Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2007, 10:55   #121
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hoho
Hoho,

Ik heb identiek (met dezelfde schrijffout) dezelfde tekst ontvangen en volgend geantwoord:
Citaat:
Mijnheer,

Laat mij toe te reageren op uw antwoord en ik wil u er op wijzen dat het arrondissement Brussel - Halle - Vilvoorde nog niet is opgesplitst maar wat ons betreft dit niet lang meer op zich kan laten wachten. Momenteel kunnen kiezers en dit tegen alle logica (ook juridische logica cfr. Arrest van het Grondwettelijk Hof (voorheen Arbitragehof)) nog steeds stemmen voor franstalige lijsten. En dit zonder ook enige compensatie voor de Vlamingen die wonen in Waals Brabant. Zij kunnen niet stemmen voor Vlaamse lijsten!

Het is zeer abnormaal dat uw partij in Vlaamse gemeenten folders uitgeeft in het Frans. De taalwetten en ook de gemeentelijke reglementering van nagenoeg alle Vlaamse gemeenten (en zeker die van Lennik) verbieden dat reclamebladen in een andere taal dan het Nederlands zijn opgesteld. Ik zie dan ook niet in waarom verkiezingsdrukwerk hier niet zou onder vallen. Ten andere een beetje hoffelijkheid tegenover en RESPECT voor de inwoners van de Vlaamse rand zou u sieren, alhoewel u deze gaven u klaarblijkelijk niet zijn meegegeven.

U stelt dat het Vlaams Belang in Waals Brabant regelmatig pamfletten verspreid in het Nederlands. Ten eerste ben ik niet vertrouwd met deze partij en ten tweede zal ik mij zeker en vast niet moeien met het beheer van Waals Brabant zolang de franstaligen zich ook niet bemoeien met het beheer van VLAAMS-Brabant. Maar dit is u totaal vreemd. Uw expansiedrang naar Vlaanderen, zonder ook maar enige drang tot integratie in het plaatselijke leven, neigt u om steeds maar meer te willen.

Uw telling van het aantal franstaligen is m.i. zeer subjectief en eigenlijk niet ter zake. Vlaanderen houdt zich aan de afspraken die gemaakt zijn bij de vaststelling van de taalgrenzen. Wanneer gaat u dit eindelijk eens doen, de wet naleven en niet steeds meer en meer vragen!

Met groeten
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 11:24   #122
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Je moet de mensen zo niet aanvallen. Elke partij verdient een kans. Ik probeer op zijn minst beleefd te zijn als ik schrijf.

Citaat:
Geachte,
van harte bedankt voor uw zeer snelle antwoord. Dat vind ik een zeer prettige eerste kennismaking. Maar helaas moet ik bekennen dat ik het nog steeds niet allemaal begrijp.
>Als gevolg van uw boodschap, laat ik me toe om u erop te wijzen dat het
>arrondissement van Brussel-Hal-Vilvoorde niet wordt opgesplitst en dat de
>kiezers van dit arrondissement voor de MR lijsten kunnen kiezen.
Dat is uitstekend, want dat betekent dat alle mensen die daar wonen daarop kunnen stemmen.
Maar ik begrijp alleen niet goed over welke regio u het heeft, Brussel en Vilvoorde heb ik reeds gevonden op de kaart, Hal echter niet. Is het een gemeente?
>
>Het is normaal dat onze partij zijn folders in de gemeenten van het
>arrondissement uitdeelt. In het Frans omdat MR een franstalige partij is.
>Eindelijk, Nederlands is officieel in Vlaanderen maar de wet op het gebruik
>van de talen niet deze verdeling verbiedt.
Het is dus Frans, dat helpt mij al een pak vooruit. Ik heb ondertussen iemand gevonden die reeds een stukje kon vertalen, namelijk dat woord "ensemble", dat zou "samen" betekenen. "Samen" met wie? Met ons? Wel in dat geval ben ik nog bezorgder want ik zou niet willen dat uw project misloopt doordat ik de instructies niet goed begrepen zou hebben.
>
>Ik voeg voor uw informatie eraan toe dat "Vlaams Belang" die, in
>tegenstelling tot de MR geen democratische partij is, regelmatig pamfletten
>in de gemeenten van Waals Brabant verdeelt.
Waarom is "Vlaams Belang" geen democratische partij? Maar dat is inderdaad ongehoord als zij de mensen in Wallonië niet in het Frans aanspreken. Waar kan ik zulke pamfletten zien? Dan kan ik zelf in uw plaats contact opnemen met de mensen van Vlaams Belang daarover.
>
>Ik herinner tenslotte eraan dat in de gemeenten van de Rand, de Franstaligen
>150.000 bedragen en dat zij 70% van de bevolking, in de 6 gemeenten met
>faciliteiten vertegenwoordigen
>
Dat wist ik niet, maar ik kan niet ontkennen dat het me ontroert dat u toegeeft dat er zoveel mensen reeds voor Vlaanderen gekozen hebben. Maar die mensen willen waarschijnlijk wel Nederlands leren en oefenen omdat Nederlands daar de enige officiële taal is. Zou het daarom ook niet voor hen handiger zijn als ze de informatie in het Nederlands en bijvoorbeeld ook het Frans zouden krijgen?
Nu goed, ik wil het u maar zeggen. Uw partij "MR" en "FDF" ziet er zeer goed opgebouwd uit, en is blijkbaar goed bereikbaar via het internet. Ik wil met al mijn vrienden en familieleden hierover spreken, maar wij begrijpen gewoon niet wat we moeten doen, omdat het niet in het Nederlands is. En waarom doen jullie niet mee aan de debatten op de Vlaamse zender zoals VRT en VTM? De verkiezingen staan werkelijk voor de deur, maar ik zou niet opgeven, het kan nog altijd.
Met zeer veel dank en groeten.
Anders moet ik die man eens op MSN uitnodigen?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 11:28   #123
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Je moet de mensen zo niet aanvallen. Elke partij verdient een kans. Ik probeer op zijn minst beleefd te zijn als ik schrijf.



