Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2007, 17:47   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik veronderstel dat de rest van de vragen dus in het niet vervallen...
Dit soort 'vragen'?


Citaat:
Maar wat hebben zij te willen, als Vlaanderen dat TOCH doet? Ze kunnen nationaal proberen in te grijpen, maar als we stiekem genoeg toch blijven voortdoen, en het referendum erdoor drukken, gaat dan de VLAAMSE politie alle stembureaus bewaken en de toegang ontzeggen? Zal erg benieuwd zijn hoe dat in Europa en de Wereld in de smaak zal vallen...
Ik hou jou anders niet tegen om te gaan doen wat jij hier allemaal uitkraamt, hoor.

Laat me in alle geval weten wanneer en op welke wijze jij er het referendum gaat doordrukken.

Hoe de politie zal reageren als JIJ ze opdracht geeft om Vlaamse stembureaus te bewaken.
In St-Genesius-Rode hadden WIJ die politiemacht in alle geval NIET gevraagd om ons op straat te bewaken....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 18:20   #42
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit soort 'vragen'?

Ik hou jou anders niet tegen om te gaan doen wat jij hier allemaal uitkraamt, hoor.

Laat me in alle geval weten wanneer en op welke wijze jij er het referendum gaat doordrukken.

Hoe de politie zal reageren als JIJ ze opdracht geeft om Vlaamse stembureaus te bewaken.
In St-Genesius-Rode hadden WIJ die politiemacht in alle geval NIET gevraagd om ons op straat te bewaken....
Ik zal proberen kort te zijn

Het is niet MIJN fout dat jij de redelijkheid van die mogelijkheid niet inziet.

IK daarentegen wens dit nog mee te maken tijdens MIJN levensloop. En ik ben er ook al 50. Net in de helft dus. Mijn "doel" ligt echter dichterbij.

En kritiek geven is wel gratuit he. Waar is JOUW plan om naar een Vlaamse onafhankelijkheid te gaan?
JOUW plan is duidelijk een 100-jarenplan. Een beetje protesteren en maar HOPEN dat het veranderen zal... ooit eens. En hoe langer dat duurt, hoe langer we op dit forum kunnen blijven zagen..

Is het niet beter mensen zoals ik aan te sporen, ipv proberen te remmen? Het zijn mensen zoals ik (NIET IK: ZOALS ik) die anderen hun leven veranderen omdat ze er voor willen inzetten, buiten een minimum 60 uren/week job.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 18:55   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.322
Standaard

En waar heb je nu weer gehaald dat ik die mogelijkheid niet inzie?

Ik zie alleen niet in hoe JIJ allemaal gaat DOEN wat je hier allemaal uitkraamt.
Wat heb jij trouwens al GEDAAN als je niet eens je deur uitkomt voor een betoging, voor een debat, statengeneraal of wat dan ook?

Ik zal ook kort zijn. Er best�*�*t in Belgique geen mogelijkheid om via het BROV iets te forceren en het onafhankelijke Vlaanderen bestaat evenmin. Er bestaat hier enkel opkomstdwang, maar de enige partij die nog GAAT voor een onafhanklijk Vlaanderen werd jaren geleden al achter een politieke schutkring gezet en elke dag nog een beetje meer uitgeschakeld.
Er schieten dus slechts twee mogelijkheden over om een onafhankelijke Vlaanderen te krijgen:

1/door revolutie, maar daar moet je mensen voor uit hun kot krijgen

2/door VB te stemmen tot er geen werkbare meerderheid meer kan gevormd worden

Kies maar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 18:59   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.322
Standaard

Citaat:
IK daarentegen wens dit nog mee te maken tijdens MIJN levensloop. En ik ben er ook al 50. Net in de helft dus. Mijn "doel" ligt echter dichterbij.
IK ben 63 en voorbij de helft. Mijn doel ligt dus nog veel dichterbij, maar omdat het mijn doel is daarom bereik ik het nog niet. Eendracht maakt macht. Waar zit jij als je de mogelijkheid geboden wordt Belgique massaal te bewijzen dat we eendrachtig hetzelfde willen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 19:02   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Di Rupo zal 'NON' blijven zeggen.
En hij weet waarom.

