Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2009, 14:05   #41
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En hup, ze hebben weeral een excuus om om een wapen te hebben en eens op een mens te schieten...
Al even bloeddorstig als die dader.

En nu nog wachten op een blokker die komt vertellen dan er veel rosse Marokkanen en Turken zijn...
zegt alles over jezelf .. medeleven is blijkbaar vreemd aan je.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 14:09   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En hup, ze hebben weeral een excuus om om een wapen te hebben en eens op een mens te schieten...
Al even bloeddorstig als die dader.

En nu nog wachten op een blokker die komt vertellen dan er veel rosse Marokkanen en Turken zijn...
Leer nu toch eens het verschil tussen een mening hebben over iets en een daad stellen. Door een mening te hebben over (vuur)wapens doe je niemand kwaad mee, maar door mensen te gaan vermoorden met een mes of een pistool doe je dat wel. Die 2 zaken zijn niet even bloeddorstig.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 14:33   #43
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Niks aan te verstaan, afmaken zonder proces .. het is tijd dat er eens een signaal aan die gekken wordt gegeven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
zegt alles over jezelf .. medeleven is blijkbaar vreemd aan je.
bloeddorstigheid camoefleren als medeleven... we zullen hier alles gelezen hebben.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 14:35   #44
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Leer nu toch eens het verschil tussen een mening hebben over iets en een daad stellen. Door een mening te hebben over (vuur)wapens doe je niemand kwaad mee, maar door mensen te gaan vermoorden met een mes of een pistool doe je dat wel. Die 2 zaken zijn niet even bloeddorstig.
het verschil tussen de intentie en het uitvoeren van die intentie...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 14:38   #45
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Drie bedenkingen:

1. Vreselijke gebeurtenis.
2. Recuperatie alom.
3. Onbetrouwbare informatie tijdens de eerste uren n�* zo'n gebeurtenis.
En niet kunnen wachten op verdere, meer betrouwbare, informatie om zelf een vonnis te vellen en een executie te propageren: "shoot first and ask questions later"

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 januari 2009 om 14:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 14:39   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

alstublieft mensen, dat jullie daar allemaal nu op kunnen denken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 14:43   #47
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Verschrikkelijk, ik krijg het er echt koud van. Ik heb zelf kleinkindjes die in een creche zitten/zaten en mag er niet aan denken, je brengt je kindjes 's morgens weg en een paar uur later krijg je telefoon ......

Gruwelijk en mensonwaardig , zo'n babytjes...
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 15:08   #48
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En hup, ze hebben weeral een excuus om om een wapen te hebben en eens op een mens te schieten...
Al even bloeddorstig als die dader.

En nu nog wachten op een blokker die komt vertellen dan er veel rosse Marokkanen en Turken zijn...
Tja, ik ben pas vader geworden, en eerlijk gezegd moest hij mijn kind de keel overgesneden hebben, dan had ik hetzelfde met hem gedaan, maar dan heel langzaam.

Het zal dan wel een primitieve kant van mij zijn, maar ik volg dan ook in deze gevallen de Salische wet: "De doodstraf voor drie gevallen: indien men een moord pleegde zonder enige aanleiding, als men iemand verkrachtte, of als men de vrouw van zijn vader huwde." Dit laatste mag u gerust weglaten.
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 15:27   #49
Jaja
Burger
 
Jaja's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 199
Standaard

Geen woorden voor...

En een vraag, ik ben namelijk nog nooit een creche binnen geweest. Zijn er daar geen veiligheidsagenten?
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 15:30   #50
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht
Geen woorden voor...

En een vraag, ik ben namelijk nog nooit een creche binnen geweest. Zijn er daar geen veiligheidsagenten?
Waarom zou je in godsnaam een veiligheidsagent in een creche plaatsen ?
Dan kan je evengoed beginnen met een veiligheidsagent in de kinder-afdeling van een ziekenhuis te plaatsen, aan elke lagere school,...

Ik snap je punt wel, maar zoiets valt niet te voorzien.
__________________
Quis Separabit ?
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 15:31   #51
onveiligheidsgevoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Hij is afkomstig uit Dendermonde en zou inderdaad een psychiatrisch en gerechtelijk verleden hebben.
Met dank aan het beleid van niet-straffen of bijna-niet-straffen, vervroegde vrijlatingen, het slachtoffer maken van daders, van beperkte politionele middelen zodat ontsnappen een kleintje is....

