 19:50   #268
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Tegen de onontvankelijkheid ?

Is dat wel een cassatiegrond ?
weet ik niet ,ik ken geen proces recht
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 19:59   #269
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Er staat toch de uitdrukkelijke berusting geschiedt bij eenvoudige akte,ondertekent door de partij of haar bijzonder gevolmachtigde

dus een uitspraak op politics is dit zeker niet
Yep, maar ondergeschikt beroept Tanghe zich tevens op de stilzwijgende berusting waar hij stelt dat er "bepaalde en met elkaar overeenstemmende akten of feiten waaruit blijkt dat de partij het vaste voornemen heeft haar instemming te betuigen met de beslissing" zijn.

Het feit dat je hier meedeelde dat je niet in beroep zou gaan maakt zo'n feit uit.

Snap ook niet dat Tanghe meent dat het een uitdrukkelijke berusting zou zijn. Een groot licht lijkt het me toch niet...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 20:00   #270
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
weet ik niet ,ik ken geen proces recht
Het was dan ook een retorische vraag...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 20:51   #271
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
procesrecht is niet mijn specialiteit ,maar Tanghe vraagt uitdrukjkelijke afstand en dat is art 824 Ger W en niet 1045 Ger W
Artikel 824 Ger.W. gaat over afstand van geding, wijl artikel 1045 Ger.W. gaat over het berusten in een (rechts-)beslissing : dat zijn twee zeer verschillende zaken. In casu gaat het over een berusting, dus over artikel 1045.

Op bladzijde 18 van zijn «Aanvullende en Syntheseconclusies in Beroep» stelt uw tegenstrever dat u «op ondubbelzinnige wijze in de aangevochten beslissing op voorbehoudloze wijze berust had», waarna hij art. 1045 Ger.W. aanhaalt en stelt dat «in dit geval de berusting uitdrukkelijk is, minstens kan er worden beschouwd dat er sprake is van met elkaar overeenstemmende akten of feiten waaruit blijkt dat de partij het vaste voornemen heeft haar instemming te betuigen met de beslissing».

Hetgeen uw tegenstrever aldus stelt lijkt eigenlijk zowat een mix van de bepalingen van artikel 1045 Ger.W., maar het lijkt mij evident dat hij in zijn stelling met het woord «uitdrukkelijk» in wezen «ondubbelzinnig» bedoelt, en in feite aan het Hof de beoordelingskeuze laat of het in casu om een uitdrukkelijke of een stilzwijgende berusting gaat, zoals omschreven in artikel 1045.

Hoe dan ook, het resultaat van bedoelde beoordeling maakt voor het overige geen verschil : als het Hof aanneemt dat er uit de feiten blijkende berustig was (het weze uitdrukkelijk of stilzwijgend) is uw hoger beroep onontvankelijk. Als het Hof daartentegen aanneemt dat er geen berusting was is uw hoger beroep alvast niet om die reden onontvankelijk, maar dat doet niets af aan de beoordeling omtrent de gegrondheid van uw beroep.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 21:06   #272
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Artikel 824 Ger.W. gaat over afstand van geding, wijl artikel 1045 Ger.W. gaat over het berusten in een (rechts-)beslissing : dat zijn twee zeer verschillende zaken. In casu gaat het over een berusting, dus over artikel 1045.

Op bladzijde 18 van zijn «Aanvullende en Syntheseconclusies in Beroep» stelt uw tegenstrever dat u «op ondubbelzinnige wijze in de aangevochten beslissing op voorbehoudloze wijze berust had», waarna hij art. 1045 Ger.W. aanhaalt en stelt dat «in dit geval de berusting uitdrukkelijk is, minstens kan er worden beschouwd dat er sprake is van met elkaar overeenstemmende akten of feiten waaruit blijkt dat de partij het vaste voornemen heeft haar instemming te betuigen met de beslissing».

Hetgeen uw tegenstrever aldus stelt lijkt eigenlijk zowat een mix van de bepalingen van artikel 1045 Ger.W., maar het lijkt mij evident dat hij in zijn stelling met het woord «uitdrukkelijk» in wezen «ondubbelzinnig» bedoelt, en in feite aan het Hof de beoordelingskeuze laat of het in casu om een uitdrukkelijke of een stilzwijgende berusting gaat, zoals omschreven in artikel 1045.

