Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2006, 09:56   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard Multiculturele samenleving, een noodzaak?

Dewever de de N-VA schreven onlangs in een bijdrage dat de Multiculturele samenleving een noodzaak is?

Is dat zo? Ik zou graag de verhouding op het forum eens zien.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 4 juli 2006 om 09:57.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:07   #2
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Moest een van jullie haatkonijnen mij eens kunnen zeggen wat de multiculturele samenleving precies inhoudt (zonder in een soort razernij te ontsteken) dan kunnen we eens wat duidelijkheid hebben in dit debat.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:07   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Als de kant van het Romeinse rijk op wil gaan is het een noodzaak...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:07   #4
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dewever de de N-VA schreven onlangs in een bijdrage dat de Multiculturele samenleving een noodzaak is?

Is dat zo? Ik zou graag de verhouding op het forum eens zien.
Het zal vooral een noodzaak zijn voor diegenen die tot die groep behoren en voor de tak willen zorgen waarop ze zitten...
Het overgrote deel van de anderen zullen er wel geen behoefte aan hebben, waarom zouden ze? Een flink deel onder hen hebben er ondertussen gewoon een hekel aan gekregen. Een beetje multicultuur zal wel kunnen voor de meesten, maar een ongecontroleerde overrompeling die onze maatschappij ontwricht, welk zinnig mens vraag daar om?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:09   #5
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Moest een van jullie haatkonijnen mij eens kunnen zeggen wat de multiculturele samenleving precies inhoudt (zonder in een soort razernij te ontsteken) dan kunnen we eens wat duidelijkheid hebben in dit debat.
moest jij zonder haat te gebruiken zelf eens uitleggen wat die perfecte multiculturele samenleving inhoudt en hoe we die gaan in de praktijk brengen dan kunnen we duidelijkheid hebben in dit debat.

Voor mij is het gewoon zo dat in Vlaanderen de Vlaamse cultuur de leidcultuur moet zijn en de anderen worden gedoogd zolang ze niet in conflict komen met de Vlaamse leidcultuur. Alles wat in conflicht komt moet verwijderd worden.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:11   #6
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Moest een van jullie haatkonijnen mij eens kunnen zeggen wat de multiculturele samenleving precies inhoudt (zonder in een soort razernij te ontsteken) dan kunnen we eens wat duidelijkheid hebben in dit debat.
he wij zijn niet diegenen die zeggen dat het een noodzaak is

Wat ik wel weet is wat een samenleving met een leitcultuur. Volgens jullie is de multicul een feit ..; dus neem ik aan dat we vandaag in een multiculturele samenleving leven en 30 jaar terug niet.

Nu vraag ik me af ofdat het een noodzaak is dat we ook de islam massaal financieren? Ofdat het een noodzaak is dat de multicul een ongeziene verhoging vand e criminaliteit met zich mee heeft gebracht? is het nodig dat er een inquisitecentrum wordt opgericht om ervoor te zorgen dat iedereen zoch multicultureel gedraagt?

En dan nu de voordelen...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:14   #7
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Als de kant van het Romeinse rijk op wil gaan is het een noodzaak...
Het waren meer de soldatenkeizers die de boel hebben doen fragmenteren, maar soit.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:15   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

waarom vereenzelvigt men de multiculturele samenleving altijd met de Islam? kan men daar eens op antwoorden? wat met al die andere culturen die samen en naast ons leven?
in een multiculturele samenleving kan men leren van elkaar, kan men verder groeien, kan men nieuwe zaken ontdekken, staat men niet stil.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:15   #9
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Multiflauwekulturele samenleving een noodzaak? Nee, een kwaad dat van kwaad naar erger gaat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:17   #10
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het waren meer de soldatenkeizers die de boel hebben doen fragmenteren, maar soit.
door wie of door wat ... het ging naar de kloten...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:18   #11
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
door wie of door wat ... het ging naar de kloten...
Natuurlijk ging het naar de kloten, net zoals het Chinese keizerrijk of de Inca's verdwenen. Of gaan we dat ook al connecteren aan de multiculturele maatschappij?
Die verduivelde Assyrische immigranten hebben gezorgd voor het ineenstorten van Egypte.
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 4 juli 2006 om 10:19.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:18   #12
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Multiflauwekulturele samenleving een noodzaak? Nee, een kwaad dat van kwaad naar erger gaat.
En jij denkt dat als iedereen blank en bang is, dat je dan alle kwaad hebt uitgebannen?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:19   #13
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Kan nu iemand van die voorstanders zeggen wat multiculturele maatschappij juist inhoudt en vooral wat de voordelen zijn. Dank U. (mijn moeder heeft mij toch beleefd grootgebracht he..)
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:21   #14
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

In werkelijkheid is het de Amerikaanse cultuur die hier langs alle kanten aan het binnendringen is.

Stuur u intussen maar blind op een paar pitta-koten en hoofddoeken.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:22   #15
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Natuurlijk ging het naar de kloten, net zoals het Chinese keizerrijk of de Inca's verdwenen. Of gaan we dat ook al connecteren aan de multiculturele maatschappij?
Die verduivelde Assyrische immigranten hebben gezorgd voor het ineenstorten van Egypte.
Dat de inca's verdwenen zijn kunnen we inderdaad voor een groot deel toeschrijven aan de multiculturele maatschappij. Het is pas nadat de Spanjaarden hun cultuur (en bijhorende ziektes) geïmporteerd hebben dat de inca's nogal vlug van de aardbodem verdwenen...

