Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2004, 09:11   #41
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard ik ben 1 van de 500.000 verdwenen belgen

Half miljoen Belgen onvindbaar

Ruim een half miljoen Belgen, 509.461 om precies te zijn, zijn sinds de invoering in 1963 van de procedure "ambtelijke schrapping" officieel van de aardbodem "verdwenen". De overheid weet niet of deze mensen nog in leven zijn en, zo ja, waar ze zich bevinden. Ze wonen niet meer op het adres waar ze gedomicilieerd waren en er is ook geen overlijdensakte. Dit jaar zijn al 31.285 ambtelijke schrappingen uitgevoerd, zo blijkt uit cijfers van het Rijksregister. (belga, dwm)

na 5 jaar lang mishandeld te zijn geweest en bestolen van iedere frank die ik verdiende --- werd ik door de politie in een vluchthuis ondergebracht ---de persoon die me dit aandeed werd in mijn woning achtergelaten alhoewel ze daar niet ingeschreven stond ---de woning is mijn eigendom--- toen ik de dader uiteindelijk uit mijn woning kreeg via een procedure van het vredegerecht kwam ik in een totaal vernielde en leeggeplunderde woning terecht --- ik zag het niet meer zitten --- had niemand die me echt kon helpen en maakte mijn valies met de kleren die me restte en vertrok--- doordat ik te veel schrik heb om terug te keren en de dader me nog steeds via de computer bedreigt leef ik sindsdien ondergedoken ---sporadish keer ik naar mijn woning terug om documenten op te halen---doordat de politie me niet kan aantreffen op mijn woning hebben ze me op 1 januari ambtshalve geschrapt --- ik ben ten einde raad ben nog altijd te bang om terug te keren maar al mijn papieren zitten hopeloos in de knoei --- mijn identiteitskaart is niet meer geldig ik kan geen paspoort krijgen een formulier 8 kan me niet afgeleverd worden etc --- ik heb geen misdaad gepleegd --- ik heb al alle mogelijke instanties aangeschreven om op zijn minst een gerechtelijk onderzoek te doen of om me te helpen terug de draad in mijn leven op te nemen maar dat word me doodeenvoudig onmogelijk gemaakt ---u kunt op het net voldoende bewijzen van dit alles vinden door gewoon mijn naam taffein in te tikken ---- ik heb alle bewijzen om mijn aanklacht te staven in mijn bezit ---
ik ben te bereiken via [email protected]

indien er een advokaat is in het gentse die denkt te kunnen helpen en die een ereloon vraagt dat betaalbaar is mag hij me altijd kontakteren
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 09:16   #42
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

Dank je wel

Dank je wel, geleende schouder
Dat ik even leunen mocht,
Dat ik even klein mocht wezen,
Dat een hand de mijne zocht.

Dank je wel, troost zonder woorden,
Voor het simpele stille zijn,
Voor het trachten mee te dragen
Van dezelfde zielenpijn.

Dank je wel, geleende oren,
Open voor mijn jammerklacht,
Open voor mijn diepste wanhoop,
Luisterend, die halve nacht.

Dank je wel, dat toen ik woedend vroeg:
“Heb ik dit nou verdiend?”
Jij alleen mijn haren streelde.
Dank je wel, je bent een vriend.
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 09:20   #43
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

En nog steeds niet anarchistisch?
Een mens zou voor minder...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 09:48   #44
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard "De liefde tot syn lant is yeder aengeboren" (Joost van den Vondel)

"De liefde tot syn lant is yeder aengeboren" (Joost van den Vondel) maar een land kan je liefde ook verraden ----- daarom wil ik weg uit belgie ---ik heb er genoeg van

ik citeer geertjes vraag Als je geen uitweg meer ziet wat moet je dan. Wachten op ons gerecht ?


geloof me maar je kan roepen schreeuwn gillen om hulp ---je mag aan de andere kant van je deur bijna afgemaakt worden maar eens binnen gaan ze schijnheilig doen en weigeren ze de dader mee te nemen uit je woning --- je wordt zelf eruit gehaald en naar een vluchthuis gebracht en intussen kan de dader al de bezwarende papieren laten verdwijnen en gewoon je huis leegplunderen


marijke

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 1 oktober 2004 om 12:36. Reden: aanvulling
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 10:48   #45
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

De bureaucratie in België met ontelbare veelal onwillige ambtenaren telt vele slachtoffers.