DANK U, HEREN POLITIEKERS VOOR ZO EEN BELEID!!!!!
Wij zijn u eeuwig dankbaar.
onveiligheidsgevoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 15:38   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onveiligheidsgevoel Bekijk bericht
Met dank aan het beleid van niet-straffen of bijna-niet-straffen, vervroegde vrijlatingen, het slachtoffer maken van daders, van beperkte politionele middelen zodat ontsnappen een kleintje is....

DANK U, HEREN POLITIEKERS VOOR ZO EEN BELEID!!!!!
Wij zijn u eeuwig dankbaar.
hoe je op dit moment dit zo kunt recuperen, snap ik totaal niet. heb jij dan totaal geen gevoelens?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 15:47   #53
Jaja
Burger
 
Jaja's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Waarom zou je in godsnaam een veiligheidsagent in een creche plaatsen ?
Dan kan je evengoed beginnen met een veiligheidsagent in de kinder-afdeling van een ziekenhuis te plaatsen, aan elke lagere school,...

Ik snap je punt wel, maar zoiets valt niet te voorzien.
Neen het valt niet te voorzien, maar de kwestie is dat het het op zen lichtst uitgedrukt best waard zou zijn.
En die twee andere plaatsen, waarom niet?
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 15:47   #54
onveiligheidsgevoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe je op dit moment dit zo kunt recuperen, snap ik totaal niet. heb jij dan totaal geen gevoelens?
Wat is hier recupereren aan? Heb jij dan totaal geen gevoelens?

Er zit hier een hele hoop mensen op dit forum, die de straffeloosheid en de laksheid van het beleid aanklagen. Als er dan iets gebeurt door dat lakse beleid, dan noemt u dat "recupereren"?
Dat het pijnlijk moet zijn, voor mensen die een laks beleid voorstaan, daar kan ik inkomen.
onveiligheidsgevoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 15:59   #55
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

De laatste weken heb ik hier op dit eigenste forum het doden van kinderen herhaaldelijk weten verdedigen ..omdat het kinderen zijn waartussen zich terroristen verschuilen...
diegenen die zich daaraan schuldig maakten kunnen zich nauwelijks (?) achter geestesstoornissen verschuilen (menigeen zal die achteraf wel krijgen). Ook tegen de massamoorden en verkrachtingen van zuigelingen in Oost-Congo is er nauwelijks verontwaardiging.. Vandaar de regel dat verontwaardiging recht evenredig is met de afstand tot de plaats der feiten.

Het zal aan mij liggen.. waanzin, ziekte en dood kruisen momenteel te regelmatig mijn pad.. de afsc huw is bij mij niet een tijdelijke opflakkering na een "dicht bij mijn bed" gebeurtenis, ik heb er voortdurend last van. Is mededogen en meevoelen een balsem ?
Niet als ik op deze draad onmiddelijk de oproepen tot doding van "de schuldige" lees :
bloed veroorzaakt slechts de roep naar "meer bloed" & dat loutert de maatschappij niet,maar zorgt enkel voor een verdere verzieking (ik denk aan het weigeren van schadevergoedingen voor "illegalen"). Hoopvol : niemand vroeg er zich totnogtoe af of die kindjes wel legaal zijn . Dus is er hoop : "kein Mensch ist Illegal" schijnt toch tot het normbesef door te dringen. Of vergis ik mij?

We zijn machteloos in een verschrikkelijke wereld - de hoop op troost en mededogen
moet behouden blijven en dit ondanks alles.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 16:07   #56
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Freedom of speech
Freedom of decency, daar al ooit van gehoord? Het recht om respectvol met uw medemens om te gaan.

Citaat:
Ik ben al langer dan vandaag een voorstander van de doodstraf en dat lijkt me in dit geval ook het meest passend.
U bent gerechtspsychiater, rechter en jury in één?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
eumh, verkeerde analyse van jou.
Sorry, maar mij maak je niet wijs dat berichten 14 en 15, die van jouw hand zijn, niet bedoeld zijn als politieke recuperatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onveiligheidsgevoel Bekijk bericht
Wat is hier recupereren aan? Heb jij dan totaal geen gevoelens?