Die overlevende inca's zullen ook wel met heimwee teruggedacht hebben aan hun monoculturele samenleving...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:23   #16
Bitweiser
Provinciaal Statenlid
 
Bitweiser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 603
Standaard

Multicultuur werkt niet dat is bewezen. Diversiteit daarentegen wel. De italiaan is een verijking geweest voor ons land. Zonder hen hadden we de talrijke pizzaria's niet ontdenkt. Dit geldt eveneens voor de Grieken en nog heel wat andere nationaliteiten om het simplistisch voor te stellen. GEEN enkele van deze nationaliteiten dringt ons hun cultuur op. Een Turk die een kebabzaak opend en geld verdient en belastingen betaald is welkom. Een Marokkaan die werkt als boekhouder is welkom. Diversiteit binnnen ONZE cultuur. Dat is wat we zoeken, en dat is wat we willen.

Laatst gewijzigd door Bitweiser : 4 juli 2006 om 10:24.
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:26   #17
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Dat de inca's verdwenen zijn kunnen we inderdaad voor een groot deel toeschrijven aan de multiculturele maatschappij. Het is pas nadat de Spanjaarden hun cultuur (en bijhorende ziektes) geïmporteerd hebben dat de inca's nogal vlug van de aardbodem verdwenen...

Die overlevende inca's zullen ook wel met heimwee teruggedacht hebben aan hun monoculturele samenleving...
1. Dat noemt men westers imperialisme: kapitalisten uit Genua die een verbond sloten met de Spaanse kroon om nieuwe markten te openen.
2. De Inca-samenleving was multicultureel, het bestond uit een paar honderd volkeren. Elk volk kon zijn eigen groep van edelen sturen naar de centrale macht om inspraak te verkrijgen, zodat uiteindelijk het gehele grondgebied een lappendeken was.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:26   #18
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Moest een van jullie haatkonijnen mij eens kunnen zeggen wat de multiculturele samenleving precies inhoudt (zonder in een soort razernij te ontsteken) dan kunnen we eens wat duidelijkheid hebben in dit debat.
Wanneer we geconfronteerd worden (... en dat hoeft niet per se dagelijks en persoonlijk te zijn - je moet niet zelf van een dak vallen om te weten dat je dan te pletter stort - )met de dagelijkse berichten over die zogezegde multiculturele wereld en de gevolgen ervan, dan is er alvast één ding duidelijk: hoe krijgen we het weer onder controle, hoe beperken we het, hoe verwijderen we de negatieve invloeden op ons dagelijks leven die we daaraan te danken hebben. Meer geleuter erover is overbodig.

En... dat heeft niets met razernij, racisme enz te maken, laat je "haatkonijnen" maar achterwege, en mocht het voor sommigen zo zijn, denk liever eens na wat daar de redenen voor zijn...
Er is al te veel en te lang over gedebatteerd, en ondertussen gaat de boel steeds verder naar de bliksem, hier en in de ons omringende landen.
Ik heb me al afgevraagd hoe deze periode binnen honderd jaar in de geschiedenisboekjes zal beschreven worden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:34   #19
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom vereenzelvigt men de multiculturele samenleving altijd met de Islam? kan men daar eens op antwoorden? wat met al die andere culturen die samen en naast ons leven?
in een multiculturele samenleving kan men leren van elkaar, kan men verder groeien, kan men nieuwe zaken ontdekken, staat men niet stil.
Waarom is er weinig of geen probleem met andere culturen die samen en naast ons leven.... met als grote uitzondering de Islam??? Misschien omdat dat de enige cultuur is die nergens in past tenzij in de moslimlanden zelf? Omdat die cultuur er vooral op gericht is om overal waar ze opduikt zichzelf als de enige ware te zien, en de mening is toegedaan dat iedereen zich aan hen moet aanpassen en niet omgekeerd, ook al zijn zij de indringers?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:35   #20
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Een multiculturele samenleving is gewoon een FEIT; je kan daar niet voor of tegen zijn... Het feit dat een samenleving mensen van heinde en verre aantrekt is een teken dat het er goed leven en werken is.

Een andere vraag is echter welk multiculturele "model" je voorstaat. D�*�*r zit het echte angeltje... In onze verzorgingsstaat komen inwijkelingen niet enkel (en velen zelfs helemaal niet) af op de economische opportuniteiten, maar op de mogelijkheid om van de vleespotten te profiteren die wij zo naïef te grabbel gooien. Gevolg: heel wat inwijkelingen zijn helemaal niet naar hier gekomen met de idee om een bijdrage te leveren tot deze samenleving. Zij komen naar hier om te genieten van een door-en-door pervers herverdelingssysteem. En dat systeem subsidieert hen dan nog in hun weigering om zich te integreren. Waarom zouden ze ook? Het brengt hen geen eurocent meer op. En d�*�*r ligt de kiem van alle problemen. Niet bij de culturele eigenheid van die mensen, niet bij hun geloofsovertuiging, niet bij hun mentaliteit... Maar bij onze onnozelheid en naïviteit. (lees: de onnozelheid en criminele naïviteit van onze politici, maar aangezien een volk de politici krijgt die het verdient....)

D�*t verwijt ik ook het VB; het richt z'n pijlen op mensen die enkel gebruik maken van de faciliteiten die zo rijkelijk in hun richting worden gesmeten. Verander het systeem en het merendeel van de samenlevingsproblemen zal zich uiteindelijk (niet zonder de nodige strubbelingen, de ziekte sleept immers al veel te lang aan) vanzelf oplossen zonder naar racistische dwaasheden te moeten grijpen.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be