Onlangs ging ik naar het containerpark. De toegang is 1 euro, stukken van 2 euro worden niet aanvaard. Denk je dat de verantwoordelijk wou wisselen. Natuurlijk niet, dit behoort niet tot zijn taken ! M.a.w. de burger kan de pot op, de ambtenaren van overheid zijn er enkel voor zichzelf.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 11:06   #46
Generaloberstvonstorch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 234
Standaard

Het is inderdaad zo dat veel ambtenaren schaamteloos misbruik maken van de laksheid van hun oversten en de boven hen gestelde politieke mandatarissen.

Daar worden heel wat mensenlevens door verwoest of getekend.
Wanneer betalen we hen met gelijke munt terug?
Voor mijn part mogen al.
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 12:49   #47
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De bureaucratie in België met ontelbare veelal onwillige ambtenaren telt vele slachtoffers.

Onlangs ging ik naar het containerpark. De toegang is 1 euro, stukken van 2 euro worden niet aanvaard. Denk je dat de verantwoordelijk wou wisselen. Natuurlijk niet, dit behoort niet tot zijn taken ! M.a.w. de burger kan de pot op, de ambtenaren van overheid zijn er enkel voor zichzelf.
Nog niet veel op reis geweest zeker?
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 13:00   #48
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Nog niet veel op reis geweest zeker?
ik ken europa als mijn broekzak ---zelfs zonder geldige identiteitskaart en paspoort is het mogelijk in europa rond te toeren ---ik ben 53 en loop zoals de meeste oudere vrouwen niet direkt in de kijker -- zoals ik zei ik heb van belgie mijn buik vol--
marijke

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 1 oktober 2004 om 13:00.
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 13:03   #49
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Nog niet veel op reis geweest zeker?
Omdat het elders nog slechter kan zijn wil niet zeggen dat je er akkoord mee moet zijn.

ps : enkel op het continent Oceanië ben ik nog niet geweest.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 16:38   #50
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 16:46   #51
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard 500.000 Ambtelijke Schrappingen ---ik Ben 1 Van Hen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den broeder
Een ambtelijke schrapping loop je normaal gezien niet "vanzelf" op, een nieuwe bewoner, eigenaar, huisbaas dient deze procedure op te starten, wanneer hij merkt dat iemand onterecht nog op een adres staat ingeschreven.
IK BEN DE EIGENAAR VAN MIJN WONING --- NIEMAND IS ER INGETROKKEN AANGEZIEN IK LEVENSLANG VRUCHTGEBRUIK HEB ---EN IK HEB NIET DE INTENTIE TE VERHUIZEN ZIE MIJN RECENT SCHRIJVEN IN DIT FORUM---
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 16:49   #52
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard Weer Verkeerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone
U gooit hier alles op een hoopje. Iemand die vermist is, wordt niet ambtshalve geschrapt. Iemand die overleden is, wordt niet ambtshalve geschrapt. Iemand wordt ambtshalve geschrapt wanneer blijkt dat hij niet langer verblijft op het adres waar hij ingeschreven staat. Hij hoeft zich daarom niet eens noodzakelijk in het buitenland te bevinden.

Dat heeft niets met de ambtenarij te maken. Ambtelijke schrapping gebeurt juist wanneer er geen gegevens binnenkomen. U wil blijkbaar met alle geweld de ambtenaren in een slecht daglicht plaatsen. Als u dat dan toch par force wil doen, doe het dan op basis van correcte gegevens. Hier slaat u de bal namelijk volledig mis.
WAT DOE JE ALS JE IN JE HUIS NIET MEER KUNT BLIJVEN OMDAT HET VERNIELD EN LEEGGEPLUNDERD WERD EN JE TE BANG BENT OM ER ALLLEEN TE OVERNACHTEN OF ZELFS MAAR TE VERTOEVEN--ONDAT DE DADER JE BLIJFT BEDREIGEN ---- DE GEMEENTE HEEFT AL MEERMALEN KONTAKT MET ME GEHAD VIA E MAIL --- ZE KENT DE OMSTANDIGHEDEN MAAR AL TE GOED WAAROM IK UIT MIJN WONING BEN GEVLUCHT --- TROUWENS DE DADER VAN AL DEXE ELLENDE GING ME ZELFS NOG AANGEVEN VOOR STALKING TERWIJL IK KAN BEWIJZEN DAT IK OP DAT MOMENT ZON 700 KM VERDER VERBLEEF--- HAAR WAGEN BRANDDE UIT EN WEER WERD IK ALS VERDACHTE GENOEMD EN IK KAN ZO MAAR DOORGAAN --- IK HEB ER ALLE BELANG BIJ VER UIT DE BUURT TE BLIJVEN ---