Er zit hier een hele hoop mensen op dit forum, die de straffeloosheid en de laksheid van het beleid aanklagen. Als er dan iets gebeurt door dat lakse beleid, dan noemt u dat "recupereren"?
Dat het pijnlijk moet zijn, voor mensen die een laks beleid voorstaan, daar kan ik inkomen.
En nu verwacht ik van u het onomstotelijke bewijs dat wat vandaag gebeurde het rechtstreekse gevolg is van "dat lakse beleid".

Of is meneer de medewerker van de studiedienst van partij X maar aan het raaskallen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Zoals de wapenwet na HVT?
In dat dossier deden zich inderdaad ook een aantal pogingen tot politieke recuperatie voor.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 januari 2009 om 16:09.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 16:11   #57
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht
Geen woorden voor...

En een vraag, ik ben namelijk nog nooit een creche binnen geweest. Zijn er daar geen veiligheidsagenten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onveiligheidsgevoel Bekijk bericht
Met dank aan het beleid van niet-straffen of bijna-niet-straffen, vervroegde vrijlatingen, het slachtoffer maken van daders, van beperkte politionele middelen zodat ontsnappen een kleintje is....

DANK U, HEREN POLITIEKERS VOOR ZO EEN BELEID!!!!!
Wij zijn u eeuwig dankbaar.
Het was een ¤¤¤ en wanneer zullen de pocos eens durven bovenkomen met de juiste statistieken over de criminaliteit van de ¤¤¤
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 16:27   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik hou mijn hart vast voor de zotten die nog vrij rondlopen en zin gaan krijgen in een spelletje copycat spelen.

In elk geval, mijn oprechte deelneming aan iedereen betrokken bij de slachtoffers.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 16:31   #59
onveiligheidsgevoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En nu verwacht ik van u het onomstotelijke bewijs dat wat vandaag gebeurde het rechtstreekse gevolg is van "dat lakse beleid".

Of is meneer de medewerker van de studiedienst van partij X maar aan het raaskallen?
Onomstotelijk bewijs? Kan ik niet geven, maar laat deze feiten volstaan:

Citaat:
Enkele maanden geleden stond hij nog voor gelijkaardige feiten voor de strafrechter in Dendermonde. De zelfstandige elektricien gaf toen toe dat hij tijdens een korte periode een seksuele relatie had gehad met een meisje van 14. ...
Van de rechter kreeg hij toen de gunst van de opschorting. Dat wil zeggen dat de rechter de feiten bewezen acht en dat de schuld vaststaat. Maar omdat hij een blanco strafblad had én het meisje voor haar leeftijd al heel seksueel actief was en zelf contact zocht met oudere mannen, kreeg hij van de rechter een tweede kans. Die lijkt hij nu dus te hebben beschaamd. Want hij gaf intussen toe dat hij wist dat het meisje uit Aartrijke maar 13 was.
bron

Citaat:
Het zou voor Sebastiaan S. al de tweede keer zijn dat hij voor een volksjury moet verschijnen. In 2000 kreeg hij 17 jaar cel voor een moordpoging.

Rachid B. werd buiten vervolging gesteld. Ook hij is geen onbekende voor het gerecht. Hij kreeg eerder al zes jaar cel voor diefstal, afpersing en drugshandel, feiten die hij pleegde toen hij nog bij de politie werkte.
volledig artikel

Citaat:
Want ook Ellen hoefde niet te sterven, als justitie geen fatale blunder zou hebben begaan. De man die haar om het leven bracht en nadien in een rioolbuis heeft gedumpt, was immers geen onbekende voor het gerecht. Jaren geleden werd hij al eens opgepakt voor verkrachting. Maar ... toen kreeg de dader 'opschorting van straf', wegens 'zijn jonge leeftijd'. Hij was er twintig, het meisje amper vier...
bron

Moet ik er nog geven? Voorbeelden te over. Google maar eens op "geen onbekende van het gerecht"
onveiligheidsgevoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 16:32   #60
onveiligheidsgevoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het was een ¤¤¤ en wanneer zullen de pocos eens durven bovenkomen met de juiste statistieken over de criminaliteit van de ¤¤¤
Wat wil dat zeggen, ¤¤¤ ?
onveiligheidsgevoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be