Referenda kunnen moeilijk selectief worden gebruikt. Als iemand er recht op krijgt, krigen ze het allemaal. De eerste referenda zullen misschien door hun organisators gewonnen worden omdat de Belgen politieke analfabeten zijn en zich nooit een referendumcultuur hebben kunnen eigen maken, zoals bijv., de Zwitsers. Daarna zal echter gebeuren waarvoor het referendum in Belgique nooit ingevoerd geraakte: de hemelsbrede verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië zullen niet langer ontkend kunnen worden maar voluit bevestigd door het 'Belgische' volk. Dat zal automatisch leiden tot datgene wat onze verbelziekte politici vrezen: het einde van Belgique.
Kun jij ooit iets positief zeggen?
Ik zeg een zuiver informatief iets, en jij begint hier een heel relaas. :/
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 19:08   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Kun jij ooit iets positief zeggen?
Ik zeg een zuiver informatief iets, en jij begint hier een heel relaas. :/
Wat ik zeg is de realiteit. Het werd trouwens o.a. door Di Rupo en Mark Eyskens bevestigd.

Wat is de bedoeling van jouw zuivere info eigenlijk?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 21:09   #47
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En waar heb je nu weer gehaald dat ik die mogelijkheid niet inzie?

Ik zie alleen niet in hoe JIJ allemaal gaat DOEN wat je hier allemaal uitkraamt.
Wat heb jij trouwens al GEDAAN als je niet eens je deur uitkomt voor een betoging, voor een debat, statengeneraal of wat dan ook?

Ik zal ook kort zijn. Er best�*�*t in Belgique geen mogelijkheid om via het BROV iets te forceren en het onafhankelijke Vlaanderen bestaat evenmin. Er bestaat hier enkel opkomstdwang, maar de enige partij die nog GAAT voor een onafhanklijk Vlaanderen werd jaren geleden al achter een politieke schutkring gezet en elke dag nog een beetje meer uitgeschakeld.
Er schieten dus slechts twee mogelijkheden over om een onafhankelijke Vlaanderen te krijgen:

1/door revolutie, maar daar moet je mensen voor uit hun kot krijgen

2/door VB te stemmen tot er geen werkbare meerderheid meer kan gevormd worden

Kies maar.
Wel, in eerste instantie kies ik bij de volgende verkiezingen VB natuurlijk, maar dat wist je al. Dan gaan we zien hoe het grondwettelijk hof de kwestie gaat bekijken. Het zou wel eens kunnen dat er snel weer verkiezingen komen, en dat die steeds maar gunstiger voor ons worden..

In tweede instantie zal ik alles doen om Vrij-Vlaanderen een succes te laten worden. OK, het zal niet onmiddelijk het VB evenaren, maar met minder zouden we misschien toch wel samen met anderen rapper aan die 51% geraken. LDD zou ook een speler kunnen zijn...

Voor de rest: lees eerst eens goed wat IK beweer te doen en zég wat er er zou moeten/kunnen gebeuren. NOOIT zeg ik ergens iets op eigen houtje te doen. Jij probeert me echter wel die woorden dusdanig in de mond te leggen. Ofwel probeer je oneerlijk te spelen, ofwel lees je niet goed, je mag kiezen

En , tussen haakjes, jij hebt geen IDEE wat ik doe en gedaan heb, en ik hoef dat hier echt niet aan te halen. Feit is wel dat ik me heb laten weerhouden vroeger in mijn leven aktiever met politiek bezig te zijn. Jammer maar helaas...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 21:15   #48
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
IK ben 63 en voorbij de helft. Mijn doel ligt dus nog veel dichterbij, maar omdat het mijn doel is daarom bereik ik het nog niet. Eendracht maakt macht. Waar zit jij als je de mogelijkheid geboden wordt Belgique massaal te bewijzen dat we eendrachtig hetzelfde willen?
Thuis, wegens "familiale" omstandigheden. ALs je het over de mars had he...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 22:00   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat ik zeg is de realiteit. Het werd trouwens o.a. door Di Rupo en Mark Eyskens bevestigd.

Wat is de bedoeling van jouw zuivere info eigenlijk?
Het doel van zuivere info tout court.
Informeren.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 22:03   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het doel van zuivere info tout court.
Informeren.
En dan moet iedereen hetzelfde doen, of wat?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 22:06   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.322
Standaard

Citaat:
Voor de rest: lees eerst eens goed wat IK beweer te doen en zég wat er er zou moeten/kunnen gebeuren.
Je hebt idd de mond vol over wat er zou moeten gebeuren maar wie jou daarin zou steunen, zeg je er niet bij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be