TOEN IK IN EEN VLUCHTHUIS VERBLEEF WAS IK OOK NIET AAN TE TREFFEN IN MIJN WONING DE SITUATIE IS NU NET HETZELFDE ---IK KON NET ZO GOED OPGENOMEN ZIJN IN EEN ZIEKENHUIS ALLEEN HEB IK VRIENDEN WAAR IK TERECHT KON---- EN WAT DOE JE MET ALLE BEJAARDEN DIE IN SPANJE VERBLIJVEN EN INGESCHREVEN STAAN BIJ KINDEREN OF ANDERE VERWANTEN ---SCHRAP JE DIE OOK AMBTSHALVE ????

OF DE DOKTERS EN ADVOKATEN EN ANDERE GROTE HEREN DIE OM GOD WEET WELKE REDENEN IN HUN KANTOOR ZIJN INGESCHREVEN EN NIET BIJ HUN VROUW ----IK WEET ER EENTJE DIE OP DIE MANIER ZIJN VROOUW KON LATEN GAAN STEMPELEN ALS GEZINSHOOFD EN OOK DE GEWONE KINDERBIJSLAGEN KREEG IN PLAATS VAN DIE BELACHELIJK LAGE VAN DE ZELFSTANDIGEN --- ZOALS IE HET ZELF BIJ LEVEN STELDE ---

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 1 oktober 2004 om 17:08.
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 17:21   #53
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Omdat het elders nog slechter kan zijn wil niet zeggen dat je er akkoord mee moet zijn.

ps : enkel op het continent Oceanië ben ik nog niet geweest.
Nee dat bedoel ik ook niet maar het helpt je wel te relativeren hé.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 17:29   #54
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein
WAT DOE JE ALS JE IN JE HUIS NIET MEER KUNT BLIJVEN OMDAT HET VERNIELD EN LEEGGEPLUNDERD WERD EN JE TE BANG BENT OM ER ALLLEEN TE OVERNACHTEN OF ZELFS MAAR TE VERTOEVEN--ONDAT DE DADER JE BLIJFT BEDREIGEN ---- DE GEMEENTE HEEFT AL MEERMALEN KONTAKT MET ME GEHAD VIA E MAIL --- ZE KENT DE OMSTANDIGHEDEN MAAR AL TE GOED WAAROM IK UIT MIJN WONING BEN GEVLUCHT --- TROUWENS DE DADER VAN AL DEXE ELLENDE GING ME ZELFS NOG AANGEVEN VOOR STALKING TERWIJL IK KAN BEWIJZEN DAT IK OP DAT MOMENT ZON 700 KM VERDER VERBLEEF--- HAAR WAGEN BRANDDE UIT EN WEER WERD IK ALS VERDACHTE GENOEMD EN IK KAN ZO MAAR DOORGAAN --- IK HEB ER ALLE BELANG BIJ VER UIT DE BUURT TE BLIJVEN ---

TOEN IK IN EEN VLUCHTHUIS VERBLEEF WAS IK OOK NIET AAN TE TREFFEN IN MIJN WONING DE SITUATIE IS NU NET HETZELFDE ---IK KON NET ZO GOED OPGENOMEN ZIJN IN EEN ZIEKENHUIS ALLEEN HEB IK VRIENDEN WAAR IK TERECHT KON---- EN WAT DOE JE MET ALLE BEJAARDEN DIE IN SPANJE VERBLIJVEN EN INGESCHREVEN STAAN BIJ KINDEREN OF ANDERE VERWANTEN ---SCHRAP JE DIE OOK AMBTSHALVE ????