Hoe dan ook, het resultaat van bedoelde beoordeling maakt voor het overige geen verschil : als het Hof aanneemt dat er uit de feiten blijkende berustig was (het weze uitdrukkelijk of stilzwijgend) is uw hoger beroep onontvankelijk. Als het Hof daartentegen aanneemt dat er geen berusting was is uw hoger beroep alvast niet om die reden onontvankelijk, maar dat doet niets af aan de beoordeling omtrent de gegrondheid van uw beroep.
Bedankt voor de uitleg ,alles hangt dus af in hoeverre het hof van beroep beslist of ik heb berust via dit forum
ik ga mij wel verdedigen en pas pleitnota aan met de melding dat mijn berusting op politics enkel inhoudelijk over het vonnis ging ,de rechter had gelijk in alles zelfs in de veroordeling van mij persoonlijk ,want adopont was nog niet opgericht ,maar nu is Adopont opgericht en treed de ontbindende voorwaarde in werking.
Daarom heb ik in het beschikkend gedeeltelijk uitdrukkelijk gevraagd dat het Hof de meest uitgebreide motivatie zou geven ingeval ze art 60 niet toestaat (ik ga zeker naar Cassatie op miskenning ontbindende voorwaarde)
Ik weet ook niet hoe ik dit zou oplossen als rechter.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 21:28   #273
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Bedankt voor de uitleg ,alles hangt dus af in hoeverre het hof van beroep beslist of ik heb berust via dit forum
ik ga mij wel verdedigen en pas pleitnota aan met de melding dat mijn berusting op politics enkel inhoudelijk over het vonnis ging ,de rechter had gelijk in alles zelfs in de veroordeling van mij persoonlijk ,want adopont was nog niet opgericht ,maar nu is Adopont opgericht en treed de ontbindende voorwaarde in werking.
Daarom heb ik in het beschikkend gedeeltelijk uitdrukkelijk gevraagd dat het Hof de meest uitgebreide motivatie zou geven ingeval ze art 60 niet toestaat (ik ga zeker naar Cassatie op miskenning ontbindende voorwaarde)
Ik weet ook niet hoe ik dit zou oplossen als rechter.
In verband met uw «artikel 60»-argument hebben diverse forumdeelnemers waaronder ikzelf u reeds eerder uitvoerig uitgelegd dat u zich (hardnekkig) vergist.

Ik kan slechts de goede raad herhalen die u hier reeds meermaals werd gegeven : laat u bijstaan door een advocaat.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 06:21   #274
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Bedankt voor de uitleg ,alles hangt dus af in hoeverre het hof van beroep beslist of ik heb berust via dit forum
ik ga mij wel verdedigen en pas pleitnota aan met de melding dat mijn berusting op politics enkel inhoudelijk over het vonnis ging ,de rechter had gelijk in alles zelfs in de veroordeling van mij persoonlijk ,want adopont was nog niet opgericht ,maar nu is Adopont opgericht en treed de ontbindende voorwaarde in werking.
Daarom heb ik in het beschikkend gedeeltelijk uitdrukkelijk gevraagd dat het Hof de meest uitgebreide motivatie zou geven ingeval ze art 60 niet toestaat (ik ga zeker naar Cassatie op miskenning ontbindende voorwaarde)
Ik weet ook niet hoe ik dit zou oplossen als rechter.
Schrijf daar toch nog maar een syntheseconclusie over op ipv een pleitnota. Zal het hof meer appreciëren.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 10:53   #275
Modder
Vreemdeling
 
Modder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2016
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Bedankt voor de uitleg ,alles hangt dus af in hoeverre het hof van beroep beslist of ik heb berust via dit forum
Waaruit blijkt dat je ondanks je eerdere gesnoef dus nu pas realiseert hoe de vork precies in de steel zit. Wie had dat gedacht, zeg?
Modder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 10:54   #276
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modder Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat je ondanks je eerdere gesnoef dus nu pas realiseert hoe de vork precies in de steel zit. Wie had dat gedacht, zeg?
mijn gevoel was eerder 'nu al'. Wie had dat nog verwacht, zeg?

Laatst gewijzigd door Anna List : 31 augustus 2017 om 10:54.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:40   #277
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mijn gevoel was eerder 'nu al'. Wie had dat nog verwacht, zeg?
Maar toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat den doktoor een tamme, zelfs uitgebluste indruk maakt de laatste tijd.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:51   #278
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Schrijf daar toch nog maar een syntheseconclusie over op ipv een pleitnota. Zal het hof meer appreciëren.
mag ik dat nog ? Volgens de agenda had Meester Tanghe het laatste woord en moeten wij nu pleten vandaar dat ik pleitnota aanpas.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:53   #279
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Maar toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat den doktoor een tamme, zelfs uitgebluste indruk maakt de laatste tijd.
Je zou voor minder, binnen een paar weken is 'em zijn TV en de 2 Chinese vazen kwijt.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:58   #280
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Maar toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat den doktoor een tamme, zelfs uitgebluste indruk maakt de laatste tijd.
BEN DRUK BEZIG

Kantoor Limburg opent woensdag as

we hebben nu 2 telefonisten (telemarketing)
4 verkopers
1 CVG commercieel verantwoordelijke van de groep.
En ik als sterfhuisconsulent

we zijn dus al met 8
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 1 september 2017 om 14:06.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be