Anders moet ik die man eens op MSN uitnodigen?
Waar was ik onbeleefd?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 12:59   #124
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Hoho,

Ik heb identiek (met dezelfde schrijffout) dezelfde tekst ontvangen en volgend geantwoord:
Haha, heb datzelfde antwoord ook teruggekregen.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 13:03   #125
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Haha, heb datzelfde antwoord ook teruggekregen.
O wel dat is jammer, want dat betekent dat ze misschien niet op mijn vragen zullen willen antwoorden. Dat is toch jammer, hoe moet ik mijn kameraden nu aansporen om op die partij te stemmen?

Ja wat dachten we ook, dat zo een FDF'er meerdere mails in het Nederlands zal willen maken?

2004gun, ik vrees dat de mailbox nooit plat is gegaan hoor, ze zullen vast wel een systeem voor die grote bijlagen gehad hebben.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 17:08   #126
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
O wel dat is jammer, want dat betekent dat ze misschien niet op mijn vragen zullen willen antwoorden. Dat is toch jammer, hoe moet ik mijn kameraden nu aansporen om op die partij te stemmen?

Ja wat dachten we ook, dat zo een FDF'er meerdere mails in het Nederlands zal willen maken?

2004gun, ik vrees dat de mailbox nooit plat is gegaan hoor, ze zullen vast wel een systeem voor die grote bijlagen gehad hebben.
IDD, die truck van de brief per post te versturen lijkt efficiënter!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:29   #127
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...ws/070601meise



Rand weigert eentalig Franstalige folders

vr 01/06/07 - Burgemeester Marcel Belgrado van Meise vraagt De Post om geen Franstalige verkiezingsfolders meer te verdelen. Hij reageert daarmee op de recente verspreiding van eentalige folders van de MR en de PS.



Ook het schepencollege van Beersel heeft de MR een brief gestuurd, met de boodschap dat de eentalig Franstalige campagne niet kan.

En in Zemst roept de gemeente de inwoners op om de Franstalige verkiezingspropaganda naar het het gemeentehuis te brengen. De folders zullen teruggestuurd worden, samen met een protestbrief.

De jongste dagen hebben de MR en hun kartelpartner het FDF in heel de Vlaamse rand een uitgebreide verkiezingscampagne gevoerd.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 13:20   #128
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

Citaat:
Een kleine suggestie : steek je pamflet in een omslag die je richt aan het secretariaat van MR en kleef er GEEN zegel op. Als afzender schrijf je het adres van de verantwoordelijke uitgever nl. vriend Maingain (staat op het pamflet). Doe je omslag zo op de bus.

De post zal een niet geadresseerde zending terugzenden naar de afzender en hem de zegel doen betalen. Als we dit allen doen, zal het Maingain een aardige duit kosten.
Super!
Ik ga et al doen
Dus adres MR:
Mouvement Réformateur
Avenue de la Toison d'Or, 84-86 �* 1060 Bruxelles

adres maingain:
Olivier Maingain
36, avenue Herbert Hoover, 1200 Bruxelles
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 13:36   #129
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
Super!
Ik ga et al doen
Dus adres MR:
Mouvement Réformateur
Avenue de la Toison d'Or, 84-86 �* 1060 Bruxelles
adres maingain:
Olivier Maingain
36, avenue Herbert Hoover, 1200 Bruxelles
Maken dat er niks in staat dat naar jou leidt he.
Is het ook niet zo dat je dicht genoeg moet posten bij een van de twee, anders doen ze het niet terug.

Nou goed, succes
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 13:39   #130
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

Hm m'n ma werkt bij de post maar zelf weet ze dat niet denk ik
Mja in gans halle vilvoorde komt dat in brussel X terrecht denk ik..
Ze kan het ook altijd posten als ze in brussel is om te werken.

Het zou nog beter zijn om enkele steentjes in de envloppe bij te steken
Of litteratuur als het VB krantje, of het krantje van "de zes". Hoe meer het weegt hoe duurder.
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 13:42   #131
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

[quote=evilbu;2698624]
Citaat:
Maken dat er niks in staat dat naar jou leidt he.
Ik moet deze bucht niet!
Zowaar ik Bart Verstraeten heet!
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be