OF DE DOKTERS EN ADVOKATEN EN ANDERE GROTE HEREN DIE OM GOD WEET WELKE REDENEN IN HUN KANTOOR ZIJN INGESCHREVEN EN NIET BIJ HUN VROUW ----IK WEET ER EENTJE DIE OP DIE MANIER ZIJN VROOUW KON LATEN GAAN STEMPELEN ALS GEZINSHOOFD EN OOK DE GEWONE KINDERBIJSLAGEN KREEG IN PLAATS VAN DIE BELACHELIJK LAGE VAN DE ZELFSTANDIGEN --- ZOALS IE HET ZELF BIJ LEVEN STELDE ---
Het is niet eerlijk maar om nu je echtscheiding (als ik het goed begrepen heb) hier te komen uitvechten lijkt me toch ook niet je dat. Er bestaan wellicht wel fora voor maar laat je vooral niet opvreteten door haat. Daar is niemand mee gediend en geloof me, ik kan het weten.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 17:44   #55
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard het gaat hier niet om een echtscheiding ----

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Het is niet eerlijk maar om nu je echtscheiding (als ik het goed begrepen heb) hier te komen uitvechten lijkt me toch ook niet je dat. Er bestaan wellicht wel fora voor maar laat je vooral niet opvreteten door haat. Daar is niemand mee gediend en geloof me, ik kan het weten.
het gaat hier niet om een echtscheiding ---ik ben 53 en weduwe maar om de laatste vriendin van mijn echtgenoot die op het ogenblik van zijn overlijden door toedoen van een groot deel medelijden te wekken voor haar en zijn zoon mij zover kreeg de zorg voor haar en hun zoon op mij te nemen --- mijn man en ik hielden zielsveel van dat kind en ik had al meer voor hem gezorgd dan zijn moeder---ik was degene die voor hem zorgde als zijn moeder door haar bingoverslaving niet naar huis kwam--- ik heb haar op een gegeven ogenblik zelfs door de politie uit cafe laten halen omdat ik al 2 dagen met hem alleen zat -- de jongen is nu 15 --- als er iemand is die dit niet verdiende is hij het wel --- ik heb zijn moeder laten buitenzetten met de rechtbank maar vertikte het bij mijn advokaat ook hem in de procedure te betrekken --- zowel hij als ikzelf zijn slachtoffer geworden van zijn moeders hang naar geld --- de jongen heeft alles moeten opgeven net zoals ik waar hij aan hechtte -----zijn vertrouwde omgeving met alle herinneringen aan zijn vader en een gelukkige tijd ---alle zekerheden die ie tot dan toe had ---als er iemand op deze wereld is die ik nu mis dan is hij het wel ---hij was degene waarvoor ik iedere keer weer opnieuw probeerde de situatie vol te houden --- toen ie uit schrik voor haar me op haar bevel bijna wurgde -ze bleef schreeuwen maak haar af maak haar af -- gaf ik de strijd op----en startte de procedure --- gelukkig had ik op dat moment een baas die al getuige was geweest van het geweld en me het geld voor de procedure voorschoot --- ik heb mijn identiteitskaart en bankkaart pas door toedoen van de politie terug kunnen in mijn bezit krijgen ---

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 1 oktober 2004 om 18:05.
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 18:10   #56
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Mij mogen ze ook schrappen als ze willen..
Ja, maar dan moet ge ok om geen Paspoort gaan zeuren, in de gemeente waar ge geschrapt bent.
U moet naar de gemeente gaan waar ge ingeschreven staat.
Ambtelijke schrapping gebeurt wanneer de persoon er 3 maand niet meer woonachtig is, en ook niet voorkomt in de gevangenissen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 18:12   #57
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Het zou misschien eens interessant zijn om na te gaan hoeveel van die verdwenen Belgen nog een pensioen of uitkeringen trekken.
Geen, want ze hebben geen adres!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 18:14   #58
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard de laatste gemeente is de gemeente waar ik ingeschreven sta

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ja, maar dan moet ge ok om geen Paspoort gaan zeuren, in de gemeente waar ge geschrapt bent.
U moet naar de gemeente gaan waar ge ingeschreven staat.
Ambtelijke schrapping gebeurt wanneer de persoon er 3 maand niet meer woonachtig is, en ook niet voorkomt in de gevangenissen!
mijn huis is nog steeds mijn thuis ---- ik sta mog steeds ingeschreven op mijn identiteitskaart op mijn adres maar verblijf bij vrienden en de gemeente kan me niet verplichten sitting duck te spoelen voor een gek die me wil vermoorden---ik wil naar vrienden in het buitenland maar kan er niet legaal naar toe omdat ik geen paspoort heb --en de gemeente weigert me om reden van die schrapping een pas of ook maar de papieren om te verhuizen naar het buitenland
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 18:18   #59
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard pensioendienst heeft een menselijke kant

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Geen, want ze hebben geen adres!
zolang je een bankrekening in belgie hebt en een bewijs van leven aflevert betalen ze uit --- en daar heb je de gemeente niet voor nodig maar een dokter
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 18:19   #60
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Mee akkoord. Mijn stelling was en is dat er veel te veel ambtenaren zijn. Patsy Stone maakte daar 'haat' van om op de man in plaats van op de bal te kunnen spelen. Een smerige tactiek, vandaar m'n 'bot' maar beleefd antwoord.

Ik besef ook dat een deel van die ambtenaren er geraakt zijn in economisch mindere tijden. Een soort van alternatief voor werkloosheid.

Dat is echter de gemakkelijkheidsoplossing die op termijn zeer contraproductief als je die ambtenaren in economisch betere tijden niet 'terughevelt'. Trouwens: de overheid heeft zowel in goede als mindere tijden extra personeel aangeworven. En ik ben ervan overtuigd dat dat grotendeels via vriendjespolitiek gegaan is. Jij kent iemand daar en die kent iemand ginder. Het kan een cliché zijn maar ik heb al teveel persoonlijke verhalen gelezen en gehoord via familie en vrienden. Ook om 'iets vlugger gedaan te krijgen', maw voorgeschoven te worden.


En een tweede belangrijk gevolg: degenen die die aanwervingen vragen moeten dat toch ergens kunnen verantwoorden, al was het maar om de schijn op te houden. Dus hebben ze werk dat er niet was uitgevonden. De administratie-kafka verhalen die af en toe in de media komen bevestigen dat, en iedereen die regelmatig papieren nodig heeft komt het aan den lijve tegen. En nog een indicatie: heel de informatisering van de samenleving sinds 1970 heeft geen invloed gehad op het aantal ambtenaren, terwijl administratie hét facet bij uitstek is om daarvan te profiteren.


Kom ik bij de vraag: waarom? Waarom maken ze met behulp van alle mogelijke truken zoveel mogelijk postjes bij de overheid? Ik denk dat het antwoord vrij simpel is: je bind mensen ermee aan politieke partijen en creëert zo een aanhang van mensen die uiteraard tevreden zijn met hun job (vergelijk de werkdruk en de aard van het werk bij de overheid met die van de privé sector) en dus niet vlug gaan stemmen tegen 'het systeem'.


Samengevat: Zelfinstandhouding en egoïsme van een deel van de bevolking. Dat we intussen in ernstige economische en maatschappelijke moeilijkheden geraakt zijn, door de hoge kosten van dat hoge aantal ambtenaren die geen meerwaarde bieden, door de kosten van de omvangrijke en nodeloos ingewikkelde administratie (zie boven), dat zal hun worst wezen.
Wel, ik stel mij toch ook de vraag wat het teveel aan luie, en slechte ambtenaren (Uw uitspraak), te maken heeft met ambtelijke schrapping?
Het verband zie ik niet zitten.
Als ze lui en dom zijn, wel dan gebeuren er geen schrappingen! Dan laten ze gewoon de klacht van de eigenaar van de woning naast zich liggen. En dan kan die man zijn woning zelfs niet verhuren, want er woont daar nog steeds iemand in.
Dus zoek eens op wat administratieve, of ambtelijke schrapping wil zegge, en open een andere topick over de luie en domme ambtenaren. (uw woorden)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be